(!) Tramwajem na Tarchomin

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 wrz 2012, 19:58

Ile brygad się przewiduje na ogryzek?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 wrz 2012, 20:07

MichalJ pisze:Ile brygad się przewiduje na ogryzek?
Nie wiem, a nawet gdybym wiedział, to i tak nie mógłbym napisać...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 07 wrz 2012, 22:45

7 minut Młociny - Myśliborska, 4 minuty na zamianę kabiny przez motorniczego i przejechanie na właściwy tor, 7 minut powrót do Młocin, 12 minut odpoczynku = 30 minut. Częstotliwość co 10 minut (jak teraz 101) czyli 3 wozy, jak co 15 minut, to 2 wozy.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 wrz 2012, 22:50

Nie wiem, czy nie będzie pomysłu nietypowego, np. 7,5/10/15. Nie ma raczej merytorycznego uzasadnienia dla utrzymywania na tej linii częstotliwości sieciowej, a jeśli ktoś ma tym jeździć, to częstotliwość powinna być jak najbardziej atrakcyjna.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 wrz 2012, 22:53

Ile tych wozów kupiono? Sześć? To chyba warto dać zajęcie czterem...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 24727
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 wrz 2012, 22:58

+ lepiej mimo wszsytko zachować jakąś rezerwę, a nie kazać gnać motorniczym w pół minuty na drugą stronę.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

osa
Posty: 2589
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 09 wrz 2012, 0:42

Glonojad pisze:Nie wiem, czy nie będzie pomysłu nietypowego, np. 7,5/10/15. Nie ma raczej merytorycznego uzasadnienia dla utrzymywania na tej linii częstotliwości sieciowej, a jeśli ktoś ma tym jeździć, to częstotliwość powinna być jak najbardziej atrakcyjna.
Mam zupełnie inne zdanie na ten temat. Nawet nie wiem jak atrakcyjna miałaby być częstotliwość, to i tak nie przyciągnie to pasażerów do tego ogryzka, bo i skąd? Dlatego moim zdaniem nie ma co zbytnio inwestować w ogryzek. Na dobrą sprawę wystarczyłyby dwie brygady nawet bez rezerwy, bo jak się nawet obie zepsują, to i tak nikt na tym nie ucierpi.
A może jednak na linii Targowa/Białostocka - Wiatraczna reszta dwukierunkowców (szt. 4) byłaby bardziej przydatna?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 wrz 2012, 8:08

Targowa/Białostocka to by miała sens do placu Narutowicza, no - Zawiszy. Do Wiatracznej to będzie muchowóz i równie dobrze można by- gdyby była tak potrzeba - po prostu podwoić częstotliwość Trójki. Abstrahując od faktu, że na Targowej rozsiadła się - czy też ma się rozsiąść - budowa metra.

Natomiast propozycja "2 brygady bez rezerwy" jest co najmniej dziwaczna. Kto będzie chciał skorzystać z tramwaju co kwadrans "o ile przyjedzie"? Za coś takiego powinien grozić prokurator, bo to by dopiero było marnowanie publicznych pieniędzy.

No, chyba, że chodzi o udowodnienie, że tramwaj na Tarchomin jest niepotrzebny, bo "nie przyciąga pasażerów z autobusów". Bo gdyby chodziło o co innego, to by raczej walczono o większą atrakcyjność tego "ogryzka" - np. wydłużenie trasy, na ile możliwości pozwolą... heh.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14765
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 wrz 2012, 9:47

Z tego, co widać, bardziej chodzi o to, żeby tory się nie marnowały - bo tramwaj będzie jedynie dla paru bloków.

PS. Może dociągnięcie 211 by coś dało? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 wrz 2012, 10:05

Ogryzek na Młociny z ilu przystanków będzie zabierał? Z dwóch, tak? Z tego na jednym atrakcyjniejsze będzie i tak 101, tak? No to przy częstotliwości gorszej od 101 nie pojedzie tym nikt, a przy lepszej - garstka w szczycie.

Może ten tramwaj raczej na Marymont powinien jechać, albo na Wilsona, zamiast szóstki. Tylko na sensowną częstotliwość to pewnie za mało wozów.

osa
Posty: 2589
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 09 wrz 2012, 10:28

Dokładnie taką trasę proponowałem - z tarchomińskiego ogryzka przez most, ale nie do metra Młociny, tylko do metra Marymont. Wtedy jest przynajmniej choć cień nadziei na to, że to zassie pasażerów z Tarchomina, którzy zyskają nowy kierunek z atrakcyjnymi celami podróży typu Szpital Bielański, Las Bielański, AWF, na końcu wreszcie metro z dobrym punktem handlowym wokół Hali Marymonckiej. Oczywiście przywrócić wtedy 5-kę na odcinku Bemowo - Metro Marymont, a 6-kę pożegnać albo w najgorszym wypadku zakrańcować przy AWF-ie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 wrz 2012, 10:43

MichalJ pisze: Z tego na jednym atrakcyjniejsze będzie i tak 101, tak?
Dlaczego?

[ Dodano: |9 Wrz 2012|, 2012 10:50 ]
osa pisze: Oczywiście przywrócić wtedy 5-kę na odcinku Bemowo - Metro Marymont, a 6-kę pożegnać albo w najgorszym wypadku zakrańcować przy AWF-ie.
Znaczy się z jednej linii zrobić trzy? Też niedobrze... a w wariancie z 6 do AWF to wręcz bezsensownie - ile się na odcinku AWF - Młociny oszczędzi tramwajów? 1? To akurat tyle, co może być potrzebne na 4 pętle z postojami wyrównawczymi zamiast dwóch... to już niech to 6 zostanie, przynajmniej Tarchomin zacznie się do numeru 5 przyzwyczajać.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

osa
Posty: 2589
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 09 wrz 2012, 12:01

Dlatego napisałem "w najgorszym przypadku", bo 6-ka na Żoliborzu i ogryzku praskim w ogóle nie powinna istnieć.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 wrz 2012, 12:17

W tym najgorszym przypadku niech jeździ po prostu tak, jak dziś. Dzielenie jej na dwie części nic nie daje - a w układzie docelowym, tj. po otwarciu Powstańców, Tarchomina i Wileniaka myślę, że na trasie Gocławek - Metro Młociny popracuje ładnie (choć pewnie i tak odcinkowo), a pozwoli na skierowanie na Tarchomin 17 zapewniając obsługę (oczywiście niezbędnej) relacji Marymoncka - Pstrowskiego.

Swoją drogą sądzę, że taka 6 jeszcze więcej klientów mogłaby mieć na trasie przez Most Krasińskiego, nielubiany na Żoliborzu strasznie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

osa
Posty: 2589
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 09 wrz 2012, 14:03

Ja np. ten most lubię już teraz, bo ładny ma być - taki łukowy, super. Uważam jednak, że powinien być on w końcówce na liście inwestycji, które trzeba w Warszawie przeprowadzić. Nie ma pieniędzy, a są pilniejsze, również tramwajowe (trasy na Gocław czy do Wilanowa).
A czy 6-ka by lepiej pracowała na tym moście i odludziu na Jagiellońskiej? Wątpię. Chyba że jednocześnie zlikwidowałoby się relację tramwajową Żerań FSO - Targowa (na Żeraniu FSO zostałaby wtedy tylko 16-ka). Wtedy miałoby to uzasadnienie. Inaczej 6-ka mimo wszystko ma większe szanse zapełnić się na gęsto zabudowanym pl. Inwalidów czy gen. Zajączka.
Piszesz poza tym o docelowym układzie z 17-ką na Tarchominie (rozumiem, że przynajmniej do Mehoffera) i całą linią na Powst. Śl. Ale ileż można na tę docelowość czekać? Prowizoryczny układ tras (także autobusowych) nie może trwać w nieskończoność. Uważam, że powinno się to przerwać. Niech więc się 6-ka nie snuje po końcówce Marymonckiej i Zgr. AK "Kampinos" obok i tak pustej w tych rejonach 17-ki .

ODPOWIEDZ