Strona 30 z 67

Ścieżki i pasy rowerowe

: 04 sty 2016, 19:07
autor: Poc Vocem
Solaris U10 pisze:To jest kwestia jakiejś bariery psychologicznej. Trzeba sobie trochę pojeździć jezdniami, żeby zobaczyć, że nie ma się czego bać.
Raczej przyzwyczajenia. Każdy, kto jeździł poza miastem na rowerze, zwłaszcza po drodze krajowej wie, że nie jest to przyjemne doznanie. A znowu po Warszawie jeszcze 10 lat temu jeździło się fatalnie, bo prawie nie było infrastruktury, więc mało kto z roweru korzystał.
MichalJ pisze:A właściwie dlaczego ten pas na Spacerowej nie może być dwukierunkowy?
Bo łamie to elementarne zasady ruchu (kierunki ruchu). Z drugiej strony na Agrykoli jakoś to przeszło, ale to jest jezdnia lokalna w zasadzie, a także króciutki odcinek, więc tam można takie bajery stosować. No i obawiam się, że wtedy na Spacerową nie wlazłyby 2 pasy ruchu. Chociaż, jak się uprzeć,to zostaną dwa pasy ruchu po 3 m i 2,5 m pasa dla rowerów. Ale to się nie da, bo Spacerowa jest klasy G. Więc bez poszerzania drugi kierunek się nie mieści.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 04 sty 2016, 19:30
autor: Glonojad
Myślę, że wiem, o co chodzi z Łukowską. Przy pasach trzeba by skasować parkowanie prostopadłe...

Ścieżki i pasy rowerowe

: 04 sty 2016, 19:53
autor: Wiliam
MichalJ pisze:Z ddr za przystankiem, połączonej z ddr na Belwederskiej. Zero problemu z dalszą jazdą.

Dlaczego koniecznie wygrodzić? Tam są miejsca parkingowe...
Odgrodzić jakoś DDR od jezdni Spacerowej w stronę Puławskiej. Nie wyobrażam sobie rowerów jadących "pod prąd", odgrodzonych tylko linią ciągłą.
A miejsca parkingowe są na chodniku.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 04 sty 2016, 20:12
autor: Solaris U10
Pas ruchu dla rowerów z definicji (ustawa prawo o ruchu drogowym) może być tylko jednokierunkowy. Ewentualnie można wyznaczać ddr na jezdni, ale na Spacerowej musiałoby się to wiązać z całkowitą likwidacją parkowania.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 04 sty 2016, 20:19
autor: pawcio
Glonojad pisze:Myślę, że wiem, o co chodzi z Łukowską. Przy pasach trzeba by skasować parkowanie prostopadłe...
Sprytnie zrobiony nie musi. Sprawdź pasy na obwodnicy Targówka.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 04 sty 2016, 20:28
autor: MichalJ
Wiliam pisze:
Dlaczego koniecznie wygrodzić? Tam są miejsca parkingowe...
Odgrodzić jakoś DDR od jezdni Spacerowej w stronę Puławskiej. Nie wyobrażam sobie rowerów jadących "pod prąd", odgrodzonych tylko linią ciągłą.
A rowerów jeżdżących z prądem sobie wyobrażasz? Wyprzedzanie aż tak bezpieczniejsze od wymijania? Pieszym się po szosie nawet każe chodzić lewą stroną...
A miejsca parkingowe są na chodniku.
I jak do nich przeskoczysz przez to ogrodzenie?

Ścieżki i pasy rowerowe

: 04 sty 2016, 20:36
autor: Wiliam
To też w pierwszej chwili myślałem że może chodzi Ci o zamianę. Miejsca parkingowe tu gdzie pas rowerowy, a w ich miejsce DDR. Tyle że to już byłaby spora przebudowa.
A jako rowerzysta naprawdę wolę jednokierunkowe pasy niż te nasze DDRy.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 04 sty 2016, 21:54
autor: Solaris U10
Halo, halo. Pasa dwukierunkowego nie można wyznaczyć, a droga dla rowerów wydzielona z jezdni musi być wyznaczona co najmniej za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 04 sty 2016, 22:01
autor: MichalJ
Można, tylko nie wolno. :)
Zresztą i tak tam trochę rowerów pod prąd jeździ...

Ścieżki i pasy rowerowe

: 05 sty 2016, 11:38
autor: cns80
Ścieżka na Łukowskiej jest potrzebna jak świni siodło. Ruch rowerowy żaden. Na jezdni sporo miejsca dla rowerów nawet bez wyznaczania pasa. Obok Ostrobramska ze ścieżką. Czy ścieżki muszą prowadzić aż do mieszkania ? Jakoś nie widzę tam podjazdów pod klatki.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 05 sty 2016, 13:23
autor: Poc Vocem
Czasem się przydaje
Obrazek

Ścieżki i pasy rowerowe

: 05 sty 2016, 22:46
autor: osa
Co to za argument, że ścieżka jest na Ostrobramskiej? Łukowska to środek osiedla.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 06 sty 2016, 0:14
autor: Poc Vocem
Ano taki argument, że na tę Ostrobramską jest kawałeczek, który sobie można pokonać uliczkami poprzecznymi. Wyższy standard DDR na Ostrobramskiej z pewnością zrekompensuje tę minutę-dwie jazdy więcej.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 06 sty 2016, 0:54
autor: Wiliam
Istotą komunikacji rowerowej jest możliwość dojazdu w zasadzie pod drzwi. Każda ulica powinna być jakoś dostosowana do komunikacji rowerowej, czy to przez oddzielny DDR, pasy czy uspokojenie ruchu. Łukowska też jest jest dla jakiejś grupy ludzi celem, a dla innej grupy będzie wygodniejsza niż Ostrobramska (np. zmierzający w stronę Pl.Szembeka).
Nie zmienia to faktu, że przed chwilą oddany DDR jest po prostu błędny w założeniach i nigdy nie powinien powstać w takiej formie.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 06 sty 2016, 13:46
autor: Poc Vocem
Jeśli przeanalizujesz sobie układ ulic w okolicach Łukowskiej, zauważysz, że od Ostrobramskiej jest zapewniany dojazd pod drzwi ciągami poprzecznymi i relatywnie niewielkim ruchu.