Wiaty przystankowe

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 27 paź 2014, 23:15

Emyl pisze:Zwracam jeszcze uwagę na to, jak beznadziejnie nieczytelne są numery linii - zlewają się niemalże w jeden ciąg. Mimo że ogółem wiata wydaje się spoko, informacja pasażerska jest tragiczna i psuje efekt. Ni to designerska, ni to funkcjonalna, o spójności brandingowej już nie wspomnę.
:arrow: Zgadza się. Dorabianie paska na dole "na wszelki wypadek" (gdyby trzeba było umieścić tam napis NA ŻĄDANIE) jest jakimś nieporozumieniem, bo dotychczas to właśnie taki pasek pozwalał odróżnić numer na przystanku warunkowym od numeru na przystanku zwykłym. Jakakolwiek obwódka jest konieczna! Emyl, Ty zawsze w takich przypadkach miałeś dobre pomysły - zaproponuj coś komu trzeba, póki jeszcze nie jest za późno ;). Poza tym - czy od teraz brygady przystankowe będą jeździły z podwójnymi zestawami naklejek? Bo coś czuję, że przy pierwszym lepszym objeździe dowalą obok nowych naklejek stary wzór numeru linii i wtedy będzie to wyglądało tragikomicznie. Jeśli chodzi o nazwę przystanku, to podoba mi się pisanie jej w taki sposób, a nie wyłącznie wielkimi literami. Przed tą nazwą powinno być jednak standardowe kwadratowe logo ZTM i nic więcej. Napis "bus" lub "tram" powinny być natomiast umieszczone przed naklejkami z numerami linii (zwłaszcza na wspólnych przystankach byłoby to dobrym rozwiązaniem).

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 27 paź 2014, 23:24

A ja jestem ciekawy na ile oznaczenie tej wiaty to zapowiedź nowego systemu oznaczeń, a na ile ona jest po prostu częścią stacji metra i jej oznaczeń. Po prostu wydaje mi się że to prowizorka, czy rozwiązanie jednostkowe, a nie nie docelowe.
Obrazek

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 27 paź 2014, 23:31

MZ pisze: :arrow: Zgadza się. Dorabianie paska na dole "na wszelki wypadek" (gdyby trzeba było umieścić tam napis NA ŻĄDANIE) jest jakimś nieporozumieniem, bo dotychczas to właśnie taki pasek pozwalał odróżnić numer na przystanku warunkowym od numeru na przystanku zwykłym. Jakakolwiek obwódka jest konieczna! Emyl, Ty zawsze w takich przypadkach miałeś dobre pomysły - zaproponuj coś komu trzeba, póki jeszcze nie jest za późno ;). Poza tym - czy od teraz brygady przystankowe będą jeździły z podwójnymi zestawami naklejek? Bo coś czuję, że przy pierwszym lepszym objeździe dowalą obok nowych naklejek stary wzór numeru linii i wtedy będzie to wyglądało tragikomicznie. Jeśli chodzi o nazwę przystanku, to podoba mi się pisanie jej w taki sposób, a nie wyłącznie wielkimi literami. Przed tą nazwą powinno być jednak standardowe kwadratowe logo ZTM i nic więcej. Napis "bus" lub "tram" powinny być natomiast umieszczone przed naklejkami z numerami linii (zwłaszcza na wspólnych przystankach byłoby to dobrym rozwiązaniem).
No trzeba by coś pomyśleć w tej sprawie... Ale szczerze powiem, że działanie na zasadzie zaprojektowania wyłącznie takiej, nazwijmy to "winiety" przystankowej, byłoby wbrew idei, którą opisałem w poprzednich postach. Tu trzeba zrobić ogromny wielopłaszczyznowy projekt uwzględniając mnóstwo danych, a ja nie mam na to ani czasu, ani (co gorsza, obawiam się) kompetencji.
Wiliam pisze:A ja jestem ciekawy na ile oznaczenie tej wiaty to zapowiedź nowego systemu oznaczeń, a na ile ona jest po prostu częścią stacji metra i jej oznaczeń. Po prostu wydaje mi się że to prowizorka, czy rozwiązanie jednostkowe, a nie nie docelowe.
Tak, czy inaczej, zgroza...

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 27 paź 2014, 23:36

A według mnie oznaczenia linii są bardzo estetyczne - pomiędzy numerkami jest widoczny odstęp.

Tramwaje pewnie będą miały swój kolor, podobnie jak na tablicach elektronicznych w autobusach.

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 27 paź 2014, 23:47

Ławki krótkie, żeby nie zasłaniać reklam :P
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 28 paź 2014, 0:25

Tak na szybko - zobaczcie o ile lepiej i czytelniej wyglądają numerki w ramkach.
Załączniki
linie.png

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 28 paź 2014, 10:53

Twój system jest bardzo dobry, tylko spróbuj go przepchnąć przez CKS, które stworzyło takie wytyczne jak są na nowej wiacie.

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 28 paź 2014, 15:23

Emyl pisze:Tu trzeba zrobić ogromny wielopłaszczyznowy projekt uwzględniając mnóstwo danych, a ja nie mam na to ani czasu, ani (co gorsza, obawiam się) kompetencji.
To, że ktoś, kto dla CKS zaprojektował nowy system identyfikacji wizualnej miał papierek potwierdzający umiejętności w tym kierunku, nie oznacza, że nie wpadłeś na lepszy pomysł. Talent to jedno, a dokumenty - drugie.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 28 paź 2014, 22:07

Emyl pisze:Tak na szybko - zobaczcie o ile lepiej i czytelniej wyglądają numerki w ramkach.
Metrobusom mówimy nie! :P A na serio to może nie kwestia ramek a marginesów w prostokątach z numerami linii.
Obrazek

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 28 paź 2014, 22:12

Dlaczego? Przecież tu nie chodzi o te, które będą jechać betonowym torowiskiem, a o wyróżnienie linii o bardzo wysokich częstotliwościach osobnym oznaczeniem.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 28 paź 2014, 22:28

A na osobne oznaczenia skróconych wariantów linii się krzywisz. Mi się wydaje że to była by niepotrzebna komplikacja systemu oznaczeń. Dopóki jest autobusem i staje na każdym przystanku, niech zostanie 1xx :)
Obrazek

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 28 paź 2014, 23:36

Emyl pisze:Tak na szybko - zobaczcie o ile lepiej i czytelniej wyglądają numerki w ramkach.
:arrow: Świetnie, tylko mimo wszystko nazwę przystanku dałbym po prawej stronie, a numery linii po lewej, żeby łatwiej można było w razie potrzeby doklejać kolejne.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 06 lis 2014, 14:56

Bastian pisze:Konserwator zablokował, bo się boi, że mu się skarpa ze św. Anną obsunie.
Tej skarpy nie można jakoś umocnić?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 06 lis 2014, 15:11

Pewnie jakoś można, ale nie jest to łatwa sprawa:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... a_dol.html

A wcześniej:
Wikipedia pisze:Po II wojnie światowej w latach 1947-1949, w tym miejscu poprowadzono Trasę W-Z, biegnącą już nie na plac Zamkowy, ale niżej, tunelem pod Krakowskim Przedmieściem, ul. Senatorską i Miodową. Wskutek usunięcia mas ziemi w 1948 zauważono osuwanie się wysokiej skarpy wiślanej oraz spękania murów i sklepienia kościoła św. Anny, powoli obsuwała się apsyda, część prezbiterium i kaplica bł. Władysława z Gielniowa. Niebezpieczeństwo zawalenia się kościoła powstrzymali inżynierowie pod kierunkiem profesora Politechniki Warszawskiej Władysława Żenczykowskiego. Grunt wokół budowli umocniono żelbetowymi słupami i elektroosmozą, fundamenty opasano żelbetowym wieńcem, a od strony wykopu kościół podparto betonowymi skarpami. Ślady przesunięć partii murów są widoczne na wewnętrznej północnej ścianie świątyni.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci ... 5%9Bcie%29
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 06 lis 2014, 15:34

Głupio by było robić ten wspólny przystanek przy Wileniaku, stawiać nową wiatę, a potem za rok czy ileś budować od nowa taką wielką wiatę.
Czyli wygląda na to że co innego się mówi (iZTM), co inego się robi (projekty o których mówił Solaris U10).
Obrazek

ODPOWIEDZ