Wiaty przystankowe

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 01 mar 2015, 0:42

Przy Kinowej z 2 tygodnie temu wymieniono wiatę z przystanku dla 102 :arrow: Olszynka. Łapałem się za głowę jak to oglądałem wieczorem, obok na jedną lawetę pakują przecież nową wiatę a na drugiej stoi ta konkursowa no ale ok, jest to dla mnie debilizm ale ok. Kilka dni temu się jej przyjrzałem i odkryłem, że to nie jak w przypadku autobusowego i tramwajowego do centrum normalna wiata a to pożal się Panie Boże gówno z podpórką na dupę. I to na przystanku, z którego głównie korzystają mohery bo 102 na Grochowie ma dużo jak nie większość takich pasażerów, a linia jeździ co 20 minut, więc jak babcia czy dziadek się spóźnią to sobie mogą tyłek oprzeć a tobołów nie ma gdzie postawić.

W ogóle kto taki debilizm wymyślił? Kto na to pozwolił? To po raz kolejny pokazuje, że urzędnicy mają zwykłych ludzi gdzieś bo oni przecież mają miękkie siedzenia w swoich służbowych samochodach a babcia na przystanku ma sobie tyłek opierać bo do autobusu ma jeszcze 10 minut. No kuriozum jakieś.
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 01 mar 2015, 2:10

Ławka z zasady nie służy do stawiania na niej tobołów, więc bardzo dobrze, że się ich postawić nie da. Szkoda tylko, że osiągnięto to poprzez likwidację ławki.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 01 mar 2015, 10:11

Szeregowy_Równoległy pisze:Ławka z zasady nie służy do stawiania na niej tobołów, więc bardzo dobrze, że się ich postawić nie da.
A dlaczego nie? Jeśli jest miejsce? Ja sam czasem jak chcę coś wyjąć z plecaka, to podchodzę do takiej ławki i stawiam plecak na ławce, bo wtedy mi jest łatwiej coś wyjąć. Dlaczego nie ma do tego służyć, jeśli nie ma innych ludzi chcących skorzystać?

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 01 mar 2015, 10:24

No dobra, jeszcze to ujdzie w sytuacji o jakiej mówisz. Ale jak jest tłok, i ktoś ustępuje miejsca staruszce a ona stawia na nim zmęczony siaty to trochę się z celem mija.

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 01 mar 2015, 10:45

Czyli mamy odpowiedzialność zbiorową. To nie jest dobre.

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 01 mar 2015, 11:10

Pewnie że nie jest dobre, ale czasem jest konieczne.

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 01 mar 2015, 12:57

Nie uważam to za konieczne. Ławki na przystankach naprawdę wielu ludziom są potrzebne. Ale co Ty o tym możesz wiedzieć, w wielu postach udowodniłeś już, że nie obchodzą Cię starsi ludzie.

PS

To może skasujmy autobusy? W ten sposób skutecznie wyeliminujemy autobusowy wandalizm.

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 01 mar 2015, 20:23

Nie chodziło mi o to, że głównym zadaniem ławki było trzymanie na niej tobołów, to tak przy okazji. Z tego przystanku i tak tłumy nie korzystają. Głównie chodziło mi o starszych ludzi, jak postawią toboły na ziemi to ciężko im się po nie potem schylić.

A odpowiedzialność zbiorową za trzymanie plecaka, kiedy jestem sam na przystanku albo kiedy nikomu nie uprzykrzam życia, bo zdarzało mi się korzystać z właśnie tego przystanku z plecakiem uważam za jakieś brednie Autobus Czerwon.
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4910
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 03 mar 2015, 15:25

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 03 mar 2015, 17:26

No i chwała :) A gdzie jeszcze stoją wiaty z tymi podpórkami na dupę? Na pewno jest obok mnie, na przystanku Kinowa 02 i z tego co widziałem to na Powstańców Śląskich? Wszystkie pozostałe 3 tam są?
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

Awatar użytkownika
Matej
(mateuszsolaris)
Posty: 321
Rejestracja: 27 lip 2010, 20:44
Lokalizacja: Warszawa Nowodwory

Post autor: Matej » 03 mar 2015, 17:47

Na Starzyniaku widziałem jedną.
Moje zdjęcia: Phototrans - WGKM

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 03 mar 2015, 19:31

Tramwajowe Namysłowskie też mają ten wynalazek.

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 03 mar 2015, 19:43

Plac Grunwaldzki :arrow: Piaski
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 03 mar 2015, 20:17

No i to teoretycznie wszystkie, skoro wg artykułu stoją cztery.

A ja jeszcze ponarzekam ;) Ale na coś innego - nazwy przystanków i numery linii są naklejane w taki sposób, że pod spodem zostają bąble powietrza i wygląda to nieestetycznie, nie da się czegoś z tym zrobić? A naklejki ze znakiem D15 przystanek autobusowy są przyklejane krzywo.
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 kwie 2015, 13:10

ZTM pisze:Pierwsza wiata seryjna - nowoczesna i komfortowa

W czwartek, 23 kwietnia 2015 r., Prezydent m.st. Warszawy – Hanna Gronkiewicz-Waltz i prezes AMS SA - Marek Kuzaka zaprezentowali pierwszą seryjną wiatę zamontowaną w ramach projektu „Przystanek Komunikacji Miejskiej”.

Trwa montaż nowych stołecznych wiat. Dzisiaj na przystanku autobusowym Budowlana 02 na ul. Piotra Wysockiego zaprezentowano oficjalnie pierwszą wiatę seryjną, zaprojektowaną specjalnie dla Warszawy i nawiązującą wyglądem do tzw. Ł-ek, czyli zadaszeń z lat 70-tych.

– To bardzo nowoczesna i trwała konstrukcja, która będzie służyła mieszkańcom przez długie lata i zapewni odpowiedni komfort wszystkim oczekującym na przyjazd autobusu lub tramwaju. Ogółem w stolicy pojawi się 955 tego typu wiat - mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.

– Od dzisiaj projekt Przystanek Komunikacji Miejskiej wchodzi w kolejną fazę. Dotychczas wiaty tzw. konserwatorskie i konkursowe budowane były głównie w centrum. Wiata seryjna, zaprojektowana przez AMS wspólnie z firmą Tejbrant, jest przewidziana dla ważnych komunikacyjnie miejsc, rozproszonych w całej Warszawie. Wierzymy, że jej użytkownicy wystawią jej równie pozytywną opinię co Pani Prezydent – powiedział Marek Kuzaka, prezes AMS SA.

Nowe, aluminiowe i segmentowe wiaty, które mogą mieć 2,8 m, 4,2 m lub 5,6 m długości, można dostosowywać do potrzeb lub warunków technicznych. Dach wiaty ogranicza nagrzewanie się i zapewnia odpowiednie rozświetlenie. Wewnątrz, oprócz segmentu wyposażonego w gablotę z rozkładem jazdy, umieszczono długą ławkę przystankową.

W stolicy, w zależności od charakteru przestrzeni, instalowane są trzy rodzaje wiat. Konkursowe - w najbardziej reprezentacyjnych i ważnych komunikacyjnie lokalizacjach, konserwatorskie – w obszarach objętych nadzorem konserwatorskim i seryjne - w centrach dzielnic oraz przy głównych ciągach komunikacyjnych poza ścisłym centrum. Ustawiono już 200 wiat - 81 konkursowych, 118 konserwatorskich i jedną seryjną. 58 zamontowano na przystankach tramwajowych a 142 na przystankach autobusowych.

Zgodnie z umową AMS SA w ramach koncesji w ciągu trzech lat wybuduje łącznie 1580 nowoczesnych, wygodnych i estetycznych przystanków (413 konkursowych, 212 konserwatorskich i 955 seryjnych).

Wszystkie wiaty będą interaktywne - standardowo wyposażono je w technologię Near Field Communication (NFC) oraz kody QR. Dzięki bramce gateams.com, pasażerowie mogą skorzystać z szeregu funkcjonalności – zaplanować podróż, zapoznać się z informacjami o mieście, lub pobrać darmowe treści. Ponadto w wiatach konkursowych i konserwatorskich, dostępne jest również Free WiFi (w lokalizacjach umożliwiających efektywne wykorzystanie tej technologii).

ODPOWIEDZ