Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)

Moderator: Wiliam

mb112
Posty: 1007
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 21 sty 2016, 9:36

cns80 pisze:
Wiliam pisze: Już tu kiedyś pisałem że widziałem takie światła dla pieszych na przejściu przez tory tramwajowe w Katowicach i bardzo mi się takie rozwiązanie podobało.
Dla samochodów na małej Grochowskiej takie są i też się jakoś sprawdza.
Na Kaliskiego przy przecięciu torów dwudziestki (przy Kocjana) też takie są. I kiedyś były na Żabie (na środku), nie wiem czy teraz jeszcze są.
Szeregowy_Równoległy pisze:Niedawno przez dwa dni przy Deotymy światła gwiazdorzyły. To był priorytet, bo sygnalizacja (jej awaria...) sprawiły, że tramwaje po Obozowej snuły się z prędkościami mniejszymi niż 30km/h, bo dwuminutowy nadmiar czasu w rozkładzie się pojawił. I tak, popieram priorytet polegający na wyłączaniu sygnalizacji. To jest słuszny kierunek zmian ;P
No właśnie, i tak tam powinno być (oczywiście wtedy bez tych nadmiarów w rozkładzie). Nie można ich "niechcący zepsuć" na stałe i żeby nikt tego "nie zauważył" aż do czasu przebudowy Obozowej ?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4780
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 21 sty 2016, 10:37

Co by się nie pogubić i nie mieszać wątków, bardzo proszę by wszelkie posty dotyczące funkcjonowania sygnalizacji świetlnej dla tramwajów umieszczać w wątku poświęconym priorytetom tramwajowym.Niniejszym, od teraz wątek "Sygnalizacja świetlna" dotyczy skrzyżowań i sygnalizacji na których nie występuje ruch tramwajowy.
Obrazek

mcdm
Posty: 270
Rejestracja: 20 lip 2007, 10:18
Lokalizacja: W-wa Górce

Post autor: mcdm » 03 lut 2016, 8:32

co sie stalo z moim wczorajszym postem nt skrzyowanai PS/Gorczewskiej?

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 03 lut 2016, 9:25

mcdm pisze:co sie stalo z moim wczorajszym postem nt skrzyowanai PS/Gorczewskiej?
Godzinę temu jeszcze był ;)

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4780
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 03 lut 2016, 12:00

Został przeniesiony do Priorytetów dla tramwajów ze względu na obecność ruchu tramwajowego na wymienionym skrzyżowaniu.

Ja to mam do Was cierpliwość. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4780
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 16 lut 2016, 13:04

Dzisiaj około 7:00 nie działały światła na skrzyżowaniu Dolinki Służewieckiej i al.Wilanowskiej. Odnotowano jakiś paraliż z tej okazji?
Obrazek

Łukasz
Posty: 10705
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 lut 2016, 19:16

Nawet jeśli nie, to przecięcie dwóch trzypasmówek o ogromnym ruchu raczej zasługuje na swiatla.
ŁK

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4780
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 16 lut 2016, 19:54

Pewnie że zasługuje. Byłem tylko ciekawy czy jakoś to rzutowało dalej na ruch, bo akurat jak jechałem to dosyć gładko to szło, no ale może 7:00 to jeszcze wcześnie...
Obrazek

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 lut 2016, 13:07

Czy ktoś mi może powiedzieć, dlaczego na Wawelskiej przed Raszyńską jest sygnalizator BUS?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 lut 2016, 13:23

Bo pas drugi od prawej jest tylko dla autobusów. Nic to, że pas pierwszy od prawej dla samochodów skręcających w Żwirki jest dramatycznie krótki.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4780
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 26 lut 2016, 13:30

To jakiś nowy sygnailztor? Bo na GSV nic nie ma: https://www.google.pl/maps/@52.2162333, ... 312!8i6656

Dodano po 52 sekundach:
Eee, raczej o ten chodzi: https://www.google.pl/maps/@52.2164948, ... 312!8i6656
Obrazek

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 lut 2016, 13:35

pawcio pisze:Bo pas drugi od prawej jest tylko dla autobusów. Nic to, że pas pierwszy od prawej dla samochodów skręcających w Żwirki jest dramatycznie krótki.
Nie, to miało być moje drugie pytanie - dlaczego na Wawelskiej przed ŻiW nie ma sygnalizatora BUS?
One stoją tylko przed przejazdami przez drugie jezdnie, przed pierwszymi nie ma, przy czym od wschodu jest to zrozumiałe (buspas jest dostępny dla skręcających), a od zachodu (jeśli już w ogóle muszą być) nie.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 28 lut 2016, 0:21

Przy ZP Noskowskiego jakiś czas temu "uspokojono ruch". Pomijając typowe dla warszawskiego "uspokajania ruchu" mankamenty takie jak wymalowanie nowych pasów i zdarcie starych w taki sposób, że wygląda to ohydnie i może być na pierwszy rzut oka mylące, to ogólnie zmiana na plus.
Po co więc dobudowano tam teraz jeszcze sygnalizację świetlną?
Zna ktoś może uzasadnienie?

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 28 lut 2016, 0:28

To było bardzo niebezpieczne miejsce. Słyszałem, że nawet pan "stopek" został tam potrącony (może to tylko legenda).

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 28 lut 2016, 0:31

Nie sądzę, aby jakiekolwiek miejsce było niebezpieczne, jeśli ma się trochę oleju w głowie i się zwyczajnie uważa, ale czy "uspokojenie ruchu" nie wystarcza?

Jak dla mnie to okolica każdego przejścia dla pieszych mogłaby być tak uspokojona (i powinna, bo to rzeczywiście działa), gdyby to oznaczało mniejszą liczbę tych zasranych świateł.

ODPOWIEDZ