Remont Średnicy 2011/2012

Moderator: JacekM

Gdybyś dojeżdżał od strony Mińska lub Otwocka, które połączenie by Ci bardziej pasowało:

na Dworzec Wschodni
35
43%
na Dworzec Gdański
47
57%
 
Liczba głosów: 82

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 03 lut 2011, 14:53

Nie ma jeszcze tego wątku więc zakładam.

Żeby tylko znowu nie wpadli na pomysł że wystarczy skrócić kursy do Wschodniego/Zachodniego i będzie OK.

Od czego jest Gdański?

marian89mr
Posty: 131
Rejestracja: 27 kwie 2010, 17:21

Post autor: marian89mr » 03 lut 2011, 15:11

Zw że wg TVN WARSZAWA remont zacznie się już za chwilę ...

"Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności. Oznacza to, że inwestor może rozpocząć przebudowę, nie czekając na uprawomocnienie się decyzji. - Prace obejmą odcinek o długości ok. 1,3 km i rozpoczną się na przełomie lutego i marca"



http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 58957.html

marekw
Posty: 16
Rejestracja: 03 gru 2010, 23:31

Post autor: marekw » 03 lut 2011, 15:11

przeciez przez centralny maja jezdzic. a do gdanskiego ile by sie jechalo?

marian89mr
Posty: 131
Rejestracja: 27 kwie 2010, 17:21

Post autor: marian89mr » 03 lut 2011, 15:19

marekw pisze:przeciez przez centralny maja jezdzic. a do gdanskiego ile by sie jechalo?
wszystko się na DC nie zmieści

7002 ma rozkładowy czas przejazdu WWO - W.Gdańska 13 minut /jest to relacja z postojem tylko w wawa zoo/ najwięcej czasu traci się na zmianę czoła..

A nie ma możliwości żeby z Rembertowa od razu kierować na Gdański /relacje siedleckie/ ? A na odcinku Rembertów -Wschodnia jakieś połączenie dodatkowe

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 lut 2011, 16:03

marian89mr pisze:wszystko się na DC nie zmieści
zwłaszcza, że przepustowość Centralnego też jest mniejsza z powodu remontu peronów...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 03 lut 2011, 16:19

Gdyby z Rembertowa był bezpośredni na Gdańską to owszem :) Bo przez wschodnią ze zmianą czoła to będzie masakra... Pewnie tylko SKMki będą jeździć tylko przez DC, a reszta wschodni/zachodni.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 03 lut 2011, 16:35

A nie ma takich torów od Rembertowa? Od czego jest trzecia para? Z mapy na kolej.one.pl wynikałoby że nie ma problemu.

Przepustowość Centralnego jest wykorzystywana przez dwuwagonowe składy PIC i do nich też się ludzie nie przesiądą.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 03 lut 2011, 17:04

zofey pisze:A nie ma takich torów od Rembertowa? Od czego jest trzecia para? Z mapy na kolej.one.pl wynikałoby że nie ma problemu.
Możesz pojechać z Rembertowa na Gdański, ale z pominięciem Wschodniego, przez Warszawę Wschodnią Towarową - Michałów, jak każde towarowe ze wschodu przez Wisłę.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 03 lut 2011, 17:07

I o takie rozwiązanie właśnie chodzi. Wschodni nie jest skomunikowany w zachodnią stroną Warszawy, Gdański jest (metrem). Na Wschodnim wysiada nieporównywalnie mniej ludzi niż na Śródmieściu.

marekw
Posty: 16
Rejestracja: 03 gru 2010, 23:31

Post autor: marekw » 03 lut 2011, 17:13

i ile wtedy jechalby pociag z Rembertowa na Gdanski?

marian89mr
Posty: 131
Rejestracja: 27 kwie 2010, 17:21

Post autor: marian89mr » 03 lut 2011, 17:16

zofey pisze:. Na Wschodnim wysiada nieporównywalnie mniej ludzi niż na Śródmieściu.
Dlatego mogliby wysiadać w Rembertowie i przesiadać się do czegoś co by jechało na Wschodni ..


Wydaje się to dobrym rozwiązaniem, tylko np. dlaczego nie pomyślano o tym 5 lat temu w czasie remontu tunelu ? Pewnie coś stoi na przeszkodzie i to nie tylko kolejarskie "nie da się "

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 03 lut 2011, 17:19

marekw pisze:i ile wtedy jechalby pociag z Rembertowa na Gdanski?
Sporo. Myślę, że byłyby problemy z przepustowością (tam nie ma SBL). Może okazałoby się, że trzeba szybko rozdzielać pociągi na wschód na Jagiellonce na Pragę (dalej Gdańsk i Białystok) i Wschodnią Towarową (dalej na Terespol i Lublin) oraz na zachód za Gdańskim, via Wolę i głowicę Zachodniego i na Radom oraz via WOA - Gołąbki/Józefinów na linię 1/4 i 3... :-k

PS. Kurcze, nie pamiętam, czy jest przejście z Woli na Radom... Coś mi świta, że nawet tak towarowy mi poleciał kiedyś, ale musiałbym się upewnić.

Edytka: jest tylko jedno "ale": na Gdańskim może się nie dać urządzić przesiadek, więc nie wiem, czy ten Wschodni ze zmianą czoła nie ma więcej sensu...
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

kebe

Post autor: kebe » 03 lut 2011, 17:45

chester pisze:PS. Kurcze, nie pamiętam, czy jest przejście z Woli na Radom... Coś mi świta, że nawet tak towarowy mi poleciał kiedyś, ale musiałbym się upewnić.
Radom - Wola jest ale przecina prawie cala oś Włochy - Zachodnia.
chester pisze:Edytka: jest tylko jedno "ale": na Gdańskim może się nie dać urządzić przesiadek, więc nie wiem, czy ten Wschodni ze zmianą czoła nie ma więcej sensu...
Przecież nowa infrastruktura peronowa jest. 4 tory. Jak ma się nie dać?

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 03 lut 2011, 18:27

Ja mam taki pomysł.

Niech S2 i otwocka część S1 (jako całość S1 nie będzie istniała ;-) ) pojadą na Gdański jeśli jest taka możliwość (Kolej Nadwiślana jeszcze istnieje?). KM2 i KM7 dojadą do Wschodniego.
Na 4 pary/h nawet bez SBL i specjalnej infrastruktury powinno starczyć miejsca.

To moim zdaniem rozwiązanie minimum dla pasażerów, a do zrobienia dla kolejarzy. Poza tym nadal przydałby się ten autobus zastępczy co kilka minut.

Gdy SKM'ki zaczną się przepełniać, będzie można przerzucać część KM. Np. te mińskie, które są poza taktem (30-minutowym).

Oczywiście 7-wagonowa Łukowianka czy 2-jednostkowa Rudka też by się przydały (-o< .

marian89mr
Posty: 131
Rejestracja: 27 kwie 2010, 17:21

Post autor: marian89mr » 03 lut 2011, 18:58

zofey pisze: KM2 i KM7 dojadą do Wschodniego.
Nie wiem jak technicznie da się to rozegrać tzn obsługa ER 75 na Gdańskim ale jeśli już organizować bezpośrednią przeprawę przez Wisłę to dla jak największej populacji podróżnych, kosztem nawet wielkiego tłoku /remont to remont/ komu nie pasuje, niech wysiada w Rembertowie ..

ODPOWIEDZ