Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 15 sie 2013, 9:54

Nie przeczytałeś uważnie słów pani rzecznik. To ma wyglądać, a nie służyć ludziom.

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 27 sie 2013, 20:30

1. Kolejne AKMy w ruchu - 1624 i 1639.
2. Na NR do Nowego Sącza pojechał ER75-006
3.
Inforail pisze:Koleje Mazowieckie planują kolejne zakupy taboru

Miesiąc temu Kolej Mazowieckie ogłosiły przetarg na zakup dwudziestu dwóch wagonów piętrowych, z czego dwa mają być sterownicze, oraz dwóch lokomotyw do prowadzenia zestawów push&pull. Jak się okazuje to nie koniec zakupów. Przewoźnik w najbliższym czasie planuje ogłoszenie kolejnych przetargów i to jak się okazuje na całkiem sporą skalę. I tak nadal będzie trwała wymiana taboru spalinowego. Docelowo zapewne z ruchu wycofane zostaną wszystkie poniemieckie jednostki VT627 i VT628, które zastąpią nowoczesne składy. Już dziś Koleje Mazowieckie mają cztery sztuki SA135, kolejny pojazd –222M ma zostać dostarczony jeszcze w tym roku. W planach jest zakup następnych dwóch, które mają pojawić się w przyszłym roku. Do wymiany jest jeszcze 11 starszych pociągów spalinowych. Nieco trudniejsza, czy wręcz niewykonalna w najbliższym czasie, może okazać się całkowita wymiana ezt-ów serii EN57. Takich niezmodernizowanych jednostek przewoźnik ma jeszcze sporo, bo około 130. Trzeba jednak zaznaczyć, że cały czas trwają remonty składów i to z coraz większym zakresem robót. Ostatnie jednostki są doposażone m.in. w klimatyzację przedziału pasażerskiego, standardem jest asynchroniczny silnik i nowe hamulce. Po zakończeniu realizowanego właśnie projektu na modernizację 34 jednostek, takich pociągów, po gruntownym liftingu, ma być około siedemdziesięciu. Co do zakupów, to Koleje Mazowieckie mają w planach ogłoszenie przetargu na dostawę dwunastu, a następnie dwudziestu czterech pięcioczłonowych ezt-ów. Ich dostawy mają być realizowane od 2015 roku. Ale to jeszcze nie koniec. Przewoźnik rozważa także zakup dwuczłonowych składów elektrycznych. Ma być ich dziesięć, dostawy również w 2015 roku. Łącznie zatem planuje się zakup, w ciągu w zasadzie trzech najbliższych lat, ponad siedemdziesięciu składów. To rzeczywiście wynik bardzo przyzwoity, jak na polskie warunki rzecz jasna, i żadna inna firma nie może się z równać z Kolejami Mazowieckimi.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4782
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 27 sie 2013, 23:26

Pięcioczłonowych ](*,)
Obrazek

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 28 sie 2013, 9:11

Pytanie czy będa miały mniej jak 100m, bo jeśli tak to byłoby to idealne uzupełnienie oferty. I w razie czego zawsze można zrobić skład i idealnie wyrobić sie w peronach.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 28 sie 2013, 9:45

No właśnie, człon z wózkami na końcu (jak ED74), to coś innego niż wagon (jak EN57). Najbardziej liczyć powinna się długość i liczba miejsc.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 28 sie 2013, 20:23

kajo pisze:Pytanie czy będa miały mniej jak 100m, bo jeśli tak to byłoby to idealne uzupełnienie oferty.
5 członów, czyli jakieś 90-95 metrów. W sam raz.

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 28 sie 2013, 20:31

alojz pisze:
kajo pisze:Pytanie czy będa miały mniej jak 100m, bo jeśli tak to byłoby to idealne uzupełnienie oferty.
5 członów, czyli jakieś 90-95 metrów. W sam raz.
No właśnie nie koniecznie, człony mogą mieć od 12 (coś Hiszpańskiego takie miało ZTCP) do 25 jak P&P, a jakiś Niemiecki skład ma chyba 27, także to się może okazać. Kible mają człony powyżej 20m i jeśli to tak wyjdzie to będzie kicha jak z Elfami.

Poza tym przydałoby się równo 100m by móc maksymalnie wykorzystać krawędź peronową.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 28 sie 2013, 20:36

Spokojnie, w SIWZ będzie określona maksymalna długość składu.

szparag
Posty: 186
Rejestracja: 12 sty 2011, 22:44
Lokalizacja: Natolin

Post autor: szparag » 28 sie 2013, 22:07

Pięcioczłonowy ELF powinien mieć 91,55 m, pięcioczłonowy Flirt ma 90,378 m, a pięcioczłonowy kibel miałby 108,71 m ;-)

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 10 wrz 2013, 2:56

Jeszcze go nie widziałem, ale wróbelki w sieci ćwierkają, że jest już kolejny nowy AKM: 1598 :smile:

Tak przy okazji: Grochów, fotka z 2010 - pamięta może ktoś z Was co to się wtedy stało, że EN57-1653 jechał bez torów?

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 11 wrz 2013, 18:02

Owszem, 1598 jeździ. Pojawił się też 1634.

Poza tym na Olszynce widziany z daleka odświeżony Flirt.

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 12 wrz 2013, 0:53

Jacek Z. pisze:Tak przy okazji: Grochów, fotka z 2010 - pamięta może ktoś z Was co to się wtedy stało, że EN57-1653 jechał bez torów?
Jeżeli dobrze kojarzę fakty to wykolejenie przy cofaniu jednostki. Mechanik myślał, że ma plecy a ich nie miał ;)

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 12 wrz 2013, 15:43

Jak ja kojarzę fakty, to ktoś po imieninowych % pomylił tory (wraz z jednostkami) i w dodatku rozpoczął cofanie z czoła drugiej jednostki bez upewnienia się jaka jest z tyłu sytuacja. W zdarzeniu udział brały jednostki 1659+1773 i 1571+1653.
Zdarzenie miało miejsce 10.10.2010 około południa.
Załączniki
57-1653+1571 ---) 57-1773+1659.JPG

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 wrz 2013, 19:27

Maszynistów obowiązuje trzeźwość? 0,2 promila jak kierowców czy ile?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 13 wrz 2013, 0:51

marcin89 i tomstak, dzięki za info :smile: Tak coś kojarzę, że w 2010 już powinienem był gdzieś w tamtych okolicach bywać, ale widać widok ten mnie ominął... 1571 musiał się załapać na ten incydent tuż przed przebudową na AKM ;-)

ODPOWIEDZ