Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

cezari
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:55
Lokalizacja: z Saskiej Kępy, ale teraz mieszkam na Bielenach

Post autor: cezari » 17 sty 2020, 21:13

Bo w sekcji A nie ma żadnego siedzenia dostępnego z wysokości podłogi w pobliżu drzwi.

ashir
Posty: 27731
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 sty 2020, 21:30

Są między I, a II drzwiami.

cezari
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:55
Lokalizacja: z Saskiej Kępy, ale teraz mieszkam na Bielenach

Post autor: cezari » 17 sty 2020, 21:37

Ale nie w pobliżu drzwi, tylko przy przedniej osi.

fraktal
Posty: 5481
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 18 sty 2020, 21:29

ashir pisze:
17 sty 2020, 21:30
Są między I, a II drzwiami.
Polecam, żebyś spróbował się do nich przedostać, gdy jest tłok i ludzie stoją w obu rzeźniach oraz w przejściu...

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 18 sty 2020, 21:44

No i z przodu tylko jedno siedzenie jak w odkurzaczach, może to leprze niż patologiczny półtorak i przez drugą rzeźnię dwa fotele po prawej stronie są skierowane w przeciwnym kierunku do jazdy, gdyby nie ta rzeźnia były by klasyczne 2+2 (w kebabach dało się 2+2 i druga rzeźnia). Moim zdaniem układ z pierwszych SU się sprawdzał, teraz jest przekombinowane. Leprze jest wrogiem dobrego. Chyba że to przyzwyczajenie. Ale MAN zmienia budę w każdej nowej wersji, ale układ wnętrza trzymają taki sam, bo trzeba mieć swój styl.

Autobus Czerwon
Posty: 4104
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 sty 2020, 21:58

Akurat przesunięcie drugich drzwi bliżej drugich osi, wyszło moim zdaniem przegubowym Solarisom tylko na dobre, bo jest mniejszy odstęp między drugimi a trzecimi drzwiami.

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 20 sty 2020, 8:51

Ale póki wymogiem ZTM jest podwójna rzeźnia - i stanowiska mają być po obu stronach wozu, to nigdy foteli dostępnych z niskiej podłogi nie będzie w pobliżu drzwi. Chyba, żeby przesunąć drzwi w kierunku 1 osi.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 sty 2020, 15:57

Ale dlaczego dwie rzeźnie muszą być po obu stronach wozu? Niektóre autobusy mają rzeźnie - podwójną, przedzieloną barierką - po tej samej, lewej stronie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ashir
Posty: 27731
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 sty 2020, 16:35

KwZ pisze:
20 sty 2020, 15:57
Ale dlaczego dwie rzeźnie muszą być po obu stronach wozu? Niektóre autobusy mają rzeźnie - podwójną, przedzieloną barierką - po tej samej, lewej stronie.
Tylko Mercedesy Conecto G z Mobilisu.

fraktal
Posty: 5481
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 20 sty 2020, 19:27

KwZ pisze:
20 sty 2020, 15:57
Ale dlaczego dwie rzeźnie muszą być po obu stronach wozu? Niektóre autobusy mają rzeźnie - podwójną, przedzieloną barierką - po tej samej, lewej stronie.
Takie rozwiązanie, zdaniem ZTMu, zagraża bezpieczeństwu pasażerów - o ile dobrze rozumiem to "odgrodzenie" między rzeźniami może być niebezpieczne. Tak jakby chodzenie gdy autobus jest w ruchu, do położonych dalej miejsc. nie było wcale niebezpieczne...

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2232
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 20 sty 2020, 19:43

Co ZTM sądzi o 2 rzeźniach, jednej z przodu, drugiej z tyłu jak w 88xx? To było dobre rozwiązanie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

fraktal
Posty: 5481
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 20 sty 2020, 19:50

Tylna rzeźnia jest niedozwolona. Do tego stopnia, że kierowcy mają obowiązek wypraszać osoby z wózkiem dziecięcym z tamtej rzeźni w starszych typach autobusów. Przynajmniej z tego co wiem.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2232
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 20 sty 2020, 20:09

Ale dlaczego? W czym tamta rzeźnia jest gorsza?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ashir
Posty: 27731
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 sty 2020, 20:10

fraktal pisze:
20 sty 2020, 19:27
Takie rozwiązanie, zdaniem ZTMu, zagraża bezpieczeństwu pasażerów - o ile dobrze rozumiem to "odgrodzenie" między rzeźniami może być niebezpieczne. Tak jakby chodzenie gdy autobus jest w ruchu, do położonych dalej miejsc. nie było wcale niebezpieczne...
Dokładnie, bodajże w Olsztynie zmarł mężczyzna, po tym jak w wyniku gwałtownego hamowania autobusu przywalił głową w poręcz. Czy zatem mamy z autobusu wymontować wszystkie pionowe poręcze? I bądźmy szczerzy, w ZTMie ich nie interesuje bezpieczeństwo pasażerów, tylko własnej dupy. Przykładem są guzki w metrze na M1, najważniejsze, że "zaproponowane przez nas rozwiązania są zgodne z prawem", a że najwyżej sobie zrobi ktoś krzywdę to cóż, mógł nie korzystać z metra!

Flash8222
Posty: 7604
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 20 sty 2020, 20:34

zxcvbnm pisze:
20 sty 2020, 20:09
Ale dlaczego? W czym tamta rzeźnia jest gorsza?
Mówi Tobie coś takiego jak widoczność?

ODPOWIEDZ