Zamknięcie metra w rejonie stacji Świętokrzyska: wiosna 2012

Moderator: Wiliam

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 15 mar 2012, 13:20

Przesiadkę na Żeraniu można łatwo usprawnić, przesuwając przystanek autobusowy dla wysiadających bezpośrednio przy pętli tramwajowej. Tak to zdaje się działa z 516.
Niewykluczone, że zamieszanie z zamknięciem metra zacznie się jeszcze szybciej niż otworzą most Północny. Niebawem będziemy wiedzieć coś więcej. Na godz. 14 zwołano konferencję prasową.

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 15 mar 2012, 13:22

osa pisze:Przesiadka z autobusów tarchomińskich do tramwajów w węźle Metro Marymont jest tak beznadziejna, że rozważyłbym czasową zmianę tras 508, 511 i E-4 przez pl. Wilsona i Słowackiego (jednokierunkowo) - tu ludziom wygodniej byłoby się przesiąść na jednym przystanku z autobusów do silnej linii 75 (Metro Marymont - pl. Narutowicza).
Też mi beznadziejność - że trzeba przejść do podziemia. A metro to po powierzchni jeździło? No i jak się przesiądziesz na jednym przystanku z tramwaju do autobusu? Tak to chyba tylko na PAT-ie. Oczywiście, jak miasto ma za dużo pieniędzy na wozokilometry, to owszem można. Żeby się tylko potem nie okazało, że znowu trzeba coś ciąć w weekend pod koniec roku, bo "nie ma kierowców".

Edit: Oczywiście nie mówię tu o niepełnosprawnych ruchowo, ale dla nich wysokie tramwaje zamiast dostępnego metra, to i tak oferta beznadziejna.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 15 mar 2012, 13:27

Jest jednak różnica przejść z przystanku A na Włościańskiej do stacji metra (choć też mogłoby to zostać lepiej rozwiązane) niż łazić kawał do przejścia pod Słowackiego i do przystanków tramwajowych. Taka przesiadka jest za długa (i czasowo, i jeśli chodzi dystans).
Przesiadka A->T w obrębie jednego przystanku jest możliwa na Słowackiego przy pl. Wilsona, gdyby autobusy zjeżdżały z mostu Grota przez Wisłostradę i Krasińskiego, powrót Słowackiego Trasa AK.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 mar 2012, 13:32

Na Marymoncie w grę jeszcze wchodzi objeżdżanie placyku po stacji.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 15 mar 2012, 13:34

Objeżdżanie placyku? Niby jak? Przegubowce chciałbyś wciskać na pl. Jacka Kuronia?

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 15 mar 2012, 13:40

osa pisze:Przesiadka A->T w obrębie jednego przystanku jest możliwa na Słowackiego przy pl. Wilsona, gdyby autobusy zjeżdżały z mostu Grota przez Wisłostradę i Krasińskiego, powrót Słowackiego Trasa AK.
I myślisz, że te wszystkie autobusy zmieszczą się na placu Wilsona? I 508 byłoby bez postoju? Nie mówię nie, niech i tak będzie, jeśli to będzie bez zbytniej szkody, natomiast wydaje mi się, że to duża operacja logistyczna tak kierować autobusy całymi dniami przez trzy tygodnie. Wciąż jednak mam wrażenie, że myśli się tylko o wygodzie jednej, choć bardzo znaczącej grupy mieszkańców.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 15 mar 2012, 13:40

Wydajemisie, że przesiadki na tramwaj na Żeraniu z linii jadących na most nie ma w ogóle.

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 15 mar 2012, 13:46

To może ja pogodze wszystkich i napiszę tak. 6 skrócic do marymontu a zamiast tego 75 wydłużyć do Twardowskiej i wtedy dużo wygodniejsza przesiadka bedzie na przystanku park kaskada.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 mar 2012, 13:51

marko80 pisze:6 skrócic do marymontu
6 na trasie Zoo-Potok? To już lepiej zawiesić w całości. Ale wydłużenie 15/75 zamiast 6, hm, nie brzmi źle :-k
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 15 mar 2012, 13:54

KwZ pisze:
marko80 pisze:6 skrócic do marymontu
6 na trasie Zoo-Potok? To już lepiej zawiesić w całości. Ale wydłużenie 15/75 zamiast 6, hm, nie brzmi źle :-k
Nie Zoo - Potok, tylko Zoo - metro marymont, ale wydaje mi się, że gdyby 6 była zawieszona na ten czas to nic wielkiego by się nie stało.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 mar 2012, 13:55

fraktal pisze:I myślisz, że te wszystkie autobusy zmieszczą się na placu Wilsona? I 508 byłoby bez postoju?
Raczej niech kończą na Włościańskiej. Tylko obawiam się, że jest to trochę dalej i bez dorzucenia autobusów na linie z Najlepszej Dzielnicy się nie obędzie.
MichalJ pisze:Wydajemisie, że przesiadki na tramwaj na Żeraniu z linii jadących na most nie ma w ogóle.
A kto miałby się tak przesiadać? Ja mówiłem tylko o pasażerach 7xx.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

michael112
Posty: 2848
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 15 mar 2012, 14:12

Ktoś tu wcześniej mówił o odwołaniu wyłączenia Jana Pawła. Ale po co, skoro wtedy mamy jak na zawołanie silną 17 i silne 33 do przerzucenia na Marszałkowską. 17 może nawet pojechać przez Słowackiego i Mickiewicza, coby przejąć pasażerów metra już na tym odcinku.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 15 mar 2012, 14:18

KwZ pisze:A kto miałby się tak przesiadać? Ja mówiłem tylko o pasażerach 7xx.
Widać coś mi się skrzyżowało.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 15 mar 2012, 14:21

Paraliż centrum stolicy? Metro zamkną już w przyszłym tygodniu

Bez pociągu wahadłowego przez zamkniete stacje, odjazdy na północnym odcinku co 7-8 minut - tak będzie wyglądać aż przez trzy tygodnie funkcjonowanie metra. Olbrzymie utrudnienia zaczną się już w środę, 21 marca.


Przedstawiciele Metra i ZTM-u poinformowali dzisiaj o szczegółach dotyczących zamknięcia odcinka I linii metra w związku z budową stacji przesiadkowej Świętokrzyska. Odcinek Centrum - Ratusz będzie zamknięty od środy, 21 marca, do poniedziałku 9 kwietnia. Pierwsze utrudnienia nastąpią jednak już w najbliższy weekend.

W związku z budową ścian szczelinowych dla przejścia przesiadkowego na stacji Świętokrzyska pomiędzy I a II linią metra konieczne będzie wstrzymanie ruchu pociągów w poszczególnych tunelach na odcinku od Centrum do Ratusza. Składy metra będą jeździły w dwóch pętlach: Kabaty - Centrum i Ratusz - Młociny. Po raz pierwszy jeden z tuneli będzie zamknięty w najbliższą sobotę i niedzielę. Na odcinku Centrum - Ratusz będą jeździć pociągi wahadłowe, uruchomiona zostanie również linia autobusowa Z1 Metro Marymont - Politechnika.

Największe utrudnienia od przyszłej środy

Przez cały poniedziałek i wtorek metro kursować będzie normalnie. Największe utrudnienia zaczną się od środy, 21 marca. Aż do 9 kwietnia wyłączony z ruchu będzie odcinek Ratusz - Centrum. Na wyłączonym odcinku ze względów bezpieczeństwa nie będzie pociągu wahadłowego; pasażerom pozostanie tylko komunikacja naziemna wzdłuż ul. Marszałkowskiej. Jeden z czynnych torów wykorzystywany będzie jedynie do wyjazdów i zjazdów pociągów. W pętli północnej Ratusz - Młociny z uwagi na ograniczenia infrastrukturalne (od Ratusza do Dworca Gdańskiego, w rejonie której znajdują się rozjazdy, ruch odbywać się będzie po jednym torze) pociągi będą jeździły z ograniczoną częstotliwością co ok. 7-8 min.

Na południowej pętli Kabaty - Centrum składy będą kursować co 3-3,5 minuty. Na powierzchni zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja tramwajowa: linia 75 z Metra Marymont na pl. Narutowicza, 74 z Bródna przez Ratusz i Politechnikę na pl. Narutowicza i autobusowa Z-1 z Placu Wilsona do Politechniki. Oprócz tego na Metro Marymont pojedzie tramwaj linii 15, natomiast na odcinku Marymont-Potok zacznie jeździć szóstka.



Źródło: Rynek Kolejowy
http://www.rynek-kolejowy.pl/31548/Para ... godniu.htm

michael112
Posty: 2848
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 15 mar 2012, 14:25

linia 75 z Metra Marymont na pl. Narutowicza, 74 z Bródna przez Ratusz i Politechnikę na pl. Narutowicza i autobusowa Z-1 z Placu Wilsona do Politechniki. Oprócz tego na Metro Marymont pojedzie tramwaj linii 15, natomiast na odcinku Marymont-Potok zacznie jeździć szóstka
Co do zamiany 6/15 to nawet można się było domyślać i jest niegłupie. Będzie tramwaj do Śródmieścia, a skoro do Potoku musi coś jeździć, to mamy 6 jak na zawołanie. Ciekawi mnie natomiast to 74.

ODPOWIEDZ