Strona 31 z 110
Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu
: 17 wrz 2023, 23:28
autor: Matt Cubis
Paweł D. pisze: ↑17 wrz 2023, 22:45
[..] I czy dobrze widzę, że będzie tylko jeden pas do jazdy prosto Stawki/Pokorna? A co robi D-17 na przystanku 157?
Stawki będą miały po przebudowie 1 pas ogólny i TTA. Są rysunki koncepcyjne, ale znalazłem jedynie te sprzed opinii jednostek miejskich, także to jeszcze wszystko może być wywrócone do góry nogami. Gdyby ktoś chciał to link niżej, ścieżka: Zalaczniki do Rozdzialu II_OPZ dla Cz. 1\Zalacznik 2 do OPZ - Koncepcja, rysunki 4-6.
https://tw.ezamawiajacy.pl/pn/tw/demand ... 20/details
D-17 to według mnie zwykła pomyłka projektanta.
Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu
: 18 wrz 2023, 9:08
autor: Łukasz
Ale dlaczego właściwie na Stawkach?
Jeśli to ma być zamiast tych stacji metra, to połowa takiej szesnastki powinna być jakoś połączona z szóstką, bo szóstka sobie skręci w jedną a szesnastka w drugą - albo chociaż końwinjent czendż.
Na zwykłej przelotce to 4 minut nie wyciągną, zwłaszcza przy obecności 35.
Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu
: 18 wrz 2023, 9:13
autor: Autobus Czerwon
Abstrahując od tego, że nie jestem przekonany czy na Marszałkowskiej na północ od Świętokrzyskiej potrzebne jest aż tyle tramwajow (przydałaby się pętla na Grzybowskim, nie? xd choć bardziej chyba łącznik przez Świętokrzyską do Ronda ONZ), to pomysł pętli przystanek przed węzłem jakim jest Dworzec Gdański jest tak głupi, jak tylko może być.
Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu
: 18 wrz 2023, 10:58
autor: person
1. Zawsze było dużo ludzi do Muranowa - tam potrzeba tramwajów, a nie tylko do Świętokrzyskiej.
2. Dojście do tramwajów na Gdańskim jest... jakie jest. Zapełnienie 15 pokazuje zapotrzebowanie, niestety (i obawiam się, że w tym przypadku lepsza oferta wcale nie przyciągnie pasażerów)
Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu
: 18 wrz 2023, 10:59
autor: Paweł D.
Prawdę mówiąc to każde miejsce będzie niezbyt trafione. Pl. Inwalidów? Też kiepski pomysł.
Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu
: 18 wrz 2023, 11:12
autor: Autobus Czerwon
Czysto teoretycznie nie dałoby się wpuścić tramwajów w dół Dawidowskiego, pod wiadukt i powrót Bonifraterską do reszty sieci? Takie rozwiązanie wydawałoby się chyba najlepsze. Pod samym wiaduktem jest mnóstwo miejsca, przepustowość Dawidowskiego też by nie ucierpiała. Trzeba byłoby naprawić Bonifraterską, ale to w zasadzie i z korzyścią dla autobusów.
person pisze: ↑18 wrz 2023, 10:58
2. Dojście do tramwajów na Gdańskim jest... jakie jest. Zapełnienie 15 pokazuje zapotrzebowanie, niestety (i obawiam się, że w tym przypadku lepsza oferta wcale nie przyciągnie pasażerów)
Ale rola Gdańskiego w układzie komunikacyjnym chyba ma ogólnie rosnąć, czyż nie? Poza tym te rodosy z dykty przy samym dworcu chyba nie będą straszyć do końca świata.
Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu
: 18 wrz 2023, 11:49
autor: Paweł D.
Pod Bonifraterską są lochy starsze niż te ogródki i trzymają się mocno, więc raczej zapomnij.
Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu
: 18 wrz 2023, 11:53
autor: Autobus Czerwon
To jest naprawdę niesamowite że m.st. Warszawa już prawie 20 lat bohatersko rozwiązuje problem jakichś lochów, podczas gdy wywrotki ze żwirem wynaleziono już dawno temu
Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu
: 18 wrz 2023, 12:10
autor: tatra
Na Dawidowskiego pojedyńczy tor spokojnie by się zmieścił. Ale dalej nie w Bonifraterską tylko w Międzyparkową , tam wystarczy jeden łuk więc koszt mniejszy.
Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu
: 18 wrz 2023, 12:45
autor: person
Zmieściłby się łuk tramwajowy z Dawidowskiego w Słomińskiego?
Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu
: 18 wrz 2023, 15:44
autor: primoż
Autobus Czerwon pisze: ↑18 wrz 2023, 11:53
To jest naprawdę niesamowite że m.st. Warszawa już prawie 20 lat bohatersko rozwiązuje problem jakichś lochów, podczas gdy wywrotki ze żwirem wynaleziono już dawno temu
Jeśli już by wzmacniać podłoże pod Bonifraterską, to raczej te lochy to trzeba by zalać betonem. Żwirek to bardziej nada się do kuwety dla kota; na Żoliborzu mieszka prezes, więc żwirek szybko powinien znaleźć nabywcę.
Hm, taka Bonifraterska między pętlą DWG a Międzyparkową jako TTA+jednośłady brzmi nie głupio (aczkolwiek przy egzekwowaniu przepisów jak do tej pory to może się skończyć słabo) brzmi niegłupio. Tylko pytanie, czy wtedy torowisko na Międzyparkowej ma sens ekonomiczny?
Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu
: 18 wrz 2023, 16:42
autor: Paweł D.
To wszystko to na siłę szukanie miejsca na pętlę bo coś musi jechać z Sadyby do Centrum. I to coś będzie woziło powietrze pewnie już od Świętokrzyskiej.
Osobiście bym poczekał jakie będą potoki i dopiero potem dokładał kolejne linie. Bo Andersa zamieni się w starą Puławską. Już 15 i 18 wożą powietrze.
Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu
: 18 wrz 2023, 18:23
autor: Wolfchen
Myślę, że skoro na Sadybie będzie normalna pętla, to stamtąd pojedzie jakaś normalna linia tramwajowa na inną pętlę. A bieda-krańców raczej nie będą obsługiwać linie jadące przez całe miasto (choć 11 Młociny - Sielce to moim zdaniem jakaś pomyłka - wiadomo, że będzie pracować odcinkowo, ale nadal mi nie leży - pewnie przez to, że będzie mi pod oknem jeździć, a dwukierunków nie trawię, bo nie mam gdzie tyłka posadzić).
Bywalec pisze: ↑17 wrz 2023, 22:17
Według artykułu ma to być zawrotka na wzór tej z Metro Wierzbno a pętla wokół Ibisu też ma powstać tylko po 2030 roku.
Czyli raczej nie powstanie nigdy
Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu
: 18 wrz 2023, 20:44
autor: pawcio
Ja tylko zauważę, że coś ze Stawek na pewno pojedzie do Branickiego (jeśli w jakiejś formie pojedzie). Dwukierunków ostatnio zrobiło się sporo, ale też bez przesady.
Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu
: 02 paź 2023, 13:39
autor: Glonojad
Natomiaat na Sadybie raczej bym zakladał cos do Centrala, jeśli zamach na 501 w ogóle ma się udać...