Komunikacja podmiejska

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 30 maja 2025, 11:17

Całe szczęście że wukadka uchowała się od tego masowego likwidowania wszystkich szyn. Wprawdzie nie wszystkie odnogi się zachowały, ale podstawowa trasa na szczęście tak. I dzięki temu dzisiaj cieszy się popularnością i wszystko idzie w stronę dalszego jej rozwoju.
Z kolejką piaseczyńską jest o tyle dobrze, że podstawowa infrastruktura i tabor jest i jeździ, wprawdzie obecnie tylko turystycznie, ale moim zdaniem to na początek wystarczy do uruchomienia pasażerskich przewozów. Potem, jeśli zyska na popularności, można myśleć o stopniowym jej rozwijaniu. Tutaj trasa jest moim zdaniem sporą zaletą, wszędzie zurbanizowane tereny. SKM to też na początku była jedna linia i wypożyczone pociągi.

mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 30 maja 2025, 11:26

A, i w ogóle moim zdaniem obecna formuła funkcjonowania kolejki piaseczyńskiej jest taka bardzo podstawowa - w sensie że można kupić bilet tylko na wycieczkę wte i wewte z ogniskiem. Wiadomo, że pewną grupę ludzi to przyciąga, ale to raczej tylko rodziny z dziećmi nastawione na raczej dość bierny odpoczynek. Ale osoby bardziej aktywne już za bardzo nie skorzystają. Jak ktoś chce podjechać kawałek np. z rowerem, w jedną stronę, wracając z jakiejś wycieczki to już nie kupi biletu. Ja np. lubię co jakiś czas pójść na jakiś dłuższy spacer z psami w tamtej okolicy, to pewnie czasem bym sobie tak zaplanował żeby np. w jedną stronę wrócić kolejką do samochodu. Kolejka na Żuławach (ta która jeździ też wzdłuż zatoki Gdańskiej) ma porządniejszą ofertę, w wakacje kursów jest sporo, można np. przejechać kawałek a wrócić plażą.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4157
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 30 maja 2025, 15:40

Stary Pingwin pisze:
30 maja 2025, 9:20
Można było to zrobić w 1971, gdy zwijano torowisko od Dworca Południowego do Dąbrówki. Na starych zdjęciach widać, jak było ono doskonale utrzymane. Tramwaj podmiejski 1000mm? Czemu nie, za granicą jeżdżą takie, torowiska mają oddzielone od reszty sieci tramwajowej. Jak zwijano kolejkę od Placu Unii Lubelskiej, to zaraz kładziono torowisko tramwajowe- najpierw Dolna, potem Wierzbno i Ikara, wreszcie Dworzec Południowy. Tory tramwajowe poszły ciut dalej, do pętli Wyścigi(starej). Nie zliczę, ile razy słyszałem o budowie tramwaju do Piaseczna, albo chociaż do granicy miasta, Dąbrówki. Od lat siedemdziesiątych do dziś o tym słyszę, ale nie widzę efektów.
Może torów nie położono do Piaseczna, ale w latach '80 rozłożono sieć trakcyjną nad Puławską :P

Stary Pingwin
Posty: 5989
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 31 maja 2025, 9:10

W latach 90 zwinięto sieć nad Puławską i zakończył się kosztowny eksperyment.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4157
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 31 maja 2025, 16:07

Stary Pingwin pisze:W latach 90 zwinięto sieć nad Puławską i zakończył się kosztowny eksperyment.
Na początku tych samych lat 90. jeszcze planowano rozbudowę eksperymentu o trasę przez Wilanów i Konstancin ;)

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Stary Pingwin
Posty: 5989
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 01 cze 2025, 9:58

Też słyszałem o domknięciu pętli Dworzec Południowy -Piaseczno-Konstancin- Dworzec Południowy. Piękna strefa zielonego transportu.
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ