O nowym rozkĹadzie jazdy KM i SKM w 2011 r.
Moderator: JacekM
- niedofizyk
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 paź 2010, 19:07
- Lokalizacja: Warszawa Grochów
Ja stałem od 17:10 do 18:00. Większość pociągów w obu kierunkach opóźniona o 10-20 minut (bliżej 18. już większość była o czasie). Ale nie było jakichś strasznych zatłoczeń. Największy był na poc. do Siedlec z 17:06 (pojechał chyba tak o 17:15), bo Mińsk z 16:58 pojechał dopiero po nim. Ale też nie było jakoś strasznie, tyle że sporo osób stało.rhemek pisze:Po 17 jak wracalem ze srodmiescia to byla jakas awaria, wszystko poopozniane znacznie w kierunku wschodnim odjezdzalo.
Wszystko praktycznie na 2ezt (tylko do Góry Kalwarii na 1 ezt i prawie nikt nie stał) z wyjeżdząjących, natomiast było kilka poc. przyjeżdżających do Warszawy Wsch lub Zach. na 1 ezt - widzę, że zostało to bardzo sprytnie pomyślane, bo jak te pociągi będą wracać to już będzie po szczycie, a w kierunku do Warszawy mogą byc pojedyncze nawet w szczycie - czyli podwójne składy są dokładnie tam gdzie powinny być o tej porze, a nie wszędzie.
Za to wszystkie SKMy pojedyczne - ale przy tej liczbie pociągów chyba może być. No i poraził mnie rozkład SKMki zrobiony w formie jak w komunikacji miejskiej - i w każdej godzinie te same końcówki minutowe - od 5 do północy.
A na rozkładzie nad kasami jakoś nie było 50 oznaczeń tylko z 10. Nie zauwazyłem tylko oznaczneia na D bez wakacji - dodadzą przed wakacjami, czy źle patrzyłem?
Mrozom rozpięły się węże na Stadionie. Za dużo śniegu w torach. Gratulacje dla PLK-a i firm sprzątających perony.rhemek pisze:Po 17 jak wracalem ze srodmiescia to byla jakas awaria, wszystko poopozniane znacznie w kierunku wschodnim odjezdzalo.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Tak zrzucanie śniegu z peronów w tory było kiedyś nagminne. Teraz już troszkę od tego odchodzą, ale też się zdarza...rufio198 pisze:Mrozom rozpięły się węże na Stadionie. Za dużo śniegu w torach. Gratulacje dla PLK-a i firm sprzątających perony.rhemek pisze:Po 17 jak wracalem ze srodmiescia to byla jakas awaria, wszystko poopozniane znacznie w kierunku wschodnim odjezdzalo.
Żartujesz? Ciągle są zgłoszenia że śnieg jest z zrzucany na tory. Sam widziałem jak na WWO zrzucali w tory. PLK ma to w głębokim poważaniu.marcin89 pisze:Tak zrzucanie śniegu z peronów w tory było kiedyś nagminne. Teraz już troszkę od tego odchodzą, ale też się zdarza...
[ Dodano: |14 Gru 2010|, 2010 12:48 ]
Ostatni do Siedlec jest po 23. Ten chyba jest na ER75
Powinien pójść
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Np w Woli Grzybowskiej teraz odgarniają śnieg na ławkirufio198 pisze:Żartujesz? Ciągle są zgłoszenia że śnieg jest z zrzucany na tory. Sam widziałem jak na WWO zrzucali w tory. PLK ma to w głębokim poważaniu.marcin89 pisze:Tak zrzucanie śniegu z peronów w tory było kiedyś nagminne. Teraz już troszkę od tego odchodzą, ale też się zdarza...
[ Dodano: |14 Gru 2010|, 2010 12:48 ]
Ostatni do Siedlec jest po 23. Ten chyba jest na ER75
Powinien pójść
http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=320&c=100&l=1ZTM pisze:ABC nowego rozkładu kolejowego
Do Zarządu Transportu Miejskiego przychodzi wiele skarg i wniosków dotyczących nowego rozkładu kolejowego, który wszedł w życie 12 grudnia. Przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej powtarzające się pytania.
Etap przejściowy
Zmiana tras pociągów SKM, polegająca na wydłużeniu linii S1 do Pruszkowa i skróceniu linii S2 z Sulejówka do Dworca Zachodniego, stanowi etap przejściowy do utworzenia docelowego układu połączeń SKM po oddaniu do użytku linii kolejowej do Lotniska Chopina. Linia zostanie oddana do użytku najprawdopodobniej w grudniu 2011 r.
Po jej uruchomieniu, układ połączeń SKM będzie wyglądał następująco:
S1: Otwock – Pruszków (bazowa częstotliwość – 30 minut)
S2: Warszawa Lotnisko Chopina – Sulejówek Miłosna (bazowa częstotliwość – 30 minut)
S3: Warszawa Lotnisko Chopina – Legionowo (bazowa częstotliwość – 30 minut).
S9: Warszawa Gdańska – Legionowo – Wieliszew – stanowiącą uzupełnienie linii S3.
Ważna jest łączna liczba kursów
Mniejsza od dotychczasowej częstotliwość połączeń SKM na odcinku Warszawa – Pruszków oraz Warszawa – Sulejówek nie oznacza gorszej obsługi tych linii, gdyż brak części połączeń SKM jest rekompensowany dodatkowymi pociągami Kolei Mazowieckich. Ponadto, na linii S1 i S2 zwiększona została podaż miejsc poprzez skierowanie do ich obsługi większej liczby podwójnych pociągów.
ZTM od kilku tygodni prowadzi rozmowy z KM w sprawie poprawy oferty przewozowej na liniach z Pruszkowa oraz Sulejówka Miłosnej. Kilka postulatów ZTM KM uwzględniły już w swoim rozkładzie. Trwają jeszcze negocjacje dotyczące uruchomienia przez KM dodatkowych pociągów w szczycie przewozowym z Rembertowa do Warszawy.
Przez najbliższe kilka miesięcy nie będzie natomiast możliwości zwiększenia liczby pociągów SKM. Przede wszystkim ze względu na trudną sytuację taborową przewoźnika. W maju 2011 r. rozpocznie się dostawa nowych, 6-członowych jednostek typu 27WE wyprodukowanych przez bydgoską PESĘ. Będą one wprowadzane do ruchu w pierwszej kolejności na linię S2.
Docelowo, w najbliższych latach, nowe pociągi będą obsługiwać tzw. linie lotniskowe, czyli S2 i S3 (do Legionowa i Sulejówka). Perony stacji i przystanków na obu liniach, po przeprowadzonej modernizacji, mają jednakową wysokość (76 cm powyżej główki szyny). Do takiej wysokości peronów przystosowane będą nowe składy. Perony stacji i przystanków na linii Pruszków – Otwock są wyższe.
Gminy dopłacają
Miasto Stołeczne Warszawa oraz podwarszawskie gminy położone wzdłuż linii kolejowych, dofinansowują nie tylko połączenia SKM (linie S1, S2 i S9), lecz również przewozy Kolei Mazowieckich w ramach Wspólnego Biletu ZTM – KM. Wielkość środków finansowych przekazywanych na sfinansowanie tej oferty jest znacząca i według informacji przekazywanych przez gminy, nie są one obecnie w stanie zwiększyć nakładów finansowych na ten cel.
Współpraca, a nie konkurencja
ZTM, jako organizator przewozów SKM, stoi na stanowisku iż miejska spółka nie może konkurować z przewoźnikiem należącym do samorządu wojewódzkiego (KM). Dlatego nowe rozkłady obu przewoźników opracowywane były wspólnie, tak aby połączenia KM i SKM były ze sobą jak najlepiej skoordynowane. W założeniu mają one stanowić wspólną, możliwie spójną ofertę przewozową. Zachęcamy podróżnych dojeżdżających do Warszawy liniami obsługiwanymi wspólnie przez KM i SKM (od strony Pruszkowa, Otwocka, Sulejówka i Legionowa) do korzystania z pociągów obu przewoźników.
W nocy nie dojedziemy do Pruszkowa
Brak nocnych pociągów SKM do Pruszkowa, jest spowodowany przerwą technologiczną na linii Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki w godzinach 0.30 – 3.30, która została wprowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
- niedofizyk
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 paź 2010, 19:07
- Lokalizacja: Warszawa Grochów
http://www.zw.com.pl/artykul/10,543468_ ... katow.html
Proszę słuchać komunikatów
Opóźnienia, chaos i dezorientacja na stołecznych dworcach. Nowy rozkład jazdy i zima utrudniły pasażerom dotarcie do pracy. Jednak niektórym rozkład się podoba.
Podróżni jeszcze nie zdążyli się zapoznać z nowym rozkładem jazdy, a dodatkowe utrudnienia w poniedziałkowy ranek spowodowały śnieg i wypadki.
Pasażerowie na Dworcu Śródmieście skarżyli się, że co drugi pociąg przyjeżdża 10 – 40 minut później. Bałagan wzmagała informacja podawana przez megafon.
– Słyszę, że podjeżdża pociąg do Otwocka, a gdy spiker powtarza komunikat, staje się on pociągiem do Sulejówka – mówi pan Rafał, który czekał rano na Dworcu Śródmieście.
Opóźnienia spowodował wypadek. Na trasie Kolei Mazowieckich, na stacji Ursus, około godz. 7 rano mężczyzna, który biegł na pociąg do Dęblina, poślizgnął się i wpadł między peron a wagon. – Wypadek na szczęście nie był śmiertelny, ale ruch pociągów trzeba było wstrzymać i były opóźnienia do 15 min – wyjaśnia Donata Nowakowska, rzeczniczka KM. – Wszystko to w godzinach porannego szczytu, na obleganej trasie skierniewickiej, stąd utrudnienia dla pasażerów – dodaje. Powody do zdenerwowania mieli też odjeżdżający z Dworca Centralnego pociągami InterCity.
– Jestem zmarznięty i zły – mówi Paweł Mitraszewski, pasażer wybierający się do Berlina. – Pociąg już ma 120 min opóźnienia z powodu awarii lokomotywy. Po półtorej godzinie pasażerowie zostali zaproszeni do strefy VIP-ów, ale tam nie ma megafonów.
– Tablica z odjazdami pociągów jest w strefie VIP, obok telewizorów – zapewnia Beata Czemerajda z PKP InterCity. – Może pasażer jej nie zauważył.
Zapewnia też, że problemy nie wynikały z wprowadzenia nowego rozkładu, tylko były spowodowane kłopotami z taborem na stacji Grochów. Trzeba było wymienić kilka wagonów i lokomotyw. Najbardziej na Centralnym denerwowała podróżnych pusta tablica z odjazdami pociągów, nieczynna w związku z remontem dworca.
Z powodu zmiany rozkładu jazdy liczba wejść na stronę internetową PKP była tak duża, że trudno było ją otworzyć. Problemem okazywało się też uzyskanie jednoznacznej informacji na miejscu. Co prawda na Dworcu Centralnym pojawiło się polowe stanowisko informacyjne (dwie ławki, jeden pracownik z laptopem na kolanach, drugi z płachtą rozkładu jazdy), ale pasażerowie skarżyli się, że na koniec nieodmiennie słyszeli od kolejarzy: „Proszę słuchać komunikatów, bo perony mogą zostać zmienione”. – Co innego podawane jest na stronie internetowej, a co innego można przeczytać na rozkładach wiszących na stacjach – mówi też Dariusz Jagoda, który fotografował rozkład komórką na Dworcu Wschodnim.
Według Internetu, pociąg z Piaseczna miał odjeżdżać o godz. 8.16, a według rozkładu na stacji o 8.19.
Zdarzają się jednak pasażerowie zadowoleni. Na linii otwockiej przybyło kilka wygodnych kursów Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich. – Mieszkam w Falenicy i widzę, że rano pociągi mają kursować częściej. Później będę też mógł wrócić do domu – mówi pan Michał. – A nocna SKM-ka jest super: w weekendy i przed każdym świętem mogę bawić się do godz. 1.30, będę też miał pociąg nocą w Nowy Rok. Co prawda w poniedziałek rano były opóźnienia z powodu śniegu, ale sam nowy rozkład wygląda dobrze.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9