Komunikacja miejska w Wawrze

Moderator: Wiliam

Szop
Posty: 151
Rejestracja: 01 sty 2011, 16:18

Post autor: Szop » 24 sty 2012, 13:13

Fajnie, że jest szansa na 215 do PKP Gocławek. Ale czy jest szansa na oświetlony chodnik od strony ul. Kresowej ("Huty")? Co mi po Elfach, skoro i tak potem muszę skakać między kałużami.

I jak niewiele brakuje, żeby od drugiej strony podobnie mogło podjeżdżać 188...
Cześć.

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 30 sty 2012, 8:02

Krzysiek_S pisze:Chyba mam inne doświadczenia w tej kwestii. Jakieś przykłady na Twoja tezę?
A proszę:
Pomysł remontu Kościuszkowców do niedawna nikogo nie obchodził. Jak teraz nie mogą wyjechać i wrócić przez Marsa to zaczynają coś przebąkiwać. Autobus z Wawra do pętli Marysin też im nie potrzebny, "bo to my jeździmy do nich, a nie oni do nas". Jak zorganizować festyn w Wawrze to oczywiście jest walka o to żeby to było na Marysinie. Takie mam mniej więcej doświadczenia z ich działaczami :) Powyższe nie dotyczy Marcina Kurpiosa, bo to zupełnie inny typ człowieka :)

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 30 sty 2012, 13:24

Oki ale w Marysinie są dwa samorządy osiedlowe i byc może mają różne poglądy na Wawer.?

Szop
Posty: 151
Rejestracja: 01 sty 2011, 16:18

Post autor: Szop » 12 lut 2012, 18:08

Trzy tygodnie temu dostałem potwierdzenie przeczytania maila z prośbą o dodanie przystanku "Płowiecka" dla N72 i N22. Czekam, cisza. Wiecie coś?
Cześć.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10153
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 12 lut 2012, 18:25

Podałeś wszystkie dane?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 12 lut 2012, 19:14

A tu racja, ile razy musiałem iśc noca na trakt z ronda, jak przesiadałem sie z innej nocnej..

Szop
Posty: 151
Rejestracja: 01 sty 2011, 16:18

Post autor: Szop » 12 lut 2012, 20:02

Podałem dane, dostałem potwierdzenie i podpisaną nazwiskiem informację o przekazaniu do pionu przewozów.
Cześć.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10153
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 12 lut 2012, 21:19

Teraz mają przeprowadzkę, może zgubili po drodze papiery :p
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Szop
Posty: 151
Rejestracja: 01 sty 2011, 16:18

Post autor: Szop » 21 mar 2012, 7:30

JacekM pisze:Teraz mają przeprowadzkę, może zgubili po drodze papiery :p
Nadal nie dostałem odpowiedzi, więc się przypomniałem. Irytujące - jest przystanek przy rondzie, a N72 i N22 omijają. 525 - spoko, popieram, jest wiele innych możliwości. Ale nocne?
Cześć.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 mar 2012, 1:51

Dlaczego N75 i 146f nie jadą Młodą, tylko Bysławską, omijając w ten sposób możliwość zaliczenia przystanku PKP FALENICA?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 23 mar 2012, 22:46

Na ostatniej komisji inwestycyjnej i wcześniej zostało zaproponowane kilka postulatów przez radnych:
1. puszczenie linii autobusowej zachodnim odcinkiem Przewodowej[ tutaj poszła nawet uchwała- wszyscy za].
2. przedłużenie linii 215 do PKP Gocławek[ to już pisałem].
3. zachowanie linii Z19 jako linii stałej na ciągu Borków - Juhasów + skierowanie linii 119 na Zwoleńską + wzmocnienie 213.
4. zastanowienie się nad linią na Mozaikowej [ przeciw radnych dla progów ] .
5. ponowne zastanowienie się nad ogólną reformą komunikacji.
6. linia do PKP Anin[ pisałem wcześniej].
Był też Pan ze stowarzyszenia które jest za przejęciem przez metro warszawskie linii kolejowej na odcinku Otwock- Pruszków lub do Lotniska + zagłębienie linii .
Były jakieś rysunki. Jednak radni z tego co pamiętam na końcu odrzucili ten pomysł uchwałą, tylko nie pamiętam już z jakiego powodu. :-k
Więc znowu będzie zaproszony do Wawra przedstawiciel ZTM.
Oczywiście radni zdają sobie sprawę , że wprowadzenie proponowanych zmian dopiero będzie możliwe koło listopada/ grudnia tego roku, czyli po zakończeniu budowy kolektora "w"

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 mar 2012, 23:03

Krzysiek_S pisze:Był też Pan ze stowarzyszenia które jest za przejęciem przez metro warszawskie linii kolejowej na odcinku Otwock- Pruszków lub do Lotniska + zagłębienie linii .
8-( :shock:
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 23 mar 2012, 23:06

MeWa pisze:
Krzysiek_S pisze:Był też Pan ze stowarzyszenia które jest za przejęciem przez metro warszawskie linii kolejowej na odcinku Otwock- Pruszków lub do Lotniska + zagłębienie linii .
8-( :shock:
Porządek obrad
Komisji Inwestycyjnej

w dniu 22 marca 2012r. godz.17:30


1. Przyjęcie porządku obrad komisji.

2. Rozpatrzenie pism, które wpłynęły do komisji:

- utwardzenie ul. Sieniawskiej (Falenica)

3. Omówienie spraw i wniosków zgłoszonych przez:

- radnego Sławomira Kacprowicza,
- radnego Mirosława Gotowca,
- radnego Włodzimierza Zalewskiego.

4. Zapoznanie się z wnioskiem p. Andrzeja Kiełczowskiego dotyczącego budowy metra na trasie Otwock – Warszawa – Pruszków.

5. Sprawy różne.
W Otwocku też byli.
Linia Otwocka pisze:Metro do Otwocka?


Aleksandra Czajkowska

To nie żart primaaprilisowy choć brzmi niewiarygodnie. Grupa mieszkańców Wawra wystąpiła do władz z inicjatywą budowy metra na linii Otwock - Pruszków

Pomysł jest taki, aby wykupić od PKP jedną parę torów wraz z terenem co pozwoli, zdaniem mieszkańców, szybko i tanio wybudować metro od Otwocka do Pruszkowa. Na trasie Otwock-Pruszków od wielu lat kursują pociągi podmiejskie PKP, na jednych odcinkach po wydzielonych torach, na innych wspólnie z pociągami dalekobieżnymi. Długość całej trasy to 36 km. Obecnie czas przejazdu wynosi ok. 70 min. Szybko i tanio? - "Główną zaletą tej linii metra jest fakt, że cała trasa już istnieje co eliminuje konieczność wykupu gruntów i robienia kosztownych tuneli pod miastem. Czas budowy tej linii mógłby być niewspółmiernie krótki na tle innych linii. Byłoby to przedsięwzięcie bez porównania tańsze niż w przypadku linii pierwszej i obecnie rozpoczętej drugiej linii metra, a efekty porównywalne" - czytamy w piśmie mieszkańców, którzy przekonują - Korzyści byłyby ogromne, a wpływ metra na zmniejszenie ruchu samochodów osobowych na tym kierunku nie mniejszy. Obliczanie tych korzyści, a także kosztów budowy wymaga jednak fachowej analizy - piszą. Badanie "gruntu" Pierwszym krokiem zawiązanego w tym celu "Stowarzyszenia na Rzecz Budowy Metra" jest pozyskanie jak najszerszego poparcia społeczeństwa i władz miejscowości, których problem dotyczy. W piśmie z 13 lipca br. Stowarzyszenie zwróciło się do prezydenta Otwocka z prośbą o wyrażenie opinii na ten temat i ewentualne zadeklarowanie swojego udziału w uruchomieniu tego przedsięwzięcia. Przekazali też wstępną analizę celowości i możliwości budowy tej linii metra. - Postanowiliśmy rozpocząć nasze działania od zbadania opinii władz miast i dzielnic leżących wzdłuż tej linii - czytamy w piśmie do prezydenta. Otwockie władze do pomysłu podchodzą z niedowierzaniem. Czy to ma sens ? - Jest to inicjatywa społeczna, której nie chcę komentować, możemy dyskutować co dalej zrobimy. Każdą inicjatywę społeczną trzeba szanować, ale czy takie coś ma w ogóle sens o tym trzeba porozmawiać - mówi prezydent Zbigniew Szczepaniak. Na razie z pismem mieszkańców Wawra zapoznali się radni z komisji budżetu i inwestycji. Euforii i dyskusji nie wywołało. - Od zaproszenia do realizacji to jest jeszcze długa droga, a wszystko tkwi w szczegółach - skomentował jedynie przewodniczący komisji Dariusz Piętka. - To jest specyficzna inicjatywa, która coś wymyśliła, a resztę chce zrzucić na samorząd - dodał prezydent. Metro lepsze od SKM-ki Zdaniem pomysłodawców budowy metra władze Warszawy powinny jak najszybciej zlecić wykonanie kompleksowej, techniczno-ekonomicznej analizy budowy tej linii metra. - Jeśli stosunkowo niedrogą analizę zaczniemy dziś, to jest szansa, że metro powstanie za kilka lat. Jeśli nie zaczniemy to nie powstanie nigdy. Powstaną za to "potworki" w rodzaju "dwupoziomowego" skrzyżowania w Międzylesiu, a dojazd do miejscowości położonych wzdłuż tej linii będzie trwał coraz dłużej mimo "Szybkiej Kolei Miejskiej", szybkiej z nazwy i z kształtu, który bardziej pasuje do szybkości 300 km/h, niż do 31 km/h - a taka jest średnia prędkość SKM. Zasada "parkuj i jedź" będzie naprawdę działać dopiero po uruchomieniu wiarygodnego, często i regularnie kursującego metra - przekonują mieszkańcy.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 mar 2012, 23:28

Tak, widzę, że już nawet wątek o tym był na MiK-u, myślałem jednak, że to umarło...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 23 mar 2012, 23:39

Fakt był chyba taki wątek . Jednak pomysł żyje i ma się dobrze.

Zablokowany