(!) Tramwajem na Tarchomin

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 28 sty 2013, 17:37

MisiekK pisze: Na Mehoffera się przesiadali i tam dojeżdżał pełen autobus czasem pod dach.
Na Mehoffera przesiadali się ludzie jadący na lewy brzeg, którzy teraz mają 214.
MisiekK pisze:
MichalJ pisze:A 516 jeździło?
Jeździło....
Za poprzedniego Mikołaja.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7778
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 28 sty 2013, 17:48

Wolfchen pisze:Ta, szumnie deklarowane 2.500 pasażerów dziennie to około 12 pasażerów/kurs (zakładając 100 kursów w jedną stronę dziennie). Czyli potok na midiki... 8-(
Kursów było ponad 150.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 28 sty 2013, 18:24

MisiekK pisze:Dane o ilości pasażerów wzięte z księżyca, bo DUO nie zliczają pasażerów.
Osobiście wspomnianego przez ZTM trzeciego dnia kursowania 2 widziałem pomiarowca na Świderskiej w kier. MM.
Naprawdę nie pomyślałeś o tym, że ZTM zatrudnia osoby wykonujące pomiary?

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7778
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 28 sty 2013, 18:49

Ale pomiarowiec liczy metodą "pi razy drzwi", a nie dokładnie. Niemniej przy średnich napełnieniach rzędu 7 osób, to w sumie i pomiarowiec dobrze policzy.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 sty 2013, 18:53

R-9 Chełmska pisze:Kursów było ponad 150.
Czyli wg średniej wychodzi około 8 osób na kurs... To nawet na midika za mało... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10153
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 28 sty 2013, 19:02

Rozumiem że Wam się ten tramwaj nie podoba, ale oceniałbym frekwencję po dłuższym czasie niż tydzień. Nawet w Traffic Giancie trzeba było chwilę poczekać, aż nowa linia "chwyci" #-o
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

ashir
Posty: 27747
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 28 sty 2013, 19:10

MisiekK pisze:
MichalJ pisze:A 516 jeździło?
Jeździło....
W którym okresie czasu? Bo zaczynała od częstotliwości 12/15//15, a kończyła ostatnio na częstotliwości 10/15/8//15 i podobną częstotliwość otrzymało pozaferyjne 214. Teraz jak kursuje co 7.5/10//10 to taki bonus, żeby linia była ładnie skoordynowana z 2.
Kosiniak pisze:Widzieliście już kolejną propagandową notkę na oficjalnej ZTM?
Czytałem. Zainteresował mnie ten fragment:
ZTM pisze:Tramwaje tej linii kursują bardzo często, w godzinach szczytu podjeżdżają na przystanki co 5 minut. W międzyszczycie, a także w soboty i dni świąteczne – co 7,5 minuty.

Ze względu na szkolne ferie zimowe, częstotliwość „dwójki” została zmniejszona. Tramwaj kursuje co 7,5 minuty w godzinach szczytu oraz co 10 minut poza szczytem, w soboty i święta. Po zakończeniu ferii linia 2 będzie w godzinach szczytu znów kursowała co 5 minut. Poza szczytem, w soboty i święta, tak jak w czasie ferii, czyli co 10 minut.
Chwalą się, że tramwaj jeździ co 5/7.5//7.5 tylko zaraz się okazuje, że jednak nie, bo są ferie zimowe. A i te 7,5 minuty w soboty, niedziele i święta to chyba nigdy nie ujrzymy, skoro po feriach ma jeździć co 5/10//10. Dobrze rozumiem? Tylko po jaką cholerę ZTM stworzył rozkład, który nawet nie został wykorzystany przez ani jeden dzień? Zatem po feriach 3 Swingi Duo będą jeździły przez cały tydzień, a 2 dodatkowo będą wspierały szczyt w DP? A co z takim 214 będzie jeździło co 10/10//10, żeby było dobrze skoordynowane z 2? :-k

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 sty 2013, 19:21

ashir pisze:[ Tylko po jaką cholerę ZTM stworzył rozkład, który nawet nie został wykorzystany przez ani jeden dzień?
Bo zapewne w chwili tworzenia miał być wykorzystany. To, że od chwili stworzenia do chwili wykorzystania decyzja się zmieniła to nie musi być decyzja ZTM...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8622
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 28 sty 2013, 19:30

Wolfchen pisze:
R-9 Chełmska pisze:Kursów było ponad 150.
Czyli wg średniej wychodzi około 8 osób na kurs... To nawet na midika za mało...
:arrow: Zapomniałem, że są już ferie i zacząłem przeliczać tę liczbę pasażerów na obecne kursy. Nawet w tej sytuacji, gdy tramwaj wykonuje łącznie prawie 250 półkursów, wypada średnio około 10,4 pasażera na jeden przejazd. Stąd też tekst, że "wbrew obiegowej opinii zainteresowanie tramwajową linią 2 jest stosunkowo duże" należy traktować jako propagandę w najczystszej postaci. Podobnie inne wyliczenia (poniżej przykłady, ile osób średnio przyjechało każdym półkursem).

"Pomiary (z 23 stycznia) wykazały, że linią 211 do tramwaju (przystanek Świderska) w szczycie porannym dojechało 45 osób" = 7,5 pasażera.

"Przeprowadzone pomiary wykazały, że liczba pasażerów dojeżdżających linią 214 do linii 2 (wysiadających z autobusów linii 214 na przystanku ŚWIDERSKA) w szczycie porannym wyniosła 195 osób" = 12,2 pasażera.

"Pomiary wykazały, że liczba pasażerów dojeżdżających linią 516 do linii 2 (wysiadających z autobusów na przystanku ŚWIDERSKA) w szczycie porannym wyniosła 39 osób" = 4,9 pasażera.

"Przeprowadzone pomiary wykazały, że liczba pasażerów dojeżdżających linią 741 do linii 2 (wysiadających z autobusów linii 741 na przystanku ŚWIDERSKA) w kursach przyjeżdżających na godz. 6.18, 7.28 i 8.58 łącznie wyniosła 9 osób" = 3 pasażerów.

"Warto dodać, że do tramwaju przesiada się również część pasażerów z linii 101. Liczba pasażerów wsiadających do autobusów linii 101 na przystanku STARE ŚWIDRY w kierunku Nowodworów w szczycie popołudniowym wyniosła 145 osób" = 6,1 pasażera. Szkoda, że nie podano dla porównania, ile osób jechało w tym czasie linią 101 z Metra Młociny.

W tej sytuacji zdanie: "nie wykluczamy natomiast, po zakończeniu zimowych ferii szkolnych wprowadzenia korekt tras linii" brzmi całkiem realistycznie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 sty 2013, 19:32

Ciekawe, jaka średnia dobowa na kurs wypadłaby np. na takiej linii 31. Uwzględniając przeciwpotok, międzyszczyt, święta... też by pewnie wyszło może nie 10, ale max 15 pasażerów na kurs. Skasować?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 sty 2013, 19:33

JacekM pisze:Rozumiem że Wam się ten tramwaj nie podoba, ale oceniałbym frekwencję po dłuższym czasie niż tydzień.
W sumie odpadną wtedy turyści oraz osoby, które wsiadły przypadkiem. Nie wiem, czy to tak lepiej będzie.
MZ pisze:W tej sytuacji zdanie: "nie wykluczamy natomiast, po zakończeniu zimowych ferii szkolnych wprowadzenia korekt tras linii" brzmi całkiem realistycznie.
Pytanie, czy jeszcze gorzej tam nie sknoca układu...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 28 sty 2013, 20:29

R-9 Chełmska pisze:Ale pomiarowiec liczy metodą "pi razy drzwi", a nie dokładnie. Niemniej przy średnich napełnieniach rzędu 7 osób, to w sumie i pomiarowiec dobrze policzy.
Otóż to. Dopóki w autobusie/tramwaju masz do ~20-30 osób, jesteś w stanie to policzyć co do jednej osoby.
noidea

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36684
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 sty 2013, 20:39

Glonojad pisze:Ciekawe, jaka średnia dobowa na kurs wypadłaby np. na takiej linii 31. Uwzględniając przeciwpotok, międzyszczyt, święta... też by pewnie wyszło może nie 10, ale max 15 pasażerów na kurs. Skasować?
A czemu uwzględniając, skoro MZ pisze wyłącznie o szczycie, i to porannym? W nim 31 się obroni - wątpisz w to? A w DS... tak, oczywiście, że 31 skasować! Cała jego trasa jest pokryta w 2/3 przez 210, a w pozostałych 2/3 przez 18.

EOT na temat 31 proponuję ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 28 sty 2013, 21:25

R-9 Chełmska pisze:Ale pomiarowiec liczy metodą "pi razy drzwi", a nie dokładnie. Niemniej przy średnich napełnieniach rzędu 7 osób, to w sumie i pomiarowiec dobrze policzy.
Pomiarowiec spokojnie policzy co do osoby, jeśli w wozie jest nawet kilkudziesięciu pasażerów.
To oczywiście zależy też od pomiarowca i od czasu postoju wozu na przystanku, czy te "kilkadziesiąt" będzie oznaczało 25-35 czy nawet 40-50.

Poza tym pomiarowiec powinien wiedzieć, ile miejsc siedzących i stojących ma dany środek komunikacji. W ten sposób bez problemu można wykonać rzetelny pomiar nawet mając do zliczenia 3xEN57 w szczycie.
A pomiary na 2 z pewnością były wykonywane co do osoby. Widziałem napełnienia (choć akurat ja pomiarowcem nie byłem) tej linii przez pierwsze trzy dni i bez problemu można było policzyć frekwencję co do osoby.
Glonojad pisze:Skasować?
W DS na pewno. Sądzę, że w 14 na odc. mokotowskim wyglądałoby to jeszcze weselej, bo z czasów dojazdów do liceum (czyli do maja ub. r.) pamiętam, że również w szczycie mogłem przebierać w miejscach.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 sty 2013, 21:39

KwZ pisze:
Bastian pisze:jedzie, gdzie ma jechać, to jeszcze się zatrzyma...
W Wlk. Brytanii raz pociąg się wykoleił, bo maszynista zmarł na atak serca, a zamontowany był tylko czuwak bierny.
No i co z tego? Po pierwsze ZTCW zmienili przepisy, po drugie wpierw należałoby napisać, że u nas takie same systemy bezpieczeństwa działają.

Aczkolwiek argumenty "gdyby był tramwaj, to by takiego wypadku nie było" uważam za monco populistyczne. Wypadki tramwajowe się zdarzają - także znacznie tragiczniejsze w skutkach.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ