Połączenia transpraskie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 mar 2008, 16:38

Dennis pisze:Jasne, możemy sobie pobajać i powróżyć z fusów o potencjalnej frekwencji na linii Ostrobramska - Wileniak. Spróbuj w ten sposób przekonać ZTM, postulując skokowe zwiększenie podaży w tej relacji z obecnych 500 miejsc na godzinę do 800, czyli o 60% :D Dobra, dolicz jeszcze tych, którzy dojeżdżają do tramów na Grochowskiej 115, czy 141. Ile oni mogą stanowić z zapełnienia tych linii? 10%? 15%? Pokusiłeś się kiedykowiek o coś więcej, niż gdybanie i spróbowałeś wykonać jakikolwiek pomiar zapełnienia busów, czy wymian na przystankach, o badaniach ankietowych nie wspominając? :-$ Choćby i rzetelną obserwację? A może z faktu, że puścicie ludziom takie genialne 169 wywodzisz, że ludzie nagle zaczną jeździć nagminnie w tej relacji, "skoro mamy już takiego super busa..."? :P
Nie wiem tylko, dlaczego czepiasz się szacunków emdeggera w momencie, kiedy Twoja koncepcja z Choszczówką ma równie miękkie podstawy. Przecież wiadomo, że nikt z nas nie ma możliwości prowadzenia szczegółowych badań, a dyskusję toczymy na podstawie własnych obserwacji. A emdegger akurat popyt na 135 ma okazję badać nader często.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 17 mar 2008, 16:39

R-11 Kleszczowa pisze:Że kierowanie linii transpraskiej co 12/15/12//20 na Choszczówkę mija się z celem
Zależy jakie masz cele? IMHO poprawa komunikacji osiedlom i rejonom rozwijającym się jest znakomitym celem, który powinien nade wszystko przyświecać wszystkim podmiotom odpowiedzialnym za funkcjonowanie komunikacji miejskiej, szczególnie w Warszawie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 mar 2008, 16:42

Przy obecnej sytuacji tworzenie nadpodaży na obszarach z perspektywami rozwoju jest co najmniej nierozsądne.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 17 mar 2008, 16:46

Dennis pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Że kierowanie linii transpraskiej co 12/15/12//20 na Choszczówkę mija się z celem
Zależy jakie masz cele? IMHO poprawa komunikacji osiedlom i rejonom rozwijającym się jest znakomitym celem, który powinien nade wszystko przyświecać wszystkim podmiotom odpowiedzialnym za funkcjonowanie komunikacji miejskiej, szczególnie w Warszawie.
Oczywiście, że tak - rejonom rozwijającym się pomagać należy. Ja osobiście jestem zwolennikiem koncepcji, że komunikacja pełni funkcje miastotwórcze. Przecież właśnie dlatego powstało 527. Tylko, że na Skarbka z Gór powstało/powstaje ogromne osiedle. Póki co wzdłuż trasy 176 takowe nie powstało (a o Choszczówce nie wspomnę).
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 17 mar 2008, 16:47

pawcio pisze:Nie wiem tylko, dlaczego czepiasz się szacunków emdeggera w momencie, kiedy Twoja koncepcja z Choszczówką ma równie miękkie podstawy. Przecież wiadomo, że nikt z nas nie ma możliwości prowadzenia szczegółowych badań, a dyskusję toczymy na podstawie własnych obserwacji. A emdegger akurat popyt na 135 ma okazję badać nader często.
Ja go mierzyłem i wyniki zamieściłem nawet gdzieś na WAWKOMie. Gdzie są zatem konkurencyjne wyniki pomiarów, podważające rzetelność moich?
Jeśli zaś chodzi o Choszczówkę, to ja nie proponuję drastycznego zwiększenia podaży na jednej z wielu funkcjonujących tam linii, tylko na tej jednej z dwóch wogóle się tam pojawiających. A więc przenoszących całość potoków pasażerskich z tej dzielnicy. Jest różnica Waść?

[ Dodano: 2008-03-17, 16:50 ]
pawcio pisze:Przy obecnej sytuacji tworzenie nadpodaży na obszarach z perspektywami rozwoju jest co najmniej nierozsądne.
Jasne, lepiej ją stworzyć na obszarach bez perspektyw :D

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 mar 2008, 16:50

Tak. Potoki z Choszczówki i Płud dawno się przeniosły na Tarchomin do E-4. To jest dla tych dzielnic podstawowy kierunek jazdy.

[ Dodano: 2008-03-17, 16:51 ]
Dennis pisze:Jasne, lepiej ją stworzyć na obszarach bez perspektyw :D
Nie. Najpierw zapewnijmy ją tam, gdzie już jest potrzeba, a dopiero potem tam, gdzie mają one (niewątpliwie realne) szanse powstać.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 17 mar 2008, 16:53

pawcio pisze:Tak. Potoki z Choszczówki i Płud dawno się przeniosły na Tarchomin do E-4. To jest dla tych dzielnic podstawowy kierunek jazdy.
Ze szczerej chęci jeżdzą niezabieralnym E-4 przez zakorkowaną Modlińską, czy może jednak z braku alternatywy, w postaci dowożącego jedynie do przepełnionych tramwajów bródnowskich 176? :>

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 mar 2008, 16:56

Tego nie wiem. Bo w zasadzie i jedno, i drugie połączenie pod względem oferty wygląda równie dobrze (czy też równie mizernie). Decydującym czynnikiem może być czas podróży, bo jednak 133+E-4 będzie szybsze od 176+1.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 17 mar 2008, 17:11

Już byś raczej 152 przywołał, nie 133 :P Zobacz jednak, że Modlińska w zasadzie nie daje możliwości dotarcia do centrum miasta bez przesiadki. A to już kolejna :-" Tymczasem IMHO dojazd przynajmniej do centrum Pragi powinien być dla większości rejonów prawobrzeżnej Warszawy bezprzesiadkowy, zaś do centrum miasta jednak ta jedna przesiadka powinna być wartością graniczną.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 mar 2008, 22:05

Dennis pisze:niezabieralnym E-4 przez zakorkowaną Modlińską
Jakoś zignorowałeś już tu przytaczane fakty, że przy działającym buspasie Modlińska jest szybsza, niż Marywilska...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 18 mar 2008, 11:23

Bo nie chce mi się w to wierzyć i co innego widziałem na własne oczy jakiś rok temu. Gdzie wyniki pomiarów?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 mar 2008, 20:50

R-11 Kleszczowa pisze:[ Ja osobiście jestem zwolennikiem koncepcji, że komunikacja pełni funkcje miastotwórcze. Przecież właśnie dlatego powstało 527. Tylko, że na Skarbka z Gór powstało/powstaje ogromne osiedle. [/color]
I mimo, że komunikację tam rysowano praktycznie od zera, porobiono te same błędy co zwykle - ile już tam jest linii co 20/30/30? Pięć? ](*,) Żebyśmy z Choszczówką nie skończyli tak samo. Poza tym, im bardziej komunikacja będzie zapóźniona za rozwojem osadnictwa, tym więcej potencjalnych pasażerów bezpowrotnie stracimy.
Chociaż w sytuacji permanentnej dziury w budżecie komunikacyjnym na działania wyprzedzające pieniędzy niestety nie ma. (Acz np. braku szkieletyzacji w tramwajach na brak pieniędzy za cholerę nie da się zrzucić).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 mar 2008, 21:01

To mi jeszcze powiedz, gdzie tam zakrańcować linię co 5 minut... :twisted:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 18 mar 2008, 21:18

inż. Glonojad pisze:I mimo, że komunikację tam rysowano praktycznie od zera, porobiono te same błędy co zwykle - ile już tam jest linii co 20/30/30? Pięć? ](*,) Żebyśmy z Choszczówką nie skończyli tak samo. Poza tym, im bardziej komunikacja będzie zapóźniona za rozwojem osadnictwa, tym więcej potencjalnych pasażerów bezpowrotnie stracimy.
Od razu widać kto tu jest fachowcem ;)
Bastian pisze:To mi jeszcze powiedz, gdzie tam zakrańcować linię co 5 minut...
A po co od razu co 5? Wystarczy na razie 12 minut ;)

[ Dodano: 2008-03-18, 21:19 ]
Nazgul pisze:O tym "dogodnym" dojeździe koleją z Marysina do Śródmieścia już nie raz wypowiadał się emdegger, więc mu pozostawiam ewentualnie tę kwestię do omówienia
O jakości usług świadczonych na tej trasie przez KM wolałbym nie dyskutować :P

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 mar 2008, 22:58

Sprzątnięto. A o decydowaniu, który ton jest do czego oraz który post jest na temat, są moderatorzy
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ