Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3835
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 23 sie 2023, 19:56

Odległa💀

Georg
Posty: 6042
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 sie 2023, 20:04

A co stoi na przeszkodzie wybudowaniu skrętu na Daszyniaku? Wtedy 11 będzie mogła i kończyć na Nowym Bemowie razem z 24 i kończyć na pl. Narutowicza i jeszcze obsłużyć Skierniewicką. A 8 nikt już dziś nie będzie chciał, bo dawno wszyscy o niej zapomnieli.
Jak już jesteśmy przy tramwajach to w godzinach szczytu 76 cieszy się bardzo dużym wzięciem po podbiciu częstotliwości.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 sie 2023, 20:46

Na Skierniewickiej jedyne co mogłoby mieć odrobinę sensu to 13. Każda inna linia byłaby bzdurą.
Rondo Daszyńskiego ze skrętami czeka na kolejarzy przy Towarowej. Dziewiąty rok zaraz będzie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 459
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 23 sie 2023, 23:51

Stary Pingwin pisze:
23 sie 2023, 9:15
Bardzo długo torowisko w ulicy Stawki nie było wykorzystywane liniowo, mimo to nikt nie myślał o likwidacji. Torowisko w Inowłodzkiej też nie będzie dostępne dla publiczności, mimo dostępności ulicy dla ruchu.
A ile takich technicznych torowisk zlikwidowano w ostatnich nieco ponad 20 latach? Ząbkowska, Staszica, pętla Wierzbno, pętla Odrowąża, a w nieco dawniejszych czasach także np. pl. Grzybowski. Były też przecież plany likwidacji pętli na pl. Narutowicza, ale ostatecznie chyba ma zostać, choć w szczątkowej wersji (bodajże 1 tor).
Natomiast Inowłodzka to co innego - to będzie krótki odcinek dojazdowy do zajezdni, podobnie jak np. przy T-1, choć dłuższy.
primoż pisze:
23 sie 2023, 13:17
Tak samo jak utwardzona nawierzchnia i odpowiednio szeroka geometria ulic i skrzyżowań wcale nie uzasadnia autobusowej relacji liniowej.
To akurat jak dla mnie zupełnie nietrafione porównanie, ponieważ generalnie ulice nie służą tylko komunikacji miejskiej, nawet jak ruch indywidualny miałby być ograniczany, to musi być dojazd chociażby dla różnych służb, w tym śmieciarek.
primoż pisze:
23 sie 2023, 13:17
Powrót tramwajów na Słowackiego był tylko i wyłącznie decyzją polityczną nie mającą nic wspólnego zarówno z odpowiednim funkcjonowaniem transportu zbiorowego w m. st., ani tym bardziej ze zdrowym rozsądkiem. Kilku radnych wpadło na idiotyczny pomysł (jak zwykle), żeby zlikwidować torowisko tamże i w zamian zbudować w miejscu torów św. miejsca parkingowe dla św. samochodów. Uruchomienie 6 było i jest tylko i wyłącznie dupochronem przed takimi krotochwilami.
Akurat tutaj to już zupełnie nie zgadzam się, że tramwaje są niepotrzebne. Ze względu na metro nie można wycinać całej komunikacji naziemnej, zwłaszcza że akurat 6 pokrywa się z nim tylko na dość krótkim odcinku, w dodatku zapewnia chociażby bezpośrednie połączenie całej Marymonckiej z Mickiewicza, zachowując ciągłość komunikacji tramwajowej w tamtym rejonie (116 robi to tylko w bardzo ograniczonym zakresie), a także okolic Starzyńskiego i mostu Gdańskiego z Mickiewicza bez konieczności dwupoziomowych przesiadek przy Dw. Gdańskim.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3835
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 24 sie 2023, 1:10

Georg pisze:
23 sie 2023, 20:04
Wtedy 11 będzie mogła i kończyć na Nowym Bemowie razem z 24 i kończyć na pl. Narutowicza(...)
Popełniasz błąd. 11 to już trzeba powoli rozpatrywać nie jako zapchajdziurę w układzie komunikacyjnym co to odciąży 10 i 26 na Jelonkach, tylko jako linię, która ma jeździć z Bemowa lub nawet Młocin do Gagarina x Czerniakowska, a przynajmniej takie są pogłoski :-k
Georg pisze:(...)jeszcze obsłużyć Skierniewicką.
To ja się może przypomnę:
primoż pisze:
22 sie 2023, 23:27
Żadne 11 przez Skierniewicką. nie po to buduje się za kupę kasy nowe torowisko, żeby potem pasażerowie tramwajów z dalszej Woli i Bemowa mieli zwiedzać Skierniewicką tylko dlatego, że niektórym podoba się dodatkowa kreseczka na mapie.
Dlaczego pasażerowie jadący z Bemowa i Zareducia Wolskiego mają jechać dłużej i na około przez Skierniewicką zamiast prosto przez Kasprzaka? Dlaczego 11, a nie 10? Dlaczego budowane za wiele milionów torowisko przebiegające obok nowo wybudowanych osiedli ma się opierać tylko na jednej średniej linii zamiast na dwóch, które pod względem funkcjonalności zastąpią też 105?
Georg pisze:A 8 nikt już dziś nie będzie chciał, bo dawno wszyscy o niej zapomnieli.
Andrzej pisze:
17 maja 2023, 9:46
Ludzie piszą wyżej, że 11 ma słabe zapełnienie. Skasować je, przywrócić z powrotem 8 i będzie zapełnienie jak trzeba.
eloelo520 pisze:
03 lip 2023, 16:07
Jedna znajoma z Jelonek do dzisiaj płacze po linii nr 8, że BEMOWO STRACIŁO DOJAZD DO CENTRUM
No faktycznie, zapomnieli :-"

@Georg, do jasnej cholery, czytasz poprzednie posty? Jeśli czytasz, to rozumiesz treść w nich zawartą? Tylu forumowiczów już pisało o nonsensowności 11 przez Skierniewicką po otwarciu Kasprzaka, a ty widząc bezsens uruchomienia przystanku na Płockiej między Kasprzaka a Wolską podbijasz pomysł z 11 na Skierniewickiej ;/
pawcio pisze:
23 sie 2023, 20:46
Na Skierniewickiej jedyne co mogłoby mieć odrobinę sensu to 13. Każda inna linia byłaby bzdurą.
Czy aby na pewno? Jednak skłaniałbym się ku opcji 13/26 z Wolskiej na Solidarności i - jeśli już musi koniecznie jeździć coś Skierniewicką - to chyba prędzej 27 niż 13. 27 oferuje zaoferowałoby relację bardziej unikalną od 13, które pod względem przesiadek na ciągi NS jest niejako zbieżne z M2. A mając do wyboru jazdę ciągiem NS z południa i przesiadkę do M2 lub przesiadkę do 13 jednak większość wybierze M2 ze względu na lepszą częstotliwość, dłuższe godziny kursowania etc. Co prawda są jeszcze Ci, dla których przy Trasie W-Z znajdują się cele główne i atraktory podróży, ale pytanie czy będzie ich aż tak wielu, żeby zapełnić dosyć sensownie 13. Już nie wspominając o tym, że 13 przez Kasprzaka i 26 przez Wolską to w przypadku jazdy na Solidarności z PKP Wola pasażerowie będą sobie robili konkurs rzutu monetą na który przystanek mają iść. Ten podział będzie szczególnie wredny dla tych, którzy tam się przesiadają.

Tak w ogóle, to może warto policzyć ile to slotów miałoby odpaść z Wolskiej na odcinku Skierniewicka - Kasprzaka: 10 i 11, które wydają się naturalne do przerzucenia tamże z racji skrócenia czasu przejazdu z Bemowa na Wolę to już dwa sloty. 13 lub 27 przez Skierniewicką to już trzeci slot. Nagle na tym odcinku z pięciu slotów robią się dwa. Czy to aby nie przesada? PKP Wol(sk)a i Sokołowska jednak są większymi generatorami potoków niż Rogalińska. O ile w przypadku tego pierwszego w strefie dojścia dla wielu pasażerów jest jego vis-a-vis na Kasprzaka, tak wydaje mi się, że Sokołowska w dalszym ciągu będzie w stanie wyprodukować więcej chętnych do skorzystania z tramwaju niż Rogalińska, która - prawdę ujmując - nigdy nie była sama z siebie przystankiem, z którego korzystało wiele ludzi. Zasadniczo to może się okazać, że w imię idei:
Bietoro pisze:
23 sie 2023, 9:39
Bo skoro są szyny to nic tylko korzystać
będziemy ratowali róże na Skierniewickiej, podczas gdy na ZP Sokołowska ZP PKP Wola (Wolska) mogą zapłonąć lasy.
Krzysztof_J pisze:
23 sie 2023, 23:51
A ile takich technicznych torowisk zlikwidowano w ostatnich nieco ponad 20 latach? Ząbkowska, Staszica, pętla Wierzbno, pętla Odrowąża, a w nieco dawniejszych czasach także np. pl. Grzybowski. Były też przecież plany likwidacji pętli na pl. Narutowicza, ale ostatecznie chyba ma zostać, choć w szczątkowej wersji (bodajże 1 tor).
Nieśmiało tylko przypomnę, że w tym mieście jednak dalej funkcjonują torowiska bez codziennej obsługi liniowej w postaci pętli: Twardowska, plac Starynkiewicza, Koło, Ratuszowa-ZOO, :mewa: Wilanowska i Woronicza. Do tej pory nie zostały skasowane i jakoś nie słyszy się o planach likwidacji ich.
Krzysztof_J pisze:Akurat tutaj to już zupełnie nie zgadzam się, że tramwaje są niepotrzebne. Ze względu na metro nie można wycinać całej komunikacji naziemnej, zwłaszcza że akurat 6 pokrywa się z nim tylko na dość krótkim odcinku, w dodatku zapewnia chociażby bezpośrednie połączenie całej Marymonckiej z Mickiewicza, zachowując ciągłość komunikacji tramwajowej w tamtym rejonie (116 robi to tylko w bardzo ograniczonym zakresie)(...)
To tylko szkoda, że odbywa się to kosztem 17, którego najpierw pół skrócono do Marymontu (a bynajmniej na brak frekwencji wtedy nie narzekało na Marymonckiej, w odróżnieniu od 6), a teraz jest świetnym dupochronem dla ZTM, żeby nie wzmacniać 17 na północy, no bo przecież jest 6.
Krzysztof_J pisze:(...)a także okolic Starzyńskiego i mostu Gdańskiego z Mickiewicza bez konieczności dwupoziomowych przesiadek przy Dw. Gdańskim.
Patologiczne węzły przesiadkowe powinno się likwidować poprzez modernizację tychże tak, żeby były przyjazne i dostępne dla podróżnych. Uruchamiane bezpośredniej linii nie jest rozwiązaniem. To kolejna patologia, która rodzi się z wcześniejszej patologii, czyli źle zaprojektowanych węzłów przesiadkowych.

fraktal
Posty: 5502
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 sie 2023, 8:31

Nie po to budowano za ciężkie pieniądze windę na Słowackiego przy torowisku tramwajowym (plac Wilsona), żeby teraz ktoś dla idei mega silnej 17 na Marymonckiej wyrzucał i stamtąd tramwaj. Bo inaczej to sprawa dla NIKu.

Autobus Czerwon
Posty: 4146
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 sie 2023, 8:38

Sprawa dla reportera.

fraktal
Posty: 5502
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 sie 2023, 8:41

Autobus Czerwon pisze:
24 sie 2023, 8:38
Sprawa dla reportera.
Choćby też. I co w związku z tym?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 sie 2023, 8:47

Nic. W każdym razie fakt, że 6 wciąż jeździ po obecnej trasie, a na Słowackiego jeździ cokolwiek nie ma nic wspólnego z potrzebami ruchowymi.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6042
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 24 sie 2023, 8:49

Ale tam nie należy myśleć o zabraniu 6, tylko wysłaniu całej 17 do Winnicy. Ruch na Marymonckiej się zmniejszył od czasu oddania metra, ale zabranie pół 17 było niepotrzebne. Tak samo jak skrócenie połowy 33 do pętli Piaski.

fraktal
Posty: 5502
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 sie 2023, 8:55

pawcio pisze:
24 sie 2023, 8:47
Nic. W każdym razie fakt, że 6 wciąż jeździ po obecnej trasie, a na Słowackiego jeździ cokolwiek nie ma nic wspólnego z potrzebami ruchowymi.
Chyba po coś się krótsze tramwaje kupuje. Czy może lepiej niech jeżdżą na trrasie W-Z lub innych obciążonych ciągach?

Georg
Posty: 6042
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 24 sie 2023, 9:00

Krótsze miało być na 6, 27 i chyba 28, ale ostatniego nie jestem pewien. Tylko okazuje się, że 6 na Pradze jest za mała.

Łukasz
Posty: 10699
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 sie 2023, 9:11

Weźcie pod uwagę, że Kasprzaka to też Szpital Wolski i wcale bym się nie zdziwił, gdyby 27 jednak pojechało Skierniewicką, żeby dać przesiadkę na ciąg trasy WZ.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4146
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 sie 2023, 9:36

fraktal pisze:
24 sie 2023, 8:55
pawcio pisze:
24 sie 2023, 8:47
Nic. W każdym razie fakt, że 6 wciąż jeździ po obecnej trasie, a na Słowackiego jeździ cokolwiek nie ma nic wspólnego z potrzebami ruchowymi.
Chyba po coś się krótsze tramwaje kupuje. Czy może lepiej niech jeżdżą na trrasie W-Z lub innych obciążonych ciągach?
No właśnie problem tkwi w tym że trochę po nic.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8461
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 sie 2023, 12:35

fraktal pisze:
24 sie 2023, 8:31
Nie po to budowano za ciężkie pieniądze windę na Słowackiego przy torowisku tramwajowym (plac Wilsona), żeby teraz ktoś dla idei mega silnej 17 na Marymonckiej wyrzucał i stamtąd tramwaj. Bo inaczej to sprawa dla NIKu.
Czy ta winda prowadzi TYLKO I WYŁĄCZNIE do tramwaju, czy mogą z niej skorzystać też inni, którym będzie ona po drodze?

BTW: jest mapka na objazd Żaby! Jak to jest, że mapka raz jest, a raz jej nie ma? Czemu mapkę dostała Żaba, ale Wolska już nie była jej godna?https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2023/08/2 ... ba-etap-i/

ODPOWIEDZ