Jak tym jedzie 80 osob albo i wiecej to okreslenie taksowka jednak nie pasuje.Glonojad pisze:Zaś taksówka do kilku bloków... heh, dokładnie tym jest E-4 i E-8 po podziale!
(!) Tramwajem na Tarchomin
Moderator: Wiliam
Nie zaobserwowałem więcej jak 20 - 30 osób w tramwaju w szczycie. Aczkolwiek nie zawsze miałem taką okazję, dlatego to należy uznać za wyrywkowe spostrzeżenia (choc wątpię, że tym tramwajem jeździ więcej osób).Glonojad pisze:Ja pytam o napełnienia.
To oczywiste dla wszystkich oprócz ZTMu.Glonojad pisze:A błędem było w ogóle dłubanie przy 516.
Tych linii w ogóle nie powinno być. Silne 101 + 3xx z Tarchomina i starczy.Glonojad pisze:Zaś taksówka do kilku bloków... heh, dokładnie tym jest E-4 i E-8 po podziale!
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Dwójka, dwójka, dwójka...
Ekspresy jeżdżą, 101 też, więc Tarchomin (ten koło przystanku Tarchomin ) nie cierpi.
"Tramwaj na Tarchomin" wcale nie dojeżdża na Tarchomin! A szkoda bo ciepły...
2 - wozi głównie powietrze, fotoreporterów, miłośników i wycieczki (nierzadko rodzinne). Wkurzające jest zwalnianie przed dylatacjami ale i tak swingule szybko jadą. Widać zainteresowanie nią pracowników R4 no bo komu się chce machać na ITS?
Stoi sobie taka dwója pod dachem na Młocinach. Na wyświetlaczach "2" kierunek "Stare Świdry". Nie wsiądziesz! Wsiądziesz dopiero na jakimś dziwnym przystanku ustanowionym przez kogoś pomysłowego z ZTM. Trochę niemiłe z racji mrozu...
Podsumowując - miło że jeździ sobie ciepły plastik przez most i co jakiś czas przewiezie parę osób.
211 - nie widzę Alpino idąc/wracając ze szkoły...
214 - Po co to? Szkoda że starej trasy 516 nie rozciągnięto do Starych Świdrów no ale trudno...
516 - dzisiaj o 9.59 podjechał na Tarchomin w kierunku Starych Świdrów. Wysiadły 3 osoby (zapewne jadące z Żerania) i wsiadłem ja. Wóz miałem cały dla siebie. Tyle miejsc! Nie można się zdecydować gdzie usiąść. Miło że ZTM podwyższając ceny biletów funduje mi taksówkę. Tylko szkoda że w postaci ITS...
741 - lewarki na Tarchominie
Na koniec, jako pasażer mieszkający ok. 300 m od ZP Tarchomin, wygłoszę swoją subiektywną i egoistyczną opinię: Mi ten cyrk razem ze zmianami nie przeszkadza. Trochę urozmaicenia. A Odkryta itp. niech się męczy
Ekspresy jeżdżą, 101 też, więc Tarchomin (ten koło przystanku Tarchomin ) nie cierpi.
"Tramwaj na Tarchomin" wcale nie dojeżdża na Tarchomin! A szkoda bo ciepły...
2 - wozi głównie powietrze, fotoreporterów, miłośników i wycieczki (nierzadko rodzinne). Wkurzające jest zwalnianie przed dylatacjami ale i tak swingule szybko jadą. Widać zainteresowanie nią pracowników R4 no bo komu się chce machać na ITS?
Stoi sobie taka dwója pod dachem na Młocinach. Na wyświetlaczach "2" kierunek "Stare Świdry". Nie wsiądziesz! Wsiądziesz dopiero na jakimś dziwnym przystanku ustanowionym przez kogoś pomysłowego z ZTM. Trochę niemiłe z racji mrozu...
Podsumowując - miło że jeździ sobie ciepły plastik przez most i co jakiś czas przewiezie parę osób.
211 - nie widzę Alpino idąc/wracając ze szkoły...
214 - Po co to? Szkoda że starej trasy 516 nie rozciągnięto do Starych Świdrów no ale trudno...
516 - dzisiaj o 9.59 podjechał na Tarchomin w kierunku Starych Świdrów. Wysiadły 3 osoby (zapewne jadące z Żerania) i wsiadłem ja. Wóz miałem cały dla siebie. Tyle miejsc! Nie można się zdecydować gdzie usiąść. Miło że ZTM podwyższając ceny biletów funduje mi taksówkę. Tylko szkoda że w postaci ITS...
741 - lewarki na Tarchominie
Na koniec, jako pasażer mieszkający ok. 300 m od ZP Tarchomin, wygłoszę swoją subiektywną i egoistyczną opinię: Mi ten cyrk razem ze zmianami nie przeszkadza. Trochę urozmaicenia. A Odkryta itp. niech się męczy
Ja nie wiem czy dobrym pomysłem jest ocena po tygodniu czy dwóch od uruchomienia. Ja myślę, że na ocenę należałoby poczekać powiedzmy do kwietnia/maja gdy ludzie ogarną co i jak.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Co mają ogarniać ci, którzy nagle zostali zmuszeni do dymania z buta? Zmiany są potrzebne, ale nie mogą niszczyć relacji po których poruszają się ludzie.kajo pisze:Ja nie wiem czy dobrym pomysłem jest ocena po tygodniu czy dwóch od uruchomienia. Ja myślę, że na ocenę należałoby poczekać powiedzmy do kwietnia/maja gdy ludzie ogarną co i jak.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To jest taka eutanazja. Jak sądzisz, co zrobi klient, który nie wie "czy jeszcze jeździ tramwaj, czy już tylko autobus" - zaryzykuje?MichalJ pisze:Też tak uważam. Ale skłaniam się ku linii szczytowej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Aż tak ludzie nie umieją skorzystać z rozkładu?
[ Dodano: |27 Sty 2013|, 2013 20:49 ]
[ Dodano: |27 Sty 2013|, 2013 20:49 ]
Dymanie z buta, czyli przesiadka? Żadnej linii bezpośredniej nie można skasować?MisiekK pisze: Co mają ogarniać ci, którzy nagle zostali zmuszeni do dymania z buta? Zmiany są potrzebne, ale nie mogą niszczyć relacji po których poruszają się ludzie.
W PL to, w PL tamto, ale przecież bywałeś za granicą.Glonojad pisze:To co się dzieje w PL to jest jakaś piramidalna bzdura, że pozwala się autobusom miejskim jeździć nie tylko równie szybko, ale wręcz szybciej, niż tramwajom i jeszcze dorabia się do tego ideologię.
Ja też - w Niemczech zaliczyłem rajd wąskimi uliczkami przegubowym Solarisem oraz jazdę 100km/h po autostradzie miejskim starym Neoplanem ze stojącymi pasażerami.
W pseudo-idyllicznej Szwajcarii też nie zauważyłem, by kierowcom na widok 50 noga schodziła z gazu. Najbliżej tego było w Szwecji, ale i tam trafiały się wyjątki. O Francji i Włoszech litościwie nie wspomnę, a to co się wyprawia w komunikacji miejskiej w Londynie to już w ogóle jakiś kosmos.
Po prostu - są pewne miejsca, gdzie 50 dla autobusu to gruba przesada. Są też miejsca, gdzie tramwaj powinien jechać 80km/h. A w PL nie dostrzega się ani jednego, ani drugiego.
noidea
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36686
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Najpierw przeczytałem to, a dopiero potem dotarłem do informacji o 510, które się rozbiło na Jana Pawła II. I tak sobie myślę, że tramwaj znacznie bardziej się nadaje na wyższe prędkości. Nie dość, że - nawet gdy kierujący zasłabnie - jedzie, gdzie ma jechać, to jeszcze się zatrzyma...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Zatrzyma się czysto teoretycznie, a jak przywali w coś przed nim to straty raczej mniejsze niż w przypadku autobusu nie będą.Bastian pisze:Najpierw przeczytałem to, a dopiero potem dotarłem do informacji o 510, które się rozbiło na Jana Pawła II. I tak sobie myślę, że tramwaj znacznie bardziej się nadaje na wyższe prędkości. Nie dość, że - nawet gdy kierujący zasłabnie - jedzie, gdzie ma jechać, to jeszcze się zatrzyma...
noidea
OK, ale sam Glonojad jakiś czas temu gdzieś pisał*, że przy wyższych prędkościach w tramwajach trzeba kalkulować ryzyko. Sądzę że w autobusach jest podobnie.Bastian pisze:Najpierw przeczytałem to, a dopiero potem dotarłem do informacji o 510, które się rozbiło na Jana Pawła II. I tak sobie myślę, że tramwaj znacznie bardziej się nadaje na wyższe prędkości. Nie dość, że - nawet gdy kierujący zasłabnie - jedzie, gdzie ma jechać, to jeszcze się zatrzyma...
* mam nadzieję, że za bardzo nie przekręcam
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie wiem do czego, Jacku, nawiązujesz niestety
@AdamG: w paru niemieckojęzycznych miastach byłem i generalnie na podane przez Ciebie przykłady, dość ekstremalne, nie trafiłem. Wręcz przeciwnie, monachijskie metrobusy to się zbyt dobrze rozbujać nawet nie mają gdzie (bo przystanki chyba co 300 metrów), a jak trafiłem jakiś autobus jadący kawałkiem miejskiego ekspresu (coś z Messe do Arabelli OIDP) to też nie gnało tak, jak 517 na poniatowszczaku... twierdzę, że to jest jednak kwestia kulturowo-cywilizacyjna, tak, jak z ruchem osobówek.
[ Dodano: |27 Sty 2013|, 2013 21:53 ]
@AdamG: w paru niemieckojęzycznych miastach byłem i generalnie na podane przez Ciebie przykłady, dość ekstremalne, nie trafiłem. Wręcz przeciwnie, monachijskie metrobusy to się zbyt dobrze rozbujać nawet nie mają gdzie (bo przystanki chyba co 300 metrów), a jak trafiłem jakiś autobus jadący kawałkiem miejskiego ekspresu (coś z Messe do Arabelli OIDP) to też nie gnało tak, jak 517 na poniatowszczaku... twierdzę, że to jest jednak kwestia kulturowo-cywilizacyjna, tak, jak z ruchem osobówek.
[ Dodano: |27 Sty 2013|, 2013 21:53 ]
Kwestionujesz sprawność czuwaka systemowo?Adam G. pisze:Zatrzyma się czysto teoretycznie,
Słyszałeś o klasiezderzeniowej P-IV? Dziób na uderzenie 400kN się projektuje - a w autobusach?jak przywali w coś przed nim to straty raczej mniejsze niż w przypadku autobusu nie będą.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jeśli jest coś w zamian to tak. Tu nie ma. Mieszkańcy Odkrytej chcący jechać ciągiem praskim zostali zmuszeni z dnia na dzień do prawie kilometrowego spaceru.MichalJ pisze:Żadnej linii bezpośredniej nie można skasować?
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.