Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 01 cze 2009, 22:09

Bastian pisze: Powiadasz, że WARNEŃSKA ma idealną obsługę, bo ma dowóz do metra (503 do Imielina, 195 do Ursynowa i 166 do Natolina)? :shock:
Że jak :shock: :?:
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 01 cze 2009, 22:13

R-11 Kleszczowa pisze:Te same tramwaje mamy na Placu Unii Lubelskiej i przy SGH. To samo metro mamy przy Polu Mokotowskim. Naprawdę Bobrowiecka i Chełmska nie muszą mieć linii na patelnie skoro przesiądą się tam w te same linie w jakie mogą wskoczyć w innych punktach miasta, o których pisałem wcześniej. Czy 105 w przeciwieństwie do 130 nie będzie muchowozem tylko dlatego, że pojedzie na patelnię :?:
Ale w czym problem, Kleszczu, skoro 105 i tak złapie tramwaje z Chałubińskiego i JP2 oraz tramy na Nowowiejską, oferując szerszą gamę mozliwości przesiadkowych. To chyba dobrze, nieprawda?

A dlaczego nie mają mieć rozwijanego połączenia (Bobrowiecka i Chełmska), które tłumnie uczęszczają. Lepsza częstotliwość i jeszcze większe potoki. Dlaczego mam psuć połączenie, które się sprawdza, a ktoremu należy dać wzmocnienie.

105 nie będzie muchowozem przede wszystkim dlatego, że nie pojedzie przez Rakowiecką i Al. Niepodległości. Bo chyba nie porównasz NOWOWIEJSKIEJ do PLK, prawda? 523 już sobie jeździło trasą Chałubińskiego Aleje i na szczęście nie jeździ. <M> Pole Mokotowskie to stacja, gdzie są mniejsze potoki niż przy Politechnice, Nowowiejska się w niczym nie umywa do Placu Konstytucji, gdzie przynajmniej można manewrować na osi Koszykowa - Piękna (tymczasem lewoskrętu w Koszykową z Chałubińskiego nie ma). Patelnia to przecięcie 2 osi dwumilionowego miasta w środku Europy, a DWC to jego największy dworzec kolejowy, gdzie dojście, powtarzam jest o wiele lepsze od strony Alej niż Chaubińskiego czy Al. JPII. W porównaniu z pewnymi muchami na Chałubińskiego linia na pewno się zapełni.
R-11 Kleszczowa pisze:Przy trasie przez Goworka faktycznie się nie będzie przesiadał. Jednak cały czas to 105 na Bernardyńskiej mnie osobiście się nie widzi. Zgoda - obecna sytuacja komunikacyjna nie należy tamże do najlepszych (chociaż koordynacja rozkładowa pracuje całkiem nieźle) ale dlaczego chcesz im dać linię na patelnię... (i do tego taką pozawijaną
Koordynacja jest przez Targową i Tamkę beznadziejna i lepsza nie będzie wcześniej niż za parę lat. Osiedle nie ma żadnego sensownego połączenia ze Śródmieściem, ledwo z jakimiś jego opłotkami, wszyscy wychodzą przesiadać się do 131. Brak jakiegokolwiek połączenia osiedla tej wielkości z dworcem. Tak, niewątpliwie ZTM stara się dogodzić Bernardyńskiej jak może.

Dlaczego mają go nie mieć? Osiedle Bernardyńska jest jedynym takich gabarytów osiedlem w mieście, które nie ma połączenia ze ścisłym Centrum, tylko z jakimś gównem w postaci Koszykowej. Nic dziwnego, że ludzie umykają z tej linii, ja chcę ten proces powstrzymać, nie dopuszczając do zapychania linii na Czerniakowskiej i Gagarina, zarazem dając szkieletowe połączenie całego ciągu Wiertnicza- Powsińska Czerniakowska. Posiadanie własnej przyzwoitej linii do Środmieścia jest warunkiem sine qua non tego, by ludzie jeździli do tych jego rejonów, gdzie jest mniej zakladow pracy, gdzie nie ma węzłów przesiadkowych itp. Dzięki temu pojedzie 159 i Wiertnicza, i Powsińska i Czerniakowska.

Co do zawijasów - wolałbym przez Idzikowskiego, bo obsłużyłoby potok z osiedla przy ZP LATOSZKA, ale raczej tam nie ma miejsca na autobusy. Na Bobrowieckiej się przecisną spokojnie.
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 01 cze 2009, 22:19

Bastian pisze:Tym niemniej wreszcie zaczynam tu widzieć ciekawe pomysły...
Z tego całego projektu 105 jest najlepsze, szczególnie widząc sytuację na Bobrowieckiej i Chełmskiej =; (-o< Powtórzę się: po co 159 do jasnej ciasnej przez Wilanów?
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 01 cze 2009, 22:27

Toż proponuję Bernardyńskiej częstą i solidną linię - 187. Dowiezie na obwód (przesiadki na metro, na Pragę, do tramwajów) i na dworzec kolejowy - w tym przypadku Zachodni. Do tego linia miałaby prostą i przejrzystą trasę. Dzięki pasom dla autobusów na Trasie Łazienkowskiej regularność też byłaby niezła. Twoje 105 będzie linią dłuższą, pchającą się zbędnie w korki na Towarowej, w alejach i na Marszałkowskiej.


Po drugie nie chcę ciągnąć 130 na Chałubińskiego i dalej na Ochotę - to nie ma sensu. Skoro jest popyt na linię Bobrowiecka - Dworzec Centralny może warto zastanowić się nad ew. wzmocnieniem poprzez "efki" 119 i jeszcze raz przeanalizować wawerską zmianę 130...

[luźna koncepcja]119 Centralny - Międzylesie + "efki", 130 Rakowiecka - Siekierki Sanktuarium (często), 167 skrócone do Ochoty :> [/luźna koncepcja]
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 cze 2009, 22:34

Emdegger pisze:Patelnia to przecięcie 2 osi dwumilionowego miasta w środku Europy
I przecięcie linii metra, kolejowej linii średnicowej oraz dwóch tras tramwajowych. Tak naprawdę, to tam nie powinno być ani jednego autobusu. Póki nie ma np. tramwaju na Gocław, do Marsa, do Wilanowa itp. - powiedzmy, że po 12 wozów z każdego kierunku powinno wystarczyć :P

Mówimy NIE! wpychaniu wszystkich mieszkańców na patelnię! :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 01 cze 2009, 22:35

Bastian pisze:
Emdegger pisze:159 na Bartyckiej mówię nie, ponieważ nie dowiezie do metra.
Jeeezu, kolejny wyznawca św. metra*... :roll:

Powiadasz, że WARNEŃSKA ma idealną obsługę, bo ma dowóz do metra (503 do Imielina, 195 do Ursynowa i 166 do Natolina)? :shock:
Czy Ty byłeś kiedyś na WARNEŃSKIEJ? :shock:?
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 01 cze 2009, 22:36

R-11 Kleszczowa pisze:Skoro jest popyt na linię Bobrowiecka - Dworzec Centralny może warto zastanowić się nad ew. wzmocnieniem poprzez "efki" 119 i jeszcze raz przeanalizować wawerską zmianę 130...
Wawer też woli 119 od 130 (wystarczy zajrzeć na forum GW) więc nie wiem po co się ZTM upiera na udupienie 130 #-o .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 01 cze 2009, 22:38

Osiedle Zerzeń np. popiera wszystkie zmiany oprócz właśnie wycofania 119 z centrum argumentując to tym że 10 km do patelni i Wawer zachodni nie będzie miał żadnej linii bezpośredniej do centrum. Chcą tylko jedną, ale żeby była. Popierają też 147 przez Saską.
Dzisiaj była rada osiedlowa, jutro będzie komisja samorządowa w UD Wawer.

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 01 cze 2009, 22:38

R-11 Kleszczowa pisze:Tak samo jak połączenie z centrum. Chełmską i Bobrowiecką do metra znacznie szybciej dowiezie 130.
Wątpię. W szczycie i tak stoisz na Dolnej, a z ZP Dolna przecież ludzie walą do :mewa: Politechnika lub bezpośrednio do centrum (trakt/patelnia).
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 01 cze 2009, 22:38

Emdegger pisze:
Bastian pisze: Powiadasz, że WARNEŃSKA ma idealną obsługę, bo ma dowóz do metra (503 do Imielina, 195 do Ursynowa i 166 do Natolina)? :shock:
Czy Ty byłeś kiedyś na Warneńskiej? :shock:?
Pewnie plany udupienia 503 też już są :-$ .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 cze 2009, 22:42

Krzysiek_S pisze:Chcą tylko jedną, ale żeby była.
Każdy chce jednej, a w sumie daje to dziesiątki :/

Coś mi się zaczyna widzieć, że projekt pójdzie do lamusa. Korki w Śródmieściu jeszcze są za małe na wprowadzanie takich zmian... :(
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 01 cze 2009, 22:46

R-11 Kleszczowa pisze:Toż proponuję Bernardyńskiej częstą i solidną linię - 187. Dowiezie na obwód (przesiadki na metro, na Pragę, do tramwajów) i na dworzec kolejowy - w tym przypadku Zachodni. Do tego linia miałaby prostą i przejrzystą trasę. Dzięki pasom dla autobusów na Trasie Łazienkowskiej regularność też byłaby niezła. Twoje 105 będzie linią dłuższą, pchającą się zbędnie w korki na Towarowej, w alejach i na Marszałkowskiej.
105 dla Bobrowieckiej-do metra Politechnika (tylko przez Waryńskiego, a co do patelni to za przeproszeniem, z całym szacunkiem ironicznie bujaj się Bastian ;P ), 187 dla Bernardyńskiej też do metra Politechnika przez TŁ (nie wiem, czy chcecie to Bonifacego pchać dalej, czy nie w końcu) w ostateczności mają 522/131 niedaleko tak jak do tej pory... Dalej to bedzie później... Głupia pisanina ma trollowa wieńcząca część całej koncepcji.

[ Dodano: |1 Cze 2009|, 2009 22:47 ]
Bastian pisze:Każdy chce jednej, a w sumie daje to dziesiątki
Zostawmy to co jest.
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 01 cze 2009, 22:49

@TGM:Nie będę szerzył teorii spiskowych, ale kontrargumentowanie bredniami to nie jest dobry sposób na prowadzenie dyskusji.

Mówię nie liniom, które mając pętle blisko własnego osiedla nigdzie nie dowożą, mówię nie radosnej propagandzie ZTM nt. 159, które na Mokotowie żadnym wzięciem się nie cieszy. W dodatku jego pasażerowie zapychają na skutek własnej dziadowskiej oferty inne linie. Gocław na Saskiej zapychający dachujące 520 czy 525, też popierasz, Bastianie?

Za to mówię tak wycięciu wszystkich linii autobusowych z patelni, gdy już na ŻiW powstaną tramwaje, będą one na Czerniakowskiej i Sobieskiego, jakieś metro pod Ostrobramską itp. :P
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 01 cze 2009, 22:53

Bastian pisze:Każdy chce jednej, a w sumie daje to dziesiątki :/

Coś mi się zaczyna widzieć, że projekt pójdzie do lamusa. Korki w Śródmieściu jeszcze są za małe na wprowadzanie takich zmian... :(
Ja im to mówiłem że korki mogą spowodować, że linia będzie cięta po częstotliwości.
Jednak nie przekonało to nikogo. Nic na siłę. Na szczęście rada osiedlowa wyznaczyła mnie do zajmowania się sprawami komunikacji miejskiej w osiedlu i kontaktem z ZTM. Każdy dostanie jakieś zadania którymi się będzie zajmował. Chociaż oficjalnie nie jestem członkiem rady, to potrzebna im pomoc, na którą się zgodziłem. Więc oprócz zachowania 119 do patelni , już żadna inna linia nie pojedzie tam. Z osiedla Las też raczej nikt z takim pomysłem nie wyskoczy.

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 01 cze 2009, 22:56

R-11 Kleszczowa pisze:Toż proponuję Bernardyńskiej częstą i solidną linię - 187. Dowiezie na obwód (przesiadki na metro, na Pragę, do tramwajów) i na dworzec kolejowy - w tym przypadku Zachodni. Do tego linia miałaby prostą i przejrzystą trasę. Dzięki pasom dla autobusów na Trasie Łazienkowskiej regularność też byłaby niezła. Twoje 105 będzie linią dłuższą, pchającą się zbędnie w korki na Towarowej, w alejach i na Marszałkowskiej.
Za rzadka, niedopasowana koordynacyjnie 162, zaś absolutnie nienadająca się do wzmocnienia na Mokotowie. Jakim prawem mamy ciąć 162?Przesiadki do tramwajów na przystanku przy Marszałkowskiej w jedną stronę? A jeśli 187 nie stoi w korkach za Alejami i nie złapię ich po rozkopaniu Łopuszańskiej, będę Ci gratulował.

105 na Koło niby dłuższe niż 187 do Ursusa? :shock:

Jedyną osobą, która daje tu 187 przejrzystą trasę, jestem ja - na Bartycką je.
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

ODPOWIEDZ