Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

piorunus
Posty: 253
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 31 mar 2019, 14:36

wincenty pisze:
26 mar 2019, 11:55
To na kiedy szykować komitet powitalny :D ?
(wcześniej była mowa o 28 marca)
Wozy to nie problem. Gorzej z tankowaniem... Póki co wszystko raczej będzie postawione na głowie i Lion'sy będą tankowane z cystern. Także MZA na rękę byłoby rozciągnięcie dostaw w czasie.
Flash8222 pisze:
27 mar 2019, 14:30
Napiszcie do ZTMu, może wam odpiszą. Tak czy siak, wozy wyjadą we wrześniu.
Tylko po co ? Po to, żeby poznać już któryś wymyślony na siłę powód tego, dlaczego z Arrivą "nie mogą" podpisać umowy od pół roku ? Każdy wie, że najpierw Arriva aut nie mogła ogarnąć, a jak już w końcu stanęło na Solarisie to zaczęło się granie na czes, by termin kontraktowy zgrał się z terminami Bolechowa. Takiej taryfy ulgowej nie miał nawet Mobilis, choć zapierniczali z hybrydami jak szaleni pod reżimem terminów, które wzięli na klatę.

chudy5d
Posty: 305
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 31 mar 2019, 15:06

A jakie są terminy z Bolechowa?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2232
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 31 mar 2019, 15:48

To po co Arriva czeka na Mana albo Solarisa? Jeszcze jest Mercedes, Scania, Volvo... Pomijam Autosana który nie ma doświadczenia przy przegubach.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 31 mar 2019, 15:53

zxcvbnm pisze:
31 mar 2019, 15:48
To po co Arriva czeka na Mana albo Solarisa? Jeszcze jest Mercedes, Scania, Volvo... Pomijam Autosana który nie ma doświadczenia przy przegubach.
Zamiast klepać bez sensu w klawiaturę poszukaj sobie w internecie, które marki spełniają wymogi ZTM-u...

ashir
Posty: 27731
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 31 mar 2019, 16:13

Problem w tym, że ZTM jest zbyt cierpliwy, a prawo pozwala na taką zwłokę w podpisaniu umowy. W normalnej sytuacji powinien ZTM wezmać Arrivę do podpisania umowy, a w przypadku odmowy wybrać kolejną firmę w kolejności, czyli Michalczewskiego. Tak zrobiło MPK Kraków z Pesą, w efekcie umowa została podpisana z Solarisem. ;)

Matt Cubis
Posty: 461
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 31 mar 2019, 17:12

Domas pisze:
31 mar 2019, 15:53
zxcvbnm pisze:
31 mar 2019, 15:48
To po co Arriva czeka na Mana albo Solarisa? Jeszcze jest Mercedes, Scania, Volvo... Pomijam Autosana który nie ma doświadczenia przy przegubach.
Zamiast klepać bez sensu w klawiaturę poszukaj sobie w internecie, które marki spełniają wymogi ZTM-u...

Odpowiem za @zxcvbnm. Poszukałem, i co?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2232
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 31 mar 2019, 17:35

Domas pisze:
31 mar 2019, 15:53
zxcvbnm pisze:
31 mar 2019, 15:48
To po co Arriva czeka na Mana albo Solarisa? Jeszcze jest Mercedes, Scania, Volvo... Pomijam Autosana który nie ma doświadczenia przy przegubach.
Zamiast klepać bez sensu w klawiaturę poszukaj sobie w internecie, które marki spełniają wymogi ZTM-u...
Podejrzewam, że producenci autobusów potrafią dostosować swoje produkty do różnych wymagań, jeśli jest taka potrzeba.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Jurand
Posty: 1080
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 31 mar 2019, 18:26

ashir pisze:
31 mar 2019, 16:13
Problem w tym, że ZTM jest zbyt cierpliwy, a prawo pozwala na taką zwłokę w podpisaniu umowy. W normalnej sytuacji powinien ZTM wezmać Arrivę do podpisania umowy, a w przypadku odmowy wybrać kolejną firmę w kolejności, czyli Michalczewskiego. Tak zrobiło MPK Kraków z Pesą, w efekcie umowa została podpisana z Solarisem. ;)
Mnie również ciekawi i zadziwia cierpliwość ZTMu. Czy oni mają w tym też jakiś cel, bo Arrivia to wiadomo że odwlekanie podpisania umowy jest im na rękę. Na obecną chwilę baza na Klemie nie jest w stanie przyjąć przegubów i raczej prędko nie będzie gotowa.

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 31 mar 2019, 20:05

zxcvbnm pisze:
31 mar 2019, 17:35
Domas pisze:
31 mar 2019, 15:53
Zamiast klepać bez sensu w klawiaturę poszukaj sobie w internecie, które marki spełniają wymogi ZTM-u...
Podejrzewam, że producenci autobusów potrafią dostosować swoje produkty do różnych wymagań, jeśli jest taka potrzeba.
Z tego co czytałem to inni producenci też nie mają jakiś super wolnych mocy produkcyjnych. Rynek autobusowy (produkcyjny) w Europie jest zapchany. Mamy super koniunkturę, promowany jest transport publiczny kosztem samochodowego, elekrtomobilność jest też bardziej pracochłonna. Mówienie w takiej sytuacji weźcie kogoś innego jest tak "mondre" jak powiedzenie teraz firma budowlana się spóźnia, wywalmy ją z weźmy nową. Tylko jaką?

Mamy bum na autobusy i albo wszyscy się dogadają i ułożą, albo nie będzie niczego :)
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 01 kwie 2019, 12:31

ashir pisze:
31 mar 2019, 16:13
Problem w tym, że ZTM jest zbyt cierpliwy, a prawo pozwala na taką zwłokę w podpisaniu umowy. W normalnej sytuacji powinien ZTM wezmać Arrivę do podpisania umowy, a w przypadku odmowy wybrać kolejną firmę w kolejności, czyli Michalczewskiego. Tak zrobiło MPK Kraków z Pesą, w efekcie umowa została podpisana z Solarisem. ;)
Ciekawe jak wybrać podmiot którego oferta dawno utraciła ważność #-o

No chyba, że lepiej rozpisać nowy przetarg, a Mobilisowi zlecić jazdę SU 18 przez kolejne 2 lata. I ciekawe, że skoro osoby piszące posty twierdzą, że problem jest z autobusami to co niby miałoby zmienić wybór innego wykonawcy. Mobilis, Michalczewski czy Grodzisk mają swoją fabrykę autobusów?

wincenty
Posty: 1335
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 01 kwie 2019, 14:22

Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6932
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 01 kwie 2019, 21:31

Byłoby śmiesznie, gdyby takie śmieszne żarty skończyły się pozwem BYDa o naruszenie dóbr.

ashir
Posty: 27731
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 kwie 2019, 7:57

Snake.Griffin pisze:
01 kwie 2019, 12:31
Ciekawe jak wybrać podmiot którego oferta dawno utraciła ważność #-o
Oczywiście miałem na myśli wtedy, kiedy inne oferty były jeszcze ważne. Nie przypadkowo MPK Kraków wezwało Pesę w dniu 10 listopada do podpisania umowy, kiedy do 16 listopada oferta Solarisa była jeszcze ważna. Zresztą doskonale było wiadomo, że umowy nie uda się podpisać.
Snake.Griffin pisze:No chyba, że lepiej rozpisać nowy przetarg, a Mobilisowi zlecić jazdę SU 18 przez kolejne 2 lata. I ciekawe, że skoro osoby piszące posty twierdzą, że problem jest z autobusami to co niby miałoby zmienić wybór innego wykonawcy. Mobilis, Michalczewski czy Grodzisk mają swoją fabrykę autobusów?
Może i lepiej, byle tylko był przeprowadzony na uczciwych zasadach. W tym momencie sytuacja z Arrivą jest nieuczciwa w stosunku do innych, którzy wliczyli w stawkę kary umowne za niezrealizowane kursy, w tym nieterminowe rozpoczęcie kontraktu, jakby coś poszło nie tak. Mobilis, Michalczewski ani PKS Grodzisk Mazowiecki nie mają swoich fabryk, ale być może podjęliby ryzyko finansowe, za cenę wygrania przetargu. Mobilis miał swoje hybrydowe MANy na czas (a nawet sporo przed czasem), chociaż i wtedy producent był zawalony robotą. Michalczewski również miał gazowe Scanie na czas, chociaż czasu było mało (a że nie miał kto nimi jeździć i stacja CNG nie była gotowa to inna sprawa - ale kary zostały naliczone) lub jak w przypadku Radomia większość Autosanów dotarła z opóźnieniem, więc na brakujących brygadach ajent wysłał tabor zastępczy za niepełną stawkę. Natomiast PKS Grodzisk Mazowiecki za to, że nie miał wszystkich swoich autobusów (bodajże 3xSU12 i 5xMANów B100 - chociaż w sumie dotarły przed rozpoczęciem kontraktu) na czas to płacił kary. Dlaczego ZTM daje 20-30 tygodni (a preferowane 25 tygodni) od podpisania umowy na wystartowanie i co za tym idzie na wyprodukowanie pojazdów, kiedy w tym samym czasie MZA wymaga nie mniej niż 40 tygodni? Czy ZTM celowo nie robi sobie pod górkę? Już nie mówię o tym, że producentów pojazdów się wpisuje do oferty chyba tylko w celu sprawdzenia czy oferent ma pojęcie o tym biznesie, skoro to co tam się wpisze nie jest wiążące. Są też ZTMy, które kupują tabor dla swoich operatorów (niekoniecznie spółek miejskich), może w tą stroną byłoby łatwiej? A rentowność kontraktu cały czas spada... To może w przyszłości zrobić zapis w umowie, że w przypadku późniejszego rozpoczęcia umowy (oczywiście nie z winy przewoźnika), kontrakt automatycznie zostaje wydłużony o ten okres?

Awatar użytkownika
5690
Posty: 729
Rejestracja: 26 sie 2007, 22:44
Lokalizacja: Warszawa/Ursus

Post autor: 5690 » 03 kwie 2019, 15:55

Własnie na kleszczowa wjechały wozy o nr 7202.7203.7204. Jeden z nich mial nr rejestracyjny WX6402Y
#5690 07.11.1997-10.09.2013

1000
Posty: 624
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 03 kwie 2019, 16:52

5690 pisze:
03 kwie 2019, 15:55
Jeden z nich mial nr rejestracyjny WX6402Y
W numerze rejestracyjnym raczej jest błąd. Nie jest wydawana taka konfiguracja WX****Y.

ODPOWIEDZ