Strona 262 z 395

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 12 lut 2019, 12:24
autor: wincenty

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 12 lut 2019, 15:46
autor: Lukasz436
wincenty pisze:
12 lut 2019, 12:24
A więc SOLARIS!!!!
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60845.html
Amen - bałem się ciągników że wygrają.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 12 lut 2019, 15:52
autor: piorunus
Jak widać traktor się zaorał skoro odpuścił już drugi przetarg z rzędu na- rzekomo- ich flagowe produkty.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 12 lut 2019, 16:39
autor: zxcvbnm
Chyba nikt na poważnie nie brał możliwości, że Ursus porwie się na produkcję 130 autobusów, a tym bardziej przegubowych, a tym bardziej, że to wygra...

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 12 lut 2019, 17:49
autor: piorunus
Że Ursus bezmyślnie szarżuje to każdy wie. Myślałem właśnie, że skoro odpuścili Lublin to właśnie po to by spiąć się do boju o przeguby dla MZA. Bo przecież jak inaczej tłumaczyć ich parokrotne błaganie by MZA dopuściło doświadczenie z przegubowych trolli. Ale jak widać banki i ubezpieczyciele wreszcie powiedzieli Ursusowi "pass".

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 12 lut 2019, 21:57
autor: Glonojad
Cieszy wygrana Solarisa, ja tylko zwrócę uwagę na jeden detal- pojemność wozu. 120 osób to w zasadzie 2x mniej, niż minimum dla dlugich tramwajów w ostatnim przetargu. Taka jest cena autonomii bateryjnej...

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 12 lut 2019, 21:58
autor: Dantte
Za to ile miejsc siedzących w porównaniu z bydłowozami dla TW.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 13 lut 2019, 6:34
autor: Glonojad
A taksówki to dopiero miejsc siedzących mają... generalnie wymagania Organizatora to wymagania Organizatora.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 13 lut 2019, 7:42
autor: Dantte
Mysle, ze przecietnego pasazera to zupelnie nie interesuje (no i slusznie). A odnoszenie busow i tramwajow do taksowki jest bardzo nędzne, bo taksa nie kosztuje tyle samo.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 13 lut 2019, 8:12
autor: 8239
Glonojad pisze:
12 lut 2019, 21:57
Cieszy wygrana Solarisa, ja tylko zwrócę uwagę na jeden detal- pojemność wozu. 120 osób to w zasadzie 2x mniej, niż minimum dla dlugich tramwajów w ostatnim przetargu. Taka jest cena autonomii bateryjnej...
A to nie jest tylko sztucznie zaniżona pojemność ze względu na masę własną wozu, żeby się w papierach zgadzało?
W którym miejscu wozu przestrzeń pasażerska miałaby być ograniczona aż o objętość 50 nominalnych osób? (Zakładam, że zwykły przegubik np. serii 82, 84... ma założoną pojemność ok. 170 osób)

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 13 lut 2019, 8:35
autor: pawcio
Cześć tego ubytku to zmniejszony normatyw zapełnienia dla miejsc stojących.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 13 lut 2019, 8:46
autor: Autobus Czerwon
8239 pisze:
13 lut 2019, 8:12
Glonojad pisze:
12 lut 2019, 21:57
Cieszy wygrana Solarisa, ja tylko zwrócę uwagę na jeden detal- pojemność wozu. 120 osób to w zasadzie 2x mniej, niż minimum dla dlugich tramwajów w ostatnim przetargu. Taka jest cena autonomii bateryjnej...
A to nie jest tylko sztucznie zaniżona pojemność ze względu na masę własną wozu, żeby się w papierach zgadzało?
W którym miejscu wozu przestrzeń pasażerska miałaby być ograniczona aż o objętość 50 nominalnych osób? (Zakładam, że zwykły przegubik np. serii 82, 84... ma założoną pojemność ok. 170 osób)
Mi się wydaje że według nowszych norm ta pojemność to ok. 140 osób, ale wszystko zależy właśnie jakie normy.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 13 lut 2019, 17:12
autor: Glonojad
Zwykłego pasażera nie interesuje podział obowiązków, ale też zwykły pasażer stosunkiem 80:20 woli tramwaj od autobusu - więc mu mały udział miejsc siedzących nie przeszkadza najwyraźniej.

Zakladalem jednak, że forum nie służy zwykłym pasażerom, lecz przynajmniej średnio zaawansowanym.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 13 lut 2019, 18:26
autor: Dantte
Widząc, jak wyglądają inne konstrukcje tramwajowe na świecie i dziękując codziennie VBZ za Cobry, gdzie można zapewnić dużo miejsc siedzących przy dużej przestronności, wolałbym stosunek 100:0 na rzecz tramwajów. A więcej miejsc siedzących jest nie tylko bardziej komfortowe, ale i wiele bardziej bezpieczne.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 13 lut 2019, 18:36
autor: Emyl
piorunus pisze:
12 lut 2019, 17:49
Że Ursus bezmyślnie szarżuje to każdy wie. Myślałem właśnie, że skoro odpuścili Lublin to właśnie po to by spiąć się do boju o przeguby dla MZA. Bo przecież jak inaczej tłumaczyć ich parokrotne błaganie by MZA dopuściło doświadczenie z przegubowych trolli. Ale jak widać banki i ubezpieczyciele wreszcie powiedzieli Ursusowi "pass".
Nic tylko się cieszyć. Od wakacji wyjechało u nas chyba z 35 nowych wozów (w tym 15 przegubowych trolejbusów) i żaden nie był terminowo dostarczony, a na dodatek nie ma dnia, żeby któryś nie zjeżdżał awaryjnie. Chyba jeszcze nigdy (w sensie, że żadnego dnia) nie było stuprocentowej sprawności. Jakość wykonania - dramat, czuję się, jakbym jechał powiększoną zabawką dla dzieci z taniego plastiku i kartonu.