Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
Moderator: Wiliam
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
171 to raczej docelowo należy wycofać, ale nie z Nowego Bemowa, tylko z centrum i zakończyć gdzieś na bliskiej Woli (Tunelowa?).
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Sztywniaki tam nie mają formalnie wjazdu z uwagi na skręty przy Szarych Szeregów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Jak miałaby przebiegać ta trasa?
171 to ja bym zachował na trasie sprzed rozpoczęcia budowy, w zamian całkowicie pozbyłbym się E-2 w obecnym kształcie, wzmacniając za tę linie 116 i 171, ewentualnie przedłużyłbym jeszcze 522 (ale na pewno nie prosto przez Górczewską, tylko na przykład przez Młynów i Powązki).
171 to ja bym zachował na trasie sprzed rozpoczęcia budowy, w zamian całkowicie pozbyłbym się E-2 w obecnym kształcie, wzmacniając za tę linie 116 i 171, ewentualnie przedłużyłbym jeszcze 522 (ale na pewno nie prosto przez Górczewską, tylko na przykład przez Młynów i Powązki).
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ale czemu miałoby takie 171 służyć? Dojazdowi z Bemowa na Solidarności? Tramwaje. Dojazdowi z Górczewskiej na Solidarności? 190 i 520. Staniu w korkach w centrum? Tej linii nie da się obronić, ona ma sens (i funkcjonuje) tylko jako połączenie lokalne, więc powinna dowieźć jakoś do metra i gdzieś skończy, nie pchając się w miasto.
W ostateczności można połączyć ze 175 i puścić na lotnisko.
W ostateczności można połączyć ze 175 i puścić na lotnisko.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
A choćby pasażerom z przystanków Widawska, Rodła i Kazubów którzy mają daleko do czegokolwiek po szynie do centrum.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Błagam, jeśli mamy funkcjonować na poziomie "każdy ZP na moim osiedlu musi mieć bezpośrednie połączenie z centrum miasta", to ja wysiadam. Nigdzie to tak nie działa, i nie widze powodów, aby na Bemowie też miało to tak działać.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
To wysiadaj z takimi pomysłami.
Po pierwsze, nie "Każdy ZP" - zobacz jaka jest gęstość zaludnienia tamtych obszarów.
Po drugie, centrum jest często jedynie miejscem przesiadki w coś innego i właśnie komunikacja, gdzie trzeba się przesiadać po 2-3-4 razy, nie działa przyjaźnie dla pasażera, który w efekcie wybierze samochód, bo nawet stanie w korku może okazać szybsze i wygodniejsze od ganiania po przystankach.
Po pierwsze, nie "Każdy ZP" - zobacz jaka jest gęstość zaludnienia tamtych obszarów.
Po drugie, centrum jest często jedynie miejscem przesiadki w coś innego i właśnie komunikacja, gdzie trzeba się przesiadać po 2-3-4 razy, nie działa przyjaźnie dla pasażera, który w efekcie wybierze samochód, bo nawet stanie w korku może okazać szybsze i wygodniejsze od ganiania po przystankach.
Tak, i znakomita większość "tamtych obszarow" ma do 500 metrów dojścia do szyny. Te kilkanaście bloków to chyba trochę za mało na specjalną linię autobusową do Centrum, a tym bardziej na tę konkretną, bo chyba nie myślisz, że 171 jeździło nawet co 6 minut z powodu obsługi przystanku WIDAWSKA.
171 kiedyś z Centrum zniknie, bo zapotrzebowanie na relację Górczewska-WZ się zmniejszy, a coś będzie trzeba wtedy zabrać.
To raczej 520 się zabierze. Na Znaną, trzy przystanki do M2, nie musi dojeżdżać linia z Wawra, a na pewno uda się znaleźć nieco miejsca na Centralnym, choćby przystanek 18 jest wolny. Linia łapiąca metro na Woli nie powinna się zresztą kończyć docelowo praktycznie przy stacji metra, odcinek dublujący metro powinien, jeśli już w ogóle, znaleźć się w środku trasy, bo inaczej zupełnie wszyscy pojadą metrem i relacja do kitu.
Jednak >500m do szyny ma lekko licząc kilka tysięcy mieszkańców. Czym trzeba się zasłużyć, żeby mieszkając 5-6km od centrum móc tam dojechać bez przesiadki? Zresztą wypychanie kolejnych pasażerów na szyny brzmi dosyć słabo w sytuacji gdy na Młynowie tramwaje są niezabieralne, Kercelak i pl. Zawiszy są na granicy przepustowości, Babka od dawna zatkana, priorytet na Powstańców nie działa a łącznik między M1 i M2 skopany. O ogólnej dyskryminacji tramwajów w mieście szkoda już gadać...Gutek pisze: ↑21 lis 2017, 15:53Tak, i znakomita większość "tamtych obszarow" ma do 500 metrów dojścia do szyny. Te kilkanaście bloków to chyba trochę za mało na specjalną linię autobusową do Centrum, a tym bardziej na tę konkretną, bo chyba nie myślisz, że 171 jeździło nawet co 6 minut z powodu obsługi przystanku WIDAWSKA.
171 kiedyś z Centrum zniknie, bo zapotrzebowanie na relację Górczewska-WZ się zmniejszy, a coś będzie trzeba wtedy zabrać.
1. Wraz z otwarciem M2 zniknie problem przepustowości Kercelaka, bo wróci Kasprzaka i Jelonki częściowo się stamtąd wyprowadzą.
2. Łącznik M1 i M2 nie jest skopany. Jest na tyle szeroki, na ile pozwalały warunki terenowe (rozstaw tuneli M1 oraz szerokość zabudowy Świętokrzyskiej nad stacją metra).
2. Łącznik M1 i M2 nie jest skopany. Jest na tyle szeroki, na ile pozwalały warunki terenowe (rozstaw tuneli M1 oraz szerokość zabudowy Świętokrzyskiej nad stacją metra).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
No ja bym postulował likwidację windy w tym łączniku, to byłby szerszy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Co z tego, że jest zaprojektowany najlepiej jak pozwoliły warunki techniczne, gdy już teraz ćwierćlinia metra z wolnymi miejscami leżącymi jest w stanie go zatkać.