Echa objazdĂłw linii na Andersa...

Moderator: Wiliam

fraktal
Posty: 5815
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 20 sty 2009, 17:05

Kra pisze:Zachęcanie do spacerów na Kasprowicza rośnie, może tylko ktoś np. odśnieżał by chodniki (bo są obecnie "niczyje").
Tak chodniki na Kasprowicza są wspaniałe, zwłaszcza te prowadzące do metra. ;-) Kiedyś jakiś pieszy na tym ucierpi. ;-) Zastanawiam się teraz, czy nie zadzwonić do TVN Warszawa, oni lubią takie tematy, może jak zrobiliby dym, to coś by się poprawiło. O 116 napiszę w innym temacie.

Harry
Posty: 66
Rejestracja: 03 lis 2008, 16:38
Lokalizacja: ZP Perzyńskiego

Post autor: Harry » 20 sty 2009, 17:12

Na Bielanach bilans zamknął się na zero z brygadami.
Myślałem, że termin "zmiany" oznacza zmiany a nie zaknięcie bilansu na zero.
W ciągu Żeromskiego będzie tyle samo brygad ile wcześniej, tyle, że po sufit nabite i fatalna przesiadka do niezabieralnego metra.
I po cholerę to zamieszanie? Prawdziwa reforma.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 20 sty 2009, 17:20

fraktal pisze:Tak chodniki na Kasprowicza są wspaniałe, zwłaszcza te prowadzące do metra. ;-) Kiedyś jakiś pieszy na tym ucierpi. ;-) Zastanawiam się teraz, czy nie zadzwonić do TVN Warszawa, oni lubią takie tematy, może jak zrobiliby dym, to coś by się poprawiło. O 116 napiszę w innym temacie.
Cóż przy Aspekcie jest chodnik nieodśnieżany od x lat (ponad 10 jak tu mieszkam), jest niczyj, za to piesi go doskonale wydeptują. Wzdłuż Wolumenu też jest taki (na wysokości ujęcia wody do budowanych bloków) - też jest chyba niczyj - no tu można przejść drogą stroną. ;-)

fraktal
Posty: 5815
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 20 sty 2009, 17:25

Wydeptują czy nie wydeptują - w każdym razie najgorzej jest teraz, kiedy w dzień słonko przygrzewa i śnieg się roztapia, a na wieczór przychodzi mróz i rano na chodnikach jest lód. ;-)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27761
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 sty 2009, 17:26

pawcio pisze:
Kra pisze:Kursy "f" 116 nie są
I nie będą. Już nie wrócą.
:shock: ](*,)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 20 sty 2009, 17:30

Fikander pisze: :shock: ](*,)
Pamiętaj, że zmiany są jedyną pewną rzeczą na świecie (tak mawiał nasz prezes jako uzasadnienie permanentnych reorganizacji - tak nauczyli go na Zarządzaniu w SGH :-$ )

[ Dodano: Wto 20 Sty, 2009 17:33 ]
fraktal pisze:Wydeptują czy nie wydeptują - w każdym razie najgorzej jest teraz, kiedy w dzień słonko przygrzewa i śnieg się roztapia, a na wieczór przychodzi mróz i rano na chodnikach jest lód. ;-)
A jak sobie coś zrobisz to nie dostaniesz odszkodowania :!:
A tak w ogóle to skandalem jest, że za odśnieżanie chodnika, który nie jest jego własnością odpowiada właściciel posesji, przy której się on znajduje. RPO interweniował w tej sprawie, ale TK odpowiedział, że taka jest w PRL i RP "tradycja prawna" #-o
Wybaczcie za odejście od tematu.

Harry
Posty: 66
Rejestracja: 03 lis 2008, 16:38
Lokalizacja: ZP Perzyńskiego

Post autor: Harry » 20 sty 2009, 17:36

BTW ZTM uspokajał, że po pozabieraniu wszystkich linii pozostanie jedna bardzo silna linia (116). Rzeczywiście była silna - do 2 lutego. Teraz 116 będzie jeździł 10/10/10 a przed zmianami jeździł 10/15/15.
Zatem ZTM definiuje bardzo silną linię jako wzmocnioną o 4 brygady w międzyszcycie i w DS. ](*,) ](*,), przy okazji tuzin linii kasując. Rewelacja.
Pomijam fakt, że na Żeromskiego 112 pewnie będzie niezabieralne wiozące pół Bemowa.
Haugh!

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 20 sty 2009, 17:51

Harry pisze: Pomijam fakt, że na Żeromskiego 112 pewnie będzie niezabieralne wiozące pół Bemowa.
Haugh!
Zobaczymy, wygaszanie popytu, poprzez gorszą ofertę jest skutecznie realizowane przez ZTM, nawet z aprobatą większości pasażerów. Popatrz jak dużo mniej ludzi jeździ Żeromskiego w porównaniu z czasem sprzed metra na Kasprowicza, nie wiem czy ubytek jest 30% czy więcej, sam w to nie wierzyłem ale fakty są jakie są.

Harry
Posty: 66
Rejestracja: 03 lis 2008, 16:38
Lokalizacja: ZP Perzyńskiego

Post autor: Harry » 20 sty 2009, 18:04

Wydaje mi się, że nie jeździ mniej.
Fakt faktem, że z tymi "f" to nawet niezły pomysł, choć z początku byłem sceptyczny.
Po zabraniu "f" wróżę dramat.
Choć wszystko oczywiście było zaplanowane wcześniej:
Kasujemy co się da, obiecujemy ułatwienia, wprowdzamy je, ludki są zadowolone, po czym je kasujemy. Bilans pokasowane linie (mniejsza podaż), popyt ten sam. A pieniądze za robotę wzięte.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9000
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 sty 2009, 19:28

Kra pisze: Popatrz jak dużo mniej ludzi jeździ Żeromskiego w porównaniu z czasem sprzed metra na Kasprowicza, nie wiem czy ubytek jest 30% czy więcej, sam w to nie wierzyłem ale fakty są jakie są.
Uważasz, że Ci wszyscy ludzie przesiedli się do aut, czy może dojeżdżają do centrum inaczej (np. do bliższej stacji metra)?

zzz
Posty: 1060
Rejestracja: 21 sty 2008, 22:46

Post autor: zzz » 20 sty 2009, 20:15

Skoro sa takie powtarzajace sieglosy ze lada chwila polowa ludzi z bielan przesiadzie sie z KM do samochodow. To czy ktos z ZTM moglby, o ile istnieja, wrzucic pomiary ileposob korzysta regularnie z KM na bielanach teraz a ile korzystalo przed dokonczeniem metra i pocieciem lini autobusowych w zwiazku z wiaduktem na andersa?

Piotr R
Posty: 52
Rejestracja: 28 sie 2007, 21:04
Lokalizacja: Stary Imielin

Post autor: Piotr R » 20 sty 2009, 20:22

zzz pisze:Skoro sa takie powtarzajace sieglosy ze lada chwila polowa ludzi z bielan przesiadzie sie z KM do samochodow. To czy ktos z ZTM moglby, o ile istnieja, wrzucic pomiary ileposob korzysta regularnie z KM na bielanach teraz a ile korzystalo przed dokonczeniem metra i pocieciem lini autobusowych w związku z wiaduktem na andersa?
Mi to się wydaje, że ludzie dochodzą do nowych stacji metra wzdłuż Kasprowicza, a nie jeżdzą wzdłuż Żeromskiego. Albo mogą też z Aspektu tramwajem do Młocin jechać.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36971
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 sty 2009, 21:23

Jedno i drugie jest prawdą. Oczywiście znaczna część jedzie jak dawniej, ale po ubyciu tych pierwszych powinni się oni pomieścić. Oczywiście gdyby był nadmierny tłok, coś się w przyszłości wzmocni. I to z radością ;)
zzz pisze:ileposob korzysta regularnie z KM na bielanach teraz a ile korzystalo przed dokonczeniem metra i pocieciem lini autobusowych w zwiazku z wiaduktem na andersa?
Szczegółowych danych nie ma. Po pierwsze - za mało czasu minęło, zachowania komunikacyjne się dopiero stabilizują. Po drugie - ogólną liczbę pasażerów można szacować na podstawie sprzedaży biletów (według tego kryterium przewozy wzrosły jeszcze przed wprowadzeniem wspólnego biletu), ale - rzecz jasna - nie da się osądzić, jaki wśród nich jest odsetek mieszkańców Bielan. Po trzecie - można wyliczyć pewne dane z wyrywkowych pomiarów napełnienia i na ich podstawie oszacować tendencję. Przy czym od razu was rozczaruję - wliczając pasażerów metra (bo czemu nie?) jestem przekonany, że łączna liczba korzystających ze zbiorkomu na terenie Bielan wzrosła.

Były robione badania społeczne (może spróbuję uzyskać zgodę na podanie niektórych danych*) tuż przed uruchomieniem ostatnich stacji pierwszej linii. W planie jest ich powtórzenie w drugiej połowie tego roku. Wtedy będzie można wysnuć wiele ciekawych wniosków na podstawie porównania analogicznych danych - choćby właśnie odsetka korzystających ze zbiorkomu i jego poszczególnych środków.



*) A i tak na pewno wielu tutaj gotowych będzie te dane podważyć :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27761
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 sty 2009, 21:26

Piotr R pisze:Mi to się wydaje, że ludzie dochodzą do nowych stacji metra wzdłuż Kasprowicza, a nie jeżdzą wzdłuż Żeromskiego. Albo mogą też z Aspektu tramwajem do Młocin jechać.
No a jak mają inaczej robić, skoro 116 jest rano niezabieralne i totalnie niepunktualne?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Piotr R
Posty: 52
Rejestracja: 28 sie 2007, 21:04
Lokalizacja: Stary Imielin

Post autor: Piotr R » 20 sty 2009, 21:31

Fikander pisze:
Piotr R pisze:Mi to się wydaje, że ludzie dochodzą do nowych stacji metra wzdłuż Kasprowicza, a nie jeżdzą wzdłuż Żeromskiego. Albo mogą też z Aspektu tramwajem do Młocin jechać.
No a jak mają inaczej robić, skoro 116 jest rano niezabieralne i totalnie niepunktualne?
I nie wiem nawet czy tak nie jest szybciej więc chyba nie będą potrzebne kursy f na 116.

ODPOWIEDZ