: 20 gru 2009, 21:48
15 m dotyczy odległości w planie i jest niezależne od wysokości (sic!). Ja bym ją w osi walnął w sumie, tylko nie wiem co na to wjazdy do zajezdni. I reszta skrzyżowania ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nie, z czegoś trzeba wybrać, oczywiście. A krótka linia na tej trasie to jedyne logiczne rozwiązanie (i w dodatku zgodne z z Polityką Transportową Miasta).ness pisze:A pewnie linie do GM i na sluzewiec swoja droga zeby sie nie przesiadac na wilanowskiej tez byscie chcieli?
Przez takie "szczegóły" ludzie uwalili już niejedną ładnie wyglądającą reformę. Chcąc ratować ładne zmiany mogłoby się skończyć nawet na dwóch dziadach 172 i 272 jadących od Bonifacego do DWZ tą samą trasą z częstotliwością co 15/20/30 każdy. Po prostu miodek...ness pisze:172 to sprawa absolutnie wtorna i bez znaczenia dla calosci.
Kto bedzie glosniej krzyczal 'Zabiorom!' temu sie powinno dla swietego spokoju zostawic
130 sobieskiego vs 172 sadyba
promowanie polaczen obwodowych tezA krótka linia na tej trasie to jedyne logiczne rozwiązanie (i w dodatku zgodne z z Polityką Transportową Miasta).
Nie ma sprawy, po wywaleniu 125 z OSG 105 będzie tam jak znalazł i zapewni obsługę poludniowej części Lazurowej. Ruszyć w związku ze skróceniem 125 trzeba będzie i tak, chocby częstotliwościowo. Co nie zmienia faktu, że 105 sobie na tym PTK dynda bez sensu przez was.Dęboszczak pisze:105 godna i regularna obsługa, jasne.... to chyba jakaś kpina. 105 po przywróceniu 20tki traci rację bytu na Starym Bemowie (nadpodaż) Do czasu rozstrzygnięcia II linii metra nic bym tu nie rzeźbił
Owszem, to ma być gówno, po to, żeby potem łatwiej się z nim rozprawić. 107 z Chełmskiej do pl. Piłsudskiego i Esperanto?Dęboszczak pisze:119 Międzylesie - Esperanto. Przepraszam, co to ma być? już teraz bezpośrednie połączenie peryferii ze ścisłym Centrum zakrawa na kpinę. Wepchnięcie dalej = większe opóźnienia i w efekcie brak komunikacji w godzinach szczytu. 119 to najdalej do Pola Mokotowskiego, połączone ze 130 przez Beethovena.
138 daleko do ideału jeśli chodzi o zapełnienie na TŁ, więć można zachowując wszelkie proporcje na Mokotowie i je z Trasy zdjać po czym dać 101 wieczne odpoczywanie.Glonojad pisze:138 trasa tej linii wg mnie jest optymalna i wymaga wzmocnienia (zdjęcia przegubów) z jednoczesnym morderstwem 117, która jest na Górnym Mokotowie totalnym gniotem
Zerowy stopień substytucji, zero podstawy merytorycznej dla takiej zmiany. O pomysle połączenia 119 i 130 już napisałem, co o nim myślę i jaka jest jego "jakość". 130 jeśli już czymś wycinać to tylko i wyłącznie 172 z Wilanowa. To jest do zaakceptowania.Dęboszczak pisze:130 utrzymywanie go jako socjala na Sobieskiego - mówię nie, lepsze 116 co 7,5 min na całej trasie.
Dla mnie niezrozumiałe jest łączenie 195 i 503, różne przebiegi na Ursynowie, kompletnie inne przystanki oraz inne napełnienia na Sobieskiego. To, że obydwie jadą na Ursynów przez Sikorskiego a przy okazji zahaczają o Nowy Świat jeszcze nic nie znaczy. W życiu nie widziałem 503 na Romera.Dęboszczak pisze:Łączenie 195 i 222 jest niezrozumiałe
Niedoczytałeś. Linia w Ursusie kwalifikuje się na pięćsetke, natomiast na Pradze w 90% kursach kwalifikuje sie na Soliny. To nie 189 w DS rzadziej, tylko stryczek dla 401 na TS, fatalnie ułożonej linii, przetrasowanej przez trasy promieniste na drodze do Marynarskiej, gdzie nigdzie nie ma ułatwień dla komunikacji autobusowej. 401 obwodem jest - w stosunku do linii metra na wysokości Politechniki, w stosunku do Służewca jest już linią promienistą (zresztą jest linią obwodowo-promienistą, tak jak, zapewne wiesz, są drogi obwodowo-promieniste) i będzie utykać w stadach do usranej śmierci bez pasażerów. Na co komu takie gówno? Ile rocznie należy zmarnowac wozokilometrow i wozogodzin, aby utrzymac przy życiu sztuczny twór, który ma zapełnienie w 3-4 porannych kursach z Gocławia, jeździ stadami, masakrycznie opóźniony. 401 powinno kończyć na Ursynowie, tak jak 186 na Szczęśliwicach, które na szczęście zostało skrócone. Zaplowiecze powinno mieć jedną linie na TS i może być to czarnuch, bo różnice w czasie przejazdu między 168 a 401 od Witosa do Goclawia są żadne. W dodatku z 401 zaczęli się wynosic ci nieliczni, którzy jeździli TS, a przerzucili się na łazienkowskie buspasy, bo TS zatyka się ustawicznie przed Czerniakowską.Dęboszczak pisze:401 jako 5xx niepotrzebne mnożenie bytów w DS, czyli rozumiem 189 rzadziej?
Symulowałem bardziej potokogenną trasę niż Ty i chociaż nie było źle, to jednak nie było to owo magiczne "to". 162 na Stegnach to zły pomysl. Albo Ursynów, albo Miasteczko.ness pisze:162 do chelmskiej potem trasa 141 na stegny.
zawalone solowki 12m rano na lazienkowskiej.Przepraszam, ale po co i dla kogo?!
Tylko dlatego że sobie ubzdurałeś linie 105 na Chełmskiej?Emdegger pisze:119 najdalej może sobie jeździć do Gocławia, zaś żadnych potoków w relacji Wawer Mokotow na 119 nie ma.
Bardzo podobne - linie obwodowo-promieniste, ktore zmierzały w sam kociol po trasach w korkach.ness pisze:emdi nie mieszaj 401 i 186 bo to zupelnie rozne brochy.
Szczyt B to też nędza. Wieczorem tak samo jak w międzyszczycie - nie ma nikogo.ness pisze:Problemem 401 jest jego zerowe wykrorzystanie poza szczytem.
Ja też, ale nie jako 401. 401 niech będzie dla Ursusa.ness pisze:Dlatego w szczycie bym zostawil.
To jest bez znaczenie, o ile 168 będzie zdjęte z Ostrobramskiej.ness pisze:I na czerwono, glownie ze wzgledu na TS.
Nic z tego nie będzie - ściąga niewiele ponad 200 pasażerów/h na Bonifacego przy kasacji 187 - to tyle co nic. 187 nawet chyba nie powinno mieć zastępstwa. Stegny odpadają, a mój wariant obejmował także ich obsługę. Daj sobie ze Stegnami spokój, ja też chciałem, ale jednak nie tędy droga.ness pisze:Jak nie zrobia to nie zostawiac na ec tylko na stegny.
A ja widzę to tak :Emdegger pisze:Nie chcę kasować 119 z Wawra, ale 130 czy Twoje 147 to powielanie obecnej patologii. W Wawrze garstka, potem na BOBROWIECKIEJ I ZAKRZEWSKIEJ 50 osob. Nie, tak się nie buduje połączeń. Chcę równomiernego zapełnienia, 2 przystanki nie mogą generowac 50% potoku z prawie 30 zespołów na trasie, nie rozumiesz. 119 niech kończy dla dobra spolecznego na Goclawiu, jeszcze zawrotkę przy Nehru bym zniósł, ale trasy przez Bobrowiecką i Chełmską nie zdzierżę, bo wiem, co się tam dzieje.
O czym Ty mówisz... Przecież przez Piękną to będzie jeździć z 10 minut dłużej w międzyszczycie. Już pisałem, że w relacji Praga-Wołoska przejazd 138 jest porównywalny z metrem, a nie trzeba się 3 razy przesiadać. Już lepiej rozważyć koncepcję usunięcia 151 przy silnym 138. 101 umarło po raz kolejny. A póki było 509, to jeszcze tym ktoś jeździł. Nad 101 jakieś fatum wisi.Emdegger pisze:Owszem, ale zdjąc z Łazienkowskiej, bo mały tranzyt i zapełnienie takie sobie, a przegubów na tej linii tam nie potrzeba. 138 widziałbym po trasie do Politechniki, potem przejęcie trasy 101 i na Utratę. 101 do urżnięcia.ness pisze:138 wzmocnic o mokotowskie wozy 117ness pisze:podzielic i zniggerowac 401
Rano z prawej strony jest punktualne - sa ludzie.emdegger pisze:Szczyt B to też nędza. Wieczorem tak samo jak w międzyszczycie - nie ma nikogo.ness pisze:Problemem 401 jest jego zerowe wykrorzystanie poza szczytem.
Na grzyba nr 401 w ursusie?Ja też, ale nie jako 401. 401 niech będzie dla Ursusa.Dlatego w szczycie bym zostawil.
I wsadzone gdzie? Z rembertowa przez TS czy prosto na olszynke?To jest bez znaczenie, o ile 168 będzie zdjęte z Ostrobramskiej.I na czerwono, glownie ze wzgledu na TS.
Zastepstwo dla 187 jest juz od dawna nazywa sie 185.Nic z tego nie będzie - ściąga niewiele ponad 200 pasażerów/h na Bonifacego przy kasacji 187 - to tyle co nic. 187 nawet chyba nie powinno mieć zastępstwa. Stegny odpadają, a mój wariant obejmował także ich obsługę. Daj sobie ze Stegnami spokój, ja też chciałem, ale jednak nie tędy droga.Jak nie zrobia to nie zostawiac na ec tylko na stegny.
Dobra, dobra, Mokotów miał być sprzątany, Ursynów już 15 razy sprzątano i basta!Emdegger pisze:162 wydłużyć na Ursynów [...]
dla mnie to jest trollowanie, i jeszcze takim aroganckim tonem: ja wszystko wiem, a inni nic. Co chwile tylko z nowymi prawie calomiejskimi projetkami wyskakujesz.Emdegger pisze:Obecna wersja 105 stworzona przez ZTM jest lepsza? No dobrze, jeśli chcecie to trzymajcie się wersji, że nadpodaż na Gołkowskiej wprawdzie jest, ale takiego 162 zdejmować z niej nie można, gdyż dowozi Elektrociepłownie do kolei tłuszczańskiej (:kekeke:)
Reserved chce konkretów, ness uważa, że 151 z TŁ jest nieusuwalne, a Yavorious, że 138 pełni na TŁ jakieś tam funkcje.
Zacznę od nessa. Zmarszrutyzowanie linii gocławskich do Centrum pociągnie za sobą 3 ofiary: 507, E-5 i właśnie 151, które jeździ w śródmieściu puste (zresztą nie bardzo wiadomo w ogóle po co to jeździ, pewnie musi dowieźć wielkie blokowisko przy Młynowie do tych setek tysięcy zakładów pracy przy Grzybowskiej). 151 jeździ na TŁ jeszcze gorzej zapełnione niz 138, którego wycofanie postuluję. Nie widzę problemów, żeby puścić przez Zwycięzców 123, a 117 pozostawić linią dla Iskry, Jantara oraz Saskiej Kępy. Zresztą można inny szacher-macher zrobić. 159 na Gocław, zdejmując je z Czerniakowskiej, gdzie nikt nim do PLK nie jeździ za 151 na Iskrę i Jantar, a połączyć tylko 507 i E-5. Lecz nie ma letko: skąd brygady międzyszczytowe i w DS na gocławską siekierę i co z obsługą Francuskiej? (z Walecznych nie można zjechać na Wał, poza tym ulica nie nadaje się do obsługi autobusami). Chyba że przyjmujemy, iż siekiera skręci w Zwycięzców, nie obsługując WANDY (bo jest 151/159), ale stając przy OBROŃCÓW, a ADAMPOLSKA będzie jeździć tramami. Wtedy OK.
Cóż, 138 na TŁ to głównie solówki, niezbyt zatłoczone, przeguby tam to absolutna przesada, zaś ich obecnośc wynika z zupełnie innej funkcji linii na poszczególnych odcinkach, gdzie faktycznie potrzebne są w ograniczonym stopniu wozy wielkopojemne. Nie jest to dla mnie kwestia fundamentalna, by z Trasy 138 wywalić, niemniej załatwienie problemu 101 oraz dojazd z Wileniaka, na którym to 138 nie ma, a które jest na ZĄBKOWSKIEJ razem ze 162, stanowią dla mnie dość dobre przesłanki do przekierowania 138, drogi Yavoriousie.
Reservdzie, nie bój się, ja nie chcę usunąć 187 z Ochoty i Ursusa, tylko z Dolnego Mokotowa. Ta linia nie ma sensu dalej niż do Politechniki. Tzn. będzie mieć, jak już się wykosi 182, połaczy 187 z 382 i zetnie częstotliwość tej drugiej, co sens ma jak najbardziej... (ach, te dodatkowe kursy z GUS-u na 182 zapełnione przy RAWARZE 4 osobami). Wtedy 10/10/10.
A Mokotów to zupełnie luźna wersja zmian, jej krytykę biorę na klatę, bo tylko wykwit mojej kreatywności, z którym nie mam głebszych związków emocjonalnych, zaś zasadnicze dla mnie kwestie komunikacyjne tkwią gdzie indziej (SKM, 3, 4, 8, 22, 24, 26, 28, 120, 162, 169, 173, 520, buspasy, kontrapasy, BRT, TTA, tramwaj na Modlińskiej i Gocławiu, strefowanie ruchu i analiza ekonomiczna rynku przewozów).
Konkrety, co, po co itp.
138 Bokserska - ... - Waryńskiego - Piękna - Al. Ujazdowskie - trasa 101 - Ząbkowska - ... - Utrata. 117 tylko dla Gocławia (lub wcale, zobaczymy, jakie są zapatrywania Gocławiakow), motywu tej zmiany tłumaczyć nie muszę, wszystko na ten temat już napisano. 101 do piachu. Zagospodarowanie odcinka 107 Woronicza - Puławska.
2xx Wilanów - Przyczółkowa - Al. Wilanowska - Metro Wilanowska, wybrane kursy na wyględów po śladzie 107 na Spartańską. Zagospodarowanie kolejnego odcinka tego chwasta.
119 Międzylesie - ... - Al. Witosa - Sobieskiego - Spacerowa - Goworka - <MP> - Waryńskiego - PLK - Piękna - Krucza - Aleje - Emilka - Twarda - Grzybowska - Marszałkowska - Anielewicza - Esperanto. Gospodarujemy kolejne odcineczki tego gówienka, które dla niepoznaki podmieniamy drugim, ścinając je, wydłużając trasę do najważniejszych punktow osiowych. Chcą altanki przy Lucerny linii na patelnie, to mają, nawet na Muranow dojadą. Plus obsługa b. obciążonego ZP LATOSZKA...
Odyńca, Dolna - bez zastępstw.
159 wylatuje z Siekierek i z Czerniakowskiej, bo jakoś nikt nie chce się pokusić, żeby do Centrum jechać przez Agrykolę. 159 albo na PTK, albo na Torwar, albo na Goclaw. W każdym razie pozbycie się tego badziewia z Mokotowa najlepiej z szurnięciem 151 poskutkuje cudownym odsmrodzeniem stołecznego tlenu. Jak da radę, to i 131 wzmocnić dla samego wzmocnienia.
130 b.z na Mokotowie - na Sobieskiego nieźle zapełniona, załatwia socjale w obrębie dzielnicy, na Alejach niepotrzebna. Nie ma co się kopac z koniem.
105 - do godnej i regularnej obslugi os. Bernardyńska i Chełmskiej (ta po zabraniu 522 po remoncie Czerniakowskiej dostaje od ZTM-u najgorsze ochłapy 359, 119, no i nieocenione 107), ułatwienie przyjazdu na dolnomokotowskie biurowce z pozostałych dzielnic miasta wysoką częstotliwością linii. Co najmniej co 10, gdy Lazurową osieroci 125. 107 znów skądś wyleciało.
148 przez Witosa i Sikorskiego, Dolynę, Rodowicza, Ciszewskiego i dalej jak teraz.
185, żeby dalej łączyło Sobieskiego z Ursynowem, z Bonifacego pojechałoby właśnie tam, dalej Śródziemnomorską, zwiększając strefę obsługi o 2 przystanki (no ok, o półtora). Dalsza trasa bez zmian.
No dobra a teraz danie główne: 162
Targówek - ... Powsińska - św. Bonifacego - Sikorskiego - Dol. Służewiecka - Nowoursynowska - Ciszewskiego - Dereniowa - Płaskowickiej - Al. K.E.N - Przy Bażantarni - Rosoła - Wąwozowa - Al. K.E.N - os. Kabaty. 187 - do Politechniki, 166 do piachu, 306 z Przy Bażantarni K.E.N -em prosto na Kabaty, 192 skrócone do Natolina, 503 z Płaskowickiej Rosoła, Belgradzką i Al. Komisji też na Kabaty. Do Puławskiej jest 504.
Inne kwestie: być może 141 z Ursynowa Zachodniego po trasie 195 na Czerniakowską, a dalej w 180. 5xx z Ursusa (przerobione z podzialu 401) z Nowursynowskiej, a dalej Ciszewskiego, Al. K.E.N, Jastrzębowskiego na Ursynów płn. A także co zrobić ze 167, bo, pisałem to już kiedyś, ma SŁABĄ KOŃCÓWKĘ NA MOKOTO
107 do piachu wraz z 505. Z Ursynowa Południowego/Pónocnego na Puławską będzie 5xx z przesiadką przy AL. LOTNIKÓW.
PS. Podział 401, niestety, ale o tym gdzie indziej.
PS.2 Ze względu na dysproporcje napelnienia 195 i 503 oraz zgoła odmienny tabor, pomysł łączenia obydwu linii wydaje mi się przeciętny, a 503 jest pośpiechem od strony Ursynowa dobrze skonstruowanym. O wiele racjonalniejszą ideą wydaje mi się połączenie 195 z 222, bo i potrzeby, i tabor te same. A przez JC 174 z Samochodowej i sru - wreszcie do Wierzbna.
Nie podałem częstotliwości, bo tylko szkic, ale gołym okiem widać, że taborowo jest aż nadto na plus, a z patelni ściągnąłem 3 gnioty.
Ale tylko pod warunkiem przetrasowania 192 od Leclerca przez ...al. KEN-Herbsta-Romera-Surowieckiego-al.KEN-DS-Puławska...Dęboszczak pisze:107 i 505 wylatuje z Ursynowa tu się zgodzę,
Naturalnym rozwiązaniem byłoby rozbicie tego na dwie części Ursus - Wilanów i Coś-na-Prawym-Brzegu - Ursynów. Linia zza Wisły może jechać DS-Anody-Jastrzębowskiego-Bartóka-al.KEN-Herbsta-Pileckiego...-Jeziorki Płn., linia z Ursusa mogłaby pojechać jak dawne 401 i dalej al. Wilanowską, pozwalając inaczej wykorzystać 117.ness pisze:401 jest nierownomiernie napelnione odcinkowo.
W relacji prawy-lewy brzeg kolosana roznica potok-przecwpotok.
W miedzyszczycie pustki total.
138 ma tam bardzo dobre zapełnienie i przy Rozbracie praktycznie zawsze jest tłok, tylko musisz patrzeć na właściwy potok. Dużo ludzi wsiada na Francuskiej i przy Katowickiej.Emdegger pisze:138 daleko do ideału jeśli chodzi o zapełnienie na TŁ, więć można zachowując wszelkie proporcje na Mokotowie i je z Trasy zdjać po czym dać 101 wieczne odpoczywanie
geograf_OSU pisze:To ja juz wole pomysly ZTMowe. Tam przynajmniej opieraja sie na bardziej realnych pomiarach a nie na mapie.