Strona 277 z 328

O spółce PKP Intercity

: 15 mar 2018, 19:33
autor: fik
pawcio pisze:
15 mar 2018, 18:23
Wro-Lub Gda-Kra i Kat-Bia źle nie wyglądają.
I między innymi dlatego na te trasy są projekty ED160 i ED161 :>

O spółce PKP Intercity

: 15 mar 2018, 20:26
autor: Sebastian
Emyl pisze:
15 mar 2018, 18:59
Z Lublina na Ślunsk mają jeździć Edyty, right?
Takie są plany pomodernizacyjne.

O spółce PKP Intercity

: 15 mar 2018, 20:57
autor: Glonojad
Gdyby dokupić jeszcze 10 ED250 na obiegi międzynarodowe, to może jakieś BWE dałoby się wydłużyć do Lublina ;)

A za hinty o Flisaku dziękuję, oczywiście kupiłem wagon 17 choć na specjalny luz w popołudniowym niedzielnym powrocie z Lublina nie liczę. Aczkolwiek w listopadzie były wagony 4 z czego 1 poza systemem rezerwacyjnym, Flisak dłuższy..

O spółce PKP Intercity

: 15 mar 2018, 21:48
autor: Łukasz
pawcio pisze:Kołobrzeg Rzeszów i jelenia góra to wydłużenie obiegów które i tak nocowały poza Warszawą. Z Lublinem może być trudniej coś takiego znaleźć.
Pendolino nie musi spać do 8. Mógłby jechać o 4 do Lublina (podsył), o 8 byłby z powrotem w Warszawie i mógłby jechać dalej. Ale po co pendolino w Lublinie to nie wiem. On jest po prostu za drogi na tamte rejony, tam potrzeba tlk za 13 zł.

O spółce PKP Intercity

: 15 mar 2018, 21:51
autor: Glonojad
A to inna rzecz. No ale może do Berlina za 39 euro by pojechali.

O spółce PKP Intercity

: 15 mar 2018, 23:03
autor: Emyl
Nie jestem przekonany czy za drogi - popatrzcie sobie jakie samochody poruszają się na tej trasie. Lubelszczyzna to ogólnie zadupie, ale biznesklasa w samym Lublinie rośnie, może warto ją kupić na tym etapie, a nie jak już będzie pełna S17.

O spółce PKP Intercity

: 15 mar 2018, 23:11
autor: fik
Glonojad pisze:
15 mar 2018, 20:57
Gdyby dokupić jeszcze 10 ED250 na obiegi międzynarodowe, to może jakieś BWE dałoby się wydłużyć do Lublina ;)
Byłoby o tyle ciężko (acz już nie niewykonalnie), że Warszawa jest jednak naturalnym punktem utrzymania (no bo nie Berlin przecież), więc ciężej o przypadek "coś nam stoi od 20 do 8 i nic ze sobą nie robi", jak w przypadku Kołobrzegu i Jeleniej; jestem jednak w stanie sobie wyobrazić jakąś parę typu Berlin 6 - Lublin 13 / 15 - Berlin 22, wydłużającą któryś obieg o jedną dobę.

Inna rzecz, że gdybym miał wolny skład przez dobę w Berlinie, to bym wolał nim pojechać do Krakowa.

BTW, w innych krajach sobie potrafią z tym (częstym i typowym) syndromem radzić naprawdę ciekawie, późnowieczorna osobówka Koszyce - Lipany obsługiwana jest składem od EC z Budapesztu, w składzie wagony węgierskie i chorwackie(!!). U nas, oczywiście, sposób podziału rynku wyklucza takie zabawy.
Emyl pisze:
15 mar 2018, 23:03
Nie jestem przekonany czy za drogi - popatrzcie sobie jakie samochody poruszają się na tej trasie. Lubelszczyzna to ogólnie zadupie, ale biznesklasa w samym Lublinie rośnie, może warto ją kupić na tym etapie, a nie jak już będzie pełna S17.
Zapomnij.
Bardzo zapomnij.
Dla biznesklasy w ośrodkach średniej wielkości typu Bydgoszcz, Olsztyn, Białystok, Lublin jest klasa pierwsza w pociągach IC, oferująca naprawdę wysoki komfort podróży. Pociąg ekspresowy nie osiągnie na tych trasach przewagi czasowej, która uzasadniałaby dwukrotnie wyższą cenę. Jeśli coś dla tych ośrodków widzę, to szczytowe pociągi typu sprinter, z ograniczoną (bądź zerową) liczbą postojów pośrednich, jako wtyczki (dogęszczające cykl podstawowy) szczytowe. Lublin z postojem tylko w Puławach, Białystok bez postojów, Bydgoszcz we Włocławku i Toruniu, Olsztyn w Ciechanowie. Mamy tego typu pociąg jeden na sieci (św. Łodzianin), jak na razie, ale to ma duży potencjał - na części z tych kierunków już jest cykl 1h w szczycie (do Białegostoku praktycznie przez cały dzień), a popyt wciąż rośnie.

(rosnąć nie chce za to przepustowość średnicy, ale to inna bajka)

O spółce PKP Intercity

: 17 mar 2018, 8:18
autor: adner
fik pisze:
15 mar 2018, 23:11

Zapomnij.
Bardzo zapomnij.
Dla biznesklasy w ośrodkach średniej wielkości typu Bydgoszcz, Olsztyn, Białystok, Lublin jest klasa pierwsza w pociągach IC, oferująca naprawdę wysoki komfort podróży.
Z tym komfortem to bym nie przesadzał. Zdarza mi się wybierać "jedynkę" w Pendolino, ale w Dartach mnie odrzuca idiotyczny układ miejsc. Takich, gdzie nie siedzisz przed zawalającym miejsce stolikiem i możesz wygodnie wyciągnąć nogi jest może 4. Moim zdaniem wygodniej jest już w drugiej klasie #-o

O spółce PKP Intercity

: 17 mar 2018, 10:42
autor: fik
Fakt, idiotyczny rozkład miejsc w pierwszej klasie jest wadą zarówno ED160, jak i ED161. Acz z drugiej strony, przy stoliku pracuje się zdecydowanie lepiej niż tej odchylanej desce z normalnego siedzenia, a biznes jednak raczej w pociągach pracuje niż wyciąga nogi.

O spółce PKP Intercity

: 17 mar 2018, 11:07
autor: Glonojad
Ja na 1 klase ED16* nie narzekam, a wymiary mam słuszne (przynajmniej dwa). Choc o ile z Katowic podróż była OK, o tyle z Wrocławia już mi się tak wygodnie pod koniec nie siedziało.

Gorsze jest to 193 minuty w plecy na Uznamie, choc naprawdę wściekły bym byl wtedy, gdybym nie sprawdził na infopasazerze co sie dzieje przed wstaniem z wyra :p

Co do zalet pełnej S17 - do miasta jeszcze trzeba wjechać. O ile w dni wolne ekspresowki żądzą, o tyle w szczytach komunikacyjnych prędkość komunikacyjna jak na wydane miliardy rośnie umiarkowanie jeśli w ogóle, przynajmniej przy podróżach centrum- centrum.

O spółce PKP Intercity

: 17 mar 2018, 11:52
autor: Emyl
No akurat w samym Lublinie pierwsze światła są na wysokości ścisłego centrum (Solidarności/Lubomelska).

O spółce PKP Intercity

: 17 mar 2018, 14:15
autor: Sebastian
Poza tym mało kto mieszka na dworcu kolejowym lub w jego okolicach więc z dworca też trzeba dojechać.

O spółce PKP Intercity

: 17 mar 2018, 14:18
autor: Bastian
Emyl pisze:
17 mar 2018, 11:52
No akurat w samym Lublinie pierwsze światła są na wysokości ścisłego centrum (Solidarności/Lubomelska).
Na warszawskiej S-8 nie ma ich wcale, tylko co z tego.

O spółce PKP Intercity

: 18 mar 2018, 18:22
autor: vernalisadonis
Jaki jest powód zatrzymywania się Pendolino w Brzegu, które rusza o 6:56 z Wrocławia do Warszawy?

O spółce PKP Intercity

: 19 mar 2018, 10:46
autor: fik
"Z uwagi na istotną potrzebę społeczną".