Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
-
SławekM
- (solaris8315)
- Posty: 17699
- Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
-
Kontakt:
Post
autor: SławekM » 23 gru 2015, 12:47
person pisze:Osa miał chyba słabszy dzień i popełnił tekst, w którym czytamy, że...
Stołeczna pisze:Dla warszawiaków, którzy nie mają samochodów i są zdani na transport publiczny, przemieszczanie się w święta to zawsze duże wyzwanie. Komunikacja miejska jest zdziesiątkowana, a w tym roku ograniczenia w jej kursowaniu potrwają aż cztery dni
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... wieta.html
Ktoś tu chyba przesadził...
Ja to odczytuję jako pretensję, że jak ZTM śmie w ogóle coś gmerać w rozkładach. Powinny zostać bez zmian, żeby pasażerowie mogli wychodzić na przystanki bez patrzenia na rozkład jazdy.
Ale rzeczywiście dla pasażerów przemieszczanie w święta to będzie duże wyzwanie skoro prasa zwalnia ich z myślenia i planowania podróży.
-
Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 7011
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
-
Kontakt:
Post
autor: Emyl » 23 gru 2015, 13:24
Spokojnie można by było doprowadzić do tego, żeby w większości przypadków wychodzić się dało na tak zwaną "pałę", tylko w tym celu trzeba by ustalić coś w rodzaju świątecznego szkieletu, który byłby w każde święta z grubsza taki sam. Ale fragment rzeczywiście z gorszego dnia...
-
Georg
- Posty: 6343
- Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
- Lokalizacja: WARSZAWA
Post
autor: Georg » 23 gru 2015, 14:11
Zarząd Transportu Miejskiego pisze:Autobusy linii przyspieszonych (409 oraz 500-527) od ok. godz. 17.00 będą zatrzymywały się na wszystkich swoich stałych przystankach oraz dodatkowo – na żądanie – na wszystkich przystankach napotkanych na trasie, również tych, na których standardowo się nie zatrzymują.
Wydanie drugie, poprawione.
-
MZ
- Słońce Radomia
- Posty: 8634
- Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
- Lokalizacja: Radom
-
Kontakt:
Post
autor: MZ » 23 gru 2015, 23:00
Ale i tak nie do końca precyzyjne, choćby w kwestii zatrzymywania się dwukrotnie na przystankach należących do tych samych zespołów. Wynika z tego na przykład, że linie 504, 517 i 521 będą musiały zatrzymywać się zarówno na przystanku PL. ZAWISZY 01, jak i na PL. ZAWISZY 03, jeśli ktoś tego zażąda. Podejrzewam, że w takich przypadkach kierowcy i pasażerowie będą interpretować to po swojemu, czyli... każdy na swoją korzyść.
-
Georg
- Posty: 6343
- Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
- Lokalizacja: WARSZAWA
Post
autor: Georg » 23 gru 2015, 23:17
MZ pisze: Ale i tak nie do końca precyzyjne, choćby w kwestii zatrzymywania się dwukrotnie na przystankach należących do tych samych zespołów. Wynika z tego na przykład, że linie 504, 517 i 521 będą musiały zatrzymywać się zarówno na przystanku PL. ZAWISZY 01, jak i na PL. ZAWISZY 03, jeśli ktoś tego zażąda. Podejrzewam, że w takich przypadkach kierowcy i pasażerowie będą interpretować to po swojemu, czyli... każdy na swoją korzyść.
To już można wybaczyć. Nie da się wszystkiego sprecyzować. Jeśli napisałbyś, że linia w danym ZP zatrzyma się tylko raz, to co by było z przystankami Stare Bemowo, Wiatraczna i PKP Olszynka dla 523?
-
reserved
- Posty: 14767
- Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: reserved » 25 gru 2015, 16:07
Z drugiej strony myślę że jak taki 517 np. zatrzyma się na dwóch przystankach Pl. Zawiszy w odstępie kilkudziesięciu metrów w taki dzień, gdy na ulicach pusto, w autobusach pusto, to nic się nie stanie.
-
Domas
- (A408 i A451)
- Posty: 7375
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36
Post
autor: Domas » 25 gru 2015, 16:28
W przypadku 517 to trzeba by się zastanowić nad sensem kursowania w takie dni.
-
ashir
- Posty: 28025
- Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
- Lokalizacja: Targówek
Post
autor: ashir » 25 gru 2015, 16:47
Większy ma niż np.
512.
-
Łukasz
- Posty: 11097
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Łukasz » 25 gru 2015, 22:33
KwZ pisze:Zawiesić najsilniejszą linię w mieście (9), żeby jeździł sobie socjal (521)
Nie, powinno być dokładnie odwrotnie
521 jeździ co 30 minut i to wystarczy, 9 musiałaby parę razy częściej.
ŁK
-
MichalJ
- Posty: 15236
- Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33
Post
autor: MichalJ » 25 gru 2015, 22:49
Jeździliśmy wczoraj po 20 trochę po mieście - w żadnym z mijanych tramwajów nie jechało więcej niż 8 osób. 105 w dół Tamką jechało idealnie puste. O dziwo na przystanku Topiel 01 czekało parę osób - ale nie na 105...
-
Poc Vocem
- (volviak)
- Posty: 3612
- Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
- Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej
Post
autor: Poc Vocem » 25 gru 2015, 22:52
Wczoraj pod względem napełnienia tragicznie było już o 18:20. Mignęło mi puste 159 i 166, do tego 131 z 3 osobami na pokładzie i 116 z taką samą ilością. Tak, nocne spokojnie mogą wyjeżdżać wcześniej.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
-
Georg
- Posty: 6343
- Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
- Lokalizacja: WARSZAWA
Post
autor: Georg » 25 gru 2015, 22:57
Żoliborz widać jest mniej zmotoryzowany niż Powiśle. Po 21 na Powązkowskiej w 180 w kierunku Chomiczówki około połowa miejsc siedzących w przegubie zajęta, 122 w kierunku Górczewskiej (jadące tuż za 180) - również około połowy miejsc siedzących zajętych. Głównie osoby w wieku około 60 lat. W drugą stronę 103 wiozło 5-6 osób na pokładzie (aczkolwiek nie jestem w stanie porównać tego do normy, tj. DS, bo nie wiem ile osób o tej porze podróżuje tą linią). Co ciekawe na przystanku Os. Wolska linia 186 cieszyła się dużo większym wzięciem niż 523, mimo że zwykle jest odwrotnie. 523 wieczorem wiozło 12 osób, w 186 może ze 2 miejsca siedzące były niezajęte. Kierunek: Nowodwory/Bemowo. Tramwaje trochę inaczej: 26 około 10 osób, 10 - 3 osoby, 11 - 1 osoba - kierunek Płocka; 26 około 20 osób; 10 - 2 osoby; 11 - 0 osób kierunek Górczewska/Młociny przed 22. Wydaje mi się, że 11 też może śmiało kandydować do zawieszenia.
-
fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27607
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Post
autor: fik » 25 gru 2015, 23:14
Poc Vocem pisze:Wczoraj pod względem napełnienia tragicznie było już o 18:20. Mignęło mi puste 159 i 166, do tego 131 z 3 osobami na pokładzie i 116 z taką samą ilością. Tak, nocne spokojnie mogą wyjeżdżać wcześniej.
Jechałem po 18.30 jedynką z Ochoty i za Narutowiczem było ok. 20 osób. Dzisiaj po 14 wszystkie tramwaje na Okopowej (nawet 27, które zazwyczaj ma problem z osiągnięciem takiej frekwencji) w obie strony z podobnym wynikiem. Nie, nocne nie mogą wyjeżdżać wcześniej.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
-
Poc Vocem
- (volviak)
- Posty: 3612
- Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
- Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej
Post
autor: Poc Vocem » 25 gru 2015, 23:18
Wystarczy, że zostawimy nocne + wybrane tramwaje i będzie to działało. Tylko nocne to być może przesada.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 26 gru 2015, 5:45
Żeby móc wybrać tramwaje,należałoby powrócić do starego układu z większą liczbą silnych linii a mniejszą - słabych. Niestety,obecne trendy są zgoła odwrotne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.