Trasa Łazienkowska i nie tylko

Moderator: Wiliam

man1956
Posty: 1673
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 30 lis 2023, 13:32

primoż pisze:
30 lis 2023, 11:30
Może zamiast dosypywać brygad w nieskończoność to trzeba pomyśleć o jakimś podziale tego długiego 141?
Moim zdaniem jest kilka okoliczności na "nie":
* nie bardzo jest gdzie tę linię rozcinać (ja osobiście nie wiem),
* nie ma po drodze pętli, do których można podzielone kawałki skierować,
* a co najważniejsze, z podziału wynikła by pewnie konieczność dołożenia większej liczby brygad niż jest ich obecnie.

man1956
Posty: 1673
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 30 lis 2023, 13:33

primoż pisze:
30 lis 2023, 11:30
Może zamiast dosypywać brygad w nieskończoność to trzeba pomyśleć o jakimś podziale tego długiego 141?
Moim zdaniem jest kilka okoliczności na "nie":
* nie bardzo jest gdzie tę linię rozcinać (ja osobiście nie wiem),
* nie ma po drodze pętli, do których można by podzielone kawałki skierować,
* a co najważniejsze, z podziału wynikła by pewnie konieczność dołożenia większej liczby brygad niż jest ich obecnie.

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 30 lis 2023, 13:49

Raz ją skrócono, z Marysina.
miłośnik 13N

Łukasz
Posty: 11053
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 lis 2023, 14:55

Linie tranzytowe nie powinny jeździć po dziurach jak Chelmska, tylko po szerokich trasach, gdzie jest szansa na buspas i niebetonowy korek. Dziury powinny załatwiać linie lokalne. Trochę problemem jest, że z Mokotowa na dół nie ma jak zjechać czymś, co nie jest dziurą - a dodatkowo Spacerowa z jednym pasem też się nią stanie.

141 może wcale nie byłoby potrzebne, 188 może jeździć na Okęcie, 172 być znów częste. Można ewentualnie na dół puścić 222 do Torwaru. Na dół z Trasy mogłoby zjeżdżać 138 do jakiejś Bartyckiej. Zamiast 138 na górze może jeździć jakieś 118. Na Witolin od tamtej strony może jeździć cokolwiek, choćby 521.

To tak na bardzo szybko.
ŁK

Georg
Posty: 6297
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 lis 2023, 15:42

Tylko że jeśli chodzi o opóźnienia w godzinach szczytu to w drugiej kolejności jest 119. A nie jest to na pewno linia lokalna. Nie wiem na ile to jest budowa tramwaju na Wilanowie, a na ile długiej trasy. Jak tam wygląda kwestia postojów to nie mam pojęcia.

Autobus Czerwon
Posty: 4301
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 30 lis 2023, 16:14

Może zamiast leczyć skutki, trzeba zabrać się za przyczyny? Bo cięcie wszystkich linii na kilka kawałków nie dość że jest średnio optymalne organizacyjnie i finansowo, to jeszcze robienie tego w imię podnoszenia komfortu korzystania ze zbiorkomu jest raczej głupie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 lis 2023, 16:36

Ale jak chcesz zlikwidować dość betonowy korek na Dolnej?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6297
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 lis 2023, 16:38

pawcio pisze:
30 lis 2023, 16:36
Ale jak chcesz zlikwidować dość betonowy korek na Dolnej?
Zlikwidować korka się nie da. Ale na pewno nie należy ścinać postojów.

Flash8222
Posty: 7803
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 30 lis 2023, 16:40

man1956 pisze:
30 lis 2023, 10:48

Przyczyną tego, że 141 jest chyba rekordzistą w skali miasta, jeśli chodzi o opóźnienia,
Nie prawda, 116 i 180 notują większe opóźnienia. Polecam apkę czynaczas, tam można zobaczyć aktualne opóźnienia.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 lis 2023, 16:48

Tylko opóźnienia 116 i 180 mają swoje jednoznaczne źródło o charakterze mimo wszystko czasowym. 141 jest rekordzistą na tym polu od wielu lat. I chyba od początku było wiadomo, że to najsłabsze ogniwo reformy połączeń Ochota-Mokotów jeszcze z czasów Ruty.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Walas
Posty: 17217
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 30 lis 2023, 16:48

Flash8222 pisze:
30 lis 2023, 16:40
man1956 pisze:
30 lis 2023, 10:48

Przyczyną tego, że 141 jest chyba rekordzistą w skali miasta, jeśli chodzi o opóźnienia,
Nie prawda, 116 i 180 notują większe opóźnienia. Polecam apkę czynaczas, tam można zobaczyć aktualne opóźnienia.
Z tym to bywa różnie, zależy od dnia.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Autobus Czerwon
Posty: 4301
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 30 lis 2023, 17:25

pawcio pisze:
30 lis 2023, 16:36
Ale jak chcesz zlikwidować dość betonowy korek na Dolnej?
Skoro już jakimś cudem przy okazji remontu udało się zmieścić 3 pasy, to można by wyznaczyć na środkowym buspas z kierunkiem ruchu zależnym od pory dnia. Nic innego bez budowy Noworacławickiej wymyślić się raczej nie da.

man1956
Posty: 1673
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 30 lis 2023, 17:34

Niezły pomysł.

Łukasz
Posty: 11053
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 lis 2023, 19:04

Da się jeszcze zrobić idzikowskiego w górę a Dolną w dół.
ŁK

Flash8222
Posty: 7803
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 30 lis 2023, 22:15

Może od razu wyślij Wilanowską albo Korbońskiego :D

ODPOWIEDZ