Strona 33 z 41

: 17 mar 2008, 16:38
autor: pawcio
Dennis pisze:Jasne, możemy sobie pobajać i powróżyć z fusów o potencjalnej frekwencji na linii Ostrobramska - Wileniak. Spróbuj w ten sposób przekonać ZTM, postulując skokowe zwiększenie podaży w tej relacji z obecnych 500 miejsc na godzinę do 800, czyli o 60% :D Dobra, dolicz jeszcze tych, którzy dojeżdżają do tramów na Grochowskiej 115, czy 141. Ile oni mogą stanowić z zapełnienia tych linii? 10%? 15%? Pokusiłeś się kiedykowiek o coś więcej, niż gdybanie i spróbowałeś wykonać jakikolwiek pomiar zapełnienia busów, czy wymian na przystankach, o badaniach ankietowych nie wspominając? :-$ Choćby i rzetelną obserwację? A może z faktu, że puścicie ludziom takie genialne 169 wywodzisz, że ludzie nagle zaczną jeździć nagminnie w tej relacji, "skoro mamy już takiego super busa..."? :P
Nie wiem tylko, dlaczego czepiasz się szacunków emdeggera w momencie, kiedy Twoja koncepcja z Choszczówką ma równie miękkie podstawy. Przecież wiadomo, że nikt z nas nie ma możliwości prowadzenia szczegółowych badań, a dyskusję toczymy na podstawie własnych obserwacji. A emdegger akurat popyt na 135 ma okazję badać nader często.

: 17 mar 2008, 16:39
autor: Dennis
R-11 Kleszczowa pisze:Że kierowanie linii transpraskiej co 12/15/12//20 na Choszczówkę mija się z celem
Zależy jakie masz cele? IMHO poprawa komunikacji osiedlom i rejonom rozwijającym się jest znakomitym celem, który powinien nade wszystko przyświecać wszystkim podmiotom odpowiedzialnym za funkcjonowanie komunikacji miejskiej, szczególnie w Warszawie.

: 17 mar 2008, 16:42
autor: pawcio
Przy obecnej sytuacji tworzenie nadpodaży na obszarach z perspektywami rozwoju jest co najmniej nierozsądne.

: 17 mar 2008, 16:46
autor: Kleszczu
Dennis pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Że kierowanie linii transpraskiej co 12/15/12//20 na Choszczówkę mija się z celem
Zależy jakie masz cele? IMHO poprawa komunikacji osiedlom i rejonom rozwijającym się jest znakomitym celem, który powinien nade wszystko przyświecać wszystkim podmiotom odpowiedzialnym za funkcjonowanie komunikacji miejskiej, szczególnie w Warszawie.
Oczywiście, że tak - rejonom rozwijającym się pomagać należy. Ja osobiście jestem zwolennikiem koncepcji, że komunikacja pełni funkcje miastotwórcze. Przecież właśnie dlatego powstało 527. Tylko, że na Skarbka z Gór powstało/powstaje ogromne osiedle. Póki co wzdłuż trasy 176 takowe nie powstało (a o Choszczówce nie wspomnę).

: 17 mar 2008, 16:47
autor: Dennis
pawcio pisze:Nie wiem tylko, dlaczego czepiasz się szacunków emdeggera w momencie, kiedy Twoja koncepcja z Choszczówką ma równie miękkie podstawy. Przecież wiadomo, że nikt z nas nie ma możliwości prowadzenia szczegółowych badań, a dyskusję toczymy na podstawie własnych obserwacji. A emdegger akurat popyt na 135 ma okazję badać nader często.
Ja go mierzyłem i wyniki zamieściłem nawet gdzieś na WAWKOMie. Gdzie są zatem konkurencyjne wyniki pomiarów, podważające rzetelność moich?
Jeśli zaś chodzi o Choszczówkę, to ja nie proponuję drastycznego zwiększenia podaży na jednej z wielu funkcjonujących tam linii, tylko na tej jednej z dwóch wogóle się tam pojawiających. A więc przenoszących całość potoków pasażerskich z tej dzielnicy. Jest różnica Waść?

[ Dodano: 2008-03-17, 16:50 ]
pawcio pisze:Przy obecnej sytuacji tworzenie nadpodaży na obszarach z perspektywami rozwoju jest co najmniej nierozsądne.
Jasne, lepiej ją stworzyć na obszarach bez perspektyw :D

: 17 mar 2008, 16:50
autor: pawcio
Tak. Potoki z Choszczówki i Płud dawno się przeniosły na Tarchomin do E-4. To jest dla tych dzielnic podstawowy kierunek jazdy.

[ Dodano: 2008-03-17, 16:51 ]
Dennis pisze:Jasne, lepiej ją stworzyć na obszarach bez perspektyw :D
Nie. Najpierw zapewnijmy ją tam, gdzie już jest potrzeba, a dopiero potem tam, gdzie mają one (niewątpliwie realne) szanse powstać.

: 17 mar 2008, 16:53
autor: Dennis
pawcio pisze:Tak. Potoki z Choszczówki i Płud dawno się przeniosły na Tarchomin do E-4. To jest dla tych dzielnic podstawowy kierunek jazdy.
Ze szczerej chęci jeżdzą niezabieralnym E-4 przez zakorkowaną Modlińską, czy może jednak z braku alternatywy, w postaci dowożącego jedynie do przepełnionych tramwajów bródnowskich 176? :>

: 17 mar 2008, 16:56
autor: pawcio
Tego nie wiem. Bo w zasadzie i jedno, i drugie połączenie pod względem oferty wygląda równie dobrze (czy też równie mizernie). Decydującym czynnikiem może być czas podróży, bo jednak 133+E-4 będzie szybsze od 176+1.

: 17 mar 2008, 17:11
autor: Dennis
Już byś raczej 152 przywołał, nie 133 :P Zobacz jednak, że Modlińska w zasadzie nie daje możliwości dotarcia do centrum miasta bez przesiadki. A to już kolejna :-" Tymczasem IMHO dojazd przynajmniej do centrum Pragi powinien być dla większości rejonów prawobrzeżnej Warszawy bezprzesiadkowy, zaś do centrum miasta jednak ta jedna przesiadka powinna być wartością graniczną.

: 17 mar 2008, 22:05
autor: Bastian
Dennis pisze:niezabieralnym E-4 przez zakorkowaną Modlińską
Jakoś zignorowałeś już tu przytaczane fakty, że przy działającym buspasie Modlińska jest szybsza, niż Marywilska...

: 18 mar 2008, 11:23
autor: Dennis
Bo nie chce mi się w to wierzyć i co innego widziałem na własne oczy jakiś rok temu. Gdzie wyniki pomiarów?

: 18 mar 2008, 20:50
autor: Glonojad
R-11 Kleszczowa pisze:[ Ja osobiście jestem zwolennikiem koncepcji, że komunikacja pełni funkcje miastotwórcze. Przecież właśnie dlatego powstało 527. Tylko, że na Skarbka z Gór powstało/powstaje ogromne osiedle. [/color]
I mimo, że komunikację tam rysowano praktycznie od zera, porobiono te same błędy co zwykle - ile już tam jest linii co 20/30/30? Pięć? ](*,) Żebyśmy z Choszczówką nie skończyli tak samo. Poza tym, im bardziej komunikacja będzie zapóźniona za rozwojem osadnictwa, tym więcej potencjalnych pasażerów bezpowrotnie stracimy.
Chociaż w sytuacji permanentnej dziury w budżecie komunikacyjnym na działania wyprzedzające pieniędzy niestety nie ma. (Acz np. braku szkieletyzacji w tramwajach na brak pieniędzy za cholerę nie da się zrzucić).

: 18 mar 2008, 21:01
autor: Bastian
To mi jeszcze powiedz, gdzie tam zakrańcować linię co 5 minut... :twisted:

: 18 mar 2008, 21:18
autor: Dennis
inż. Glonojad pisze:I mimo, że komunikację tam rysowano praktycznie od zera, porobiono te same błędy co zwykle - ile już tam jest linii co 20/30/30? Pięć? ](*,) Żebyśmy z Choszczówką nie skończyli tak samo. Poza tym, im bardziej komunikacja będzie zapóźniona za rozwojem osadnictwa, tym więcej potencjalnych pasażerów bezpowrotnie stracimy.
Od razu widać kto tu jest fachowcem ;)
Bastian pisze:To mi jeszcze powiedz, gdzie tam zakrańcować linię co 5 minut...
A po co od razu co 5? Wystarczy na razie 12 minut ;)

[ Dodano: 2008-03-18, 21:19 ]
Nazgul pisze:O tym "dogodnym" dojeździe koleją z Marysina do Śródmieścia już nie raz wypowiadał się emdegger, więc mu pozostawiam ewentualnie tę kwestię do omówienia
O jakości usług świadczonych na tej trasie przez KM wolałbym nie dyskutować :P

: 18 mar 2008, 22:58
autor: pawcio
Sprzątnięto. A o decydowaniu, który ton jest do czego oraz który post jest na temat, są moderatorzy