Strona 30 z 40

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 16 wrz 2019, 17:50
autor: Łukasz
Jak tam pierwszy dzień na M2?

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 16 wrz 2019, 18:03
autor: ashir
Wczoraj? Tłumy. A dzisiaj pustki na odcinku: Trocka - Dw. Wileński i na odwrót. :)

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 16 wrz 2019, 18:08
autor: Dantte
W szczycie bardzo ladnie, wszystkie siedzące zajęte. Jak na brak połączenia z czymkolwiek od Trockiej, czyli sam potok z Targówka, oraz 160/162/517 ciągle nad głową to nawet ładnie.

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 16 wrz 2019, 18:30
autor: ashir
Ja mam zupełnie inne obserwacje. Jechałem dzisiaj 8 razy M2 (2 razy w tą i z powrotem rano i 2 razy w tą i z powrotem po południu) i za każdym razem była bardzo słaba frekwencja. Prawdziwe tłumy nadal wsiadały/wysiadały na Dw. Wileńskim. Nawet raz (i to nie w przeciwpotoku!) zdarzyła mi się zerowa wymiana na stacji Szwedzka (a na Targówku Mieszkaniowym wsiadły aż 4 osoby, zazwyczaj jest jednak lepiej). Puste lub prawie puste człony też były normą i nie tylko w przeciwpotoku. Można wiedzieć o której godzinie jechałeś i na jakiej trasie? Pewnie jakimś porannym kursem w kulminacyjnym momencie dowozu do pracy/szkoły?

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 16 wrz 2019, 18:59
autor: Łukasz
No ale kilkaset osób przy Wileńskim to wiadomo, że będzie generować większy tłum, zwłaszcza jak przyjedzie pociąg - a swojego czasu z „718” też ze 100 wysiadało.

Kilkadziesiąt osób co 2-3 minuty z samego Targówka to ogólnie sporo (zajęte siedzące), ale biorąc pod uwagę to, że wyjeżdża stamtąd rano sporo pełnych autobusów, pewnie co minutę średnio każdy, to będzie więcej. Dowozówki też delikatnie wyrównają popyt, a jeszcze kierowcy się nie przesiedli (zima temu nie będzie sprzyjać).

Poza tym gdyby już teraz Targówek zajął wszystkie miejsca, to dokąd byłoby metro na Brodno :>?

Btw to z Wileńskiego też czasem początkowe człony były totalnie puste poza szczytem, a rano zajęte były głównie siedzące (na końcu więcej osób z pociągów).

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 16 wrz 2019, 19:00
autor: pawcio
Pozwolę sobie zauważyć, że metro na Targówku nie może być pełne, bo na Wileńskim chętnych jest i będzie zawsze sporo.

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 16 wrz 2019, 19:05
autor: ashir
pawcio pisze:
16 wrz 2019, 19:00
Pozwolę sobie zauważyć, że metro na Targówku nie może być pełne, bo na Wileńskim chętnych jest i będzie zawsze sporo.
To jest oczywiste. Rezerwy miejsc z Targówka są ogromne. :)

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 16 wrz 2019, 19:12
autor: primoż
pawcio pisze:
16 wrz 2019, 19:00
Pozwolę sobie zauważyć, że metro na Targówku nie może być pełne, bo na Wileńskim chętnych jest i będzie zawsze sporo.
Mam wrażenie, że część z tych tłumów to powinna się przesiadać na Trockiej, jak omawiane wcześniej 140 czy klientela z 527 :-k

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 16 wrz 2019, 19:54
autor: pawcio
Cześć. Ale Batory z Małkini jednak zawsze będzie dojeżdżał do Wileniaka.

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 16 wrz 2019, 20:12
autor: Dantte
ashir pisze:
16 wrz 2019, 18:30
Ja mam zupełnie inne obserwacje. Jechałem dzisiaj 8 razy M2 (2 razy w tą i z powrotem rano i 2 razy w tą i z powrotem po południu) i za każdym razem była bardzo słaba frekwencja. Prawdziwe tłumy nadal wsiadały/wysiadały na Dw. Wileńskim. Nawet raz (i to nie w przeciwpotoku!) zdarzyła mi się zerowa wymiana na stacji Szwedzka (a na Targówku Mieszkaniowym wsiadły aż 4 osoby, zazwyczaj jest jednak lepiej). Puste lub prawie puste człony też były normą i nie tylko w przeciwpotoku. Można wiedzieć o której godzinie jechałeś i na jakiej trasie? Pewnie jakimś porannym kursem w kulminacyjnym momencie dowozu do pracy/szkoły?
Jechałem o 17:50 z Wileńskiego. Szwedzka to rzeczywiście porażka, podzielam obserwację. I nie powiem, spodziewałem się gorszej frekwencji, dlatego uważam że zajęte siedzące to naprawdę niezły wynik, tak długo jak nie zjeżdża się na Targówek tabun dowozówek.

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 16 wrz 2019, 20:28
autor: Łukasz
Ale kto miałby na tej Szwedzkiej masowo wsiadać, skoro jeszcze niedawno była tam jedna linia i to z przystankiem na żądanie?

Jest tam parę ulic, ale żadnego napływu nie ma, a 23 wciąż jeździ do Ratusza.

Pewnie docelowo poburzą te fabryki lub zrobią w nich coś jak w Koneserze, ale to potrwa lata.

Btw to czy Racławicka jakoś podobnie nie wyglądała kiedyś na M1?

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 16 wrz 2019, 20:34
autor: pawcio
Na Racławickiej były przynajmniej dwa licea.

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 16 wrz 2019, 21:07
autor: michael112
pawcio pisze:
16 wrz 2019, 20:34
Na Racławickiej były przynajmniej dwa licea.
Ściślej rzecz biorąc, dwa licea są przy ul. Wiktorskiej, oba kawałek od al. Niepodległości. Niemniej jednak uczniowie jeśli dojeżdżają do nich metrem, to korzystają ze stacji Racławicka i tutaj rozumowanie jest poprawne.

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 16 wrz 2019, 22:07
autor: TGM
Nie rozumiem dlaczego stacji bliżej "centrum" Pragi nie zrobili... Gdzieś przy 11 Listopada zamiast tej Szwedzkiej na uboczu.

[M2] Otwarcie i eksploatacja

: 16 wrz 2019, 22:13
autor: fik
Tereny między Szwedzką a koleją szybko się rozwiną, finalnie dzielnica będzie pokryta optymalnie.