Strona 283 z 395
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 20 sty 2020, 21:14
autor: fraktal
Na rozdzieleniu rzeźni zyskali najbardziej, jak się wydaje, młodzi rodzice z dziećmi w wózkach - to właśnie dla nich przeznaczona jest ta rzeźnia z prawej strony, do której mają teraz wygodny dostęp przez rozsuwane drzwi i mogą sobie wygodnie usiąść na siedzeniach w pobliżu. Takie są teraz priorytety.
A pogodzenie postulatów wszystkich grup pasażerów w jednym pojeździe jest niemożliwe, od dawna tak twierdzę.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 20 sty 2020, 22:30
autor: beni
Oglądając dziś nowe dziecko doszedłem do wniosku że ZTM powinien w następnym przetargu ograniczyć liczbę miejsc siedzących do maksymalnie 4 a resztę zrobić jak rzeźnię. I tak się tyle miejsca marnuje że szkoda gadać. No cóż ludzie nie korzystający z KM lub rzadko decydują jak pasażerowie mają podróżować, od wystroju autobusów, wnętrza autobusu, nierealnych rozkładów, skracania wszystkich linii do najbliższej stacji metra itp itp. Szkoda słów. Temat rzeka.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 20 sty 2020, 22:36
autor: Autobus Czerwon
No tak, co za głupota w prawie dwumilionowym mieście robić w autobusach układ siedzeń umożliwiający komfortową podróż na krótkich dystansach i skracać czas wymiany pasażerskiej.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 21 sty 2020, 15:14
autor: Dantte
fraktal pisze: ↑20 sty 2020, 21:14
Na rozdzieleniu rzeźni zyskali najbardziej, jak się wydaje, młodzi rodzice z dziećmi w wózkach - to właśnie dla nich przeznaczona jest ta rzeźnia z prawej strony, do której mają teraz wygodny dostęp przez rozsuwane drzwi
Rozsuwane drzwi, hehehe.
Ta rzeźnia to jest nieporozumienie w autobusach ze zwykłymi drzwiami, otwieranymi do środka - czyli znakomitej większości. Wygląda to tak, jakby jakaś mądra głowa pojechała do Berlina/na zachód, gdzie rozsuwane drzwi są podstawą (i bardzo słusznie), i zauważyła tę drugą rzeźnię bez zwracania uwagi na drzwi. Żeby wjechać do niej w większości przypadków trzeba zrobić oberka wokół poręczy odgradzającej skrzydło drzwi od tejże rzeźni - powodzenia w przypadku tłumu ludzi, typowego w warszawskich autobusach
Autobus Czerwon pisze: ↑20 sty 2020, 22:36
No tak, co za głupota w prawie dwumilionowym mieście robić w autobusach układ siedzeń umożliwiający komfortową podróż na krótkich dystansach i skracać czas wymiany pasażerskiej.
Spójrz na tramwajowe bydłowozy i zastanów się, czy to na pewno ironia, albo czy może ktoś już nie wziął pod uwagę tych postulatów
Warszawskie tramwaje w żenującej ilości miejsc przebija mało co.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 21 sty 2020, 16:02
autor: Autobus Czerwon
Mała liczba miejsc jest uciążliwa kiedy jedziesz tramwajem lub autobusem godzinę, a nie dajmy na to 20 minut. Ciekawe czy są jakieś dane statystyczne co do średniej długości podróży jednym pojazdem.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 21 sty 2020, 18:00
autor: Matt Cubis
Chyba, że masz 60+ lat, problemy z kręgosłupem lub poruszaniem się, ciężką torbę, zakupy albo po ludzku jesteś zmęczony i chcesz usiąść nawet na 20 minut. Jeżeli chcemy, żeby komunikacja miejska była przyjazna dla pasażerów i ludzie chętniej przesiedli się do niej z samochodów to wizja stania w każdym środku transportu na pewno nie pomoże.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 21 sty 2020, 18:04
autor: Dantte
Biorąc pod uwagę styl prowadzenia niektórych motorniczych czy kierowców, wynikający choćby z napiętych rozkładów i w ogóle przeważająco niskiej kultury jazdy na warszawskich ulicach, to nie tylko wygodniej jest się nie szarpać z poręczami, ale i zwyczajnie o wiele BEZPIECZNIEJ jest siedzieć niż stać.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 21 sty 2020, 18:25
autor: Autobus Czerwon
Już teraz niekiedy występuje problem z wejściem do pojazdu, powszechny na wielu ciągach w godzinach szczytu. Żeby zapewnić tą samą podaż miejsc (powiedzmy 200) przy zwiększeniu liczby miejsc siedzących, tramwaje powinny być dłuższe niż te 30 metrów co koliduje z długością przystanków i zablokowałoby ruch tramwajowy w całym mieście.
Nie bronię zbyt małej liczby miejsc choćby w Jazzach Duo. Ale inna sprawa, że nie bardzo jest tam nawet miejsce żeby wygospodarować dodatkowe siedzenia. W miarę dobrze rozwiązano ten problem w budapesztańskich CAFach, ale u nas stoi na przeszkodzie węższa skrajnia.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 21 sty 2020, 19:44
autor: fraktal
Dantte pisze: ↑21 sty 2020, 15:14
fraktal pisze: ↑20 sty 2020, 21:14
Na rozdzieleniu rzeźni zyskali najbardziej, jak się wydaje, młodzi rodzice z dziećmi w wózkach - to właśnie dla nich przeznaczona jest ta rzeźnia z prawej strony, do której mają teraz wygodny dostęp przez rozsuwane drzwi
Rozsuwane drzwi, hehehe.
Ta rzeźnia to jest nieporozumienie w autobusach ze zwykłymi drzwiami, otwieranymi do środka - czyli znakomitej większości. Wygląda to tak, jakby jakaś mądra głowa pojechała do Berlina/na zachód, gdzie rozsuwane drzwi są podstawą (i bardzo słusznie), i zauważyła tę drugą rzeźnię bez zwracania uwagi na drzwi. Żeby wjechać do niej w większości przypadków trzeba zrobić oberka wokół poręczy odgradzającej skrzydło drzwi od tejże rzeźni - powodzenia w przypadku tłumu ludzi, typowego w warszawskich autobusach
Po prostu ktoś zrozumiał dosłownie wyrażenie "oddzielone miejsca" (dla wózka inwalidzkiego i dziecięcego). A może po prostu wystarczyłoby je oddzielić odpowiednim piktogramem na podłodze tak jak ma to miejsce w ex-jastrzębskich solarisach, jeżdżących w KMŁ.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 21 sty 2020, 21:24
autor: Stary Pingwin
Matt Cubis pisze: ↑21 sty 2020, 18:00
Chyba, że masz 60+ lat, problemy z kręgosłupem lub poruszaniem się, ciężką torbę, zakupy albo po ludzku jesteś zmęczony i chcesz usiąść nawet na 20 minut.
Na szczęście przewoźnik wychodzi naprzeciw osobom, które wymieniłeś. Ja mam zawsze siedzące.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 22 sty 2020, 12:22
autor: Glonojad
Dantte pisze: ↑21 sty 2020, 15:14
Spójrz na tramwajowe bydłowozy i zastanów się, czy to na pewno ironia, albo czy może ktoś już nie wziął pod uwagę tych postulatów
Warszawskie tramwaje w żenującej ilości miejsc przebija mało co.
Warszawskie metro?
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 22 sty 2020, 12:35
autor: Dantte
Glonojad pisze: ↑22 sty 2020, 12:22
Dantte pisze: ↑21 sty 2020, 15:14
Spójrz na tramwajowe bydłowozy i zastanów się, czy to na pewno ironia, albo czy może ktoś już nie wziął pod uwagę tych postulatów
Warszawskie tramwaje w żenującej ilości miejsc przebija mało co.
Warszawskie metro?
Haha, co? Skład 81: 22,6% miejsc to siedzące, wagon typu jazz duo: 15%.
Poza tym, mówię o tramwajach. Metro, w porównaniu do nich, zatrzymuje się tylko na stacjach, nie ma w nim walenia szynowymi, jedzie płynnie i zdecydowanie szybciej można się nim przemieścić
Zresztą porównaj sobie średni czas przejazdu metrem ze średnim czasem przejazdu tramwajem.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 22 sty 2020, 13:14
autor: Glonojad
No właśnie, chętnie porównam te czasy podróży. Podeślesz?
Jak wyliczyłeś te 22%? Mnie kiedyś dla Metropolisa wyszło kilkanaście %...
BTW, ilość foteli nie wpływa istotnie na pojemność wagonu, dopiero kombinacja kilku czynników dała to, co mamy. Gdyby zastosować układ 2+2 nad wózkami oraz zrezygnować z dostępności tych foteli bez stopnia (w końcu w autobusach wolno robić podesty, to czemu w tramwajach każdy musi być "z ziemi"), to dałoby się te 200 osób spokojnie utrzymać przy siedzących w okolicach 45-50 nawet w Jazzie, ale... za cenę wąskich przejść przez wózki. No cóż, Organizator zażyczył, organizator ma.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 22 sty 2020, 14:02
autor: Matt Cubis
Glonojad pisze: ↑22 sty 2020, 13:14
Jak wyliczyłeś te 22%? Mnie kiedyś dla Metropolisa wyszło kilkanaście %...
Za Wikipedią:
Liczba miejsc siedzących: 256
Liczba miejsc ogółem: 1128
Wychodzi 22,695%
Dla Metropolisa rzeczywiście wychodzi 18%
Glonojad pisze: ↑22 sty 2020, 13:14
BTW, ilość foteli nie wpływa istotnie na pojemność wagonu, dopiero kombinacja kilku czynników dała to, co mamy. Gdyby zastosować układ 2+2 nad wózkami oraz zrezygnować z dostępności tych foteli bez stopnia (w końcu w autobusach wolno robić podesty, to czemu w tramwajach każdy musi być "z ziemi"), to dałoby się te 200 osób spokojnie utrzymać przy siedzących w okolicach 45-50 nawet w Jazzie, ale... za cenę wąskich przejść przez wózki. No cóż, Organizator zażyczył, organizator ma.
W punkt!
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 22 sty 2020, 14:38
autor: kajo
Matt Cubis pisze: ↑22 sty 2020, 14:02
Glonojad pisze: ↑22 sty 2020, 13:14
Jak wyliczyłeś te 22%? Mnie kiedyś dla Metropolisa wyszło kilkanaście %...
Za Wikipedią:
Liczba miejsc siedzących: 256
Liczba miejsc ogółem: 1128
Wychodzi 22,695%
Dla Metropolisa rzeczywiście wychodzi 18%
Glonojad pisze: ↑22 sty 2020, 13:14
BTW, ilość foteli nie wpływa istotnie na pojemność wagonu, dopiero kombinacja kilku czynników dała to, co mamy. Gdyby zastosować układ 2+2 nad wózkami oraz zrezygnować z dostępności tych foteli bez stopnia (w końcu w autobusach wolno robić podesty, to czemu w tramwajach każdy musi być "z ziemi"), to dałoby się te 200 osób spokojnie utrzymać przy siedzących w okolicach 45-50 nawet w Jazzie, ale... za cenę wąskich przejść przez wózki. No cóż, Organizator zażyczył, organizator ma.
W punkt!
Moderusy Gamma w Poznaniu mają taki układ, bardzo fajnie to działa, dużo miejsca w nich jest.