Wakacje 2010

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 08 lip 2010, 12:13

ness pisze:Polaczyc je ze 127. Prawa koncowka 127 out, brygady z niej na wzmocnienie czegos na wincentego-starzynskiego.
517 poki co wyciac do ptk.
382(182) podciagnac na razie do reduty.

Przyszlosciowo jak zrobia s8 + s2 do pulawskiej (niby za 2 lata) i tranzyt wypadnie z rzs czy lopuszanska/aleje, skasowac jeden pas do lewoskretu na rzs (dzis sa 2 plus tunel) i machnac buspas w relacji na wprost (na smiglowca to samo by sie przydalo).
Wtedy 382(182) gdzies na ursus, a przynajmniej na skorosze, 517 i 187 out.
Ale łączenie 127 i 158 w jedną linię nie ma sensu :> Wszystko rozchodzi się o różne potrzeby końcówek i środka trasy. W moim przekonaniu - o czym już swego czasu pisałem - powinno się to wszystko rozbić na 3 linie: Witolin - Śródmieście, Nowe Włochy - Ochota oraz Śródmieście - Reduta.

Buspas to bardzo dobry pomysł. Zresztą w momencie oddania do użytku S8 Kontopa - Powązki pas dla komunikacji powinien się również pojawiać na Prymasa 1000-lecia oraz na BW1920 :>
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 08 lip 2010, 12:53

A czymze sie te potrzeby koncowek roznia? :>

127 z tego co sobie je czasami ogladam jezdzi niezle nabite, lekkie podciagniecie czy to za pomoca wyzszego taktowania czy wiekszego taboru nie zaszkodziloby tej linii.
Podazowo obie koncowki sa imo porownywalne.
transport popularna/reduta-centrum powinien wisiec na mocnym 517 i czyms do obskoczenia czarnych przystankow. Nie ma co tej relacji rozbijac na 3 czy 4 linie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 lip 2010, 13:03

ness pisze:127 z tego co sobie je czasami ogladam jezdzi niezle nabite, lekkie podciagniecie czy to za pomoca wyzszego taktowania czy wiekszego taboru nie zaszkodziloby tej linii.
Na Bródnie tyle ludzi co koło Reduty? To chyba tylko w październiku.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 08 lip 2010, 13:36

ness pisze:A czymze sie te potrzeby koncowek roznia? :>

127 z tego co sobie je czasami ogladam jezdzi niezle nabite, lekkie podciagniecie czy to za pomoca wyzszego taktowania czy wiekszego taboru nie zaszkodziloby tej linii.
Podazowo obie koncowki sa imo porownywalne.
transport popularna/reduta-centrum powinien wisiec na mocnym 517 i czyms do obskoczenia czarnych przystankow. Nie ma co tej relacji rozbijac na 3 czy 4 linie.
Trzeba to rozbić ;) 3 względnie krótkie, częste linie (dodatkowo umożliwiające względnie pewną przesiadkę jeśli już ktoś koniecznie będzie musiał jechać z Ronda Waszyngtona na Rondo Dudajewa :roll:)

127 z centrum do Reduty jeździ bardzo mocno zapełnione. Włochy są w stanie zapełnić solówki już na Chrościckiego w kierunku centrum tak, że praktycznie wszystkie miejsca siedzące są zajęte. W weekendy po Włochach śmigają z kolei puste przeguby. Do tego linia jest przez swoją długość kompletnie nieprzewidywalna. Reasumując: 127 Nowe Włochy - Ochota co 10 minut przez cały tydzień na SU10/SU12.

Relacja Reduta/Popularna - Centrum nie może wisieć na mocnym 517 bo to mocne 517 to jednak przeżytek jakby nie patrzeć :>
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 08 lip 2010, 13:49

Hehe koledzy zapominają o odcinku muranowskim tej linii - ludzie mieszkający na Nowym Mieście będą mieli jeszcze gorszą komunikację i dowóz do metra (o ile to w ogóle możliwe) - na poziomie Białołęki Dworskiej... Podczas gdy w podobnej sytuacji dowozu do najbliższej stacji szyny w Ursusie (jak Nowe Miasto <-> Metro Ratusz) okolica jest pocięta liniami autobusowymi.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 lip 2010, 14:01

JacekM pisze:Hehe koledzy zapominają o odcinku muranowskim tej linii - ludzie mieszkający na Nowym Mieście będą mieli jeszcze gorszą komunikację i dowóz do metra (o ile to w ogóle możliwe) - na poziomie Białołęki Dworskiej... Podczas gdy w podobnej sytuacji dowozu do najbliższej stacji szyny w Ursusie (jak Nowe Miasto <-> Metro Ratusz) okolica jest pocięta liniami autobusowymi.
Żeby ktoś tym tam jeszcze jeździł. regularnie jeżdżąc do pracy na Dzielną widywałem na Andersa w stronę południową 127 i zapełnieniem to mogło konkurować co najwyżej z śp. Z-3.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

TOMEK
Posty: 2494
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 08 lip 2010, 14:56

chester pisze:Nie mam emocjonalnego stosunku do 517, ale nieco mnie dziwi zapał likwidacyjny w stosunku do czegoś, w czym trudno o miejsce siedzące.
Jak ludzie nie chcą sami z siebie korzystać z wielokrotnych przesiadek tram/kol/bus to przecież trzeba ich do tego zmusić, nie :> a jak parę razy nie zmieszczą się do autobusu to pokornie będą korzystać z alternatywnych środków komunikacji, ZTM wie jak wygasić popyt ;-)

zzz
Posty: 1060
Rejestracja: 21 sty 2008, 22:46

Post autor: zzz » 08 lip 2010, 15:35

Jak juz jest taka walka, ze kiedys powstaly linie przyspieszone i musza zostac. To czemunie wrocic do poczatkow lini wtedy nazywanych pospiesznymi oznaczonymi literami, pozniej zamienionymi na piecsetki. Wtedy bilety na czerwone autobusy byly drozsze, to terazmozna by do tego wrocic ina przyklad wprowadzic 5% doplate do kazdego rodzaju biletu na czerwone autobusy. Podwyzszka nie zruinowalaby wiekszosci budzetow domowych, ale 5% to na tyle duzo by pasazer zastnowil sie czy rzeczywiscie czerowne jezdza szybciej czy nie. Wtedy bardzo szybko zapelnienie w pseudo-przyspieszonych by spadlo nie mal do zera i takie 422 czy 517 na odcinku Ursus - Ochota szybko ustapilyby miejsca 131 i 187 odpowiednio.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 lip 2010, 15:39

zzz pisze:Wtedy bilety na czerwone autobusy byly drozsze, to terazmozna by do tego wrocic ina przyklad wprowadzic 5% doplate do kazdego rodzaju biletu na czerwone autobusy. Podwyzszka nie zruinowalaby wiekszosci budzetow domowych, ale 5% to na tyle duzo by pasazer zastnowil sie czy rzeczywiscie czerowne jezdza szybciej czy nie
W Gdyni przyśpieszone są o połowę droższe (jeśli mowa o biletach jednorazowych). Ale nie zmienia to faktu, że rzadko kto jeździ na jednorazowych, a przy okresowych (od dobowego w górę) już nie ma rozróżnień...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 08 lip 2010, 15:46

Nawiasem biorąc, ten system w Gdyni jest do dupy. Przy okazji ujednolicania komunikacji w 3mieście, w Gdańsku zamiast pospiesznych powstały przyspieszone (i przynajmniej z taką samą taryfą, jak zwykłe). Te "S", "W", "Z" i inne gady-płazy to żadne pospieszne nie są, a tylko komplikują życie "jednorazowcom".

A żeby nie było offtopicznie, to o ile ideę skrańcowania 517 w Śródmieściu kumam, o tyle nie uważam, by P3K był w stanie pomieścić kraniec tej linii w całości (bo to jednak co innego, niż jakieś f-ki co któryś kurs)
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 08 lip 2010, 18:33

pawcio pisze:Na Bródnie tyle ludzi co koło Reduty? To chyba tylko w październiku
Skad zes to brodno wyciagnal?
Postuluje kasacje prawej koncowki 127 co zostaje? centrum-reduta-wlochy i to jest imo porownywalne do witolin+majdanska&kinowa-centrum czyli przeciwleglej koncowki 158.
To mialem na mysli piszac obie koncowki.
Kontekst :>

reserved
Posty: 14654
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 08 lip 2010, 19:51

Bastian pisze:A co w związku ze 158 proponujesz?
Generalnie to ja nie wiem po co ona w ogóle powstała i ja bym ją skasował w cholerę. Tzn. nie znam jej prawego odcinka Wisły więc tutaj albo czymś zastąpić albo jak dawniej skrócić do Centralnego.
Ta linia to taki jeden wielki dubel. Może i sama w sobie może jest przydatna ale zwykle widzę ją w stadzie razem ze 130 i 127. Frekwencję ma tylko, gdy jedzie jako pierwsza, ale czesto też np. uprzedzi ją 517 i w 158 pusto.
Moja mama np. bardzo lubi tą linię 158 bo w przeciwieństwo do innych ma cały autobus dla siebie. :P

I moim zdaniem to jest głupie, że linia która ma naprawdę powodzenie jest kasowana, a rozwijana jest linia, która jeździ praktycznie pusta (może nie aż tak, ale jednak w porównaniu do innych linii na tym ciągu owszem).
Teorie teoriami no ale nawet przy tym pociągu w czym przeszkadza takie 517 że ludzie mogą szybko dojechać do celu? Brygady zabiera? No to bardzo przepraszam co na ulicach robi własnie takie 158...czy choćby 521?

[ Dodano: |8 Lip 2010|, 2010 19:52 ]
Kleszczu pisze:Relacja Reduta/Popularna - Centrum nie może wisieć na mocnym 517 bo to mocne 517 to jednak przeżytek jakby nie patrzeć :>
Ale powiedz mi...dlaczego przeżytek. Ten odcinek o którym piszesz jest właśnie tym wielkim plusem tej linii... dlaczego niby przeżytek? Ja nie rozumiem tego...

[ Dodano: |8 Lip 2010|, 2010 19:53 ]
chester pisze:A żeby nie było offtopicznie, to o ile ideę skrańcowania 517 w Śródmieściu kumam, o tyle nie uważam, by P3K był w stanie pomieścić kraniec tej linii w całości (bo to jednak co innego, niż jakieś f-ki co któryś kurs)
P3+ pomieściłby pod warunkiem usunięcia stamtąd 105 i 108... Może znalazło by się dla nich miejsce gdzieś przy Centralnym?

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 08 lip 2010, 22:10

ness pisze:
pawcio pisze:Na Bródnie tyle ludzi co koło Reduty? To chyba tylko w październiku
Skad zes to brodno wyciagnal?
Postuluje kasacje prawej koncowki 127 co zostaje? centrum-reduta-wlochy i to jest imo porownywalne do witolin+majdanska&kinowa-centrum czyli przeciwleglej koncowki 158.
To mialem na mysli piszac obie koncowki.
Kontekst :>
Ale czy Ty chcesz dać linię na SU15/SU18 co 7,5 minuty w DP na Nowe Włochy :-s :?:
reserved pisze:
Kleszczu pisze:Relacja Reduta/Popularna - Centrum nie może wisieć na mocnym 517 bo to mocne 517 to jednak przeżytek jakby nie patrzeć :>
Ale powiedz mi...dlaczego przeżytek. Ten odcinek o którym piszesz jest właśnie tym wielkim plusem tej linii... dlaczego niby przeżytek? Ja nie rozumiem tego...
517 jako linia łącząca centrum z Ursusem jest przeżytkiem, relacje, które obsługuje dodatkowo (jak np. wspominana powyżej) mogą być z powodzeniem obsłużone przez inne linie.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

reserved
Posty: 14654
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 08 lip 2010, 22:45

Kleszczu pisze:517 jako linia łącząca centrum z Ursusem jest przeżytkiem, relacje, które obsługuje dodatkowo (jak np. wspominana powyżej) mogą być z powodzeniem obsłużone przez inne linie.
Dobrze, ale czemu taka krótsza relacja musi być obsługiwana przez linię zwykłą? Kurczę, chciałbym zachować jakąś linię jadącą wiaduktem. Naprawdę to jest zbawienie i duża oszczędność czasu!

TOMEK
Posty: 2494
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 09 lip 2010, 0:53

to jedź pociągiem i dowozówkami:P

Zablokowany