Remont Średnicy 2011/2012

Moderator: JacekM

Gdybyś dojeżdżał od strony Mińska lub Otwocka, które połączenie by Ci bardziej pasowało:

na Dworzec Wschodni
35
43%
na Dworzec Gdański
47
57%
 
Liczba głosów: 82

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 25 lip 2011, 0:23

Dziś otwierają podmiejską średnicę.
Jeszcze w niedzielę wieczorem widziałem ostatnie prace - dokręcali odbojnice na wiaduktach.
Zaniepokoiło mnie to, że blokada nie funkcjonowała. Łączyłbym to z tym, że do Śródmieścia jest ruch po obu torach na przemian, ale SBL na Powiślu w kierunku zachodniego nie powinna się non stop palić na czerwono mimo to. Żeby rano się nie okazało, że czegoś nie ma i coś nie działa...

Przed przystankiem Stadion nie ma jeszcze powtarzaczy semaforów wjazdowych na Wschodni (bo z tego co widzę - będą stawiane). Najwyraźniej będą zamontowane, jak przystanek powstanie - wtedy faktycznie widoczność semaforów się zmniejszy.

Reszta - tak jak trzeba. Oczywiście z racji tego, że na średnicy blokada funkcjonuje na odcinkach izolowanych - tor nie może być bezstykowy w 100% :) za semaforami będą stykały się dwa odcinki izolowane, więc tam będzie dalej stukot, ale na nowym torze - mało odczuwalny.

Michalk001
Posty: 1231
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 25 lip 2011, 5:32

Dla mnie to trochę bez sensu było - pokazać nowe tory obok stadionu (na starych można było jeszcze jeździć w miarę szybko) ,a na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Włochy dalej będziemy tłuc się 20km/h #-o - tu widziałbym priorytet naprawy.

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 25 lip 2011, 6:52

Nie wiem skąd wziąłeś te 20 na odcinku Włochy - Zachodnia, tam żadnej 20-stki nie ma. Po obu torach jest 60 km/h rozkładowa. Jedno ograniczenie jest po torze nr 3, a dokładnie jest kawałem 30-stki pod wiaduktem.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8874
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 lip 2011, 8:28

Michalk001 pisze:,a na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Włochy dalej będziemy tłuc się 20km/h #-o - tu widziałbym priorytet naprawy.
Ten odcinek przecież będzie remontowany w ramach modernizacji linii Wawa-Łódź.

Awatar użytkownika
moonwalker
Posty: 354
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: moonwalker » 25 lip 2011, 9:42

fidzio pisze:Nie wiem skąd wziąłeś te 20 na odcinku Włochy - Zachodnia, tam żadnej 20-stki nie ma. Po obu torach jest 60 km/h rozkładowa. Jedno ograniczenie jest po torze nr 3, a dokładnie jest kawałem 30-stki pod wiaduktem.

To ograniczenie jest od wysokości szopy na Ochocie aż do do wysokości semaforów przed Włochami - tam jazda się ciągnie i ciągnie - jest to mega denerwujące - już dawno powinien ten tor być wyremontowany do tej płynnej 60.

A propos remontu W-wa Włochy - W-wa Zachodnia, to juz dzis rano zamknięto tor nr 1 (dalekobieżny skrajny) - panowie już coś robią.

[ Dodano: |25 Lip 2011|, 2011 09:47 ]
person pisze:Ten odcinek przecież będzie remontowany w ramach modernizacji linii Wawa-Łódź.
Jesteś pewien? Oby!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8874
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 lip 2011, 10:27

moonwalker pisze:
person pisze:Ten odcinek przecież będzie remontowany w ramach modernizacji linii Wawa-Łódź.
Jesteś pewien? Oby!
Kliknij się do źródła:
http://www.plk-inwestycje.pl/inwestycje ... is-71-241/

Awatar użytkownika
moonwalker
Posty: 354
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: moonwalker » 25 lip 2011, 11:16

person pisze:
moonwalker pisze: Jesteś pewien? Oby!
Kliknij się do źródła:
http://www.plk-inwestycje.pl/inwestycje ... is-71-241/
No właśnie ze źródła nie wynika, że ów tor zostanie także objęty modernizacją, tym bardziej, że cel projektu to m.in. "zmodernizowanie wszystkich elementów infrastruktury kolejowej linii nr 1 na odcinku Warszawa Zachodnia – Miedniewice" - a nie linii 447 W-wa Zach. - Grodzisk Mazowiecki.

Co sie tyczy liniii 447, to jest jedynie odniesienie w postaci: "Zakres prac przewidzianych do realizacji w ramach modernizacji obejmuje także roboty niezbędne do wykonania także na liniach stycznych z przedmiotową linią tzn. na liniach nr 19, 4, 3, 447. " - trudno wiec powiedziec jednoznacznie czy przedmiotowy tor także się do tego kwalifikuje - raczej wręcz odwrotnie..

Ale moze ktos ma wiecej info.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 25 lip 2011, 11:42

http://www.rynek-kolejowy.pl/25929/Poci ... nienia.htm
Dziś rano, po kilku tygodniach przerwy, na podmiejską linię średnicową powróciły pociągi Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej. Nie obylo się bez opóźnień, które jednak nie były spowodowane niedawnym remontem. Pociągi zgodnie z planem jeszcze przez kilka misięcy nie będą stawać na przystanku Warszawa Stadion.

O godzinie 5:10 nastąpiła awaria urządzeń sterowania ruchem kolejowym w torze nr 3. Dwa semafory pokazywały sygnał czerwony, przez co pociągi musiały kursować z prędkością ograniczoną do 20 km/h z zachowaniem szczególnej ostrożności. Pierwszy semafor został naprawiony o godzinie 7:45, a drugi o godzinie 9:00. - Usterka nie miała żadnego związku z remontem - zapewnił w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" dyrektor Jan Strzelczak z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK.

Ponadto, około godziny 7:20 na szlaku Warszawa Włochy - Warszawa Zachodnia uległ uszkodzeniu pociąg Kolei Mazowieckich nr 9408 relacji Łowicz (6:09) - Warszawa Wschodnia (7:39). Ruch pociągów na szlaku Warszawa Włochy - Warszawa Zachodnia do czasu usunięcia uszkodzonego składu prowadzony był jednotorowo, dwukierunkowo.

Celem udrożnienia szlaku pociąg KM nr 9306 relacji Grodzisk Mazowiecki (7:40) - Warszawa Wschodnia (8:23) zepchnął uszkodzony skład do stacji Warszawa Zachodnia.

Z powodu awarii składu KM oraz trwającej jednocześnie awarii urządzeń sterowania ruchem kolejowym, opóźnienia pociągów jadących po linii średnicowej podmiejskiej w kierunku stacji Warszawa Wschodnia wyniosły około 5 - 10 minut.

Prace na przystanku Warszawa Stadion rozpoczęły się w marcu i zakończą się w listopadzie br. Od 1 czerwca trwał etap wymagający wyłączenia z ruchu torów na linii podmiejskiej. W okresie zaledwie kilku tygodni wymieniono 2,6 km torów, zbudowano odwodnienie torowiska, zdemontowano i zainstalowano nowe słupy i sieć trakcyjną, ułożono kilometry kabli stanowiących element systemów sterowania ruchem kolejowym i teletechnicznych.
Czy ja już w nocy nie pisałem, że te czerwone to tak non stop się palą?

[ Dodano: |25 Lip 2011|, 2011 22:38 ]
Trochę obok remontu średnicy - dziś PNUiK zaczął rozbiórkę peronu 3 na Wschodnim.
Do roboty - też ciekawostka w Warszawie - przyciągnął turbostonkę, czyli zmodernizowaną SM42, oznaczenie 6Dg.

Awatar użytkownika
moonwalker
Posty: 354
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: moonwalker » 26 lip 2011, 8:51

przewoz pisze:Trochę obok remontu średnicy - dziś PNUiK zaczął rozbiórkę peronu 3 na Wschodnim.
Do roboty - też ciekawostka w Warszawie - przyciągnął turbostonkę, czyli zmodernizowaną SM42, oznaczenie 6Dg.
W jakim celu zaczęli rozbiórkę?

A odnośnie moderny W-wa Zach - W-wa Włochy, to jestem pełen podziwu. W ciągu jednego dnia zdjęto sieć i usunięto słupy trakcyjne na całym torze!

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 lip 2011, 9:14

Żeby peron zbudować od nowa zapewne :) To te inwestycje własne PLK - pudrowanie peronów, czy coś.

[ Dodano: |26 Lip 2011|, 2011 09:15 ]
moonwalker pisze:W ciągu jednego dnia zdjęto sieć i usunięto słupy trakcyjne na całym torze!
Takie rzeczy nasi sieciowcy potrafią zrobić w dwie noce :)

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 26 lip 2011, 9:49

Ale moze ktos ma wiecej info.
Będą robić tylko linie 1. PLK chciała tez zrobić linie 447 pod warunkiem że województwo im się dorzuci ( UE nie wyraziła zgody żeby z jednych funduszy obie linie robić). Województwo odpowiedziało ze za utrzymanie torów odpowiedzialna jest PLK i niema zamiaru dokładać się do remontu. I miało rację.
M.in przez te kombinacje w zeszłym roku nie zaczęła się dalsza modernizacja linii 1 ( odcinek Miedniewice - Warszawa ).
Możliwe że coś się zmieniło - zamiast modernizacji zrobią naprawę główną ze środków własnych - ale na razie cicho jest o tym

PS. - Fik ma rację - ograniczenie do 30km/h zaczyna się od wiaduktu linii radomskiej.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
moonwalker
Posty: 354
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: moonwalker » 26 lip 2011, 10:07

rufio198 pisze:
Ale moze ktos ma wiecej info.
Będą robić tylko linie 1. PLK chciała tez zrobić linie 447 pod warunkiem że województwo im się dorzuci ( UE nie wyraziła zgody żeby z jednych funduszy obie linie robić). Województwo odpowiedziało ze za utrzymanie torów odpowiedzialna jest PLK i niema zamiaru dokładać się do remontu. I miało rację.
M.in przez te kombinacje w zeszłym roku nie zaczęła się dalsza modernizacja linii 1 ( odcinek Miedniewice - Warszawa ).
Możliwe że coś się zmieniło - zamiast modernizacji zrobią naprawę główną ze środków własnych - ale na razie cicho jest o tym

PS. - Fik ma rację - ograniczenie do 30km/h zaczyna się od wiaduktu linii radomskiej.
Ano więc właśnie - pewnie nic z tego nie wyjdzie. Chociaż jak kilka lat temu robiono tor 5 (dobry nr podałem? - ten podmiejski skrajny w kierunku W-wa Zach), to myślałem, że zaraz po tym zrobią i nr 3 - ale czekamy nadal ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lip 2011, 12:51

Inna sprawa, że 447 to powinna być wojewódzka, jeśli nie miejska w granicach miasta.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 27 wrz 2011, 14:22

PLK zaczęła ,,malować'' most średnicowy :D

http://www.fotokolej.home.pl/cpg1418/di ... fullsize=1

I jak wam to ,,cudowne malowanie'' się podoba? :term:
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 27 wrz 2011, 15:03

rufio198 pisze:PLK zaczęła ,,malować'' most średnicowy :D

http://www.fotokolej.home.pl/cpg1418/di ... fullsize=1

I jak wam to ,,cudowne malowanie'' się podoba? :term:
W sumie jak się doda pkp stadion z blachy falistej to ukazuje całe poczucie estetyki PLK ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)

ODPOWIEDZ