Nie wiem tylko, dlaczego czepiasz się szacunków emdeggera w momencie, kiedy Twoja koncepcja z Choszczówką ma równie miękkie podstawy. Przecież wiadomo, że nikt z nas nie ma możliwości prowadzenia szczegółowych badań, a dyskusję toczymy na podstawie własnych obserwacji. A emdegger akurat popyt na 135 ma okazję badać nader często.Dennis pisze:Jasne, możemy sobie pobajać i powróżyć z fusów o potencjalnej frekwencji na linii Ostrobramska - Wileniak. Spróbuj w ten sposób przekonać ZTM, postulując skokowe zwiększenie podaży w tej relacji z obecnych 500 miejsc na godzinę do 800, czyli o 60% Dobra, dolicz jeszcze tych, którzy dojeżdżają do tramów na Grochowskiej 115, czy 141. Ile oni mogą stanowić z zapełnienia tych linii? 10%? 15%? Pokusiłeś się kiedykowiek o coś więcej, niż gdybanie i spróbowałeś wykonać jakikolwiek pomiar zapełnienia busów, czy wymian na przystankach, o badaniach ankietowych nie wspominając? Choćby i rzetelną obserwację? A może z faktu, że puścicie ludziom takie genialne 169 wywodzisz, że ludzie nagle zaczną jeździć nagminnie w tej relacji, "skoro mamy już takiego super busa..."?
PoĹÄ czenia transpraskie
Moderator: Wiliam
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Zależy jakie masz cele? IMHO poprawa komunikacji osiedlom i rejonom rozwijającym się jest znakomitym celem, który powinien nade wszystko przyświecać wszystkim podmiotom odpowiedzialnym za funkcjonowanie komunikacji miejskiej, szczególnie w Warszawie.R-11 Kleszczowa pisze:Że kierowanie linii transpraskiej co 12/15/12//20 na Choszczówkę mija się z celem
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Oczywiście, że tak - rejonom rozwijającym się pomagać należy. Ja osobiście jestem zwolennikiem koncepcji, że komunikacja pełni funkcje miastotwórcze. Przecież właśnie dlatego powstało 527. Tylko, że na Skarbka z Gór powstało/powstaje ogromne osiedle. Póki co wzdłuż trasy 176 takowe nie powstało (a o Choszczówce nie wspomnę).Dennis pisze:Zależy jakie masz cele? IMHO poprawa komunikacji osiedlom i rejonom rozwijającym się jest znakomitym celem, który powinien nade wszystko przyświecać wszystkim podmiotom odpowiedzialnym za funkcjonowanie komunikacji miejskiej, szczególnie w Warszawie.R-11 Kleszczowa pisze:Że kierowanie linii transpraskiej co 12/15/12//20 na Choszczówkę mija się z celem
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Ja go mierzyłem i wyniki zamieściłem nawet gdzieś na WAWKOMie. Gdzie są zatem konkurencyjne wyniki pomiarów, podważające rzetelność moich?pawcio pisze:Nie wiem tylko, dlaczego czepiasz się szacunków emdeggera w momencie, kiedy Twoja koncepcja z Choszczówką ma równie miękkie podstawy. Przecież wiadomo, że nikt z nas nie ma możliwości prowadzenia szczegółowych badań, a dyskusję toczymy na podstawie własnych obserwacji. A emdegger akurat popyt na 135 ma okazję badać nader często.
Jeśli zaś chodzi o Choszczówkę, to ja nie proponuję drastycznego zwiększenia podaży na jednej z wielu funkcjonujących tam linii, tylko na tej jednej z dwóch wogóle się tam pojawiających. A więc przenoszących całość potoków pasażerskich z tej dzielnicy. Jest różnica Waść?
[ Dodano: 2008-03-17, 16:50 ]
Jasne, lepiej ją stworzyć na obszarach bez perspektywpawcio pisze:Przy obecnej sytuacji tworzenie nadpodaży na obszarach z perspektywami rozwoju jest co najmniej nierozsądne.
Tak. Potoki z Choszczówki i Płud dawno się przeniosły na Tarchomin do E-4. To jest dla tych dzielnic podstawowy kierunek jazdy.
[ Dodano: 2008-03-17, 16:51 ]
[ Dodano: 2008-03-17, 16:51 ]
Nie. Najpierw zapewnijmy ją tam, gdzie już jest potrzeba, a dopiero potem tam, gdzie mają one (niewątpliwie realne) szanse powstać.Dennis pisze:Jasne, lepiej ją stworzyć na obszarach bez perspektyw
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Ze szczerej chęci jeżdzą niezabieralnym E-4 przez zakorkowaną Modlińską, czy może jednak z braku alternatywy, w postaci dowożącego jedynie do przepełnionych tramwajów bródnowskich 176?pawcio pisze:Tak. Potoki z Choszczówki i Płud dawno się przeniosły na Tarchomin do E-4. To jest dla tych dzielnic podstawowy kierunek jazdy.
Tego nie wiem. Bo w zasadzie i jedno, i drugie połączenie pod względem oferty wygląda równie dobrze (czy też równie mizernie). Decydującym czynnikiem może być czas podróży, bo jednak 133+E-4 będzie szybsze od 176+1.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Już byś raczej 152 przywołał, nie 133 Zobacz jednak, że Modlińska w zasadzie nie daje możliwości dotarcia do centrum miasta bez przesiadki. A to już kolejna Tymczasem IMHO dojazd przynajmniej do centrum Pragi powinien być dla większości rejonów prawobrzeżnej Warszawy bezprzesiadkowy, zaś do centrum miasta jednak ta jedna przesiadka powinna być wartością graniczną.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36658
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Jakoś zignorowałeś już tu przytaczane fakty, że przy działającym buspasie Modlińska jest szybsza, niż Marywilska...Dennis pisze:niezabieralnym E-4 przez zakorkowaną Modlińską
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
I mimo, że komunikację tam rysowano praktycznie od zera, porobiono te same błędy co zwykle - ile już tam jest linii co 20/30/30? Pięć? Żebyśmy z Choszczówką nie skończyli tak samo. Poza tym, im bardziej komunikacja będzie zapóźniona za rozwojem osadnictwa, tym więcej potencjalnych pasażerów bezpowrotnie stracimy.R-11 Kleszczowa pisze:[ Ja osobiście jestem zwolennikiem koncepcji, że komunikacja pełni funkcje miastotwórcze. Przecież właśnie dlatego powstało 527. Tylko, że na Skarbka z Gór powstało/powstaje ogromne osiedle. [/color]
Chociaż w sytuacji permanentnej dziury w budżecie komunikacyjnym na działania wyprzedzające pieniędzy niestety nie ma. (Acz np. braku szkieletyzacji w tramwajach na brak pieniędzy za cholerę nie da się zrzucić).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36658
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
To mi jeszcze powiedz, gdzie tam zakrańcować linię co 5 minut...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Od razu widać kto tu jest fachowceminż. Glonojad pisze:I mimo, że komunikację tam rysowano praktycznie od zera, porobiono te same błędy co zwykle - ile już tam jest linii co 20/30/30? Pięć? Żebyśmy z Choszczówką nie skończyli tak samo. Poza tym, im bardziej komunikacja będzie zapóźniona za rozwojem osadnictwa, tym więcej potencjalnych pasażerów bezpowrotnie stracimy.
A po co od razu co 5? Wystarczy na razie 12 minutBastian pisze:To mi jeszcze powiedz, gdzie tam zakrańcować linię co 5 minut...
[ Dodano: 2008-03-18, 21:19 ]
O jakości usług świadczonych na tej trasie przez KM wolałbym nie dyskutowaćNazgul pisze:O tym "dogodnym" dojeździe koleją z Marysina do Śródmieścia już nie raz wypowiadał się emdegger, więc mu pozostawiam ewentualnie tę kwestię do omówienia