Reforma stref biletowych

Moderator: JacekM

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 29 lis 2009, 0:02

@ Tm

a sorry nie doczytalem ze obw srodmiescia + targowa a nie administracyjnie.
Przystanki po granicy liczymy jako strefe 0. ok ;>

Zamiast kercelaka PDT zamiast wilenskiego kaweczynska/dww.
Zamiast zawiszy naruciak albo daleka zamiast waszyngtona to zalezy gdzie bys w tamtym miejscu zrobil granica stref (grochowska/al.usa czy zieleniecka-francuska czy na skaryszak miedzynarodowa).

Do tego przejazdy niektrymi ciagami po obwodzie.
Czyli np to co juz bylo.
Politechnika czy jakies rozdroze - kasprzaka (tutaj bardziej oplacaloby sie pchac przez centrum niz TL-prymasa :D) 2 stefy vs 3. Efekt odwrotny do zamierzonego
Czy np zaba - wilsona albo elblaska tez 3 strefy.
pl. UL - dworzec wchodni/zachodni wilsona 3 strefy.

Co do pragi jeszcze.
Jesli strefa 0 skonczy sie na waszyngtona to naruciak-saska 3 strefy (niezaleznie czy tramem przez centrum czy busem przez tl) zeby byly 2 wypadaloby przez TŚ :D

etc etc

etc
etc

Przesuwanie granic czy ich wyginanie nie usunie takich kwiatkow tylko je przesunie dalej.

Zreszta pomysl sobie nad roznymi relacjami.
Ile ci tego wyjdzie.
Ja moglbym z biegu kilkadziesiat sporo z nich naprawde mocno oblozonych.
Po ilu takich dodrukowaniach skończy się miejsce na bilecie?
A skad ja mam to wiedziec?
Nie wiem nawet czy przy obecnym systemie taki trick jest wykonalny.

Moge co najwyzej wyrazic opinie ile takich 'dodrukowan' powinno byc mozliwych.
Imo z 5 by wystarczylo.
Oczywiscie bitami na pasku, bo z cyferkami na bilecie (przynajmniej w obecnej jego postaci) bylby chyba problem.

Awatar użytkownika
Sindbad
Posty: 900
Rejestracja: 16 gru 2005, 15:58
Lokalizacja: Służew

Post autor: Sindbad » 29 lis 2009, 0:59

:?: :?: Po co te komplikacje jak dwie strefy do dla wielu czarna magia :?: :?: ](*,)
Nie daj się zepchnąć z twojej drogi nawet przez ludzi idących w tym samym kierunku.
S.J.Lec

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 29 lis 2009, 14:26

Ok, zlikwidujmy strefy - mi pasuje.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 lis 2009, 14:38

Nie popadajmy ze skrajności w skrajność... Po prostu istnienie większej ilości stref w samym mieście, jak dwie-trzy, to zbytnia komplikacja moim zdaniem... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 29 lis 2009, 14:39

Ale to nie skrajność. Likwidacja stref to jak najbardziej sensowna propozycja.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 lis 2009, 14:57

Tylko jak wtedy naliczać opłaty? :-k

BTW - w Radomiu nie ma stref biletowych. Ale nie ma też linii podmiejskich...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 29 lis 2009, 15:05

Wolfchen pisze:Tylko jak wtedy naliczać opłaty? :-k
Jak to jak? Normalnie, jedna cena niezależnie od trasy.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 lis 2009, 15:09

To wtedy gminy podwarszawskie by musiały płacić znacznie więcej...

A co do długości trasy, to jednorazowo rozwiązują sprawę bilety czasowe, a miesięczne... Cóż, aż takie drogie, to one nie są...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 29 lis 2009, 16:01

sie chlopaczyna obrazil :)

To ze jakies tam miasta sa podzielone na strefy i jezdzi sie na strefowych nie oznacza ze jest to najlepszy wybor dla wawy.
Bo sa tez jeszcze inne miasta i tam sie na strefowych nie jezdzi (ani na jednorazowych) tylko na czasowkach/abonamentowych.

Tak czy siak na dzien dziesiejszy przy obecnym stanie zbiorkomu, gdzie obwody leza, a spora czesc zbiorkomu notorycznie sie spoznia generalnie oba systemy sa do dupy.
Jak sie polepszy mozna pomyslec.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 lis 2009, 16:14

Z reszta cały pomysł i tak by nie wypalił. Dla ZTM jest to po prostu nieopłacalne by pasażer jadący krótką trasą płacił mniej.

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 29 lis 2009, 16:16

Wprowadzenie 20 minutowych czy pozaszczytowek jakos nie idzie z tym w parze :>

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 lis 2009, 16:26

ness pisze:Wprowadzenie 20 minutowych czy pozaszczytowek jakos nie idzie z tym w parze :>
To i tak spore pójście na rękę pasażerom.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 lis 2009, 16:41

ness pisze:Wprowadzenie 20 minutowych czy pozaszczytowek jakos nie idzie z tym w parze
Pozaszczytówki, to mogłyby jeszcze być ważne po 18 czy nawet 20 i w DSy...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 29 lis 2009, 20:53

a może po prostu tak :

strefa komunikacyjna – obszar określony granicą administracyjną powiatu.
.

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 01 wrz 2010, 9:40

Odgrzebuję stary temat, bowiem wczoraj przyszło mi na myśl, żeby wprowadzić strefę tańszej komunikacji tożsamą ze strefą płatnego parkowania.

Byłaby to dodatkowa zachęta do poruszania się po Centrum komunikacją zbiorową. Marchewka wzamian za kij w postaci powiększającej się sieci buspasów.

ODPOWIEDZ