Po kolei biorąc pod uwagę wszystko co dotąd napisano, może od końca:
151: niech się Gocławiacy wypowiadają. Uważam że linię należy w końcu wykasować a na Grzybowskiej wstawić coś innego. Wpychanie jej na Trakt jak ktoś proponował to totalna bzdura. Żadnego 159 w zamian, Gocław ma już wystarczające tłumy autobusów żeby wystarczyło.
138: kolega Łukasz i yavorius to obrońcy korzystający regularnie z tej linii, więc ja bym jednak postulował bardziej niezależne opinie w sprawie. Powtórzę swoje zdanie: kombinowanie na siłę, byle tylko 117 nie jechało na patelnię to sztuka dla sztuki. Pożenienie 138 ze 101 osobiście podoba mi się.
Wycinanie 187 bez zastępstwa z Mokotowa to pomysł człowieka który tu nie jeździ i może niech nie kombinuje.
105 jako eszelon przez całe miasto - wizja moim zdaniem chora. Jak pisał Dęboszczak - linia do zachowania póki się sytuacja z metrem nie wyklaruje, do tego czasu najlepiej przywrócić ją do Cmentarnego i nie kombinować więcej.
Łączenie 401 i linii z Wilanowa do GM jest pomysłem poronionym i proponuję skończyć jego omawianie raz na zawsze. Każdy normalny człowiek będzie optował za pozostawieniem 117 które nie dość że bez remontów było całkiem punktualne, to przy okazji jeszcze wiezie na dalszą Wołoską w stronę Centrum. Nikt przy zdrowych zmysłach tego nie odda za jakiś koszmar stojący w korku od Chrobrego do GM. 401 może i jest do pocięcia, ale już jeżeli to można go przeciągnąć do Metra Służew, Rolną, Al. Wilanowską i zakrańcować przy MW. Albo pociągnąć do Stegien, tylko po co taki kawał para 189/401?
2xx z Wilanowa (a konkretnie z MW) w okolice GM bardzo fajnie. Ale jakiekolwiek wybrane kursy dalej gdzieś na Spartańską wariantowo nie. Żadnych efów, esów i innych pekaesów.
119 Międzylesie - Esperanto nie. Kolejny eszelon i jakaś linia masakra. Albo niech zostaje do DWC jak jest albo gdzieś w okolice Pola Mokotowskiego max zastępując częściowo 167.
Pisanie że cięcie 107 powinno obyć się bez zastępstw na Odyńca i Dolnej świadczy o totalnej nieznajomości tematu. Właśnie tam zastępstwo potrzebne jest najbardziej. Pomysł ze 141 puszczonym od Chełmskiej przez Dolną i Wołoską jest jak najbardziej do rozważenia!
Wycinanie 159 z Siekierek bez zastępstw to bzdura.
Powtórzę co uważam w temacie:
107: do pocięcia i jak pisze Dęboszczak wzmocnienia w Centrum. Mocna linia na Mazowieckiej i Kruczej obroni się, tak jak się broni 157 na Żelaznej. Ja bym widział je od Esperanta, Mazowiecką, Kruczą, Piękną, Myśliwiecką, Szwoleżerów, Bartycką do Siekierek Sanktuarium.
108: I tak musi wylecieć z PTK, z Dw. Południowego Al. Wilanowską, Św. Bonifacego, dalej swoją trasą, Bartycką, Czerniakowską, TŁ do Politechniki (może być kraniec bez postojów, wielkich pleców łapać nie będzie), względnie w ogóle zrobić rundkę Czerniakowską, Chełmską, Al. Ujazdowskimi do Gagarina i z powrotem.
117: Napewno nie do zastępowania przez 401. Skoro jest taki wielki ból o to, by zostało na Mokotowie to niech będzie tylko dla Gocławia.
118: Ściąć do Centrum/Powiśla/wherever byle nie dalej niż PTK (gdzie i tak nie może krańcować - chodzi o wykasowanie tej linii z Mokotowa, co pozwoli zrobić z nią coś dobrego).
119: Można wyprostować docelowo Al. Polski Walczącej, Gagarina, Spacerową i dalej gdzie bądź, może być Polibuda, może być Pole Mokotowskie.
122 ups 222: bez zmian
130: powtórzę: Wilanów - Sobieskiego - Dolna - Puławska - Rakowiecka - Al. Niepodległości, Trasa Łazienkowska, Wawelska, Grójecka, BW 1920, Al. Jerozolimskie, Blue City a może docelowo Krańcowa jak już się będzie znowu dało. Odcinek Sobieskiego - Dolna - Puławska jest bardzo dobrze wykorzystywany i to połączenie było, jest i będzie potrzebne.
131: wzmocnić i do Wilanowa, docelowo nadaje się do Miasteczka Wilanów
138: jeśli już ma zostać samo na Wołoskiej to moim zdaniem fajniej jakby pojechało scalone ze 101 - to ciekawy IMHO pomysł, zaliczenie Pl. Konstytucji jest bardzo ważne z puntu widzenia Madalińskiego a to rozwiązanie na to pozwala.
139: bez zmian. Po połączeniu Powsina z Kabatami i wstawienia tam siedemsetek tudzież jakiegoś 504, to chyba ta linia powinna pozostać jako łącznik dzielnicy.
141: przetrasować przez Dolną, Odyńca, Wołoską do Bokserskiej, moim zdaniem to bardzo dobra koncepcja.
148: bzm w zakresie modzenia na Ursynowie.
159: Od EC przez Statkowskiego, Gołkowską, Pl. Bernardyński, Witosa, Bobrowiecką, Chełmską, Al. Ujazdowskie, Piękną i dalej swoją trasą co 10 minut. Lewoskręt z Al. Ujazdowskich w Piękną dla ZTM istnieje i proponuję spróbować wykorzystać go liniowo o ile da się. Na dół z Pięknej będzie mocne 107, Bobrowiecka zyskuje mocniejsze zastępstwo za 119, kwestia na ile kluczowe jest aby linia koniecznie jechała do metra. Inna opcja: przez Pl. Na Rozdrożu, Koszykową, Mokotowską
wada brak normalnego przystanku przy Pl. Na Rozdrożu.
162: Ja bym nie kombinował z tą linią. Albo jakaś totalna rozwałka z nią albo niech jeździ do EC i spokój.
163: ewentualnie prosto od Augustówki, Nałęczowską, Sobieskiego, Św. Bonifacego do Stegien, ale to niezależnie od innych zmian.
164: bzm na chwilę obecną.
168: jeśli koniecznie Bobrowiecka musi mieć bus do metra a 159 nie przejdzie przez Al. Ujazdowskie i Piękną to zastanowiłbym się nad puszczeniem go tędy. Ale to nie byłoby optimum.
172: jedyne co tej linii potrzeba to wzmocnienie.
180: zostawić bez zmian.
185 przez Śródziemnomorską nie przejdzie i nie ma sensu, po objeździe progi wracają, trasę zostawić w spokoju.
187 - niewątpliwie linia do ruszenia, ale czy do kasacji to nie wiem.
189, 193, 195 nie ruszać, to ostatnie można myśleć o lepszym zagospodarowaniu na Trakcie (wydłużenie na północ).
218: dubel tramwajów. Pomysł Dęboszczaka żeby ta linia obsłużyła Kazimierzowską zasługuje na poklask, ale:
- nie do Pola Mokotowskiego (ile jeszcze powielania tego durnego błędu - tam nic nie ma!) a do Pl. Unii Lubelskiej /czy M Polibuda czy coś w okolicy - to do uzgodnienia/.
- przynajmniej co 15 minut.
- zostaje problem nieszczęsnej Spartańskiej (czy musi tam być linia z DWC?)
Ewentualnie wyciągnąć ją Marszałkowską do DWC jak trzeba dojechać na Spartańską. Na pewno wyrzucić 118.
301: jeśli nie 107 do Siekierek to ucałodziennić i puścić tam. Po wykasowaniu 167 i 168 z Rakowieckiej i niekoniecznie 119, ta linia może się przydać.
401: jeśli już ciąć, to nie do Wilanowa (faktem jest że na Trasie Siekierkowskiej poza kilkoma kursami jeździ to przeraźliwie puste i żadne zaklęcia ZTM nie pomagają). Trasowanie przez Gocław natychmiast powoduje zasadne pytania o sensowność w parze ze 148. 402 Rembertów - Bokserska? Może i tak, ale pewnie rozkład tego ograniczałby się do kilkunastu kursów niestety.
501: na Woli szykuje się armageddon. Ta linia strasznie dostanie po dupie. Właśnie dlatego dążyłbym do zmiany 501f na podzielone 519 na:
519 Powsin - Stare Kabaty - DWC 30/30/10-15 (w DS tylko niektóre przez Stare Kabaty) i 419 z Wilanowa dopełniające do taktu 10/15 w dzień powszedni. To będzie działać bo do Powsina 519 nie łapie dużych opóźnień.