O reformowaniu układu komunikacyjnego

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

ktr2013
Posty: 60
Rejestracja: 29 lip 2013, 0:47

Post autor: ktr2013 » 18 lis 2015, 19:06

Być może jestem trochę nie w temacie, ale czy znane są już wyniki tych ostatnich dużych badań komunikacji w Warszawie? Mam na myśli te, co ankieterzy wypytywali o cele podróży oraz co można było bodaj w internecie wprowadzać swoje podróże.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 18 lis 2015, 21:02

Nie, wyników WBR2015 jeszcze nie ma. Mają być w przyszłym roku.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 03 gru 2015, 23:10

Poc Vocem pisze:Nie, wyników WBR2015 jeszcze nie ma. Mają być w przyszłym roku.
Wstępne podsumowanie już jest.
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 87478.html

Najciekawsze jest to, że wskaźnik ruchliwości bardzo się zwiększył od 2005 roku. OIDP to było 1,55 podróży a teraz jest 1,99 podróży dziennie na mieszkańca.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 03 gru 2015, 23:14

Hm... Ratusz zapowiada model ruchu pod koniec maja, Brzeziński niedawno mówił o marcu... Ciekawe skąd opóźnienie. A wskaźnik wzrósł, co widać nawet na ulicach. Nie dość, że wzrosła praca przewozowa (II linia metra, bielański odcinek pierwszej, SKM, tramwaj na Powstańców i TMP) to ani na ulicach ani w komunikacji większego luzu nie widać.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 gru 2015, 23:15

A nie wzrosła raczej liczba osób podróżujących?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 03 gru 2015, 23:24

Przybyło ledwie 38 tys. ludzi. Zresztą zmiana ruchliwości oznacza... hm... no właśnie zmianę ruchliwości, a nie liczby podróżujących.

A Glon się dziwił, że ja dla Nowego Wilanowa przyjąłem ruchliwość koło 2
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 gru 2015, 23:31

Gdzie niby przybyło i skąd się niby o tym wie? Z ankiet? Wiesz, co ja myślę o ankietach?

Ja wiem, co to jest zmiana ruchliwości, ale mocno powątpiewam, żeby ona miała większe znaczenie dla wzrostu liczby pasażerokm w Warszawie - tutaj bym obstawiał wzrost długości podróży oraz wzrost liczby osób podróżujących.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 03 gru 2015, 23:38

Od 2005 do 2014 na obszarze Warszawy, wg choćby Wikipedii. a oni powołują się na dane GUS-u. GUS-owi raczej można zaufać.

Ankiety do WBR-u też zazwyczaj dawały sensowne wyniki i nie ma powodów, by podejrzewać, że tym razem będzie inaczej.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 gru 2015, 5:21

Ankiety (a właściwie sposób wyboru osób) do poprzedniej edycji WBR akurat pozwalał mieć duże wątpliwości. Jeśli biznesmena nie było w domu, odpytywano sąsiada - staruszka albo bezrobotnego, byle był w domu :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25357
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 gru 2015, 23:32

Poc Vocem pisze:Od 2005 do 2014 na obszarze Warszawy, wg choćby Wikipedii. a oni powołują się na dane GUS-u. GUS-owi raczej można zaufać.
Sprawdź dane za lata 1990-2015 i wróć z wnioskami.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 04 gru 2015, 23:51

No, dane podają wzrost o 75 tys. ludzi. Wydaje się to z grubsza sensowne (Wilanów 10 tys., Derby 20 tys., Tarchomin kolejne 20 tys., pozostałe 5 tys. na zabudowę rozproszoną).
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 gru 2015, 1:13

Poc Vocem pisze:Od 2005 do 2014 na obszarze Warszawy, wg choćby Wikipedii. a oni powołują się na dane GUS-u. GUS-owi raczej można zaufać.
Ale przecież gwóźdź programu polega na tym, że coraz więcej podróży po Warszawie odbywają osoby zamieszkałe poza Warszawą i te podróże są coraz dłuższe.

To dlatego jest coraz większy ruch, nie dlatego, że ludzie nagle więcej podróży (liczonych na sztuki) zaczęli odbywać.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 gru 2015, 18:12

No nie, zaraz.
Do Śródmieścia oraz centralnych części Pragi, Woli i Ochoty wjeżdża ponad 526 tys. pojazdów, a w tej grupie ponad połowa to lekkie samochody ciężarowe zaopatrujące m.in. sklepy i restauracje
Nie wiem, jak oni definiują 'wjazd do Śródmieścia', ale na litość - na żadnej ulicy dostawczaki nie stanowią połowy ruchu.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 05 gru 2015, 18:17

O piątej czy szóstej rano też sprawdzałeś? :P Wtedy to blisko 100% ruchu.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4769
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 05 gru 2015, 18:20

Pewnie samochód z kratką się łapie do takiego sformułowania. :)
Obrazek

ODPOWIEDZ