Strona 32 z 40

KM na Bielanach (II)

: 12 sty 2019, 20:54
autor: SławekM
Glonojad pisze:
12 sty 2019, 20:29
Proponuję zmienić 116 numer na 540 bez zmiany trasowki i voila - jest czerwony do miasta.
Ale oni chcą 520, a nie jakieś 540 czy inne ;) Na Bielany linia 520 nie dojeżdża już 10 lat. To w takim razie jak ci pasażerowie podróżują, gdy jej nie ma? Teleport? Przesiadka na samochody?

KM na Bielanach (II)

: 12 sty 2019, 22:51
autor: Yelonker
Ależ mi nie chodzi teraz o linię czerwoną z Chomiczówki w formie starego 520, bo w żaden sposób powrotu 520 na trasie przez Żoliborz nie popieram. Cały mój wpis odnosi się do wpisu Nordyka110 i traktuje o tym, że czym innym jest skrócenie linii z powodu dublowania się z metrem, a czym innym skrócenie linii z powodu dublowania się z metrem, a na całym dublującym się odcinku uruchomienie linii, która pojedzie po całej starej trasie tej linii oprócz nieposiadającego stacji metra osiedla, dla którego ten dubel (chociaż nie jest to termin, którego użyłbym wobec linii przez Leszno na Bemowo) miałby jakąś wartość dodaną. Pierwsze można argumentować na wiele sposobów, z których koronnym jest oszczędność; w drugim oszczędności nie ma, więc jest co najwyżej złośliwość.

KM na Bielanach (II)

: 12 sty 2019, 23:38
autor: Glonojad
SławekM pisze:
12 sty 2019, 20:54
Glonojad pisze:
12 sty 2019, 20:29
Proponuję zmienić 116 numer na 540 bez zmiany trasowki i voila - jest czerwony do miasta.
Ale oni chcą 520, a nie jakieś 540 czy inne ;) Na Bielany linia 520 nie dojeżdża już 10 lat. To w takim razie jak ci pasażerowie podróżują, gdy jej nie ma? Teleport? Przesiadka na samochody?
Moje podejrzenie jest takie, że główni protestujący o 520,521 iinne takie to ludzie, którzy jeżdżą samochodami a rzeczonym autobusem raz na kwartal lub rzadziej, z czego wynika niechęć do zmian przyzwyczajen.

KM na Bielanach (II)

: 12 sty 2019, 23:50
autor: Wiliam
Nie muszą wcale jeździć samochodami. Wystarczy że na codzień jeżdżą zbiorkomem w innej relacji, a jedynie okazyjnie potrzebują tej zlikwidowanej ale są przyzwyczajeni że taka linia istnieje.

KM na Bielanach (II)

: 14 sty 2019, 9:13
autor: Bastian
Sęk w tym, że 520 już przed wycofaniem nie opłacało się jeździć do centrum - cała frekwencja wysiadała na pl. Wilsona. I taka relacja została zachowana w postaci 114 (a ZP Aspekt nadal jest 116). Zatem to nie są jęki ludzi pozbawionych relacji, z której czynnie korzystali (podobnie jak nie korzystają czynnie z połączenia z centrum linią 171), tylko jakieś bóle fantomowe.

171 to w ogóle doskonała ilustracja sytuacji, w której wszyscy (figura retoryczna) chcą danej linii, ale nikt nie jest na tyle głupi, by nią jeździć. 520 byłoby ilustracją wręcz idealną.

Natomiast weźmy też pod uwagę, że jęki mogą być odbiciem sytuacji w DS, gdy 520 jeździło szybciutko, a częstotliwości komunikacji nie zachęcają do modelu przesiadkowego.

KM na Bielanach (II)

: 14 sty 2019, 12:19
autor: mb112
A gdyby po otwarciu M2 do Ratusza Bemowa zrobić następująco ?
171 (jak najczęściej): Nowe Bemowo - Powstanców Śląskich - Piastów Śląskich - Wrocławska - Radiowa -
- Powstańców Śląskich - Człuchowska - Lazurowa - Górczewska - Os. Górczewska
(czyli główna dowozówka do M2 z Bemowa i Jelonek (w zamian za 190)
190 prosto Górczewską w zamian za 109 [oprócz tego na Górczewskiej pozostają 154 i 523 czyli w sumie 3 linie nie dublujące zanadto metra]
109 likwidacja
112 od CH Marki tylko do Nowego Bemowa
224 Metro Młociny - Kasprowicza - Sokratesa - Conrada - Powstańców Śląskich - Człuchowska - Lazurowa - Połczyńska - Karolin
281 Młociny UKSW - Metro Młociny
114 tylko na odcinku Bródno - Pl. Wilsona (Powązki ?)
121 tak jak kiedyś do Pl. Wilsona w zamian za 114
520 i inne dowozówki z Koła/Młynowa/Ulrychowa (197, 397, 155, 129 itd.) to już osobny temat, zapewne do rozwiązania już przy otwarciu M2 do Księcia Janusza.

KM na Bielanach (II)

: 14 sty 2019, 13:12
autor: Georg
A Torwar?

KM na Bielanach (II)

: 14 sty 2019, 13:42
autor: Bastian
A Torwar nie leży na Bielanach, możliwości jest kilka i coś z nim trzeba będzie zrobić i tak, niezależnie od naszych rozważań.

KM na Bielanach (II)

: 14 sty 2019, 13:57
autor: fik
Torwar należy niezmiennie rozpatrywać jednocześnie z Bartycką, a to wymaga odpowiedzi na kilka pytań typu "co zrobić ze 167 i czy można jeszcze jakkolwiek je uratować?". Uważam, że na przykład 102 Młynów - Płocka - Grzybowska - Trakt - PTK - Książęca - Rozbrat - Bartycka - Sanktuarium jest niegłupie.

(zanim ktokolwiek zapyta: a co z Grochowem, to odpowiem, że na Grochowie autobusy należy zaorać i zrobić od nowa. Tam nie ma ani jednej linii, może poza 523, która jest zaprojektowana i pracuje prawidłowo. Osobiście coraz cieplej myślę o 128 na Gocławku Wschodnim (via Solec) w miejsce 202, wtedy na pl. Piłsudskiego 127, na Mariensztat 162, na Okrzei 166, ale to luźne pomysły).

KM na Bielanach (II)

: 14 sty 2019, 16:15
autor: jasiu
Bastian pisze:
14 sty 2019, 9:13
Sęk w tym, że 520 już przed wycofaniem nie opłacało się jeździć do centrum - cała frekwencja wysiadała na pl. Wilsona. I taka relacja została zachowana w postaci 114 (a ZP Aspekt nadal jest 116). Zatem to nie są jęki ludzi pozbawionych relacji, z której czynnie korzystali (podobnie jak nie korzystają czynnie z połączenia z centrum linią 171), tylko jakieś bóle fantomowe.

171 to w ogóle doskonała ilustracja sytuacji, w której wszyscy (figura retoryczna) chcą danej linii, ale nikt nie jest na tyle głupi, by nią jeździć. 520 byłoby ilustracją wręcz idealną.

Natomiast weźmy też pod uwagę, że jęki mogą być odbiciem sytuacji w DS, gdy 520 jeździło szybciutko, a częstotliwości komunikacji nie zachęcają do modelu przesiadkowego.
Po pierwsze - częstotliwości nie zachęcają do przesiadek
Po drugie - w DS jest mniejszy ruch, co zachęca do skorzystania z samochodu.
I tu pojawia się pytanie, czy utrzymywanie identycznego układu linii w DP i DS jest słuszne, czy wynika tylko z tego, że "zawsze tak robiliśmy".

KM na Bielanach (II)

: 14 sty 2019, 20:39
autor: fik
W ogóle to dochodzę do wniosku, że 171 po otwarciu :mewa: księcia Janusza nie będzie miało najmniejszego sensu w obecnej postaci. Ze skrzyżowania Radiowa/Wrocławska do metra będzie 4,5km po trasie 171 i nieco ponad 2km przez Koło. W związku z powyższym widzę to jakoś tak: MŁOCINY UKSW, trasa 114, Conrada, Powstańców Śląskich, Piastów Śląskich, Wrocławska, Dywizjonu, księcia Janusza, Górczewska, Powstańców Śląskich, Człuchowska, Lazurowa, GÓRCZEWSKA.

Oczywiście wtedy wtórnie robimy porządek ze 114, które od Wilsona przejmuje trasę i funkcję 122. Po Gwiaździstej cokolwiek, chociażby 197.

KM na Bielanach (II)

: 14 sty 2019, 21:28
autor: Gdynianin
fik pisze:
14 sty 2019, 13:57
Osobiście coraz cieplej myślę o 128 na Gocławku Wschodnim (via Solec) w miejsce 202
Kończąc ten wątek: to 128 tak źle pracuje? Utyka tylko w kilku punktach, więc żeby miało gdzie złapać opóźnienia obdarzymy tym Grochów i zrobimy zawijasa przez całe miasto?

KM na Bielanach (II)

: 14 sty 2019, 21:46
autor: fik
Jak zaznaczyłem, to raczej luźna propozycja. Na 128 obecnie nie ma co narzekać, ale uważam, że powinno dążyć się do ograniczenia linii kończących w ścisłym centrum, więc szukam okazji do w miarę bezbolesnego łączenia relacji.

KM na Bielanach (II)

: 14 sty 2019, 22:03
autor: Wiliam
Mi się ten pomysł podoba. Na dodatek chyba takie coś mogłoby zastąpić konieczność utrzymywania relacji tramwajowej Grochowska - Zieleniecka.

KM na Bielanach (II)

: 14 sty 2019, 22:27
autor: fik
^^^ piątka za spostrzegawczość, byłem ciekaw, czy ktoś to zauważy :)