Na każdy kurs potrzebne jest zezwolenie...KZR pisze:A jak została rozwiązana sprawa piętrusa? On przecież też jest pojazdem nadwymiarowym.
Autobusy testowane w Warszawie
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
no właśnie, przepis jest jasno sformułowany, więc ile by osi nie miał i które skrętne by nie były i tak będzie to autobus przegubowy.KZR pisze:Z tym że przepis mówi o autobusie o liczbie osi większej niż 2 w sensie sztywniaka, a przeguby wszystkie choćby miały 2 osiepodpadają pod 18,75 metra.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Ale przegubowiec dwuosiowy jest nieopłacalny pod względem konstrukcji, choć technicznie możliwy do realizacji...MeWa pisze:no właśnie, przepis jest jasno sformułowany, więc ile by osi nie miał i które skrętne by nie były i tak będzie to autobus przegubowy.

S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
To był że tak powiem żart z 2 osiowym przegubemAle przegubowiec dwuosiowy jest nieopłacalny pod względem konstrukcji, choć technicznie możliwy do realizacji...

Abstrahując od CapaCity i wykorzenienia z Warszawy trolejbusów wrzucę tutaj taką ciekawostkę..
dwuprzegubowy trolejbus http://www.hess-ag.ch/index.php?id=260#
Takie sztuki szaleją w Szwajcarii na przykład.
BTW Jakie firmy robią poza VanHool'em i Mercem przeguby powyżej 18m ? Pomijam słynnego Ikara293.
Poruszam się:
Zwykle - 105, 154, 523, 507
Czasem - każdym rzadkim busem i tramem który napotkam
Poza W-wa: Chrysler LeBaron Convertible '88
Zwykle - 105, 154, 523, 507
Czasem - każdym rzadkim busem i tramem który napotkam

Poza W-wa: Chrysler LeBaron Convertible '88
Volvo robi, min. dla Rio De Janeiro. Hess też robi autobusy, po za tym MAN i Mercedes też pracował nad takimi konstrukcjami. Przypomnę napędzany Metanolem SGG280, czy O305GT (wersja spurbus-a).
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
Jeszcze zapomniałem o Berkhofie i Berieta (później Renault) jako Megabus.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
My tu sobie gadugadu a tak właściwie to czy informacja o pojawieniu sie tego wozu w Warszwie jest poparta jakimiś konkretami (patrz MZA, ajenci) czy tylko informacją z Dziennika?
Poruszam się:
Zwykle - 105, 154, 523, 507
Czasem - każdym rzadkim busem i tramem który napotkam
Poza W-wa: Chrysler LeBaron Convertible '88
Zwykle - 105, 154, 523, 507
Czasem - każdym rzadkim busem i tramem który napotkam

Poza W-wa: Chrysler LeBaron Convertible '88
Troszkę pogrzebałem i znalazłem coś takiego:
Co ciekawe ta dyrektywa pochodzi z 2002 roku, więc albo czegoś nie zrozumiałem
albo takie busy jak CapaCity można będzie rejestrować tylko do 2020 roku a poźniej płacić kary zqa ich użytkowanie. Musiałem coś źle zrozumieć
Link do pełnego tekstu poprawki do dyrektywy (jakby ktoś chciał przez całość przebrnąć): http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?val= ... isu=#texte
Ale żeby było ciekawiejParlament Europejski w Dyrektywie 2002/7/WE pisze:- "autobus przegubowy" oznacza pojazd silnikowy składający się z dwóch sztywnych części jezdnych, które są ze sobą połączone przez część przegubową. W pojazdach tego typu istnieje przejście między pomieszczeniami dla pasażerów znajdujących się w obu sztywnych częściach pojazdu. Część przegubowa pozwala pasażerom na swobodne przemieszczanie między obydwiema sztywnymi częściami pojazdu. Obydwie części mogą zostać ze sobą połączone lub rozłączone tylko w warsztacie.
….
- kiedy przy stojącym autobusie jego koła kierowane są ustawione tak, że gdyby autobus jechał, jego najbardziej wysunięty z przodu na zewnątrz punkt wpisałby się w okrąg o promieniu 12,50 m, przez wykreślenie na ziemi linii określa się płaszczyznę pionową styczną do boku pojazdu skierowaną na zewnątrz okręgu. W przypadku autobusu przegubowego obie sztywne części powinny leżeć na tej płaszczyźnie,
….
— autobus przegubowy | 18,75 m |
....
"7. Do dnia 31 grudnia 2020 r. Państwa Członkowskie mogą dopuszczać do poruszania się jedynie na ich terytoriach autobusy zarejestrowane lub dopuszczone do ruchu przed wejściem w życie niniejszej dyrektywy, których wymiary przekraczają wymiary ustanowione w ppkt 1.1, 1.2, 1.5 i 1.5a załącznika I."

Oczywiście jest tam też klauzula że każdy kraj może sam dodatkowo ograniczyć długość pojazdów według uznania.Parlament Europejski w Dyrektywie 2002/7/WE pisze:"Niniejsza dyrektywa nie ma zastosowania do autobusów przegubowych zawierających więcej niż jedną część przegubową."
Co ciekawe ta dyrektywa pochodzi z 2002 roku, więc albo czegoś nie zrozumiałem

 ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Link do pełnego tekstu poprawki do dyrektywy (jakby ktoś chciał przez całość przebrnąć): http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?val= ... isu=#texte
Poruszam się:
Zwykle - 105, 154, 523, 507
Czasem - każdym rzadkim busem i tramem który napotkam
Poza W-wa: Chrysler LeBaron Convertible '88
Zwykle - 105, 154, 523, 507
Czasem - każdym rzadkim busem i tramem który napotkam

Poza W-wa: Chrysler LeBaron Convertible '88
Dobrze zrozumiałeś, ale 20 metrowe na pewno znajdą kruczki, albo lobby zmieni przepisy. Powód jest prosty, gdyż MAN i Merc za dużo zainwestował w te wozy.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
Zawsze można je do ameryki południowej sprzedać tak jak Volvo to zrobiło.
Ciężko będzie znaleźć kruczki w całkowicie jasnych przepisach (a takie zwykle są dyrektywy PE), a jeśli chodzi o lobby to też nie bardzo, bo to jest bardzo wąski segment rynku. Tak naprawdę czy opłaca się płacić dodatkowe 30% ceny przegubowego Citaro za dodatkowe 1,5 metra długości? Trzeba poczekać aż wóz dotrze do wawy to zobaczymy czy to sensowne rozwiązanie jest.
Ciężko będzie znaleźć kruczki w całkowicie jasnych przepisach (a takie zwykle są dyrektywy PE), a jeśli chodzi o lobby to też nie bardzo, bo to jest bardzo wąski segment rynku. Tak naprawdę czy opłaca się płacić dodatkowe 30% ceny przegubowego Citaro za dodatkowe 1,5 metra długości? Trzeba poczekać aż wóz dotrze do wawy to zobaczymy czy to sensowne rozwiązanie jest.
Samo zezwolenie czy opłaty dodatkowe też?Wolfchen pisze:KZR pisze:A jak została rozwiązana sprawa piętrusa? On przecież też jest pojazdem nadwymiarowym.
Na każdy kurs potrzebne jest zezwolenie...
Poruszam się:
Zwykle - 105, 154, 523, 507
Czasem - każdym rzadkim busem i tramem który napotkam
Poza W-wa: Chrysler LeBaron Convertible '88
Zwykle - 105, 154, 523, 507
Czasem - każdym rzadkim busem i tramem który napotkam

Poza W-wa: Chrysler LeBaron Convertible '88