Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
4 generacja Solarisa?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06
A III jest jeszcze wgl w produkcji?zxcvbnm pisze:4 generacja Solarisa?
Od czasów Arrivy miała być nie produkowana
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Sprawa faktycznie dziwnie wygląda. De facto przez kilka miesięcy Arriva mogła nie mieć wiążącej gwarancji dostaw autobusów, z bazą też cisza na razie. A już 3 miesiące mijają od ostatniego wyroku sądu, który dawał ZTM zielone światło do podpisania kontraktu z Arrivą.
Przy obecnej górce zakupowej start przewozów powinien się odbyć w 37 - 42 tygodniu od podpisania umowy. Dodać także należy, że ZTM powinien zmienić swoje postępowanie i chcąc tanich, dobrze skalkulowanych, ale i realnych ofert dawać gwarantowany czas trwania kontraktu. To coś jest obecnie, czyli niepewny termin startu, określony ostatni dzień jeżdżenia, czyli w praktyce 7 - 7,5 roku jeżdżenia na dłuższą metę jest nie do zaakceptowania. A fakty mówią same za siebie...
* Conecto G i SU9,9LE Mobilisu - wyjazd 8 miesięcy po terminie
* SU12 i LC Grodzia - wyjazd 9 miesięcy po terminie
* SU12 Arrivy - wyjazd w terminie
* Hybrydy Mobilisu - wyjazd 6 miesięcy po terminie
* Skakanki Michała - wyjazd niecałe 2 miesiące po terminie
* Otokary Arrivy - wyjazd prawie 3 miesiące po terminie
Podsumowując- z dotychczas podpisanych kontraktów z ajentami wg. nowych zasad średnie opóźnienie w stosunku do pierwotnie zakładanego terminu wyjazdu wynosiło 6 miesięcy. Przy takim opóźnieniu cena autobusów bardziej obciąża stawkę za wzkm, bardziej ciąży baza, mniej zostaje dla ludzi, koszty wzkm technicznych trzeba na nowo przeliczyć, spada rezerwa z tytułu ryzyka, a na samym końcu obrywa się marży ze zlecenia.
Tak. Z III generacji w ofercie Solarisa został tylko SU8,9.
A 8.6 wyleciał z oferty czy zrobili nową wersję?
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06
Jest tylko 8,9LE.
Tak. Tak się akurat złożyło, że na hali stoją lub w minionym tygodniu stały U12, U15, U15LE, U18,75, T18 i U8,9LE, choć ten ostatni w innej postaci nie jest oferowany.Konied Makevski pisze: ↑21 sty 2019, 17:12A III jest jeszcze wgl w produkcji?zxcvbnm pisze:4 generacja Solarisa?
Kurczę a tyle bylo krzyku o 3 generację, już wozy Su12 dla Grodzia niby z wielkim bólem Solaris wyprodukował, bo ponoć już tylko nową mieli robić i to był rok 2017. Teraz mamy 2019 i okazuje się że U8,9 I U15 pozostają w starej budzie, a tu jeszcze na fabrycznym warsztaciku stoją U12, U18,75 i T18 w starym wdzianku.
Czy są to zachcianki zamawiającego ze względu na różnice w cenie, czy że względu na ciągle wychodzące wady w nowej generacji? Czy może jest inny powód że 3 generacja w wersji 12, 18 jest ciągle dostępna?
SU12III i 18III są teraz dostępne tylko w zasadzie dla tych, którzy mają do nich ważne prawa opcji tzn. do II / III kwartału 2018 r. bodaj.
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd
Bodaj, czyli nie jesteś tego pewien. Może @chudy5 rozwieje wątpliwości, jak to jest z III i IV generacją? Można jeszcze "trójkę" kupić czy raczej jeśli Arriva dogada się z Solarisem, to będą IV CNG w Wawie?
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31
Ciężko, żeby Arriva miała prawa opcji skoro nigdy wcześniej nie zamawiała tych pojazdów.
Nie jestem pewien tylko terminu, do którego można było zgłaszać opcje na "trójki".
Nic mi nie wiadomo o ciągle wychodzących wadach nowej generacji, to co wyszło dawno temu, ma naprawić facelift.
Większość tych kontraktów jest kontynuacją (na pewno U18,75 dla Oslo, czy U15 dla Aarhus), niektóre zostały podpisane w podobnym terminie, kiedy ogłoszono odejście od 15-metrowców (U15 dla Vogel Hochstadt, większość jest już u klienta od minionego tygodnia). Skoro podpisana została umowa, to trzeba się wywiązać. Trajtki to efekt problemów Skody z Rygą. Inaczej to może wyglądać z Izraelem, ale to bardzo specyficzny rynek i klient, który od razu zawsze brał spore ilości na raz, albo rozłożone na lata. Tutaj w grę wchodziło ponad 100 pojazdów (U12+18,75), ale skończyło się na mniejszej ilości. Z IV generacją nic by nie ugrano w Izraelu (cóż, stereotypy o Żydach w biznesie nie są tylko stereotypami), bo była droższa od III, ale różnica przez te lata od czasu premiery czwórki, zmalała w zasadzie do zera.
Arriva nie ma żadnych szans na III generację.
Większość tych kontraktów jest kontynuacją (na pewno U18,75 dla Oslo, czy U15 dla Aarhus), niektóre zostały podpisane w podobnym terminie, kiedy ogłoszono odejście od 15-metrowców (U15 dla Vogel Hochstadt, większość jest już u klienta od minionego tygodnia). Skoro podpisana została umowa, to trzeba się wywiązać. Trajtki to efekt problemów Skody z Rygą. Inaczej to może wyglądać z Izraelem, ale to bardzo specyficzny rynek i klient, który od razu zawsze brał spore ilości na raz, albo rozłożone na lata. Tutaj w grę wchodziło ponad 100 pojazdów (U12+18,75), ale skończyło się na mniejszej ilości. Z IV generacją nic by nie ugrano w Izraelu (cóż, stereotypy o Żydach w biznesie nie są tylko stereotypami), bo była droższa od III, ale różnica przez te lata od czasu premiery czwórki, zmalała w zasadzie do zera.
Arriva nie ma żadnych szans na III generację.
-
- Posty: 2838
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Właściwie, co szkodzi producentowi dostosować się do oczekiwań klienta, który w końcu im płaci?