KM na Bielanach (II)

Moderator: Wiliam

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 08 sty 2019, 21:19

11 i 33 w całości niskopodłogowe? Wystarczy już, że 28 pokutuje Konstalami za całe niskie 1, a przez pakowanie niskaczy w 17 wiele innych linii ma mniej niskich brygad, niż powinno. Inna sprawa, że faktycznie brygady niskie powinny być lepiej rozłożone między 33 i 17. 203 na przegubach? To chyba radni sami sobie je będą zawracać na Forcie Wawrzyszew. A żeby te trzecie schody na 121 w ogóle mogły być postrzegane jako problem, musiałoby być chociaż tyle pasażerów, żeby musieli na ten tył wchodzić. 520 w ogóle nie skomentuję, bo to szkoda gadać.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 08 sty 2019, 21:37

tatra pisze:
08 sty 2019, 17:03

203 częste i przegubowe
Skoro tamtejsi mieszkańcy uznają 203 jako PKS do Młocin, to puścić tam Autosany H9-21. Bo im tylko chodzi o więcej miejsc siedzących...

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 sty 2019, 21:49

SławekM pisze:
tatra pisze:
08 sty 2019, 17:03

203 częste i przegubowe
Skoro tamtejsi mieszkańcy uznają 203 jako PKS do Młocin, to puścić tam Autosany H9-21. Bo im tylko chodzi o więcej miejsc siedzących...
A mogliby siedzieć na schodach w Jelczach.

Mnie to tylko interesuje, po co im to 520. Dokąd oni chcą tym jeździć? 171 dostali.

11 niskopodłogowa chyba wróci - chyba że ktoś zakupi dwukierunkowe wysokopodłogowe.
ŁK

Basia

Post autor: Basia » 08 sty 2019, 22:02

tatra pisze:
08 sty 2019, 17:03
Wpadła w moje ręce gazetka Bielan poświęcona komunikacji na Chomiczówce i jako to pamiętam za komuny radni dzielnicy polizują się wyborcom.
Oczywiście na posiedzeniu rady padł podpisany o 3000 podpisów wniosek a tak naprawdę żądanie przywrócenia 520.
Poza tym 11 i 33 w pełni niskopodłogowe
203 częste i przegubowe
I najlepszy numer 121 ma być w pełni niskopodłogowe bo czasami w Jelczach w 3 drzwiach wejściowych są schody.
Komunikacja wróć!!!!!!!!!🤨
Umiesz poprawnie po polsku parę zdań?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 08 sty 2019, 22:48

Łukasz pisze:
08 sty 2019, 21:49
SławekM pisze:
Skoro tamtejsi mieszkańcy uznają 203 jako PKS do Młocin, to puścić tam Autosany H9-21. Bo im tylko chodzi o więcej miejsc siedzących...
A mogliby siedzieć na schodach w Jelczach.

Mnie to tylko interesuje, po co im to 520. Dokąd oni chcą tym jeździć? 171 dostali.

11 niskopodłogowa chyba wróci - chyba że ktoś zakupi dwukierunkowe wysokopodłogowe.
A bo to kończenie na Rondzie Daszyńskiego to komu potrzebne do szczęścia? Jakby nie wymontowano używanej w ruchu liniowym przed wprowadzeniem objazdów zwrotnicy z Prostej w Towarową w kierunku placu Zawiszy, to by ta jedenastka mogła zawracać sobie gdzieś na Ochocie, co zresztą ze względu na rozrastanie się rejonu biurowego coraz bardziej na zachód mogłoby być nawet z pożytkiem, a ponadto ukontentowałoby trochę Jelonki i Chomiczówkę, utyskujące po stracie swoich ukochanych linii na Ochotę.

A 520, nie rozumiesz. 171 nie jeździ przez Żoliborz, przez co w podróży na plac Wilsona mieszkańcy muszą wybrać albo 114, albo 116. Ponadto żadna z tych linii nie jeździ Wólczyńską, Reymonta i Broniewskiego, a 520 jeżdżąc tak, zatrzymywało się na tych samych przystankach, co jeżdżące co cztery minuty 33, ale efektowniej, bo pomijając przystanek Andersena przejeżdżając obok niego, a nie omijając go skrótem. Ponadto 171 nie zapewnia relacji łączącej mające ze sobą szczególną więź Bielany i Pragę Południe, a poza tym zmusza do przesiadki na tej trasie na metrze Centrum, co w sumie jest jedynym minusem na poważnie tej linii, jaki jestem w stanie wymyśleć, bo przesiadki na patelni są niewygodne.

Zresztą w sumie nie byłoby przeciwskazań, żeby po otwarciu M2 520 lub jego uzwyklona wersja jeździła na Chomiczówkę, ALE przez plac Bankowy, Górczewską i Bemowo (pod warunkiem, że zniknie z tej trasy znikną na dobre 171 i E-2), jako że akurat taka forma nie dubluje się z metrem, tylko uzupełnia jego kulawość, jaką jest zupełny brak sensu jego wykorzystania w północnym rejonie Śródmieścia, spowodowaną zresztą przez okrężną trasę nietrzymającą się ani na lewym, ani na prawym brzegu jednego ciągu.

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 09 sty 2019, 13:04

Yelonker pisze:
08 sty 2019, 21:19
11 i 33 w całości niskopodłogowe? Wystarczy już, że 28 pokutuje Konstalami za całe niskie 1, a przez pakowanie niskaczy w 17 wiele innych linii ma mniej niskich brygad, niż powinno. Inna sprawa, że faktycznie brygady niskie powinny być lepiej rozłożone między 33 i 17.
Na liniach: 1,4, 17 i 33 jeżdżą Swingi z tego samego kontraktu. Na 28 nie mogłyby i tak jeździć, bo jeździ na Pragę, a nie na Bródno. Więcej Swingów na 33 to mniej tychże na 17. Poza tym, to że silne linie typu 1 czy 17 są prawie w całości niskie nie jest złym pomysłem wcale. Dzięki temu niepełnosprawni mają pewność częstego niskacza nawet w późnych godzinach wieczornych i to dużo ułatwia. Na 33 i tak jest nieźle, gorzej jest z niskaczami na 35, a już kilka razy widziałem pasażerów na wózkach, czekających na niskie 35 właśnie a z powodu jakiegoś zatrzymania - nie wiadomo było kiedy przyjedzie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 sty 2019, 17:20

1 i 17 są niskie przede wszystkim z powodu kursów skróconych. To samo zresztą dotyczy 9. Natomiast najgorzej jest z niskim na liniach nieprojektowych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5298
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 09 sty 2019, 20:32

Ja tego nie rozumiem. Społeczeństwo coraz starsze, na pewno na takiej Chomiczówce, a z bloków przy Bogusławskiego do transportu całkiem daleko. Bardziej by się przydało, aby tą ulicą knypki kursowały. No ale wtedy koniec z parkowaniem na ulicy... Za to na nowych osiedlach gdzie przewaga młodych, każdą uliczką musi bus kursować. Jak te 255 czy Odkryta.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 09 sty 2019, 20:51

255 do powstania Nowoprądzyńskiego może i jest za blisko Kasprzaka, ale autobus na Bogusławskiego sprawiłby, że zwrot dowozić pod samą klatkę scchodową nabrałby nowego znaczenia.

Ale jeśli chodzi o rejon zachodniego skraju Chomiczówki, mam szczerą nadzieję, że gdy już GDDKiA poprzez budowę S7 doszczętnie zruinuje lotnisko, nowy fragment Trasy Mostu Północnego i jego połączenie z Kaliskiego, podobnie jak pozostałe części tej trasy, otrzymają trasę tramwajową, która pozwoli wydłużyć dwudziestkę do Młocin. Notabene jest to najgęściej zabudowany rejon z całego przebiegu TMP, ponadto od dwóch stron sąsiadujący z trasami tramwajowymi, więc zamiast robić tunele i estakady, które pozwolą szybko dojechać do ronda na Radiowej i Lazurowej z milionem świateł, lepiej tam wybudować dwujezdniową drogę z trasą tramwajową.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 09 sty 2019, 21:05

Yelonker pisze:
09 sty 2019, 20:51
255 do powstania Nowoprądzyńskiego może i jest za blisko Kasprzaka, ale autobus na Bogusławskiego sprawiłby, że zwrot dowozić pod samą klatkę scchodową nabrałby nowego znaczenia.

Ale jeśli chodzi o rejon zachodniego skraju Chomiczówki, mam szczerą nadzieję, że gdy już GDDKiA poprzez budowę S7 doszczętnie zruinuje lotnisko, nowy fragment Trasy Mostu Północnego i jego połączenie z Kaliskiego, podobnie jak pozostałe części tej trasy, otrzymają trasę tramwajową, która pozwoli wydłużyć dwudziestkę do Młocin. Notabene jest to najgęściej zabudowany rejon z całego przebiegu TMP, ponadto od dwóch stron sąsiadujący z trasami tramwajowymi, więc zamiast robić tunele i estakady, które pozwolą szybko dojechać do ronda na Radiowej i Lazurowej z milionem świateł, lepiej tam wybudować dwujezdniową drogę z trasą tramwajową.
Wow, tego chyba jeszcze nie grali, ale warte pochylenia się nad pomysłem.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 sty 2019, 23:19

Yelonker pisze:
09 sty 2019, 20:51
255 do powstania Nowoprądzyńskiego może i jest za blisko Kasprzaka, ale autobus na Bogusławskiego sprawiłby, że zwrot dowozić pod samą klatkę scchodową nabrałby nowego znaczenia.
Błagam, tam strefy dojścia nijak nie chcą wychodzić normatywnie. Rejon skrzyżowania Bogusławskiego/Esej ma naprawdę przechlapane.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 10 sty 2019, 0:26

Innym problemem np. takiego 28 są nierównomiernie rozłożone kursy niskopodłogowców. I tak w ciągu 48 minut mamy trzy niskie a kolejny za 96 minut. Podobnie na 22 gdzie w pewnym momencie mamy trzy kursy niskie jeden po drugim a kolejny niski za 96 minut. Takie coś to nic innego jak pokazanie przez ZTM środkowego palca niepełnosprawnym.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 10 sty 2019, 0:41

fik pisze:
09 sty 2019, 23:19
Yelonker pisze:
09 sty 2019, 20:51
255 do powstania Nowoprądzyńskiego może i jest za blisko Kasprzaka, ale autobus na Bogusławskiego sprawiłby, że zwrot dowozić pod samą klatkę scchodową nabrałby nowego znaczenia.
Błagam, tam strefy dojścia nijak nie chcą wychodzić normatywnie. Rejon skrzyżowania Bogusławskiego/Esej ma naprawdę przechlapane.
Faktycznie, optycznie wyglądało to na dużo mniejszą odległość. Po przekonaniu się, że na oko to chłop w szpitalu umarł cofam to, co powiedziałem wcześniej i przyznaję, jakieś 2xx z Młocin przez Sokratesa, Bogusławskiego, Kwitnącą (Żółwią?) Conrada do Chomiczówki by się przydało. Niemniej podtrzymuję, że w dalszej perspektywie (acz znowu nie tak dalekiej, bo los całej Trasy Mostu Północnego na tym odcinku powinien rozstrzygnąć się wraz z powstaniem S7 Czosnów-Bemowo) tramwaj na bielańsko-bemowskim odcinku TMP by się przydał, obsługując choćby ten rejon łatwiej i szybciej, niż mikrobus.

Konied Makevski
Posty: 161
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 10 sty 2019, 1:18


Yelonker pisze:Po przekonaniu się, że na oko to chłop w szpitalu umarł cofam to, co powiedziałem wcześniej i przyznaję, jakieś 2xx z Młocin przez Sokratesa, Bogusławskiego, Kwitnącą (Żółwią?) Conrada do Chomiczówki by się przydało.
Jeśli dojście z Bogusławskiego do zbiorkomu faktycznie jest uciążliwe, to może, zamiast kolejnej 2xx, wygiąć 203, aby jeździło przez Bogusławskiego właśnie?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 sty 2019, 10:06

Yelonker pisze:
08 sty 2019, 22:48
171 nie jeździ przez Żoliborz, przez co w podróży na plac Wilsona mieszkańcy muszą wybrać albo 114, albo 116. Ponadto żadna z tych linii nie jeździ Wólczyńską, Reymonta i Broniewskiego
Nie jest to prawdą.
Yelonker pisze:
08 sty 2019, 22:48
Ponadto 171 nie zapewnia relacji łączącej mające ze sobą szczególną więź Bielany i Pragę Południe
Co to za szczególne więzi?

ODPOWIEDZ