Linie nocne po reformie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 586
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 25 sie 2023, 12:02

Glonojad pisze:
25 sie 2023, 9:57
Nocny okólny Gdański - Wileński - Wschodni - Centralny - Główny - Zachodni - Gdański to się całkiem niegłupim pomysłem wydaje.
Kiedyś była linia DWORCE, co ciekawe też w związku z pracami na linii średnicowej. Niemniej jednak to czasy zamierzchłe i potrzebne takie coś nie jest.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

man1956
Posty: 1554
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 25 sie 2023, 12:31

Autobus Czerwon pisze:
25 sie 2023, 11:15
Logicznym jest dla mnie, że wydłużenie kursowania linii dziennnych oznacza jednocześnie opóźnienie startu nocek. Skoro takie 136, 174, 218, 165 czy 179 miałyby jeździć niemal do pierwszej w nocy, to po co w takim razie N34, N36 czy N86 mają jeździć już od 23:15?
Oczywiście, w takiej sytuacji nocki powinny zaczynać później i rano ewentualnie obsługiwać jeszcze dodatek A.

Autobus Czerwon
Posty: 4109
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 sie 2023, 12:34

Znaczy jeśli chodzi o obsługę, to prędzej trzeba by zrobić bwlki końcówka zm. B + nocka, tak jak jest teraz. Godziny pracy od 20/21 do 5-6 są dużo bardziej przystępne dla organizmu, niż np. od 0 do 9-10.

Łukasz
Posty: 10635
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 sie 2023, 12:34

Glonojad pisze:
25 sie 2023, 9:57
Nocny okólny Gdański - Wileński - Wschodni - Centralny - Główny - Zachodni - Gdański to się całkiem niegłupim pomysłem wydaje.
Czy mi się wydaje, czy takie coś mogłoby jeździć od dawna i prawie być tramwajem? Tylko ten Zachodni trochę nie pasuje… Optymalne wydaje się wahadło pociągowe Główny - Zachodni, tylko chyba wtedy dyżurni by się masowo pozwalniali.
ŁK

Łukasz
Posty: 10635
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 sie 2023, 12:37

Autobus Czerwon pisze:
25 sie 2023, 11:15
Logicznym jest dla mnie, że wydłużenie kursowania linii dziennnych oznacza jednocześnie opóźnienie startu nocek. Skoro takie 136, 174, 218, 165 czy 179 miałyby jeździć niemal do pierwszej w nocy, to po co w takim razie N34, N36 czy N86 mają jeździć już od 23:15?
Mówisz: dworce, ale dodajesz 218. Jaka jest granica sieci? 218 wieczorem jeździ co pół godziny - budowanie systemu przesiadkowego na takiej częstotliwości nie ma szans się udać . Chyba że się zrobi sabaty, ale to już lepiej zostawić nocne.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4109
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 sie 2023, 12:49

Mówię: dworce i dowozówki do metra. Czy 218 jest dowozówką do metra? No chyba tak, przynajmniej w teorii. Czy częstotliwość 2x na godzinę to za rzadko na budowanie systemu przesiadkowego? Zdecydowanie. Natomiast 218 jeździ co 30 minut już od 22 kiedy nie jeżdżą wcale nocki, a jednocześnie wydaje mi się że o tej porze jeździ więcej pasażerów niż między 0 a 1 w nocy. Czy synchronizacja odjazdów 218 jeżdżącego co pół godziny z metrem jeżdżącym co 10' ma większy sens niż N36 biorąc pod uwagę okolice północy? Myślę że tak, bo M1+M2 ma większą strefę oddziaływania niż N36, więc ostatecznie jak ktoś nie jeździ z Centralnego to mu się polepszy. A jeśli akurat jeździ, to powinno się też ustawić odjazdy 218 tak, żeby odjeżdżało kilka minut po przyjeździe 174 na Wierzbno lub 17 na Woronicza. Choć w praktyce problem z powrotem z Centralnego w tym przypadku to dosyć ekstremalny przypadek i dotyczy chyba wyłącznie ZP Samochodowa i dwóch 3 ZP na Służewcu.

W Pradze dokładnie tak to działa: pierwszy sabat jest 0:15, metro jeździ do północy, ostatnie kursy dowozówek odjeżdżają kilka minut po ostatnich kursach metra. Jasne, klarowne i działa. Tymczasem w Warszawie z niewiadomo jakich przyczyn metro jeździ ekstremalnie długo, a to co jest na górze nie ma już z metrem żadnego powiązania. No prawie jak w Bukareszcie, dobrze chociaż że w przypadku warszawskim spółka metra, autobusowa i tramwajowa mają jednego właściciela i jest integracja taryfowa :P Więc skoro to metro już i tak jeździ długo, to może pojeździć jeszcze kilka minut przynajmniej na czas wielkiego kolejowego pierdolnika i dobrze byłoby dostosować do tego układ naziemny.

Łukasz
Posty: 10635
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 sie 2023, 13:05

Wolę N36 niż alpejskie kombinacje 174 z 218.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4109
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 sie 2023, 13:11

A o jakiej relacji mówimy?

Łukasz
Posty: 10635
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 sie 2023, 13:17

Dworzec (ten, na które przyjedzie pociąg) - Mordor (Konstruktorska/Suwak). W jedną stronę jeżdżę siedemnastką, ale jak wracam, to już nie mam determinacji, żeby iść od tramwaju czy to od Wołoskiej, czy od pętli.

Ostatnio, jadąc z Traktu, w ogóle byłem elementem kilkuosobowej wycieczki pieszej od 222 przy zajezdni, bo przez 500 lat nie da się zrobić, żeby 218 było 3 minuty po nim a nie 2 przed nim.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4109
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 sie 2023, 13:28

Łukasz pisze:
25 sie 2023, 13:17
Dworzec (ten, na które przyjedzie pociąg) - Mordor (Konstruktorska/Suwak). W jedną stronę jeżdżę siedemnastką, ale jak wracam, to już nie mam determinacji, żeby iść od tramwaju czy to od Wołoskiej, czy od pętli.

Ostatnio, jadąc z Traktu, w ogóle byłem elementem kilkuosobowej wycieczki pieszej od 222 przy zajezdni, bo przez 500 lat nie da się zrobić, żeby 218 było 3 minuty po nim a nie 2 przed nim.
Osobiście uważam, że 218 powinno jeździć co kwadrans co najmniej do 23, a potem co 20 minut. Inna sprawa że trudno dostosować rozkład dowozówki do metra, które jeździ z dosyć nietypową częstotliwością (co 6-7, co 7-8, co 8), w dodatku metro nie ma upublicznionego rozkładu minutowego, przez co tak naprawdę nigdy do końca się nie wie czy zdąży się na przesiadkę, czy nie. Niemniej jednak, w ciągu dnia relację DWC-Suwak zrobiłbyś najpewniej 17+218 i najlepiej jakby dało radę jeszcze pojechać tą drogą i do północy. I właściwie nie rozumiem trochę wydźwięku twojego posta, bo jakby nie patrzeć przed 23:00 też nie ma w tej relacji bezpośredniego autobusu :P


mb112
Posty: 970
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 15 wrz 2023, 22:16

Czyżby pan radny czytał ten wątek ? W sumie wszystko racja, tylko raczej tych wszystkich miejsc nie obsłuży się tylko istniejącymi liniami, niektóre już i tak są pokręcone.

KM
Posty: 132
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 17 wrz 2023, 11:25

Czasy się zamieniają, ale w weekendy solówki na N12/N62 wciąż w komisjach.

Autobus Czerwon
Posty: 4109
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 17 wrz 2023, 11:39

Po prostu trzeba przekazać obsługę na Woronicza, problem sam by się rozwiązał xd

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 wrz 2023, 12:50

KM pisze:
17 wrz 2023, 11:25
Czasy się zamieniają, ale w weekendy solówki na N12/N62 wciąż w komisjach.
Na N12 są pustki i zdecydowanie nie potrzeba przegubów. Prędzej przydałyby się dodatkowe kursy 500.

ODPOWIEDZ