Strona 4 z 15

: 13 lip 2010, 20:46
autor: chester
Opieram się na tym, że rondo to wciąż jedno skrzyżowanie - z ruchem okrężnym. A przecież na każdym skrzyżowaniu, zamierzając skręcać w lewo, podjeżdżamy do lewej krawędzi.
A to, że ze środkowego pasa w prawo ni chu chu, to ja się w 100% zgadzam.

: 13 lip 2010, 20:52
autor: Szeregowy_Równoległy
A ile tutaj masz skrzyżowań? :D

: 13 lip 2010, 20:54
autor: chester
Dla mnie - 5 o ruchu okrężnym
Dla Ciebie - 15 :D

: 13 lip 2010, 20:54
autor: Glonojad
W tej sytuacji kierujący pojazdem A...

: 13 lip 2010, 20:55
autor: Wolfchen
...załamuje ręce i jedzie po przekątnej :P

: 13 lip 2010, 20:57
autor: chester
A to jest brytfania, więc jedzie w drugą stronę, w ogóle...

: 13 lip 2010, 20:57
autor: Szeregowy_Równoległy
Ja bym takie coś zrobił na Zesłańcach, tylko większe i z większą ilością pasów :D

: 13 lip 2010, 22:08
autor: MZ
:arrow: Jestem ciekaw, co to komukolwiek daje (poza satysfakcją projektanta). Miejsca jest tyle, że można zrobić porządne, bezpieczne rondo.

: 14 lip 2010, 7:19
autor: pawcio
Szeregowy_Równoległy pisze:Jak zjeżdżasz z wewnętrznego pasa to sam jesteś sobie winien, bo tego robić nie należy. Rondo opuszczamy (oczywiście o ile nie ma strzałek) z zewnętrznego pasa, w innym wypadku musimy ustąpić pierwszeństwa pojazdom jadącym zewnętrznym pasem. Jeśli skręcamy na takim rondzie w lewo, to zajmujemy wewnętrzny pas i jeden zjazd wcześniej przeskakujemy na zewnętrzny, oczywiście z zachowaniem ostrożności. Bo po zewnętrznym pasie można również jechać prosto. To mój ulubiony typ kolizji, zaskoczenie zjeżdżającego z wewnętrznego pasa werdyktem policjantów, mandatem, punktami - bezcenne.
A czy jakieś 8-10 lat temu nie było zmiany przepisów w tym zakresie?

: 14 lip 2010, 7:26
autor: drapka
pawcio pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Jak zjeżdżasz z wewnętrznego pasa to sam jesteś sobie winien, bo tego robić nie należy. Rondo opuszczamy (oczywiście o ile nie ma strzałek) z zewnętrznego pasa, w innym wypadku musimy ustąpić pierwszeństwa pojazdom jadącym zewnętrznym pasem. Jeśli skręcamy na takim rondzie w lewo, to zajmujemy wewnętrzny pas i jeden zjazd wcześniej przeskakujemy na zewnętrzny, oczywiście z zachowaniem ostrożności. Bo po zewnętrznym pasie można również jechać prosto. To mój ulubiony typ kolizji, zaskoczenie zjeżdżającego z wewnętrznego pasa werdyktem policjantów, mandatem, punktami - bezcenne.
A czy jakieś 8-10 lat temu nie było zmiany przepisów w tym zakresie?
Była, trochę chyba więcej niż 10 lat. Wtedy zjeżdżajacy z ronda miał pierwszeństwo. Ale niektórym kierowcom nikt o tym nie powiedział - tak samo jak nikt nie powiedział, ze zawracający na drodze z pierwszeństwem juz nie musi ustąpić pierwszeństwa wszystkim, także tym wjeżdżającym z drogi podporządkowanej. I dalej niektórzy wjeżdżają, chociaż powinni zawracającego puścić. Ale tak to jest, jak kodeks się średnio co miesiąc nowelizuje.

: 14 lip 2010, 17:16
autor: Szeregowy_Równoległy
Coś takiego będzie, jak 10 lat temu robiłem prawo jazdy to już obowiązywała wersja o opuszczaniu ronda z zewnętrznego pasa, a w innym wypadku o ustępowaniu. Nie było nic o pierwszeństwie zjeżdżającego. Tak jak już wtedy uczyli mnie, że jak zawracam na drodze z pierwszeństwem, to jak sama nazwa drogi sugeruje, mam pierwszeństwo przed wyjeżdżającymi z podporządkowanej.
Drapka pisze:Ale tak to jest, jak kodeks się średnio co miesiąc nowelizuje.
To są zmiany sprzed wielu lat, nieświadomi mieli czas się dowiedzieć.

: 16 lip 2010, 23:35
autor: esm
Czy z okazji przedłużenia al. KEN przy Metrze Służew powstanie choć niewielka pętla autobusowa?

: 16 lip 2010, 23:38
autor: Maciek
A chcesz coś tam przerzucić z Wilanowskiej?

: 17 lip 2010, 0:16
autor: Bernard
Obrazek

Ważna arteria wreszcie połączy Mokotów z Ursynowem

Władze Mokotowa wreszcie ogłosiły przetarg na budowę al. Komisji Edukacji Narodowej w stronę Ursynowa


Dzielnica wreszcie ogłosiła przetarg na budowę al. KEN w stronę Ursynowa.

Chodzi o odcinek od ul. Wałbrzyskiej do Doliny Służewieckiej wraz z estakadą nad Potokiem Służewieckim. O tym połączeniu mówi się od wielu lat. Niedawno pisaliśmy, że przetarg na budowę kilkusetmetrowego odcinka al. KEN w stroną Mokotowa ogłosił Ursynów. Ma być gotowy jeszcze w tym roku. Mokotów zakładał, że swój fragment ulicy zbuduje w ciągu dwóch lat. Teraz liczy na to, że powstanie szybciej - do połowy listopada 2011 r. Wszystko zależy jednak od tego, czy uda się szybko wybrać wykonawcę. Dzielnica musi zbudować jeszcze ostatni odcinek arterii od al. Wilanowskiej do skrzyżowania Puławskiej z Domaniewską. Na razie trwa jego projektowanie.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... nowem.html

: 17 lip 2010, 7:19
autor: Glonojad
Szkoda kasy.