Strona 4 z 5

: 27 gru 2009, 19:39
autor: Sadorg
ZaciszaniN pisze:A poza tym, jestem przekonany, że podróżując daną trasą (piszę ogólnie) codziennie bądź prawie codziennie, moje obserwacje są bardziej rzetelne niż jakiekolwiek pomiary.
Jeżeli np. podróżujesz zawsze o stałej porze to taka codzienna obserwacja też niewiele powie o tym jak pracuje linia w ujęciu globalnym.

: 28 gru 2009, 8:51
autor: reserved
Bastian pisze:A pracownik ZTM to podróżuje rakietą... :roll: :mur:
Tego nie wiem. :P
Natomiast mogę stwierdzić, że pracownik ZTM nie jeździ codziennie wszystkimi liniami w mieście. I jeśli np. mieszka powiedzmy na Bemowie, a raz się przejedzie takim 515 to lepszym głosem w dyskusji będą mieszkańcy Rembertowa, którzy jeżdżą codziennie tą linią. I mimo, że każdy mieszkaniec pisze ze swojego punktu widzenia, to jeśli przeanalizujemy punkt widzenia różnych mieszkańców możemy próbować wtedy coś zmieniać, tak żeby żadna ze strona nie ucierpiała bądź ucierpiała najmniej.

: 28 gru 2009, 12:31
autor: person
reserved pisze:to lepszym głosem w dyskusji będą mieszkańcy Rembertowa, którzy jeżdżą codziennie tą linią.
Którzy zazwyczaj podróżują tym samym kursem i używają określeń "dużo", "pełno", "zatrzęsienie" pasażerów w pojeździe. Tak, to bardzo rzetelne informacje :]

: 28 gru 2009, 12:34
autor: Glonojad
Bo nie rozumiesz, że "komunikacja jest dla ludzi". :p

: 28 gru 2009, 13:09
autor: Jarek
To, o czym piszesz, to populizm w najczystszej postaci.
Zjawisko to jest wykorzystywane w Krakowie podczas zmian tras. Przypuśćmy, że jest linia i obsługuje osiedle A. Zmieniamy trasę i kierujemy ją do osiedla B. Ci z A protestują, więc dostają odpowiedź: "Przekonajcie mieszkańców osiedla B, żeby wam oddali tę linię, to przywróci się poprzednią trasę".

No i mieszkańcy muszą sie między sobą dogadać. W końcu znają się najlepiej... Efekt jest łatwy do przewidzenia.

: 28 gru 2009, 13:54
autor: Bastian
Jarek pisze:Przypuśćmy, że jest linia i obsługuje osiedle A. Zmieniamy trasę i kierujemy ją do osiedla B. Ci z A protestują, więc dostają odpowiedź: "Przekonajcie mieszkańców osiedla B, żeby wam oddali tę linię, to przywróci się poprzednią trasę".

No i mieszkańcy muszą sie między sobą dogadać. W końcu znają się najlepiej... Efekt jest łatwy do przewidzenia.
Coś jak 520 :P :D

: 28 gru 2009, 15:09
autor: Emdegger
Bastian pisze:
person pisze: To pewnie przez te 'rezerwy' ludzie z Waszyngtona narzekają, że do tramwajów nie mogą się zmieścić...
I zdejmiemy ludzi akurat z tych tramwajów? :bredzisz:

Ja piszę o rezerwach między Wiatrakiem a Targową.
No to o co się rzucasz, o zdejmowanie pasażerów zapłowieckiech? :shock:

Nie po promieniu Słońca, sułtanie, tylko po promieniu geometrycznym, skoro proponujesz komuś jazdę pociągiem plus np. 512, to jak byk mi wychodzi, że machając kółko wokół Wileńskiego i okolic Radzymińska jest promieniem, a Strażacka obwodem.

Po pierwsze, jeśli rezerwy są, to linii tramwajową zdjąc z tego odcinka, skracając tam, gdzie ich nie ma. Oznacza to, że popyt na relację obwodową jest niski i ekonomicznosć uruchomienia linii po obwodzie stoi pod znakiem zapytania.

Po drugie, jeśli rezerw nie ma, tym bardziej należy inwestować w nowe relację obwodowe. Nie, pasażerów jadących na Targówek w 9 nie potrzeba do szczęścia, a Ty się zdecyduj, gdzieś te rezerwy widział lub nie. Ja rezerw w 9 i 24 na Waszyngtona nie widzę.

A po trzecie, jak była wrzawa w czasie uruchomienia 515 vel 401, to rozpisywałeś, jakie to niezbędne jest przerzucenie pasażerów z TŁ i metra jadących na Mokotów do 401 (zgoda) i że ojoj. Teraz jaskrawo zaprzeczasz samemu sobie. O co chodzi? To ze św. Metra można,a z jakiejś trójczyny nie? :shock:

: 31 gru 2009, 12:04
autor: ZaciszaniN
Sadorg pisze:Jeżeli np. podróżujesz zawsze o stałej porze to taka codzienna obserwacja też niewiele powie o tym jak pracuje linia w ujęciu globalnym.
Ale jeśli podróżuję kilka razy dziennie daną linią, o różnych porach, prawie codziennie, to moje obserwacje są bardziej wiarygodne.

A wracając do tematu Strażackiej. Uważam, że warto wcześniej przyzwyczaić pasażerów, że obwód przez Strażacką ma sens (w perspektywie armagedonu na Pradze). I tak, czy ZTM, czy tego chce czy nie, puści coś tamtędy (pewnie 140), co przyznał Bastian. No chyba, że decydenci z Zarządu stosują się do murzyńskiego przysłowia "co masz zrobić dziś, zrób jutro".

: 01 sty 2010, 21:15
autor: ziomal
ZaciszaniN pisze:pewnie 140
Już widzę w nim całe tłumy, ahhh. :] Mi się coś widzi tam realnie 338. Nie zaszkodziłoby go przedłużyć. Najwyżej ucierpi PZU i reszta towarzystwa. Zawsze ofiarą może być 382... Albo kompletna zmiana trasy 515, za którym chyba zarząd nie przepada (przerzut na Strażacką)...
Pomarzyć warto.

: 02 sty 2010, 5:19
autor: zofey
Do liczenia pasażerów służy pracownik ZTM który "przejedzie się" czy zapis z kamer?

: 03 sty 2010, 19:34
autor: Bastian
1) Pomiar w przekroju - stoi pomiarowiec na przystanku i spisuje frekwencję w autobusach przez cały dzień.
2) Pomiar w wozie - jedzie pomiarowiec i spisuje frekwencję i wymiany na całej trasie lub jej odcinku (dość rzadko używane, zazwyczaj robi się w 2-3 kursach, bardzo wyjątkowo wszystkie brygady). To służy do wykrycia generatorów potoków, szczególnie na nowych odcinkach.
3) Pomiar z fotokomórek.
4) Obserwacja frekwencji na nagraniach z kamer.

Oczywiście 3 i 4 są używane wyraźnie rzadziej, gdyż mało wozów ma odpowiednie wyposażenie, poza tym uzyskanie odpowiednich danych od Mobilisu nie jest łatwe.

Zazwyczaj wystarcza 1, w przypadkach wątpliwych i szczególnej wagi sięga się po opcje pozostałe.

: 04 sty 2010, 19:40
autor: Arnise
To ja może tak przewrotnie i rewolucyjnie poniekąd ;)
199 - zamiana na czerwony i po trasie ...-Czwartaków-ŻOŁNIERSKA-STRAŻACKA-ZABRANIECKA-RZECZNA-KRAŚNICKA-Radzyminska-... (na tym fragmencie dwa przystanki ZP Strażacka, ZP Rzeczna)
145 ...-Chełmżyńska-STRAŻACKA-ZABRANIECKA-RZECZNA-KRAŚNICKA-RADZYMIŃSKA-Młodzieńcza
138 ...-Zabraniecka-STRAŻACKA-CHEŁMŻYŃSKA-EC KAWĘCZYN
+
coś z Bródna przedłużyć na Łodygową i zakrańcować przy Lewinowskiej (kryterium uliczne?)
+
jakaś siedemsetka na brakujący odcinek Chełmżyńskiej obsługująca Ząbki
Korzyści:
1) Ząbki spadają do drugiej strefy, więc nie trzeba tak częstego kursowania ;)
2) Mamy krótszy czas przejazdu w przypadku 199 ;)

A tak na poważnie... dopóki nie zrobią czegoś ze skrzyżowaniem Strażacka/Chełmżyńska to raczej można sobie darować jakiekolwiek większe zmiany. A nie ukrywam pewnie byłyby zasadne zwłaszcza w kontekście przesunięcia budowy obwodnicy praskiej via Wiatrak i rozbebeszenia Wileniaka przy okazji budowy metra.

: 04 sty 2010, 19:54
autor: 8833
Jadąc Chełmżyńską strony EC Kawęczyn w Strażacką nie skręcicie, bo jest zakaz. Napewno go nie usuną.

: 04 sty 2010, 20:27
autor: PiotrekP
Arnise pisze:199 - zamiana na czerwony
dobre! mysle ze na tym mozna skonczyc czytanie tego projektu.

: 04 sty 2010, 21:16
autor: pawcio
Projekt miał być chyba w założeniu żartem i tak spróbuję go potraktować. Innych poproszę o niekomentowanie go.