W maksymalnej wersji 60 sztuk, czyli 5200 też, prawda?
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jest ich 61: 5201-5260 plus 5200, który należy do BTS - ale tak jak ktoś wspomniał wcześniej, szykują go z powrotem dla Warszawy.michael112 pisze: ↑23 kwie 2021, 10:50Zastanawiam się czemu początkowo tylko 55 sztuk.
W maksymalnej wersji 60 sztuk, czyli 5200 też, prawda?![]()
Chyba nie do końca jest to prawda. Wzór umowy do tego przetargu, dołączony do dokumentacji przetargowej nie przewidywał opcji odkupu. Natomiast została określona bardzo precyzyjnie cała procedura zwrotu tych wozów do leasingodawcy po zakończonym okresie dzierżawy. Wygląda na to, że wtedy miasto nie rozważało odkupu tych wozów, ale ich zwrot. Obecnie sytuacja się zmieniła, także sytuacja finansowa miasta, i zdecydowano się na zachowanie wozów 5201-5260.tvnwarszawa pisze:Warszawa odchodzi od kupowania autobusów napędzanych silnikami spalinowymi. Transakcja nie jest odstępstwem od tej reguły, lecz konsekwencją dużo wcześniejszych decyzji. Jak podkreślił rzecznik MZA Adam Stawicki, nie chodzi bowiem o nowy zakup, a - zgodnie z umową podpisaną sześć lat temu - wykupienie taboru, który jeździ już po ulicach Warszawy.
Za ponad 25 milionów złotych
- To autobusy, które od sześciu lat wożą warszawiaków. Były leasingowane i teraz musimy je wykupić. Jeszcze nadają się do eksploatacji - przekazał nam rzecznik. Jak dodał, koszt zakupu to 25,5 miliona złotych.
Nie oceniam postępowania miasta. Jedynie stwierdzam fakt, że pan rzecznik raczej nie mówi prawdy, bo w momencie ogłaszania przetargu odkup nie był planowany. Gdyby opcję odkupu zapisano w SIWZ, to wpłynęłoby to na jakość złożonych ofert.
Szczególnie, że MZA nie jest gotowe na eksploatację na poważnie 130 elektryków które już ma, a co dopiero mówić o następnych.
Gdzieś padła jakaś informacja, że MZA będzie składało wniosek o dofinansowanie z pieniędzy unijnych na zakup 90 elektryków i 5-10 wodorowców. Ale pewnie na dostawę będziemy musieli poczekać ze 2-3 lata.zxcvbnm pisze: ↑01 maja 2021, 20:17Czy oprócz tych elektrycznych 130 wozów (no i poprzednich 30 solówek) MZA planuje elektryczne zakupy w najbliższych latach? W wątku o zmianach od maja był poruszony fakt, że zostaje luka na linie typu 102, 117, 106, a wskazana byłaby tam eksploatacja takich wozów.