Linie nocne po reformie

Moderator: Wiliam

PiotrekP
Posty: 3498
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 01 sie 2023, 23:56

Ale teraz na stałe!

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 sie 2023, 8:22

Autobus Czerwon pisze:
Łukasz pisze:
01 sie 2023, 12:03
Na razie da się zamówić ubera za kilkanaście zł vs bilet za 4.40.
Gdyby rząd rozprawił się z patologicznymi warunkami pracy, zatrudnienia i rekrutacji "kierowców" Ubera, którzy w obecnej chwili często są jakimiś Gruzinami z papierami kupionymi na bazarze, bez jakiejkolwiek znajomości języka polskiego czy miasta, pracującymi na śmieciowych umowach pod partnerami w patologicznym systemie podwykonawstwa gdzie Uber jako korporacja odpowiedzialna za przewóz uchyla się od jakiejkolwiek odpowiedzialności, to te przewozy byłyby 2x droższe. Obecnie nagle okazuje się że kierowcy z Zakaukazia powodują masę wypadków, gwałtów, no ale chociaż jacyś ryzykanci mogą dojechać do domu za kilkanaście złotych.
Trochę tak, a trochę nie. Uber wciąż nie jest dochodowy, a wpakowali w niego już miliardy dolarów - i dalej ma co kwartał kolejne miliardy straty. A taryfiarze generalnie to też była osobna rasa, mało lubiana raczej.

Edit: przypadkowo coś zarobili :)

https://businessinsider.com.pl/biznes/n ... ki/6hsllnt
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 02 sie 2023, 9:25

Uber powinien dostać karę za dumping. Teraz chyba będzie trudniej ją wlepić.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5303
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 02 sie 2023, 20:25

Czy N72 nie powinno jeździć Łasaka, przez środek osiedla, zamiast krańcem?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 sie 2023, 10:15

Bastian pisze:
31 lip 2023, 8:08
Georg pisze:
30 lip 2023, 19:04
Czy możesz wytłumaczyć, po co ma być nocnik jeżdżący od dworca do dworca, bo nie rozumiem.
Jak rozumiem, nie chodzi o połączenie dworców ze sobą, tylko o linię, która umożliwi dostanie się z każdego dworca do szeregu miejsc w tym węzłów przesiadkowych - i załatwienie tego jedną linią, a nie czterema.
Jeśli mam być szczery, to nie wyobrażam sobie remontu średnicy dalekobieżnej bez autobusu nocnego spinającego wszystkie dworce (DWZ, DWC, DWW i DWG) w nocy.

Z paru obserwacji wczesnonocnych w okolicach Gdańskiego i Zachodniego, to jakkolwiek na Gdańskim metro i Ubery to jakieś 50/50, tak na Zachodnim to albo Ubery albo znajomi. Na przystanki mało kto idzie (choć to może z powodu panującego tam ogólnego burdelu).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Gdynianin
Posty: 644
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 24 sie 2023, 11:53

Ale miałoby to robić kółka między dworcami?

Na początek przydałyby się wydłużenia godzin kursowania wybranych linii przy dworcach (to już się zaczyna dziać).
A przy Zachodnim: "zahaczenie" o przystanki przy dworcu N01 czy N43.


Co do reszty - wszystko zależy od rozkładu jaki pokaże PLKa. I pytanie czy uda się utrzymać dobrą częstotliwość wieczornych pociągów aglomeracyjnych z Gdańskiego (Wschodnia/Legionowo-Gdański-Zachodnia-Piaseczno + M1/M2 robiłoby robotę przy wieczornej fali przyjazdów).

Sabat na centralnym chyba nie zniknie (?) ale w sumie możnaby i zastanowić się nad wydłużeniem N32 na Gdański jako główny dworzec na czas remontu średnicy.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 sie 2023, 12:36

Gdynianin pisze:
24 sie 2023, 11:53
Sabat na centralnym chyba nie zniknie (?) ale w sumie możnaby i zastanowić się nad wydłużeniem N32 na Gdański jako główny dworzec na czas remontu średnicy.
Gdzie zakrańcować to N32 lub gdzie zrobić kryterium uliczne?

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 sie 2023, 12:37

No byłaby jedna opcja, ale podobno od 18 lat kompletnie niepotrzebna.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 sie 2023, 13:32

Gdynianin pisze:
24 sie 2023, 11:53
Ale miałoby to robić kółka między dworcami?
Lokalizacja dworców nie rozpieszcza, może coś jadące z południa wydłużyć do DWG (i to raczej ze dwie linie), z zachodu do DWW i ze wschodu do DWZ, oczywiście ze zbiegiem na DWC i postojem umożliwiającym przesiadki (coś jak dawne 6xx).

Kwestia ilości pociągów kończących na poszczególnych dworcach w godzinach okołowieczornych.
Gdynianin pisze:
24 sie 2023, 11:53
Na początek przydałyby się wydłużenia godzin kursowania wybranych linii przy dworcach (to już się zaczyna dziać).
To akurat działanie dobre i powinno być już dawno wprowadzone ;)
Gdynianin pisze:
24 sie 2023, 11:53
A przy Zachodnim: "zahaczenie" o przystanki przy dworcu N01 czy N43.
N43 może niekoniecznie, ale N01 obowiązkowo (i żeby nie motać, puścić przez Szczęśliwicką lub Białobrzeską.[/quote]
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 sie 2023, 14:53

person pisze:
24 sie 2023, 12:36
Gdynianin pisze:
24 sie 2023, 11:53
Sabat na centralnym chyba nie zniknie (?) ale w sumie możnaby i zastanowić się nad wydłużeniem N32 na Gdański jako główny dworzec na czas remontu średnicy.
Gdzie zakrańcować to N32 lub gdzie zrobić kryterium uliczne?
Al. Jerozlimskie - al. Jana Pawła II - Słomińskiego - Dawidowskiego - Andersa - pl. Bankowy - Marszałkowska - al. Jerozolimskie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 24 sie 2023, 15:51

Najpierw to należy ustalić, czy będzie nocna całkowita przerwa technologiczna na czynnej części średnicy, bo jeśli okaże się, że nie, to te pięć pociągów na krzyż, co jeździ między północą i piątą rano spokojnie pojedzie przez Centralną/Śródmieście i nie będzie tematu N32 na Gdański, a dla tych do północy/od 5 rano spokojnie wystarczy odpowiedni rozkład linii dziennych (w tym M1).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 sie 2023, 9:57

Nocny okólny Gdański - Wileński - Wschodni - Centralny - Główny - Zachodni - Gdański to się całkiem niegłupim pomysłem wydaje.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 sie 2023, 10:28

No nie wiem. Dla większości pasażerów, których pociąg jest przez remont przekierowany na Gdański, punktem docelowy nie jest wcale Centralny, a zwiedzanie 2 innych dworców po drodze już tym bardziej nie brzmi jak marzenie. Ostatnim pociągiem który przyjeżdża na Gdański jest Asnyk o 0:25 z Wrocławia, zakładajac że może się opóźnić do pół godziny, wystarczy właściwie:
- przedłużyć kursowanie metra do 1 (obecnie ostatni kurs na Kabaty z Gdańskiego jest 0:23, a na Młociny 0:39),
- dostosować kursowanie dowozówek do rozkładu metra,
- wydłużyć kursowanie linii kursujących przy dworcach,
- przesunąć pierwszy sabat z 23:15 na 0:15.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 sie 2023, 11:09

Dlaczego chcesz przesuwać sabat na 0:15? 23:15 to idealna godzina, żeby wrócić z miasta przed północą do domu. Same linie jeżdżące przy dworcach nic tu nie dadzą. Już pomijam, że spora część knajp jest otwarta w tygodniu akurat do 23.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 sie 2023, 11:15

Logicznym jest dla mnie, że wydłużenie kursowania linii dziennnych oznacza jednocześnie opóźnienie startu nocek. Skoro takie 136, 174, 218, 165 czy 179 miałyby jeździć niemal do pierwszej w nocy, to po co w takim razie N34, N36 czy N86 mają jeździć już od 23:15?

ODPOWIEDZ