O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 sty 2017, 21:21

Glonojad pisze:Białostoki to miewały po 20 minut na Centralnej bez żadnego rozłączania (teraz to nie wiem, czy aż tyle ale 15 na pewno) więc może rozdzielać tam właśnie?
Na Centralnym nie ma obsługi do rozłączania... Tak naprawdę to już podział typu "pol pociągu do Olsztyna a pol do Białegostoku" na Centralnym to spore "zagrożenie" dla podróżnych. Pociąg musialby się rozdzielać na Zachodnim - najwyżej połowa Łodzian dojechałyby 12 minut później :)
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 sty 2017, 21:23

Glonojad pisze:Białostoki to miewały po 20 minut na Centralnej bez żadnego rozłączania (teraz to nie wiem, czy aż tyle ale 15 na pewno) więc może rozdzielać tam właśnie?
A trasy na średnicy biorą się z powietrza?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 sty 2017, 22:00

fik pisze:
Glonojad pisze:Białostoki to miewały po 20 minut na Centralnej bez żadnego rozłączania (teraz to nie wiem, czy aż tyle ale 15 na pewno) więc może rozdzielać tam właśnie?
A trasy na średnicy biorą się z powietrza?
No musiałoby 2 sloty zajmować, ale bez kml i s3 by się udało :)
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 sty 2017, 9:25

Miewają i więcej. Ostatni sprawdzałem żonie powrót z Łodzi w oklicach 15-16, to któryś stał 35 minut.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 sty 2017, 10:25

W ponad pół godziny to ekipa do rozpinania spokojnie mogłaby dojechać, zrobić robotę i wrócić na Wschodni... Nieźle.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 sty 2017, 11:01

A w międzyczasie na Wschodnim kto by pracował? 8-(
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 sty 2017, 18:17

Jak to jest, że w Monachium takie numery robią na S-Bahnie co 20 minut, to nie rozumiem w takim razie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 sty 2017, 18:30

O ile mi wiadomo, miasto Monachium leży w Republice Federalnej Niemiec, gdzie zarządcą infrastruktury nie jest PKP PLK S.A.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 sty 2017, 19:16

Chyba, że kolektyw uchwali inaczej.

W każdym razie chodziło mi o uwarunkowania techniczne, bo jednak zakładam że jakieś przyczyny PKP PLK miała, by takie ograniczenia wpisać.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 sty 2017, 20:59

Ładnych parę lat już te rozkłady robię i jeszcze nie poznałem tych powodów. Jak tylko mi się uda, niezwłocznie poinformuję tutejsze, zaszczytne, grono.

ŁKA wpisała sobie w przetarg na tabor, że zmiana czoła musi być technicznie możliwa w 3', Stadler dostarczył FLIRTy spełniające wymagania, przyszła PLK i kazała zmieniać w bodaj 8'. Łaskawy pan, mógł zabić i kazać zmieniać w 20' (swego czasu w wytycznych taka wartość była dla ED59 podana).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 sty 2017, 21:09

W 20' to można klasyczny pociąg podzielić i to jeszcze z wymianą lokomotywy ...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 sty 2017, 21:12

Klasyczny pociąg z odjazdem w przeciwne strony to się dzieliło w 10 minut (do odjazdu obu części). Zostawić parę wagonów i odjechać to nawet szybciej...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 sty 2017, 21:17

nie no, zakładam, że prócz podziału jest też zmiana loka , który przyjechał. No ale to bez znaczenia dla sprawy, wychodzi na to, że "zgubić" jeden ezet na Wschodniej jest najsensowniej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 sty 2017, 21:36

W Zelislawicach zmiana czoła trwa ok 8 minut - chyba nie zdarzyło mi się szybciej. Pewnie 5-6 by się dało, ale 3 to chyba tylko na krótkich szynobusach (lub tych krótkich flirtach). Tramwaje chyba tez 3 minuty zakładają.

Btw czy dobrze pamietam, ze kiedyś Tatry miały loki z obu stron? Ile wtedy trwała zmiana czoła? Gdzieś mi się kołacze, ze te same 10 minut.
ŁK

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 sty 2017, 22:37

Miewały, ale raczej dla wygody i większej mocy. Nawet w ramach jednego rozkładu nie zawsze i nie skracało to rozkładowego postoju w Chabówce. I często jechały dwie z przodu z Płaszowa, jedną się przestawiało w Suchej i dalej już na obu końcach...

Ale kible obracano kiedyś w 2 minuty (krótko) lub 3 minuty (ładnych parę lat).

ODPOWIEDZ