http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3371658.htmlWyborcza pisze:Metro kupuje wagony i buduje stacje na Bielanach
śmik 26-05-2006 , ostatnia aktualizacja 26-05-2006 10:22
Metro zapowiada, że wydłuży wszystkie rosyjskie pociągi do końca 2007 r., a wiosną 2008 r. zakończy budowę pierwszej linii do Młocin.
Wczoraj szefowie Metra zaczęli szukać firmy, która w ciągu 15 miesięcy wydłuży do sześciu wagonów osiem rosyjskich pociągów. Teraz składają się tylko z czterech wagonów, przez co są bardzo ciasne - w godzinach szczytu nie mieszczą wszystkich pasażerów. Pozostałe siedem pociągów rosyjskich ma być wydłużonych wcześniej - do połowy przyszłego roku. Wagony dostarczy podmoskiewska fabryka Wagonmasz, która już kilkanaście lat temu produkowała dla Warszawy pociągi.
Metro Warszawskie zapowiada też, że niedługo podpisze umowy na trzy ostatnie stacje pierwszej linii: Stare Bielany, Wawrzyszew i Młociny. Budowa pierwszych dwóch ma się zacząć jeszcze przed wakacjami. Budowa ostatniej, pod Hutą Warszawa - najprawdopodobniej latem. Teraz Urząd Zamówień Publicznych sprawdza jeszcze, czy przetarg przebiegał prawidłowo.
Wszystkie przystanki znajdą się pod ul. Kasprowicza, która na kilkanaście miesięcy zamieni się w ogromny plac budowy. Przed rozpoczęciem robót trzeba będzie, niestety, wyciąć drzewa, które znajdują się między jezdniami ul. Kasprowicza. Metro obiecuje, że po wybudowaniu tuneli i stacji posadzi tam młode drzewa.
Nowe wagony dla metra
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
w dniu dzisiejszym (tj. 28 lipca br.) otworzono oferty na dostawę 16 brakujących wagonów do składów rosysjskich. Wpłynęły oferty dwóch firm:
- SA "Wagonmasz", Sankt-Petersburg (12 730 400 USD)
- JSC "Metrowagonmash", Mytischi k. Moskwy (12 441 440 USD)
- SA "Wagonmasz", Sankt-Petersburg (12 730 400 USD)
- JSC "Metrowagonmash", Mytischi k. Moskwy (12 441 440 USD)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
MeWa pisze:W dniu dzisiejszym podpisano umowę - realizacja dostaw przewidziana jest na II i III kw. 2007 r.

GW pisze:16 nowych wagonów dla metra
autor: PAP, tp, Ostatnia aktualizacja: 2006-10-16
Umowę na zakup 16 nowych wagonów podpisało Metro Warszawskie. Są to tzw. wagony pośrednie, które zostaną wykorzystane do uzupełnienie do sześciu czterowagonowych składów produkcji rosyjskiej.
Zwycięzcą przetargu, rozstrzygniętego 25 września, została firma JSC Metrowagonmash z okolic Moskwy. Cena wagonów wraz z serwisem to ponad 12,4 mln dolarów. Na zakup wagonów Metro przeznaczy własne środki.
Według informacji podanej przez Metro Warszawskie, realizacja tego kontraktu wraz z realizacją kontraktu zawartego z tą samą firmą 25 kwietnia tego roku na zakup 14 wagonów, sprawi, iż od jesieni przyszłego roku będą jeździły wyłącznie sześciowagonowe składy. Termin realizacji obydwu umów wynosi 15 miesięcy od dnia ich podpisania.
Jak poinformował PAP rzecznik prasowy Metra Grzegorz Żurawski, pierwsze nowe sześciowagonowe składy wyjadą na tory na początku przyszłego roku.
Obecnie Metro dysponuje 168 wagonami złożonymi w 33 składy. Osiemnaście z nich to sześciowagonowe składy serii Metropolis wyprodukowane w Hiszpanii i Chorzowie, a pozostałych piętnaście to czterowagonowe składy serii "81" produkcji rosyjskiej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
i nie kłamie. Podpisano przecież dwa kontrakty - jeden na 14 wagonów i drugi (właśnie teraz) na 16 wagonów. O obu było pisane na forum. Jeżeli chodzi o pierwszy przetarg, to rzeczywiście pierwsze wagony przyjadą na przełomie roku, a jeżeli chodzi o drugi, to właśnie wtedy, kiedy podałem.MZ pisze:MeWa pisze:W dniu dzisiejszym podpisano umowę - realizacja dostaw przewidziana jest na II i III kw. 2007 r.Rzecznik Metra mówi, że pierwsze wagony wyjadą na tory na początku przyszłego roku.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Wiele to one nie będą się różnić od obecnych - mają być wszak kompatybilne z obecnie kursującymi wagonami. Na Rosjanach spływa też obowiązek uruchomienie wydłużonych składów, czyli podłączenie dodatkowych wagonów i sprawdzenie, czy wszystko jest ok...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
GW pisze:Metro kupuje pociągi
Pięć nowych pociągów chce kupić Metro Warszawskie. Mają dotrzeć do stolicy za półtora roku w czasie finiszu budowy pierwszej linii
- Zakup pociągów jest konieczny, żeby na całej linii od Kabat do Młocin składy mogły kursować tak często jak teraz, czyli co ok. 2 min i 50 sekund - twierdzą przedstawiciele Metra. Chcą zaciągnąć kredyt na ten cel. W przetargu największe szanse na zwycięstwo mają producenci, którzy już dostarczyli Warszawie pociągi - francuski Alstom i dwie fabryki rosyjskie. Metro zażyczyło sobie, żeby nowe pociągi były jak najbardziej kompatybilne z tymi, które teraz jeżdżą w Warszawie. - Chodzi o to, żeby np. miały takie same części. W przeciwnym razie ich eksploatacja byłaby o wiele droższa - mówi Grzegorz Żurawski, rzecznik Metra Warszawskiego. Zaznacza jednak, że producenci musieliby zaoferować ulepszone wersje jeżdżących dziś pociągów. Metro nie chce już zmagać się usterkami, które występowały w składach wyprodukowanych przez Alstom. Chodzi m.in. o szybko zużywające się koła i psujące się drzwi. Firmy rosyjskie musiałyby zaś zaoferować nowocześniejszą wersję składu typu 81, którym teraz podróżują warszawiacy.
Metro chce wydać na pociągi najwyżej 185 mln złotych. Do stolicy mają trafić wiosną 2008 roku, gdy będą kończone trzy ostatnie stacje metra Stare Bielany, Wawrzyszew i Młociny. Do tego czasu do sześciu wagonów mają być zaś wydłużone wszystkie składy rosyjskie. Wtedy w stolicy będzie w sumie 38 pociągów.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Odpowiadając na wcześniej zadane pytanie: na razie nie można jednak wykluczyć, że przyjadą pierwsze wagony nieco później
I to nie z winy Rosjan - opóźniły się dostawy kół z Bohumina i obić Tapasu. W rachubę wchodzi jeszcze opcja, by Rosjanie, jeśli zgodzą, odkupili od Metra Warszawskiego zapas kół i obić siedzeń.

STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
METRO WARSZAWSKIE pisze:Ogłoszono przetarg na zakup 5 pociągów
Informacje
18.12.2006
Metro Warszawskie Sp. z o.o. ogłosiło przetarg nieograniczony na dostawę trzydziestu wagonów metra, w tym dziesięciu wagonów z kabiną maszynisty i dwudziestu wagonów pośrednich, zestawionych w pięć sześciowagonowych pojazdów trakcyjnych metra.
Zamówienie dotyczy również dostawy, na okres gwarancji, kompletu części zamiennych podlegających obligatoryjnym wymianom oraz zużywających się szybko.
Wagony powinny mieć zbliżony poziom konstrukcji do wagonów eksploatowanych w warszawskim metrze.
Głównymi kryteriami wyboru będzie cena oraz warunki eksploatacyjne. Termin wykonania zamówienia to 30 kwietnia 2008 roku.
Oddanie do użytku bielańskiego odcinka podziemnej kolejki, wraz z węzłem komunikacyjnym Młociny, spowoduje znaczne zwiększenie liczby pasażerów. Z punktu widzenia zarządu spółki wprowadzenie do ruchu 5 dodatkowych pociągów, będzie konieczne do zapewnienia obsługi całej pierwszej linii metra przy zachowaniu dotychczasowej częstotliwości kursowania (w szczycie co około 2 min. 50 sek.).
Obecnie Metro Warszawskie dysponuje 168 wagonami złożonymi w 33 pociągi – 15 czterowagonowych pociągów serii „81” (60 wagonów) oraz 18 pociągów sześciowagonowych serii „Metropolis” (108 wagonów). 25 kwietnia i 16 października tego roku, podpisane zostały kontrakty na dostawę trzydziestu wagonów pośrednich w celu uzupełnienie do sześciu wagonów obecnie eksploatowanych składów serii „81” produkcji rosyjskiej. Po ich realizacji Metro Warszawskie posiadać będzie w sumie 198 wagonów zestawionych w 33 pociągi – 15 pociągów sześciowagonowych serii „81” (90 wagonów) i 18 serii „Metropolis” (108 wagonów).
Po realizacji kontraktu na kolejnych pięć pociągów, pierwsza linia będzie docelowo obsługiwana przez 228 wagonów złożonych w 38 składów.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]