Zapomniane tory w Warszawie

Moderator: JacekM

Jacenty
Posty: 77
Rejestracja: 03 lis 2006, 0:45
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Jacenty » 10 cze 2008, 0:17

Na pl.misc.kolej swego czasu podawali linki do ofert dewelopera który tam chce wybudować osiedle ](*,)
50 metrów od torów.
A w ofercie była mapka z zaznaczoną linią radomską ale w ten sposób żeby nikt na nią nie zwrócił uwagi.

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 10 cze 2008, 17:43

Przejechałem się na Jeziorki i niestety okazało się, że faktycznie idzie to wszystko do likwidacji. Nasyp jest już częsciowo zniwelowany, a torów właściwie nie ma. Wielka szkoda, miałem nadzieję jeszcze kiedyś pofocić tam jakąś zdaweczkę...
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Jacenty
Posty: 77
Rejestracja: 03 lis 2006, 0:45
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Jacenty » 10 cze 2008, 17:53

Foty z dziś,robione "w locie"

Obrazek

Obrazek

Obrazek

TOMEK
Posty: 2494
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 15 cze 2008, 14:01

A to głupota #-o :!: Przecież to był doskonały punkt do wyładunku kruszywa, dość nowoczesny i dający możliwość szybkiego opróżniania wagonów! A dookoła jest przecież tyle wolnej przestrzeni i nieużytków, więc dlaczego akurat tam chcą budować :-?

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 15 cze 2008, 15:28

Jeszcze 2 lata temu tam były ciekawe tory...
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

TOMEK
Posty: 2494
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 15 cze 2008, 15:31

Wszystko było jeszcze perę miesięcy temu...

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 15 cze 2008, 17:38

TOMEK pisze:Wszystko było jeszcze perę miesięcy temu...
A co najciekawsze do ostatniego dnia rozładowywano tam żwir :!: Do tej pory usypane są góry żwiru pod estakadą... #-o

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 15 cze 2008, 20:35

TOMEK pisze:A to głupota #-o :!: Przecież to był doskonały punkt do wyładunku kruszywa, dość nowoczesny i dający możliwość szybkiego opróżniania wagonów! A dookoła jest przecież tyle wolnej przestrzeni i nieużytków, więc dlaczego akurat tam chcą budować :-?
Też nie mogę tego zrozumieć - przy Karczunkowskiej są pola praktycznie po horyzont, gdzie można budować bez kosztów rozbiórki czegokolwiek, dodatkowo sam teren jest dalej od torowiska. Tymczasem rozbiera się estakadę, wypruwa tory i rozwala nasyp, żeby powstawić osiedle tuż obok torów. Być może to problem po części biurokratyczny - nie pamiętam dokładnie szczegółów, ale przekształcanie terenów rolniczych w budowlane jest dość czasochłonne, były nawet pomysły aby z mocy ustawy tereny rolnicze w obrębie miast stawały się budowlanymi, niestety nadal są to tylko pomysły.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 15 cze 2008, 21:10

Nawet nie sadziłem że o to może wam chodzić, sam byłem pod wrażeniem konstrukcji ze aż zrobiłem zdjęcie.
Nie jest najpiękniejsze.
Jakby co mam większe i w RAW :)
Załączniki
jeziorkizwir.jpg
Obrazek

mozgow
Posty: 703
Rejestracja: 04 gru 2007, 11:43
Lokalizacja: Ochota

Post autor: mozgow » 04 cze 2010, 19:51

Odkopuję temat, bo zaintrygowały mnie zaasfaltowane tory kolejowe na ulicy Marsa, tuż przed skrzyżowaniem z Żołnierską.
Wie ktoś coś więcej na temat bocznicy, która tam była. Ewentualnie jakiś link do strony gdzie można coś o tym poczytać ?
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 04 cze 2010, 21:54

mozgow pisze:Odkopuję temat, bo zaintrygowały mnie zaasfaltowane tory kolejowe na ulicy Marsa, tuż przed skrzyżowaniem z Żołnierską.
Wie ktoś coś więcej na temat bocznicy, która tam była. Ewentualnie jakiś link do strony gdzie można coś o tym poczytać ?
Ho ho to i na rondzie w Marysinie przed remontem były widoczne ;)
Dawno temu też szukałem tych torów na mapie i według mapy z przed około 20 lat wynikało, że dochodziły one do torów Wsch - Rembertów. Za Marysinem to już nie pamiętam...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 cze 2010, 22:29

Łącznica Wawer-Rembertów (zdaje się, że pierwotnie z możliwością wjazdu na linię rembertowską w obie strony). Dawne dzieje, już 25 lat temu rosły na torze wzdłuż Rekruckiej/Żołnierskiej duże drzewka.

Dalszy przebieg przez las dobrze widać z góry, o np. tu:
http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=17 ... 9&mbody=tu
tor wychodził z lasu i rozwidlał się na wschód i zachód.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 cze 2010, 22:34

and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mozgow
Posty: 703
Rejestracja: 04 gru 2007, 11:43
Lokalizacja: Ochota

Post autor: mozgow » 05 cze 2010, 9:02

Dzięki.

Teraz można zapytać wujka googla co o tym wie :-)
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504

Stary Pingwin
Posty: 5831
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 05 cze 2010, 12:58

Tor przekraczał Kłobucką , szedł południową stroną Taborowej do końca .Tam było coś tajne/poufne -pilnowali wartownicy wojskowi.Wcześniej nitki odchodziły w stronę magazynów budowlanych.Jeden tor przekraczał Taborową i wchodził na teren (tam gdzie pózniej był skup palet) magazynu smarów i olejów MZK-wg szyldu na bramie od Kłobuckiej.Północna strona Taborowej nie była zabudowana.Teren po magazynie MZK jest zniwelowany, staną tam bloki socjalne gminy Ursynów.Inny tor wracał z powrotem na zachodnią część Kłobuckiej , do biur i magazynów MSW (vis a vis Taborowej) .Południowa strona Taborowej zabudowana była gospodarstwami rolnymi- znajomemu tory przechodziły przez środek podwórza. Jeszcze do roku 2000 bocznicą często przetaczano wagony, stał też domek dróżnika po stronie zachodniej

ODPOWIEDZ