Strona 30 z 60

Tramwaje Hyundai Rotem

: 30 lis 2021, 20:03
autor: Glonojad
Nazwy w sposób dość luźny wiążą się z produktem, jego wyglądem, pochodzeniem itp.

Tramwaje Hyundai Rotem

: 30 lis 2021, 20:14
autor: fluger
Dla tego powinno być jeszcze w konkursie "Koreańczyk"

Tramwaje Hyundai Rotem

: 30 lis 2021, 20:48
autor: Łukasz
fluger pisze:Dla tego powinno być jeszcze w konkursie "Koreańczyk"
Dla tego?

Tramwaje Hyundai Rotem

: 30 lis 2021, 21:11
autor: Stary Pingwin
Glonojad pisze:
30 lis 2021, 20:03
Nazwy w sposób dość luźny wiążą się z produktem, jego wyglądem, pochodzeniem itp.
Ciekawość, kto zapodał nazwy do konkursu?

Tramwaje Hyundai Rotem

: 30 lis 2021, 21:15
autor: Nordyk110
No dlatego bo to Koreańczyk.

Tramwaje Hyundai Rotem

: 30 lis 2021, 21:17
autor: ashir
Stary Pingwin pisze:
30 lis 2021, 21:11
Glonojad pisze:
30 lis 2021, 20:03
Nazwy w sposób dość luźny wiążą się z produktem, jego wyglądem, pochodzeniem itp.
Ciekawość, kto zapodał nazwy do konkursu?
Pasażerowie, a spośród wszystkich zgłoszonych nazw to jury pod przewodnictwem: prof. Grażyny Majkowskiej – Uniwersytet Warszawski i prof. Jerzego Bralczyka – Uniwersytet Warszawski wybrało pięć nazw. Pozostali członkowie jury to Łukasz Ostoja-Kasprzycki – portal PoWarszawsku, Katarzyna Strzegowska – Zarząd Transportu Miejskiego oraz Konrad Niklewicz – Tramwaje Warszawskie.

Tramwaje Hyundai Rotem

: 30 lis 2021, 22:47
autor: zxcvbnm
Może niech wybieranie nazw będzie w gestii producenta.
Bo doświadczenia pokazują że lepiej wypada FLIRT czy ELF niż Impuls (przyjął się, ale uważam że mogła być wtedy nadana lepsza nazwa) lub propozycje dla tramwajów Koreańskich. Jak słusznie tu było zauważone, wszyscy będę mówić na nie Hultaje.
Nazwa ma być miła, krótka i precyzyjna.

Tramwaje Hyundai Rotem

: 30 lis 2021, 23:25
autor: MisiekK
fraktal pisze:
30 lis 2021, 8:45
Tego nie powiedziałem, ale skoro mogła odbyć jazda pokazowa z pasażerami już we wrześniu, to nie rozumiem, czemu do regularnego ruchu nie mogły być wprowadzone już w październiku, a najpóźniej w listopadzie, żeby motorniczowie mogli się do nich przyzwyczaić podczas lepszych warunków atmosferycznych. Jazda z pasażerami to nie to samo, co jazda testowa.
Ponieważ pojazdy posiadały już we wrześniu homologację (mogły jeździć po mieście i do tego z pasażerami), ale nie przeszły drobiazgowej procedury odbiorczej rozszerzonej po której dopiero można wpuścić tramwaj do wykonywania zadań przewozowych.
fraktal pisze:
30 lis 2021, 8:45
Podtrzymuję swoje zdanie z punktu widzenia pasażera, że najgorzej tramwaje hamują w okresie zimowym, gdy temperatura jest poniżej zera - wtedy najbardziej rzuca po wagonie - wszystko jedno, czy to przez śnieg, czy lód, czy jeszcze co innego.
Subiektywne odczucie nie mające odzwierciedlenia w technice. Przyczepność zimą jest taka sama jak latem. Może to być spowodowane przyzwyczajeniem do poślizgów w jesienne miesiące.
pawcio pisze:
30 lis 2021, 11:03
Jazzy były odbierane pod presją czasu dotacji unijnych i mankamenty przepuszczone wtedy odbijają się czkawką po dziś dzień. Chcesz powtórki?
Mogę ci o odbiorach Jazzów bardzo dużo powiedzieć, a obecnie warunki brzegowe wyglądają identycznie.

Tramwaje Hyundai Rotem

: 01 gru 2021, 7:37
autor: Łukasz
Ja nie rozumiem chyba. Czyli że jak prószy lekki śnieżek, to przyczepność jest taka sama? A gdzie fizyka? No bo że jak jest mróz, to jest może i lepsza, to jestem w stanie zrozumieć.

Tramwaje Hyundai Rotem

: 01 gru 2021, 9:04
autor: Emyl
Jesienne poślizgi to chyba liście, nie?

Tramwaje Hyundai Rotem

: 01 gru 2021, 12:15
autor: a/p TALENT
Jesienna mieszanka błota i liści na torach była znana dawniej pod nazwą mada.

Tramwaje Hyundai Rotem

: 01 gru 2021, 12:45
autor: fraktal
Łukasz pisze:
01 gru 2021, 7:37
Ja nie rozumiem chyba. Czyli że jak prószy lekki śnieżek, to przyczepność jest taka sama? A gdzie fizyka? No bo że jak jest mróz, to jest może i lepsza, to jestem w stanie zrozumieć.
Wiesz, ostatnio prawdziwa zima jest rzadko w Warszawie. ;) Ale pamiętam jak w zeszłym roku musiałem pojechać do centrum świeżo po nocnych opadach śniegu. Pani prowadząca tramwaj miała trudności, żeby wyhamować na przystanku, no i tramwaj wyraźnie się ślizgał. Wtedy mnie to nie zdziwiło, bo na chodnikach też było cholernie ślisko. A teraz koledzy piszą, że tramwaj zimą wcale się nie ślizga, w związku z tym jedyny wniosek, jaki się nasuwa, to taki, że pani nie umiała jeździć. :term: Oczywiście na zgniłych liściach też się łatwo można poślizgnąć, co też potwierdzam.

Tramwaje Hyundai Rotem

: 01 gru 2021, 13:47
autor: kocur
person pisze:
30 lis 2021, 16:07
Jest plebiscyt na nazwę. Nie spadnijcie z krzesełek:
https://tw.waw.pl/2021/11/30/wybierz-nazwe/
https://youtu.be/zi1QnMtBVZE

Tramwaje Hyundai Rotem

: 01 gru 2021, 16:08
autor: Kelly
Jeden kolega nie jeździ tramwajem od dawien dawna, a drugi nie jeździł nigdy po mieście. Zimą, zwłaszcza przy temperaturach około -1/+1 tory robią się bardzo śliskie i to w wielu miejscach, często nieprzewidywalnych. Jesienią generalnie u nas wiadomo gdzie będzie ślisko a gdzie nie.

Tramwaje Hyundai Rotem

: 01 gru 2021, 17:14
autor: Łukasz
Kelly pisze:Jeden kolega nie jeździ tramwajem od dawien dawna, a drugi nie jeździł nigdy po mieście. Zimą, zwłaszcza przy temperaturach około -1/+1 tory robią się bardzo śliskie i to w wielu miejscach, często nieprzewidywalnych. Jesienią generalnie u nas wiadomo gdzie będzie ślisko a gdzie nie.
A dokąd on jeździ tym tramwajem, skoro nie jeździł po mieście? Nawet techniczni chyba wyjeżdżają…