Strona 4 z 6

Transport w Czechach

: 15 mar 2023, 11:42
autor: Emyl
Ale tam chyba ma być 3,33-3,33-3,33 + 4-6 + 5-5 + 10 :term:

Transport w Czechach

: 15 mar 2023, 13:25
autor: primoż
Gdyby tak wysłać pracowników ZTM-u na wyjazd służbowy do Ostawy, tak jak kiedyś do Pragi, to ciekawe jakie zmiany w układzie linii tramwajowych zostałby wprowadzone w Warszawie? :keke:

Transport w Czechach

: 15 mar 2023, 15:10
autor: Emyl
Ostrawa wielka nie jest, więc w warszawskich warunkach okazałoby się, że każda dzielnica musi mieć 10 linii.

Transport w Czechach

: 16 mar 2023, 9:54
autor: Bastian
Autobus Czerwon pisze:
15 mar 2023, 8:05
Ciekawostką jest propozycja uruchomienia linii przyspieszonej 1R, omijającej 4 przystanki
Teraz tak jeździ linia 10.

Przyznaję, że siatka połączeń nadal wygląda dziwnie, choć nieco mniej dziwnie, niż obecnie. Niektórym częściom miasta (np. Martinov) zostają tylko linie donikąd. Aż dziwne, że utrzymuje się linia 15 (pod numerem 10), łącząca dwie sypialnie. Wyłączają też fragment sieci nieopodal dworca Vítkovice. U nas po ogłoszeniu takiego projektu byłyby zamieszki.

Transport w Czechach

: 16 mar 2023, 12:47
autor: fik
Biorąc pod uwagę, że sam Martinov jest bardzo nigdzie, to raczej nie dziwne, że nie zajmuje się miejsca na głównym ciągu liniami tamże. Przy czym ciężko mi też się zgodzić, że południe Ostrawy to jest nigdzie, to nie jest miasto policentryczne - to jest połączenie m.in. z trzema dużymi szkołami średnimi przy ulicy Średnioszkolnej. Patrząc w ten sposób, to w sumie można uznać każdą końcówkę za nigdzie, bo ani centrum Morawskiej Ostrawy, ani linia przez las do huty jakoś ekstremalnie ciekawymi kierunkami nie są. Bardziej dziwne wydaje się to, że południe jest połączone z Porubą praktycznie tylko kręcącym się 7.

A 10 ma szansę być dowozówką do Eska, gdy powstanie przystanek Ostrava-Zábřeh, ale to raczej przypadek.

Transport w Czechach

: 16 mar 2023, 21:05
autor: a/p TALENT
Powiedz stary gdzieś Ty (nie)był?!

Transport w Czechach

: 20 maja 2023, 15:34
autor: Wiliam
Pozostając w temacie Ostrawy, do planów rozwojowych kraju morawsko-śląskiego wpisano budowę tramwaju z Ostrawy przez Rychwałd, Orłową (największe miasto w Czechach bez obsługi kolejowej) do Karwiny. Taki tram istniał w tej części Śląska Cieszyńskiego przez pierwszą połowę XX wieku.

Transport w Czechach

: 20 maja 2023, 17:02
autor: Bastian
Wiliam pisze:
20 maja 2023, 15:34
Orłową (największe miasto w Czechach bez obsługi kolejowej)
W sumie czemu? Tory do Ostrawy, jak widzę, są.

Transport w Czechach

: 20 maja 2023, 21:21
autor: Wiliam
W latach 60. przetrasowano linię Cieszyn - Bogumin przez Karwinę (która to wtedy rosła jeśli chodzi o mieszkańców). Starą linię zamieniono w czysto towarową. Nie wiem też czy szkody górnicze nie miały też swojego wpływu na te zmiany. Okolice Karwiny i Orłowej są niesamowicie zdegradowane szkodami. Dość powiedzieć że ten kościółek jest bardziej pochyły niż krzywa wieża w Pizie: https://goo.gl/maps/tj9twkzFb3BpkGwu5
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bc ... w_Karwinie

Transport w Czechach

: 20 maja 2023, 22:22
autor: fik
Bastian pisze:
20 maja 2023, 17:02
Wiliam pisze:
20 maja 2023, 15:34
Orłową (największe miasto w Czechach bez obsługi kolejowej)
W sumie czemu? Tory do Ostrawy, jak widzę, są.
To linie górnicze, poza zarządem państwowym. Za Czechosłowacji też była w odrębnym zarządzie.

Transport w Czechach

: 13 paź 2023, 10:40
autor: Autobus Czerwon
Dzisiaj w Pradze otwarcie trasy tramwajowej do pętli Silvenec, zaś w poniedziałek 23.10 otwarcie kolejnej, do pętli Dědina. Ta pierwsza to właściwie ma znaczenie czysto symboliczne, bo to jeden przystanek+pętla, choć z eksploatacyjnego punktu widzenia ma spore znaczenie, gdyż uwalnia sporą ilość dwukierunków, które ostatecznie zostaną w ogóle wycofane z Barrandova. Ma to też duże znaczenie z powodu niekorzystnego stosunku wózków napędnych do tocznych (1:1) w Tatrach KT8D5 które mają ogromny problem z przegrzewaniem się silników trakcyjnych przy pokonywaniu dużych wzniesień jakie tam są.

Otwarcie trasy do pętli Dědina spowoduje wydłużenie linii 20 i 26 oraz skrócenie 108 i 225, z czego szczególnie ta druga zmiana budzi kontrowersje, gdyż dodaje gronu osób dodatkową przesiadkę na dojeździe do linii metra A. Pętla Divoká Šárka będzie od tej pory służyć jedynie linii nocnej.

Na Silvenec pojedzie 4, 5 i linia nocna 94.

Łącznie w tym roku otwarto 3 trasy o łącznej długości 4,5 km. Następne wydłużenie sieci tramwajowej zdaje się dopiero w 2025 roku za sprawą Dvoreckého mostu. Ciekawostka jest taka, że będzie on przeznaczony jedynie dla ruchu pieszego, rowerowego, tramwajowego i autobusowego.

Transport w Czechach

: 13 paź 2023, 11:13
autor: Bastian
Autobus Czerwon pisze:
13 paź 2023, 10:40
Otwarcie trasy do pętli Dědina spowoduje wydłużenie linii 20 i 26 oraz skrócenie 108 i 225, z czego szczególnie ta druga zmiana budzi kontrowersje, gdyż dodaje gronu osób dodatkową przesiadkę na dojeździe do linii metra A.
Bywalcem nie jestem, ale na ile widzę na schemacie, to prawie cała trasa 225 ma dojazd do bliższej stacji Petřiny innymi liniami (108, 164, 168 i 191).

Transport w Czechach

: 13 paź 2023, 11:17
autor: Autobus Czerwon
Zasadniczo masz rację, ale diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. 225 jeździ z całkiem ładną częstotliwością 6-7,5/15/15-20, zaś 108, 164 i 168 to są śmieciowe socjale, 108 i 168 jeździ 30/30/60 a 164 20/30/30. Na otarcie łez zaplanowano przynajmniej jednoperonową i zsynchronizowaną przesiadkę 225 <-> 20/26. Wiele kontrowersji budzi też zastąpienie 225 na odcinku Nove Vokovice - Nádraží Veleslavín linią podmiejską 300. Początkowo planowano tam dedykowaną linię 2xx, lecz zdecydowano się na taki krok z powodu rzekomych oszczędności taborowo-kadrowych. Prawdopodobnie odbędzie się to kosztem przerw.

Transport w Czechach

: 13 paź 2023, 11:33
autor: TranslatorPS
Akurat o przerwy jakoś bym się nie obawiał, bo Czesi gdzie mogą to stosują wydłużone postoje na przerwy prawie że jak pod tachografy. W miarę typową dla Pragi zagrywką jest wydłużanie dodatków o to jedno kółko żeby tylko całki miały raz postój ponad 30'.

Transport w Czechach

: 21 gru 2023, 14:07
autor: Autobus Czerwon
Dzisiaj rozpoczęła się w Pradze testowa eksploatacja dwuprzegubowego trolejbusu Skoda-Solaris. Uruchomienie wszystkich trzyczłonowców na docelowej trasie planowane jest na marzec.