Zapomniane tory w Warszawie
Moderator: JacekM
Przejechałem się na Jeziorki i niestety okazało się, że faktycznie idzie to wszystko do likwidacji. Nasyp jest już częsciowo zniwelowany, a torów właściwie nie ma. Wielka szkoda, miałem nadzieję jeszcze kiedyś pofocić tam jakąś zdaweczkę...
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
Też nie mogę tego zrozumieć - przy Karczunkowskiej są pola praktycznie po horyzont, gdzie można budować bez kosztów rozbiórki czegokolwiek, dodatkowo sam teren jest dalej od torowiska. Tymczasem rozbiera się estakadę, wypruwa tory i rozwala nasyp, żeby powstawić osiedle tuż obok torów. Być może to problem po części biurokratyczny - nie pamiętam dokładnie szczegółów, ale przekształcanie terenów rolniczych w budowlane jest dość czasochłonne, były nawet pomysły aby z mocy ustawy tereny rolnicze w obrębie miast stawały się budowlanymi, niestety nadal są to tylko pomysły.TOMEK pisze:A to głupota Przecież to był doskonały punkt do wyładunku kruszywa, dość nowoczesny i dający możliwość szybkiego opróżniania wagonów! A dookoła jest przecież tyle wolnej przestrzeni i nieużytków, więc dlaczego akurat tam chcą budować
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
Ho ho to i na rondzie w Marysinie przed remontem były widocznemozgow pisze:Odkopuję temat, bo zaintrygowały mnie zaasfaltowane tory kolejowe na ulicy Marsa, tuż przed skrzyżowaniem z Żołnierską.
Wie ktoś coś więcej na temat bocznicy, która tam była. Ewentualnie jakiś link do strony gdzie można coś o tym poczytać ?
Dawno temu też szukałem tych torów na mapie i według mapy z przed około 20 lat wynikało, że dochodziły one do torów Wsch - Rembertów. Za Marysinem to już nie pamiętam...
Łącznica Wawer-Rembertów (zdaje się, że pierwotnie z możliwością wjazdu na linię rembertowską w obie strony). Dawne dzieje, już 25 lat temu rosły na torze wzdłuż Rekruckiej/Żołnierskiej duże drzewka.
Dalszy przebieg przez las dobrze widać z góry, o np. tu:
http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=17 ... 9&mbody=tu
tor wychodził z lasu i rozwidlał się na wschód i zachód.
Dalszy przebieg przez las dobrze widać z góry, o np. tu:
http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=17 ... 9&mbody=tu
tor wychodził z lasu i rozwidlał się na wschód i zachód.
-
- Posty: 5831
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Tor przekraczał Kłobucką , szedł południową stroną Taborowej do końca .Tam było coś tajne/poufne -pilnowali wartownicy wojskowi.Wcześniej nitki odchodziły w stronę magazynów budowlanych.Jeden tor przekraczał Taborową i wchodził na teren (tam gdzie pózniej był skup palet) magazynu smarów i olejów MZK-wg szyldu na bramie od Kłobuckiej.Północna strona Taborowej nie była zabudowana.Teren po magazynie MZK jest zniwelowany, staną tam bloki socjalne gminy Ursynów.Inny tor wracał z powrotem na zachodnią część Kłobuckiej , do biur i magazynów MSW (vis a vis Taborowej) .Południowa strona Taborowej zabudowana była gospodarstwami rolnymi- znajomemu tory przechodziły przez środek podwórza. Jeszcze do roku 2000 bocznicą często przetaczano wagony, stał też domek dróżnika po stronie zachodniej