Boże Narodzenie 2015 - rozkłady jazdy

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 23 gru 2015, 12:47

person pisze:Osa miał chyba słabszy dzień i popełnił tekst, w którym czytamy, że...
Stołeczna pisze:Dla warszawiaków, którzy nie mają samochodów i są zdani na transport publiczny, przemieszczanie się w święta to zawsze duże wyzwanie. Komunikacja miejska jest zdziesiątkowana, a w tym roku ograniczenia w jej kursowaniu potrwają aż cztery dni
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... wieta.html
Ktoś tu chyba przesadził...
Ja to odczytuję jako pretensję, że jak ZTM śmie w ogóle coś gmerać w rozkładach. Powinny zostać bez zmian, żeby pasażerowie mogli wychodzić na przystanki bez patrzenia na rozkład jazdy.
Ale rzeczywiście dla pasażerów przemieszczanie w święta to będzie duże wyzwanie skoro prasa zwalnia ich z myślenia i planowania podróży.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7011
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 gru 2015, 13:24

Spokojnie można by było doprowadzić do tego, żeby w większości przypadków wychodzić się dało na tak zwaną "pałę", tylko w tym celu trzeba by ustalić coś w rodzaju świątecznego szkieletu, który byłby w każde święta z grubsza taki sam. Ale fragment rzeczywiście z gorszego dnia... :term:

Georg
Posty: 6343
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 gru 2015, 14:11

Zarząd Transportu Miejskiego pisze:Autobusy linii przyspieszonych (409 oraz 500-527) od ok. godz. 17.00 będą zatrzymywały się na wszystkich swoich stałych przystankach oraz dodatkowo – na żądanie – na wszystkich przystankach napotkanych na trasie, również tych, na których standardowo się nie zatrzymują.
Wydanie drugie, poprawione.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 23 gru 2015, 23:00

:arrow: Ale i tak nie do końca precyzyjne, choćby w kwestii zatrzymywania się dwukrotnie na przystankach należących do tych samych zespołów. Wynika z tego na przykład, że linie 504, 517 i 521 będą musiały zatrzymywać się zarówno na przystanku PL. ZAWISZY 01, jak i na PL. ZAWISZY 03, jeśli ktoś tego zażąda. Podejrzewam, że w takich przypadkach kierowcy i pasażerowie będą interpretować to po swojemu, czyli... każdy na swoją korzyść.

Georg
Posty: 6343
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 gru 2015, 23:17

MZ pisze: :arrow: Ale i tak nie do końca precyzyjne, choćby w kwestii zatrzymywania się dwukrotnie na przystankach należących do tych samych zespołów. Wynika z tego na przykład, że linie 504, 517 i 521 będą musiały zatrzymywać się zarówno na przystanku PL. ZAWISZY 01, jak i na PL. ZAWISZY 03, jeśli ktoś tego zażąda. Podejrzewam, że w takich przypadkach kierowcy i pasażerowie będą interpretować to po swojemu, czyli... każdy na swoją korzyść.
To już można wybaczyć. Nie da się wszystkiego sprecyzować. Jeśli napisałbyś, że linia w danym ZP zatrzyma się tylko raz, to co by było z przystankami Stare Bemowo, Wiatraczna i PKP Olszynka dla 523?

reserved
Posty: 14767
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 gru 2015, 16:07

Z drugiej strony myślę że jak taki 517 np. zatrzyma się na dwóch przystankach Pl. Zawiszy w odstępie kilkudziesięciu metrów w taki dzień, gdy na ulicach pusto, w autobusach pusto, to nic się nie stanie.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 25 gru 2015, 16:28

W przypadku 517 to trzeba by się zastanowić nad sensem kursowania w takie dni.

ashir
Posty: 28025
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 gru 2015, 16:47

Większy ma niż np. 512. :wink:

Łukasz
Posty: 11097
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 gru 2015, 22:33

KwZ pisze:Zawiesić najsilniejszą linię w mieście (9), żeby jeździł sobie socjal (521) #-o Nie, powinno być dokładnie odwrotnie =;
521 jeździ co 30 minut i to wystarczy, 9 musiałaby parę razy częściej.
ŁK

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 gru 2015, 22:49

Jeździliśmy wczoraj po 20 trochę po mieście - w żadnym z mijanych tramwajów nie jechało więcej niż 8 osób. 105 w dół Tamką jechało idealnie puste. O dziwo na przystanku Topiel 01 czekało parę osób - ale nie na 105...

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 25 gru 2015, 22:52

Wczoraj pod względem napełnienia tragicznie było już o 18:20. Mignęło mi puste 159 i 166, do tego 131 z 3 osobami na pokładzie i 116 z taką samą ilością. Tak, nocne spokojnie mogą wyjeżdżać wcześniej.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Georg
Posty: 6343
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 25 gru 2015, 22:57

Żoliborz widać jest mniej zmotoryzowany niż Powiśle. Po 21 na Powązkowskiej w 180 w kierunku Chomiczówki około połowa miejsc siedzących w przegubie zajęta, 122 w kierunku Górczewskiej (jadące tuż za 180) - również około połowy miejsc siedzących zajętych. Głównie osoby w wieku około 60 lat. W drugą stronę 103 wiozło 5-6 osób na pokładzie (aczkolwiek nie jestem w stanie porównać tego do normy, tj. DS, bo nie wiem ile osób o tej porze podróżuje tą linią). Co ciekawe na przystanku Os. Wolska linia 186 cieszyła się dużo większym wzięciem niż 523, mimo że zwykle jest odwrotnie. 523 wieczorem wiozło 12 osób, w 186 może ze 2 miejsca siedzące były niezajęte. Kierunek: Nowodwory/Bemowo. Tramwaje trochę inaczej: 26 około 10 osób, 10 - 3 osoby, 11 - 1 osoba - kierunek Płocka; 26 około 20 osób; 10 - 2 osoby; 11 - 0 osób kierunek Górczewska/Młociny przed 22. Wydaje mi się, że 11 też może śmiało kandydować do zawieszenia.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27607
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 gru 2015, 23:14

Poc Vocem pisze:Wczoraj pod względem napełnienia tragicznie było już o 18:20. Mignęło mi puste 159 i 166, do tego 131 z 3 osobami na pokładzie i 116 z taką samą ilością. Tak, nocne spokojnie mogą wyjeżdżać wcześniej.
Jechałem po 18.30 jedynką z Ochoty i za Narutowiczem było ok. 20 osób. Dzisiaj po 14 wszystkie tramwaje na Okopowej (nawet 27, które zazwyczaj ma problem z osiągnięciem takiej frekwencji) w obie strony z podobnym wynikiem. Nie, nocne nie mogą wyjeżdżać wcześniej.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 25 gru 2015, 23:18

Wystarczy, że zostawimy nocne + wybrane tramwaje i będzie to działało. Tylko nocne to być może przesada.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 gru 2015, 5:45

Żeby móc wybrać tramwaje,należałoby powrócić do starego układu z większą liczbą silnych linii a mniejszą - słabych. Niestety,obecne trendy są zgoła odwrotne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Zablokowany