Schody ruchome na stacji Centrum
Moderator: JacekM
Schody na peron na obu tych stacjach są dużo krótsze. (Nie chciałbym zlecieć z takich "zwykłych" schodów na Metrze Centrum pchnięty przypadkiem na przykład )Mario pisze: Jakoś np. na Świętokrzyskiej czy Ratuszu - Arsenale jest to tak i jakoś wszyscy sobie radzą. A dla protestujących - są windy.
A co do ostatniego zdania, to MeWa odradza:
viewtopic.php?p=161207#161207
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
to to nawet nie wchodzi w rachubę. Schody ruchome mają akurat o wiele większą wydajność niż zwykłe schody i jednak stacja Centrum jest głębiej...Mario pisze: Moim zdaniem należałoby jakoś przebudować ciągi schodów. Jako, że nie bardzo widzę poszerzenie wejść na czwarty ciąg ruchomych schodów, to może wartałoby się zastanowić nad likwidacją dwu istniejących ciągów i stworzeniu tam właśnie zwykłych schodów.
Ze Świętokrzyskiej korzysta zdecydowanie mniej osób, a z Ratusza, to różnie... Wchodzenie na stację od strony pl. Bankowego w momencie gdy wjechał pociąg z Kabat nie jest takie łatwe. Potem przeplatanie potoków na dole.Mario pisze: Jakoś np. na Świętokrzyskiej czy Ratuszu - Arsenale jest to tak i jakoś wszyscy sobie radzą.
A dla protestujących - są windy.
Akurat ani na Ratusz ani na Świętorzyską bym się nie powoływał, bo tam schody są za wąskie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
-
- Posty: 1443
- Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
- Lokalizacja: z bažin
- Kontakt:
-
- Posty: 1443
- Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
- Lokalizacja: z bažin
- Kontakt:
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
wątpię, żeby z klatki schodowej korzystało 40 tys. osób dziennie, poza tym masz rozprowadzenie ruchu na poszczególnych piętrach - a tutaj masz jeden długi ciąg... Poza tym sam wiesz jakie normy/standardy są odnośnie budynków - zdaje się, że w PRL-u już powyżej 5-kondygnacyjnym budynku powinny być windy, teraz standardem staje się winda w 3-piętrowych budynkach. Zresztą my nie rozmawiamy o schodach w bloku, a o rozwiązaniach, jakie są stosowane na stacjach metra.Hieronim pisze:Ja chodzę schodami na wysokość 5. piętra. I jakoś ktoś je zbudował.MeWa pisze:Ale na litość - przy tego typu długości ciągu nikt nie buduje zwykłych schodów...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
-
- Posty: 1443
- Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
- Lokalizacja: z bažin
- Kontakt:
A kto powiedział, że to musi być ciąg iluś tam schodów, jeden za drugim? W takich przypadkach co kilkanaście metrów powinny być poziome obszary, na których można się zatrzymać (w razie zmęczenia lub upadku). Zresztą takie rozwiązanie stosuje się od dawna w przypadku większości długich schodów.MeWa pisze:poza tym masz rozprowadzenie ruchu na poszczególnych piętrach - a tutaj masz jeden długi ciąg
A czy czasem nie dałoby się tak:
Schody jak są nieużywane, to się po jakimś czasnie zatrzymują celem oszczędzania energii. Więc teraz zrobić sterowanie środkowych schodów, które uruchomi je w odpowiednią stronę w zależności z której stony się na nie wejdzie (z góry czy z dołu).
Wtedy w zależności od zapotrzebowania jeden ciąg schodów będzie się dostosowaywał. Oczywiście należało by zrobić jakąś dodatkową sygnalizację...
Co myślicie?
Schody jak są nieużywane, to się po jakimś czasnie zatrzymują celem oszczędzania energii. Więc teraz zrobić sterowanie środkowych schodów, które uruchomi je w odpowiednią stronę w zależności z której stony się na nie wejdzie (z góry czy z dołu).
Wtedy w zależności od zapotrzebowania jeden ciąg schodów będzie się dostosowaywał. Oczywiście należało by zrobić jakąś dodatkową sygnalizację...
Co myślicie?
AiR na WiP PW 5 rok ... 2x
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Myślę, że - o ile byłaby w ogóle taka możliwość włączenia czujników z dwóch stron - to byłoby to rozwiązanie niepraktyczne, nieodpowiadające rzeczywistym potokom. Poza tym mogłoby prowadzić do niebezpiecznych pomyłek - ktoś zbliża się do schodów w hali odpraw, a one nagle do góry jadą.szopler pisze: Wtedy w zależności od zapotrzebowania jeden ciąg schodów będzie się dostosowaywał. Oczywiście należało by zrobić jakąś dodatkową sygnalizację...
Co myślicie?
standardem na większości stacji na świecie są 3 ciągi i to wystarcza. Wiele ułatwia odpowiednie ustawianie się na schodach, tudzież dobranie szybkości.Rosa pisze:Już w tej chwili przydałoby się 2x w dól i 3 x w górę.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]