O nowym rozkładzie jazdy KM i SKM w 2011 r.

Moderator: JacekM

Dariusz
Zbanowany
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2010, 17:24

Post autor: Dariusz » 04 lis 2010, 10:26

Linia Tłuszcz - Ostrołęka
Załączniki
odjazd z Tłuszcza.jpg
linia Tłuszcz - Ostrołęka
przyjazd do Tłuszcza.jpg
Na Kraków jesteś wąski.... spieprzaj dziadu na Powazki

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 04 lis 2010, 11:37

Obrazek

Rozkład PKP od Niemca

Dopiero za miesiąc na stronie PKP pojawi się nowy rozkład jazdy pociągów i będzie można zaplanować podróż na sylwestra. Da się to zrobić już teraz przez... niemieckie serwisy.


Michał zamierza tegorocznego sylwestra spędzić w czeskiej Pradze. – Chciałem sprawdzić w PKP, czy bardziej opłaca mi się dostać pociągiem, czy samolotem. Z porównywania wyszły nici. Okazało się, że na kolei będzie wtedy obowiązywał nowy rozkład jazdy i teraz nie da się sprawdzić nie tylko ceny biletu, ale nawet jak często i w jakich godzinach te pociągi do Pragi jeżdżą – narzeka.

Informacji o pociągach na święta czy sylwestra próżno szukać na stronie www.pkp.pl, nikt nie udzieli ich nam pod numerem infolinii PKP InterCity ani w kasach biletowych. Nowy rozkład wchodzi w życie dopiero 12 grudnia. Kolejarze o zmianach mają obowiązek poinformowania pasażerów najpóźniej na siedem dni przed tą datą.

– Robimy wszystko, by nowy rozkład znalazł się w sieci na dwa tygodnie przed wejściem w życie – mówi Tomasz Stachowicz, który w spółce TK Telekom odpowiada za wprowadzanie rozkładów jazdy wszystkich przewoźników na stronę www.pkp.pl. – To i tak nieźle, bo kilka lat temu pociągi z nowego rozkładu wyszukiwarka pokazywała na dwa, trzy dni przed zmianą. Tak więc pasażer może w Polsce zaplanować świąteczno-noworoczne podróże dopiero na początku grudnia.

Herzlich willkommen

– Wtedy zazwyczaj sylwestrowy wyjazd mam już zapięty na ostatni guzik – mówi Grzegorz Chudzik, który na co dzień dojeżdża do stolicy z Warki. – Dlatego od kilku lat sprawdzam połączenia na stronach kolei Deutsche Bahn. Dochodzi do kuriozalnych sytuacji, bo mogę tam sprawdzić nawet pociągi podmiejskie i zobaczyć, o której będę miał najdogodniejszy pociąg do pracy – wyjaśnia.

Na stronie www.bahn.de wykaz polskich pociągów dostępny jest bez problemu. Strona cieszy się na tyle dużą popularnością wśród naszych rodaków, że jest nawet jej wersja w języku polskim. – Pełna informacja o połączeniach kolejowych musi pojawić się najpóźniej sześć tygodni przed nowym rozkładem. To nasza żelazna zasada – mówi Hans Werner Franz, dyrektor Zarządu Komunikacyjnego Berlina i Brandenburgii (VBB). – Różnica między PKP i Deutsche Bahn w podejściu do rozkładów wynika z wydolności systemu informatycznego i podejścia marketingowego – tłumaczy wiceprezes PKP Jacek Prześluga.

– Mamy też inną filozofię informowania pasażera. Deutsche Bahn umieszcza rozkłady na stronie szybciej, ale bez gwarancji, że to wariant ostateczny. Potwierdza to Tomasz Stachowicz z TK Telekom, który zaznacza, że na niemieckich stronach zamieszczona jest tylko wersja rozkładu z 15 października. – Tymczasem nie jest on ostateczny i może się okazać, że informacje zamieszczone przez Deutsche Bahn będą nieprawdziwe – zastrzega Stachowicz.

Rzeczywiście, polscy przewoźnicy mogą zgłaszać poprawki do rozkładu do zarządzających torami PKP Polskich Linii Kolejowych jeszcze 12 listopada. Np. PKP InterCity prześlą tam zmiany zaproponowane przez... samych pasażerów. W ten sposób możliwość wpłynięcia na kształt rozkładu sprawiła, że podróżni poznają go później.

Natomiast Niemcy opierają się na danych, które koleje poszczególnych krajów zsyłają do Europejskiego Centrum Rozkładów Jazdy miesiąc wcześniej. Jak bardzo przez ten czas rozkład może się zmienić? – Zwykle zmiany są niewielkie i dotyczą 3 – 4 proc. wszystkich pociągów – przyznaje rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Krzysztof Łańcucki. W przypadku kursów międzynarodowych korekta zdarza się raz na kilka lat. Dlaczego więc na polskiej stronie PKP nie można znaleźć chociaż informacji o tych połączeniach?

Kolejowa demokracja

– Dla mnie użytkownik systemu jest użytkownikiem systemu. Dlaczego mamy lepiej traktować bogatszego pasażera pociągu międzynarodowego niż tego, który jeździ Kolejami Mazowieckimi – pyta Tomasz Stachowicz.

Niemcy nie mają takich dylematów i za pośrednictwem ich strony można nie tylko sprawdzić rozkład, ale też bez przeszkód kupić bilet na trasie Warszawa – Berlin na pociąg odjeżdżający 25 grudnia. Dlaczego nie w PKP InterCity? – Do czasu zamknięcia prac nad rozkładem może on ulec zmianie, co oznacza, że nie możemy sprzedawać biletów na takie połączenie, gdyż mogłoby się to wiązać z wprowadzeniem pasażera w błąd – wyjaśnia Beata Czemerajda z PKP InterCity. – Bilety na pociąg Berlin – Warszawa Ekspres są sprzedawane przez Deutsche Bahn na podstawie innej taryfy.

– W ten sposób kolej strzela sobie w stopę – ocenia Jakub Majewski, analityk rynku kolejowego. – Przecież kolejarze wiedzą, że rozkład jazdy ma ogromne marketingowe znaczenie, bo od niego zależy liczba sprzedanych biletów. Tymczasem to pasażerowie muszą się go dopominać. Każda inna firma byłaby przeszczęśliwa, widząc, jak bardzo informacje o ich produkcie są poszukiwane.

Według Majewskiego, jak najwcześniejsze podawanie informacji o rozkładzie jest niezbędne, jeśli kolej chce konkurować choćby z liniami lotniczymi. – Skoro bilet w kasie można kupić na 60 dni przed odjazdem pociągu, to pasażer musi wiedzieć, gdzie i o której pojedzie. Rozkład trzeba układać tak, aby do tego czasu był gotowy – mówi. – Terminy układania rozkładu jazdy, poprawek, wniosków etc. są podobne w całej Europie. Deutsche Bahn 15 października ma rozkład, który może już przedstawić pasażerom. I tam ludzie zdecydowanie chętniej niż u nas jeżdżą pociągami.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,530316_ ... iemca.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 04 lis 2010, 12:33

ale nie wyszukuje mi połączen z Tłuszcza do Legionowa przez Radzymin, Nieporęt czyzby likwidacja połączen na tej linii?

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 04 lis 2010, 17:07

na to wygląda - czyli teraz szynobusy będą podsyłane na Dw. Gdański i dalej pojadą jako bezpośredni W-wa - Sierpc.

Dariusz
Zbanowany
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2010, 17:24

Post autor: Dariusz » 04 lis 2010, 21:48

bezposredni z Gdanskiej...13:43 [Warszawa Gdanska 13:43 - Legionowo 14:00 - Nowy Dwor Mazowiecki 14:11 - Pomiechowek 14:20 - Nasielsk 14:29 - Cieksyn 14:42 - Wkra 14:49 - Dalanowek 14:58 - Plonsk 15:07 - Sierpc 16:18 ]
ale powrotnego nie ma
Na Kraków jesteś wąski.... spieprzaj dziadu na Powazki

ksionc
Posty: 26
Rejestracja: 26 sie 2010, 13:13
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: ksionc » 04 lis 2010, 22:40

Jest, ale na Wschodni.

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 05 lis 2010, 19:43

marko80 pisze:ale nie wyszukuje mi połączen z Tłuszcza do Legionowa przez Radzymin, Nieporęt czyzby likwidacja połączen na tej linii?
Jeśli informacje zawarte w tymże rozkładzie się sprawdzą, to na to się zanosi :sad:
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 lis 2010, 19:58

jasiu pisze:na to wygląda - czyli teraz szynobusy będą podsyłane na Dw. Gdański i dalej pojadą jako bezpośredni W-wa - Sierpc.
Nie powiem, ciekawy widok to będzie... Ale jaki w tym sens? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ksionc
Posty: 26
Rejestracja: 26 sie 2010, 13:13
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: ksionc » 05 lis 2010, 22:08

Bezpośrednie pociągi Wawa-Sierpc to jeden z pomysłów Fularza. Czas przejazdu (~2:40) jest zbliżony/niewiele gorszy od busów więc chyba jakiś sens jest...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 lis 2010, 23:24

Ostatni pociąg do Mińska - jeżeli tak zostanie, to za wcześnie... 839 powinien jechać przynajmniej 1,5h później w takim układzie. Podobnie do Grodziska na przykład... Otwock to zawsze te SKM będzie miał. Ostatni z Siedlec - też coś za wcześnie, albo brakuje jakiegoś Mińska etc..

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 06 lis 2010, 5:18

A może do Mińska między dwoma ostatnimi do Siedlec to trochę przesada? Pewnie go przesuną na później, jak nie od razu to po listach.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 06 lis 2010, 9:21

No właśnie tak myślę, że będzie przesunięty. Ostatni do Mińska (po północy ze wschodniego) nie jeździ pusty.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 06 lis 2010, 12:18

jasiu pisze:na to wygląda - czyli teraz szynobusy będą podsyłane na Dw. Gdański i dalej pojadą jako bezpośredni W-wa - Sierpc.
Jazda czynnie z Tłuszcza przez WWO - na WWO zmiana kierunku jazdy.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 06 lis 2010, 13:44

Czyli co? Radzymin już w wogóle bez pociągów?
A z Sierpcem bezpośrednim to faktycznie bym pomyślał. Czas (pociąg przyspieszony) wcale nie jest najgorszy. Może by się przyjęły.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 lis 2010, 14:23

ksionc pisze:Czas przejazdu (~2:40) jest zbliżony/niewiele gorszy od busów więc chyba jakiś sens jest...
Mam dziwne wrażenie, że cena będzie wyższa w przypadku pociągu. No i nie ukrywajmy, że dworzec w Sierpcu jest na kompletnym zadupiu... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ