Autobusy testowane w Warszawie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 sty 2008, 19:38

KZR pisze:A jak została rozwiązana sprawa piętrusa? On przecież też jest pojazdem nadwymiarowym.
Na każdy kurs potrzebne jest zezwolenie...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 sty 2008, 19:40

KZR pisze:Z tym że przepis mówi o autobusie o liczbie osi większej niż 2 w sensie sztywniaka, a przeguby wszystkie choćby miały 2 osie :D podpadają pod 18,75 metra.
no właśnie, przepis jest jasno sformułowany, więc ile by osi nie miał i które skrętne by nie były i tak będzie to autobus przegubowy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 sty 2008, 19:46

MeWa pisze:no właśnie, przepis jest jasno sformułowany, więc ile by osi nie miał i które skrętne by nie były i tak będzie to autobus przegubowy.
Ale przegubowiec dwuosiowy jest nieopłacalny pod względem konstrukcji, choć technicznie możliwy do realizacji... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
KZR
Posty: 90
Rejestracja: 08 paź 2007, 23:08
Lokalizacja: Celestynów / WWA Wola

Post autor: KZR » 10 sty 2008, 19:48

Ale przegubowiec dwuosiowy jest nieopłacalny pod względem konstrukcji, choć technicznie możliwy do realizacji... :-k
To był że tak powiem żart z 2 osiowym przegubem :P

Abstrahując od CapaCity i wykorzenienia z Warszawy trolejbusów wrzucę tutaj taką ciekawostkę..
dwuprzegubowy trolejbus http://www.hess-ag.ch/index.php?id=260#
Takie sztuki szaleją w Szwajcarii na przykład.

BTW Jakie firmy robią poza VanHool'em i Mercem przeguby powyżej 18m ? Pomijam słynnego Ikara293.
Poruszam się:
Zwykle - 105, 154, 523, 507
Czasem - każdym rzadkim busem i tramem który napotkam :)
Poza W-wa: Chrysler LeBaron Convertible '88

Awatar użytkownika
Filip7370
Posty: 517
Rejestracja: 01 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Filip7370 » 10 sty 2008, 19:59

Volvo robi, min. dla Rio De Janeiro. Hess też robi autobusy, po za tym MAN i Mercedes też pracował nad takimi konstrukcjami. Przypomnę napędzany Metanolem SGG280, czy O305GT (wersja spurbus-a).
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 :rip:
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 sty 2008, 19:59

KZR pisze:Jakie firmy robią poza VanHool'em i Mercem przeguby powyżej 18m ?
MAN chyba coś takiego robi, a jak zmienią się przepisy, to być może Solaris zrobi coś takiego...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Filip7370
Posty: 517
Rejestracja: 01 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Filip7370 » 10 sty 2008, 20:01

Jeszcze zapomniałem o Berkhofie i Berieta (później Renault) jako Megabus.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 :rip:
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

Flash8222
Posty: 7608
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 10 sty 2008, 20:25

Wolfchen pisze:MAN chyba coś takiego robi, a jak zmienią się przepisy, to być może Solaris zrobi coś takiego...
Solaris to w każdej chwili może zrobić U20 na rynek Niemiecki lub inny.

Awatar użytkownika
KZR
Posty: 90
Rejestracja: 08 paź 2007, 23:08
Lokalizacja: Celestynów / WWA Wola

Post autor: KZR » 10 sty 2008, 20:32

My tu sobie gadugadu a tak właściwie to czy informacja o pojawieniu sie tego wozu w Warszwie jest poparta jakimiś konkretami (patrz MZA, ajenci) czy tylko informacją z Dziennika?
Poruszam się:
Zwykle - 105, 154, 523, 507
Czasem - każdym rzadkim busem i tramem który napotkam :)
Poza W-wa: Chrysler LeBaron Convertible '88

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 sty 2008, 20:44

no jeszcze chyba Kurier o tym mówił, zresztą dla Dziennika były oficjalne wypowiedzi
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KZR
Posty: 90
Rejestracja: 08 paź 2007, 23:08
Lokalizacja: Celestynów / WWA Wola

Post autor: KZR » 10 sty 2008, 21:23

Troszkę pogrzebałem i znalazłem coś takiego:
Parlament Europejski w Dyrektywie 2002/7/WE pisze:- "autobus przegubowy" oznacza pojazd silnikowy składający się z dwóch sztywnych części jezdnych, które są ze sobą połączone przez część przegubową. W pojazdach tego typu istnieje przejście między pomieszczeniami dla pasażerów znajdujących się w obu sztywnych częściach pojazdu. Część przegubowa pozwala pasażerom na swobodne przemieszczanie między obydwiema sztywnymi częściami pojazdu. Obydwie części mogą zostać ze sobą połączone lub rozłączone tylko w warsztacie.

….

- kiedy przy stojącym autobusie jego koła kierowane są ustawione tak, że gdyby autobus jechał, jego najbardziej wysunięty z przodu na zewnątrz punkt wpisałby się w okrąg o promieniu 12,50 m, przez wykreślenie na ziemi linii określa się płaszczyznę pionową styczną do boku pojazdu skierowaną na zewnątrz okręgu. W przypadku autobusu przegubowego obie sztywne części powinny leżeć na tej płaszczyźnie,

….

— autobus przegubowy | 18,75 m |

....

"7. Do dnia 31 grudnia 2020 r. Państwa Członkowskie mogą dopuszczać do poruszania się jedynie na ich terytoriach autobusy zarejestrowane lub dopuszczone do ruchu przed wejściem w życie niniejszej dyrektywy, których wymiary przekraczają wymiary ustanowione w ppkt 1.1, 1.2, 1.5 i 1.5a załącznika I."
Ale żeby było ciekawiej :arrow:
Parlament Europejski w Dyrektywie 2002/7/WE pisze:"Niniejsza dyrektywa nie ma zastosowania do autobusów przegubowych zawierających więcej niż jedną część przegubową."
Oczywiście jest tam też klauzula że każdy kraj może sam dodatkowo ograniczyć długość pojazdów według uznania.
Co ciekawe ta dyrektywa pochodzi z 2002 roku, więc albo czegoś nie zrozumiałem :-k albo takie busy jak CapaCity można będzie rejestrować tylko do 2020 roku a poźniej płacić kary zqa ich użytkowanie. Musiałem coś źle zrozumieć ](*,)

Link do pełnego tekstu poprawki do dyrektywy (jakby ktoś chciał przez całość przebrnąć): http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?val= ... isu=#texte
Poruszam się:
Zwykle - 105, 154, 523, 507
Czasem - każdym rzadkim busem i tramem który napotkam :)
Poza W-wa: Chrysler LeBaron Convertible '88

Awatar użytkownika
Filip7370
Posty: 517
Rejestracja: 01 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Filip7370 » 10 sty 2008, 21:37

Dobrze zrozumiałeś, ale 20 metrowe na pewno znajdą kruczki, albo lobby zmieni przepisy. Powód jest prosty, gdyż MAN i Merc za dużo zainwestował w te wozy.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 :rip:
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

Awatar użytkownika
KZR
Posty: 90
Rejestracja: 08 paź 2007, 23:08
Lokalizacja: Celestynów / WWA Wola

Post autor: KZR » 10 sty 2008, 22:04

Zawsze można je do ameryki południowej sprzedać tak jak Volvo to zrobiło.
Ciężko będzie znaleźć kruczki w całkowicie jasnych przepisach (a takie zwykle są dyrektywy PE), a jeśli chodzi o lobby to też nie bardzo, bo to jest bardzo wąski segment rynku. Tak naprawdę czy opłaca się płacić dodatkowe 30% ceny przegubowego Citaro za dodatkowe 1,5 metra długości? Trzeba poczekać aż wóz dotrze do wawy to zobaczymy czy to sensowne rozwiązanie jest.

Wolfchen pisze:
KZR pisze:A jak została rozwiązana sprawa piętrusa? On przecież też jest pojazdem nadwymiarowym.

Na każdy kurs potrzebne jest zezwolenie...
Samo zezwolenie czy opłaty dodatkowe też?
Poruszam się:
Zwykle - 105, 154, 523, 507
Czasem - każdym rzadkim busem i tramem który napotkam :)
Poza W-wa: Chrysler LeBaron Convertible '88

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 10 sty 2008, 23:33

KZR pisze:My tu sobie gadugadu a tak właściwie to czy informacja o pojawieniu sie tego wozu w Warszwie jest poparta jakimiś konkretami (patrz MZA, ajenci) czy tylko informacją z Dziennika?
Na E-4 od wtorku ma jeździć, do końca miesiąca. To pewne (o ile w MZA można mówić, że coś jest pewne ;]).
noidea

Awatar użytkownika
KZR
Posty: 90
Rejestracja: 08 paź 2007, 23:08
Lokalizacja: Celestynów / WWA Wola

Post autor: KZR » 10 sty 2008, 23:38

Skoro tak to chyba będę dużo czasu spedzał pomiędzy Pl.Wilsona a Nowodworami :) Na zmianę CapaCity i 5254 jak się trafi :D
Poruszam się:
Zwykle - 105, 154, 523, 507
Czasem - każdym rzadkim busem i tramem który napotkam :)
Poza W-wa: Chrysler LeBaron Convertible '88

ODPOWIEDZ